Kirjoittaja Aihe: TPV akselijärjestyksestä  (Luettu 514 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bamboo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Opiskelija
TPV akselijärjestyksestä
« : 18-08-2020, 17:41:55 »
Tässä on useampana aamuna mietityttänyt kun työmatkan varrella ohitan joka aamu sellaisen kärryn jossa on kaksi akselia edessä ja yksi takana. Konttilukot näyttäisi olevan. Miksi moinen, mitä hyötyä jne? Aikaisemmin olen vastaavaan törmännyt vain kerran ja tuolloin oli kyseessä umpilaho kärry josta oli yksi täys kakkendaali akseli poistettu. Tämä on kuitenkin ihan hyväkuntoisen näköinen.
Þetta reddast

Poissa Janabbi

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: TPV akselijärjestyksestä
« Vastaus #1 : 18-08-2020, 18:34:44 »
Pitkä kärry ja saadaan sillä kääntyvyyssäännöksiin kun takimmainen on kääntyvä?

Tuskin muuta syytä.

Poissa AriAutoilija

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 152
  • Sukupuoli: Mies
  • Tommosia väreiltään...
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Renault 270.18
Vs: TPV akselijärjestyksestä
« Vastaus #2 : 18-08-2020, 20:00:48 »
Norjassa näkyi vaihtolavakiskoilla moisia, oletan että liittyy vakavuuteen, ei kellahda vaikka on aisa sivullepäin. Ja vähemmän puskeekin jos on vaikka miten takapainoinen. Kuitenkin oltava kolme akselia kantavuuden takia.

Poissa RSLook

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 34
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Ville
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R520,X-HIPRO192
Vs: TPV akselijärjestyksestä
« Vastaus #3 : 18-08-2020, 20:07:05 »
Yhteenvaiheeseen oli muutama elintarvikejakokärry moisella akselijärjestyksellä. Sitä perusteltiin sillä, että tietyssä vaiheessa paino on nimenomaan kärryn keulassa siksi siellä siis enempi pyöriä.

Poissa Bamboo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Opiskelija
Vs: TPV akselijärjestyksestä
« Vastaus #4 : 18-08-2020, 22:06:33 »
Pitkä kärry ja saadaan sillä kääntyvyyssäännöksiin kun takimmainen on kääntyvä?

Tuskin muuta syytä.
Unohtui mainita että tää kärry on aika lyhyt.
Þetta reddast

Poissa alfred_j_kwak

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 234
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: MB actross
Vs: TPV akselijärjestyksestä
« Vastaus #5 : 18-08-2020, 22:11:15 »
Pari kertaa tullu moisia vastaan. Joskus näin yhden mikä oli ilmeisesti joku city puolikas ja dolly alla.

Poissa VeeWee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 238
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: R500
Vs: TPV akselijärjestyksestä
« Vastaus #6 : 18-08-2020, 22:28:31 »
Norjassa näkyi vaihtolavakiskoilla moisia, oletan että liittyy vakavuuteen, ei kellahda vaikka on aisa sivullepäin. Ja vähemmän puskeekin jos on vaikka miten takapainoinen. Kuitenkin oltava kolme akselia kantavuuden takia.
Yhteenvaiheeseen oli muutama elintarvikejakokärry moisella akselijärjestyksellä. Sitä perusteltiin sillä, että tietyssä vaiheessa paino on nimenomaan kärryn keulassa siksi siellä siis enempi pyöriä.
Unohtui mainita että tää kärry on aika lyhyt.
Kyl se varmaan sit on ollut ajossa vuonojen maassa, vaikka toi lyhyys on nykyisillä mitoilla aika suhteellista.
Forssassa näkyy edelleen yks 2+1 maidonajossa.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 639
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: TPV akselijärjestyksestä
« Vastaus #7 : 18-08-2020, 22:40:23 »
Kyl se varmaan sit on ollut ajossa vuonojen maassa, vaikka toi lyhyys on nykyisillä mitoilla aika suhteellista.
Forssassa näkyy edelleen yks 2+1 maidonajossa.
saman kombinaation varmaan itekki nähny Riihimäki - Forssa välillä joskus
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1069
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH III XL 6x2
Vs: TPV akselijärjestyksestä
« Vastaus #8 : 18-08-2020, 23:14:43 »
Eikös sisu-tr@nsilla ollut aikoinaan, kans vastaavia ulkomaan ajossa... Lyhyt ppv +doll W@lki logoilla... Perustui siihen et ei jakokuormas menny akselipainot yli...
Qualitas Potentia Nostra