0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Molemmista vois tehä jättirovion.
Tulipa tässä mieleen että eikö kolmiakselinen auto ja keskiakselikärry olisi näppärä maansiirrossa lyhyemmillä matkoilla? Kokonaismassa 50t eikä tarvi kasetoida.
Eikös puolikkaankin kokonaismassa oo 50t nykyään.
V*lv*lla on näppärät taulukot näistä massoista. Näyttäis että puolikkaaseen saa parhaimmillaan 71t kokonaismassaksi. Neliakselinen vetäjä ja viisiakselinen kärry joista kolmella akselilla paripyörät.
Laitatko linkkiä, kun en sitä nyt mitenkään löydä.
Osaatteko kertoa miksi puoliperävaunu on paljon yleisempi kuin keskiakseliyhdistelmä?Painoa saa molemmissa olla esimerkiksi Espanjan liikenteessä 40 tonnia ja keskiakseliyhdistelmään(38) mahtuu muutama eurolava enemmän kuin puoliperään(34).Omamassakin taitaa olla keskiakselilla aavistuksen pienempi, joten hyötykuormaakin mahtuisi enemmän.
Tulipa pitkät linkit. Jos sössin jotain eikä nuo toimi niin googleen "Volvo massat 2019"