Kirjoittaja Aihe: Säännöllisten ajojen/reittien työt  (Luettu 10648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4212
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #22 : 12-11-2017, 09:17:48 »
jos oikeasti vakireittejä ja "kellokortti"-rahtihommia haluaa niin uudenkaupungin autotehtaan rekkaralliin haeataan koko ajan kuskeja... 12h työvuorot ja siinä kun muutaman kerta ajaa ukin sataman ja tehtaan väliä niin ei eksy  :tukka:
Escucha el Oi!

Poissa Thomson

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 466
  • Sukupuoli: Mies
  • Kiidon Kauko
    • Ac-Trans Oy
  • Ikkunakyltti: Thomson
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Actros 2551
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #23 : 12-11-2017, 10:12:03 »
Eikö nuo Senkkeri/Posti/Auramaassa yövuorot ole noita joissa tietää milloin lähtee ja ainakin sen milloin pitäisi palata?
Eikä ole edes syytä ajatellakaan mitään, tauolla voi vaivata sen verran myssyä että laittaako kahviin maitoa vai ei.
Jopa Kaukokiidon nyytinajossakin oli aika suht säännöllinen reitti, tottakai joka päivä tuli aina joku uusi paikka mutta silti oli jokakerta kourallinen niitä samoja, ja aina suurinpiirtein tunnin aikahaarukan sisällä niissä tuli piipahdettua. Aloitus joka aamu samaan aikaan, päivän päätös siinä 14-17 välillä.

Siinä oli minusta sellanen puuha että säännöllisyyttä löytyy, samoja paikkoja suht sama reitti, työvuorot tietää etukäteen mutta silti se ei ollu sellasta pelkkää samaa shittiä päivästä toiseen.  :ajoa:

Poissa Zandmann

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R420 '08
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #24 : 13-11-2017, 17:39:00 »
Olen nyt helmikuusta lähtien ajanut elementtejä. Ja tykkään.

Reitit on pääosin samoja, lastailen suurimmilta osin Mikkelissä ja Vierumäellä. Kohteina pääasiassa pk-seutu. Nelostie tulee siis tutuksi. Toisaalta vaihtelua tuo nuo erinäiset Pohjanmaan, Varsinais-Suomen ja herra ties minkä muun maakunnan ajot.

Voitasko tuossa puhua säännöllisestä reitistä? Työajoista ei sitten puhuta, ei tietoakaan niistä. Tehdään mitä ehditään.
Everyone can talk the talk but not everyone can walk the walk.

Poissa jmm89

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #25 : 17-11-2017, 23:39:36 »
Itse olen ollut tosi tyytyväinen nykyiseen työhöni. Maitotuotteiden jakelu kyseessä. Kolmen viikon säännöllisellä kierrolla työvuorot, eli tiedät vuorot vaikka vuosien päähän jos viitsii ylös merkkailla. Tosin arkipyhät ja mahdolliset sairastumiset saattavat muuttaa jollain viikolla vuoroja, mutta sitten palataan normaaliin rytmiin. Neljä vuoroa viikossa, töitä aika tasan 40 tuntia viikko. Kaksi lastausreissua Kajaani-Oulu-Kajaani viikossa, ja kaksi jakoreissua Kajaanista Sotkamoon ja Kuhmoon. Jaolla menee päivästä riippuen 9-10 tuntia, kuormanhakureissulla 10-11 tuntia.

Parasta hommassa on se, ettei tarvitse ajaa yön ympäri. Jaolle lähdetään aikaisin, itse yleensä 3:00-3:30 päivästä riippuen, kotona sitten 11:30-13:30. Ja kuormanhakuun lähdetään kun auto saapuu jaolta, eli edellämainittuihin kellonaikoihin. Sieltä hakureissulta sitten kotona 22:00-0:00 vaihdellen. Auto seisoo aamuyöstä muutaman tunnin. 

Miinuksina oikeastaan vaan että viikonloppuisin usein töitä. Lauantaisin vaan helppo jakovuoro kerran kolmeen viikkoon, mutta sunnuntaisin saa olla usein töissä. Sunnuntailisät toki motivoi paljon ja ne vuorot on rentoja kun ei ole kiire mihinkään. Ja arkivapaat sitten tasapainottaa sopivasti. Eipä sitä osaisi varmaan ollakaan enää että olisi vaan lauantai ja sunnuntai vapaata viikossa..

Poissa jarsse

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #26 : 18-03-2018, 18:32:50 »
Minkä mittaisella yhdistelmällä tänä päivänä Eestiin uskaltaa rantautua? Joku niitä linjoja ajava varmaan osaa vastata.
Kun osaamaton panee haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1937
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #27 : 18-03-2018, 19:05:01 »
Minkä mittaisella yhdistelmällä tänä päivänä Eestiin uskaltaa rantautua? Joku niitä linjoja ajava varmaan osaa vastata.
18,75m täykkäri tai 16,5m puolikas. Ei sinne reiluun kahteenkymmeneen vuoteen oo pidemmällä saanu enää mennä. Erkkarit tietysti oma lukunsa.

Poissa MJU

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #28 : 18-03-2018, 21:12:52 »
Ite tykkään kyllä nykysestä pakkarihommista kun tässä on aikalailla vakiosetti joka viikko. Sain ihan tarpeeksi kikkailla jakeluajossa viis vuotta tetristä ym. paskaa kun vittumaisia muuttujia tulee muutenkin kiireiseen päivään. Nykysissä hommissa riittää ahkera ja ripeä työtahti eikä tarvi kellon kans kilpaa ajella. Vielä kun soittaen töihintuloajan ilmottamalla voi mennä millon huvittaa töihin niin alkaa olla aika unelma työpaikka.