Kirjoittaja Aihe: Moottorin murinat.  (Luettu 7529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2095
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Moottorin murinat.
« : 03-04-2018, 16:18:56 »
Moottorit, vaihteistot, kardaanit ja perä ynnä muu voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2095
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #1 : 03-04-2018, 16:24:30 »
Sisun uusi maailman tehokkain kuorma-auto on hybridi – melkein 1000 hevosvoimaa

Kovat on myynti odotukset. Mutta tuo on mielenkiintoinen uusi ominaisuus. Olisi kyllä kiva päästä koittamaan, että paljonko tuo oikeesti auttaa menemiseen ja polttoaineen kulutukseen.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 875
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #2 : 03-04-2018, 17:32:49 »
Sisun uusi maailman tehokkain kuorma-auto on hybridi – melkein 1000 hevosvoimaa

Kovat on myynti odotukset. Mutta tuo on mielenkiintoinen uusi ominaisuus. Olisi kyllä kiva päästä koittamaan, että paljonko tuo oikeesti auttaa menemiseen ja polttoaineen kulutukseen.

Ikinä en ole oikeasti tehokkaalla ajanut. Tähän mennessä olisin selvinnyt rypemisistä, kun vaan olis ollut paremmin tehoa, ettei olis tarvinnut vaihtaa pienemmälle.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa jokkepappa

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 125
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Hoitovapaalla
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #3 : 03-04-2018, 19:26:32 »
Sisun uusi maailman tehokkain kuorma-auto on hybridi – melkein 1000 hevosvoimaa

Kovat on myynti odotukset. Mutta tuo on mielenkiintoinen uusi ominaisuus. Olisi kyllä kiva päästä koittamaan, että paljonko tuo oikeesti auttaa menemiseen ja polttoaineen kulutukseen.

Toivottavasti ovat testanneet kunnolla...mikähän lie esteenä, että ei powershift laatikkoon oo laittaneet...? Eikö kestä vai ei sovi?

Näppärän näkönen toi sähköllä ”vekslaaminen”

Kait se sisu järjestää jonkun koeajokiertueen...ois kiva käydä kyl testaamassa  :ajoa:
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki iha perseestä" -kummeli

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2095
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #4 : 03-04-2018, 21:18:56 »
Ikinä en ole oikeasti tehokkaalla ajanut. Tähän mennessä olisin selvinnyt rypemisistä, kun vaan olis ollut paremmin tehoa, ettei olis tarvinnut vaihtaa pienemmälle.

Sama.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa Rahti77

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 103
  • Sukupuoli: Mies
  • No jos nuo vielä mahtuis...
  • Ikkunakyltti: Rahtarit ja kukat
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volovo
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #5 : 03-04-2018, 22:02:31 »
Toivottavasti ovat testanneet kunnolla...mikähän lie esteenä, että ei powershift laatikkoon oo laittaneet...? Eikö kestä vai ei sovi?

Näppärän näkönen toi sähköllä ”vekslaaminen”

Kait se sisu järjestää jonkun koeajokiertueen...ois kiva käydä kyl testaamassa  :ajoa:

Ei se mersun sekopäärobottiloota kestä tommosia vääntöjä...
Kylähullun paperit löytyy.

Poissa jokkepappa

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 125
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Hoitovapaalla
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #6 : 03-04-2018, 22:04:35 »
Ei se mersun sekopäärobottiloota kestä tommosia vääntöjä...

Kuka tollasta haluu jollain fullerilla?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki iha perseestä" -kummeli

Poissa Rahti77

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 103
  • Sukupuoli: Mies
  • No jos nuo vielä mahtuis...
  • Ikkunakyltti: Rahtarit ja kukat
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volovo
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #7 : 03-04-2018, 22:11:45 »
Kuka tollasta haluu jollain fullerilla?
Kyllä niitäkin on...
Miekii haluaisin ajokkiini Fullerin, merkistä riippumatta :ajoa: :ajoa: :ajoa:
Kylähullun paperit löytyy.

Poissa MJU

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #8 : 03-04-2018, 22:25:01 »
Nih. Ennen ei Fullerin kans tarvinnu kytkintä ku liikeellelähdössä. Näköjään kohta ei siinäkään  :hattu:

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2095
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #9 : 03-04-2018, 23:06:03 »
Kyllähän fuller tekee pienestäkin moottorista ison, kun saa pidettyä vaihtoviiveet pieninä.
Tämä kuitti autokin oli pehmeällä alustalla aika epämiellyttävä, kun ei tuntui et auto melkein pysähty jos vaihto vaihdetta. Nyt kun power vaihdettiin offroad ohjelmaan, alkoi tuo vaihtoviive tuntumaan huomattavasti pienemmältä.
Ja kone ei anna kierrosten laskea vaihdon aikana niin paljoa ja kytkee vedon takaisin paljon nopeammin, niin tyhjänä tämä auto on jopa kauhea ajaa kun se nyppii joka vaihdon aikana.
(no kun päästää ite jalan kaasulta, saa sen vaihdon taas miellyttäväksi). Ja jopa huomasin sellaisen ominaisuuden, et sillä ohjelmalla tämä auto lyö jopa ryöminnän päälle vauhdista.
Mielenkiinnolla odotan kevään kelirikkoa, et näkee onko tästä mihinkään.  :hullu:
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa akip

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 101
  • Työajokki: VolvoDafSisuSca
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #10 : 04-04-2018, 15:26:41 »
Kuka tollasta haluu jollain fullerilla?
Ne jotka osaa ajaa Fullerilla haluaa...Jotka ei osaa ei halua. :ajoa:

Poissa olli

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 104
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #11 : 04-04-2018, 15:38:13 »
moottorin ohjaukseen perehtyneitä firmoja on. onko robotti laatikoihin perehtyneitä? varmasti potentiaalia on mutta tehdas laittaa ohjelman mikä kestää varmasti, rikkomatta laatikkoa.

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1024
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH III XL 6x2
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #12 : 04-04-2018, 17:51:44 »
Ei se mersun sekopäärobottiloota kestä tommosia vääntöjä...

Vääntöjen kestävyydestä en tiiä
..Mutta kyllä on mb "at" laatikon ohjelmat hypännyt hitosti eteenpäin. 
Qualitas Potentia Nostra

Poissa veikkaaja

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 31
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: SISU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Sisu Polar 8x4
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #13 : 04-04-2018, 20:48:35 »
moottorin ohjaukseen perehtyneitä firmoja on. onko robotti laatikoihin perehtyneitä? varmasti potentiaalia on mutta tehdas laittaa ohjelman mikä kestää varmasti, rikkomatta laatikkoa.
Ja fullerissa toimii kuljettaja vaihteiston tietokoneena.. Jos menee rikki, helppo syyttää käyttäjää :ljump:


Poissa veikkaaja

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 31
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: SISU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Sisu Polar 8x4
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #14 : 04-04-2018, 20:53:10 »
Kuka tollasta haluu jollain fullerilla?
Onko fullerissa jotaan huonoa? Ite olen fullerisisujen lisäksi ajanut maansiirrossa scaniaa, jossa oli kytkinpoljin ja joku robottiloota. Sen scanian vaihteiston joutu kuitenkin pitämään manuaalilla monessa paikkaa(ja pidinkin aina, koska haluan ite päättää mikä vaihde päällä. Varsinkin talvella). Ja fullerilla oli nopeammat vaihteenvaihdot, sekä mulle ihan sama, vaihanko vaihteet kepistä, vaiko jostaan vilkkuviiksestä.

Poissa MJU

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #15 : 04-04-2018, 21:57:16 »
Ne jotka osaa ajaa Fullerilla haluaa...Jotka ei osaa ei halua. :ajoa:
Juuri näin. Ite päässy viimeksi kepittää Fulleria 2009 ja mukava ois pitkästä aikaa. Pitäs kyllä päästä koeajamaan tuo hybrid niin pääsis testaamaan tuliterää Sisua Fullerilla. Koittanu ettiä että onko koeajokiertueita tulossa mutta eipä löydy  :pase:

Poissa Tuusa

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 96
  • Sukupuoli: Mies
  • FH16 kasettisoitin
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #16 : 05-04-2018, 13:58:27 »
Onko fullerissa jotaan huonoa?

Ei kai, mutta pitäis päästä pariksi päiväksi harjotteleen.  :ajoa:

Ne muutamat kerrat SM Sisulla eivät ole vakuuttaneet. Enkä hauku laatikkoa vaan meikäläisen ajotaitoja..

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2177
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #17 : 16-05-2018, 13:42:52 »
Ei se mersun sekopäärobottiloota kestä tommosia vääntöjä...
taitaa kestää enemmän kuin Fuller. Fulleri muistaakseni 3050 Nm max. Ei kannata ainakaan ruotsalaisten koneiden perään laittaa.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2177
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #18 : 16-05-2018, 13:43:53 »
Sisun uusi maailman tehokkain kuorma-auto on hybridi – melkein 1000 hevosvoimaa

Kovat on myynti odotukset. Mutta tuo on mielenkiintoinen uusi ominaisuus. Olisi kyllä kiva päästä koittamaan, että paljonko tuo oikeesti auttaa menemiseen ja polttoaineen kulutukseen.
tuskin niin paljoa että kannattaa monta sataa kiloa vähemmän ottaa kuormaa.

Poissa alfred_j_kwak

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 201
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo fm/sisu e
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #19 : 16-05-2018, 13:48:28 »
taitaa kestää enemmän kuin Fuller. Fulleri muistaakseni 3050 Nm max. Ei kannata ainakaan ruotsalaisten koneiden perään laittaa.

Tuossa hybridissä lootan kanssa ei ole mitää väliä koska sähkömoottori on vaihteiston jälkeen.

Poissa Rahti77

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 103
  • Sukupuoli: Mies
  • No jos nuo vielä mahtuis...
  • Ikkunakyltti: Rahtarit ja kukat
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volovo
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #20 : 16-05-2018, 22:06:57 »
Tuossa hybridissä lootan kanssa ei ole mitää väliä koska sähkömoottori on vaihteiston jälkeen.

Kyllä se kuitenkin koneen ja laatikon välissä on...
https://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?a100=96385
Kylähullun paperit löytyy.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2177
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Moottorin murinat.
« Vastaus #21 : 16-05-2018, 22:56:42 »
Kyllä se kuitenkin koneen ja laatikon välissä on...
https://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?a100=96385
jossain ilmoitettiin se yhteismomentti ja se oli muistaakseni vähän enemmän kuin Fullerin väännönketo, ilmeisesti sähkömoottorin tasainen vääntö sallii vähän suuremman momentin käytön. Samasta syystä V8 moottoreiden perässä voimansiirto kestää paremmin kuin kutosten, useampi pienempi isku kierrosta kohti, sähkömoottorissa iskuja ei oikeastaan tule.