Kirjoittaja Aihe: Betoni/imu/loka/paineauton kuljettajaksi kokemuksia?  (Luettu 964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ajohommii

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Oon vuosia ajanut jakarii ja alkaa puuduttamaan rullakko ja lavaralli.
Onko kokemuksia ja vinkkejä betoni loka imu paineautokuskin hommista?

Pärjääkö niissä peruskunnolla?
Onko muuten minkalaista hommaa?
Varmaa ei yhtä kova kiire niis oo ku jakarikuskilla?

Miten palkkaus varmaa sama akt tes mut paljokoha laskutuksella?



Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 325
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Betoni/imu/loka/paineauton kuljettajaksi kokemuksia?
« Vastaus #1 : 01-11-2019, 22:30:29 »
Betonikuski ei tarvii juurikaan vyysistä voimaa(pl.kuljetuspumpun tai pumppuauton kuski,joka on täysin eri työ samalla alalla)
Jos ei tykkää kiireestä ja odottelusta niin ei kannata harkita...Ja päivät venyy aina kun olis jotain henk.koht. menoa.
Jopa kaikki 2 kuormaa päivässä ja silti 14h tuntilapussa. :kaffe:joka välissä...
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 661
  • Sukupuoli: Mies
  • Sirkusjuna teiden tukko ratissa pokka ukko.
  • Ikkunakyltti: ANDY
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH 4 540
Vs: Betoni/imu/loka/paineauton kuljettajaksi kokemuksia?
« Vastaus #2 : 01-11-2019, 22:40:30 »
Loka hommissa on ainakin vaihtelevat hommat varsinkin noilla imu-paine autoilla, ei taatusti kahta täysin samanlaista päivää työtehtävien osalta peräkkäin. Peruskuntoa vaati varsinkin jos vielä kuivaimuhommia käy tekemässä, letkujenveto on hyvää alkulämmön ja veryttelyn virkaa hoitava homma ennenkuin todennäköisesti jossain ahtaassa ja ehkä vielä kuumassa tilassa sitte heilut sen julmetun letkun kanssa.
Teollisuuden pesut kuuluvat myös tuon alan hommiin joten siitäkin sitä vaihtelua saa, varsinkin jos jollain isolla alan toimijalla on töissä.
Viemärihommat on ihan jees hommia jos ei pelkää pientä likaantumista, eikä nenä ole herkkä, sillä rasvakaivot haisee oikeesti ikävällä tavalla.
Jep muutaman vuoden tehny vaihtelevia alan töitä pääkaupunkiseudulla päätyönä säiliöpuhdistukset ja tarkastukset, mutta aina kun talvella hiljaisempaa pyttyrintamalla oltiin loka-auton kanssa liikkeillä.
Nyky palkkauksesta en oikein tiedä, mutta ennen ainakin siinä tienas ihan kohtalaisen hyvin (silloin oli kaiken maailman lisiä jokaisesta eri työsta)

Käy kurkkaamassa mitä mä tein https://villisika.kuvat.fi/kuvat/Ty%C3%B6kuvia/Ty%C3%B6+ja+kalusto+ennen/
« Viimeksi muokattu: 01-11-2019, 22:44:31 kirjoittanut andy »

Poissa ajohommii

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Vs: Betoni/imu/loka/paineauton kuljettajaksi kokemuksia?
« Vastaus #3 : 02-11-2019, 14:52:34 »
Moi.
Kiitos valtavasti kokemuksista ja kuvista :)
Kyl näiden kokemuksen perusteella näkysin itselleni mieluisemmaksi lokakuskin hommat.
Lähinnä jakokuskin hommissa tiukat aikataulut alkanu sapettaa ja päivät aina samanlaisia.
En oo kuitenkaa äijä että koko aja pitää olla meno päällä,välillä käyny taksiiki ajelemassa siinä odottelu tuttuu hommaa.