Kirjoittaja Aihe: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita  (Luettu 4190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 287
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« : 16-04-2015, 23:01:11 »
Tänään meidän vaihtolava-auto romukuormineen  ohjattiin E18 Kotka-Hamina välillä vilkkusilmän levikkeelle täyden palvelun ratsiaan.Paikalla oli olleet katsastajat,poliisit,tulli ja työsuojelupiiri.Lisäksi joku joka ei esitellyt itseään.Jarrudynamolle ei ollut kuulemma tarvetta ajaa kun on niin uusi auto. :heko:-08,tuskin ne mistään tiesivät että sillä on ajettu vasta 40 tkm...
Kiekkoja ei kyselty vaikka digikortissa ei juurikaan ole tapahtumia,ko.kuski ajaa yleensä kiekkoautolla.
Tulli oli tutkinut tankin sisällön ja paperit oli syynätty.Oli kysytty että paljon kuorma painaa,kuski oli arvioinut 8-9tn,vaaka näytti perillä 7,5tn,taitaa neliakselisessa riittää kantavuus...tyhjä lava tosin painaa 5tn.
Mielenkiintoisimmat kyselyt tulivat tältä itseään esittelemättömältä hepulta(ei mitään virkakuteita tai henkilökortteja),oli tahtonut nähdä päällirakenteen asennuspaperit,ohjekirjan ja huoltokirjan.Oli kysellyt että missä näitä huollatetaan,ja kuski kun ilmoitti että pääasiassa omalla pajalla,niin kirjoitti papereihin kaikki tiedot,huoltomiehen nimeä myöten :o
Onneksi kaikki oli kunnossa...Vähän oli semmoinen kutina jäänyt että jos jotain on niin ne kaivetaan esiin...
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa Varvis

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 150
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #1 : 17-04-2015, 06:29:10 »
Pientä off-topicia mutta tarviiko kaikenmaailman kyselijöille mitään kertoa varsinkaan jos ei esittele itseään ja edustamaansa tahoa. Henkilörekisterilaki tossa ainakin tulee kyseeseen kun on ihan nimiä kerätty.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 882
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #2 : 17-04-2015, 06:43:35 »
Ei meillä ainakaan ole päällirakenteista mitään papereita mukana. Mä ainakin muutun ihan tietämättömäksi, jos ruvetaan tuommoisia kyselemään. Annan pomon numeron ja käsken kysellä sieltä.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa tuusi

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 138
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TEPE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: SCANIA R500
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #3 : 17-04-2015, 07:21:32 »
Mää ainenkaa mittää kertos mitä se kellekkää kuuluu kuka on päällirakentanu ja missä huolletaa

Muoks varsinki kun päällirakentajasta on yleensä jonkumoinen merkintä laitteissa

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #4 : 17-06-2015, 21:26:54 »
Mää ainenkaa mittää kertos mitä se kellekkää kuuluu kuka on päällirakentanu ja missä huolletaa

Muoks varsinki kun päällirakentajasta on yleensä jonkumoinen merkintä laitteissa

Mutku ne päällirakenteethan tarttis nykyään olla jonkun sortin hyväksyttyjä, vaiko kiinnitys ainakin? Viittaiskohan ne siihen tolla päällirakentajakysymyksellä? Ainakin -08 vuonna ku tää mun auto rakenettiin ihan itte, ni riitti joku oma todistus noiden konttilukkojen kiinnityksestä. Mut mun mielestä ne on kiristyny ton -08 vuoden jälkeen lisää?

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 287
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #5 : 19-06-2015, 23:22:41 »
Mutku ne päällirakenteethan tarttis nykyään olla jonkun sortin hyväksyttyjä, vaiko kiinnitys ainakin? Viittaiskohan ne siihen tolla päällirakentajakysymyksellä? Ainakin -08 vuonna ku tää mun auto rakenettiin ihan itte, ni riitti joku oma todistus noiden konttilukkojen kiinnityksestä. Mut mun mielestä ne on kiristyny ton -08 vuoden jälkeen lisää?
Onne kai jonkin verran,kaikissa pitäis olla kyltti ja ce-merkintä ja jotain muuta,ja se ohjekirja pitää jonkin pykälän mukaan olla mukana...
Se heppu, joka oli mukana tiekatsastuksessa, oli AVI:n työsuojelutarkastaja.Se lähetti jälkikäteen raportin tarkastuksesta.Siinä luki ettei puutteita havaittu.Luki myös ettei tarkastus ollu kaikilta osin täydellinen, että se raportti ei vapauta mistään/kerro yhtään mitään :aamen:
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2184
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #6 : 19-06-2015, 23:33:03 »
Mutku ne päällirakenteethan tarttis nykyään olla jonkun sortin hyväksyttyjä, vaiko kiinnitys ainakin? Viittaiskohan ne siihen tolla päällirakentajakysymyksellä? Ainakin -08 vuonna ku tää mun auto rakenettiin ihan itte, ni riitti joku oma todistus noiden konttilukkojen kiinnityksestä. Mut mun mielestä ne on kiristyny ton -08 vuoden jälkeen lisää?
Mä oon nyt tohon tulevaan veturiin suunnitellu vähän isompia tankkeja, konttorilla sanoivat että pitää olla e-hyväksyttyjä, olikohan vuodesta -98 alkaen. Sitten kun kysyin että mistä sen hyväksynnän saa niin ei kukaan osannut vastata.

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 287
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #7 : 10-04-2019, 22:18:20 »
Tänään katsastettu tien päällä taas.Scania  124 nosturi/VL-auto täyden palvelun tarkastuksessa.
Ei mitään vakavaa,kun 2viikkoa antoivat korjausaikaa.Kuski ei saanut sakkoja,oli sanonut että voitais antaa...
Oli myös sanoneet että voitais ottaa kilvet pois,mut ei nyt tällä kertaa oteta...
Jarrut ajettu dynamolla,ei vikoja.
Reaktiotangon pusla,poikittaistanko poikki takapäästä,jotain löysällä.
Ja sitten etupäässä väljiä niveliä,kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa kaikki...
Mielenkiintoinen kommentti; jos olisi leima-aika vähän lähempänä,vois viedä konttorille katottavaksi,niin tietäis mitä oikeasti on vialla...
Auto on syyskuussa katsastettu eikä mitään kymmeniä tuhansia ole ajettu,niin tuskin ne kaikki nivelet vaihtokunnossa on...
Autohan on jo 21vuotias,varmaan joutais kohta eläkkeelle,nosturi on vähän tuoreempi.
« Viimeksi muokattu: 10-04-2019, 22:23:39 kirjoittanut Betonipete »
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa Rahti77

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 108
  • Sukupuoli: Mies
  • No jos nuo vielä mahtuis...
  • Ikkunakyltti: Rahtarit ja kukat
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volovo
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #8 : 10-04-2019, 23:00:52 »
Kuulostaa hiukan mielivaltaiselta, vaikka osin läpi sormien katsoivatkin :police:
Kylähullun paperit löytyy.

Poissa RSLook

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 28
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Ville
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R520,X-HIPRO192
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #9 : 11-04-2019, 16:40:57 »
Pari kertaa katsastuttanut tien päällä ja tuntuu, että etsimällä etsivät vikaa mistä kirjoittaa lapp. Edellisellä kerralla valittivat puuttuvasta roiskeläpästä kärryssä, 30cm päässä puskurissa oli kuitenkin täysleveä roiskeläppä, mutta parlokista puuttui, selvisin ilman kirjallista.