Kirjoittaja Aihe: 5 aks. kasettivaunu  (Luettu 29065 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
5 aks. kasettivaunu
« : 09-05-2013, 18:59:01 »
Sattuipa silmään tällainenkin kampe tuossa yksi päivä kuopion konetiellä :hattu: kukahan onnellinen tämänkin on hankkinut?

Poissa Vantage

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 262
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: NIKO
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #1 : 09-05-2013, 19:04:50 »
Nurmijärvellä oli kans pari runkoo lavoja odottamassa. Siinä on paino kohallaan kun ton nykäsee niskaa  :ide3:

Poissa bliz

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Vanaja 10x4
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #2 : 09-05-2013, 20:33:37 »
Siin on äkkiä 35tn laatikolla painoa. Mitenhän ees lienee laillisuuden kanssa kun valmistajankin ilmottamat kokonaismassat ylitetään reilusti..meinaan ku joku ruduksen turvallisuus heppu ku hiffaa loppuu se murskeen ajo varmasti jos tekninen suurin sallittu on vaikka 35tn mut todellisuudessa kipataan 50tn painoilla....jousi/runkovaurion riski on jo todellinen tuolla 15tn ylityksellä.

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1050
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #3 : 09-05-2013, 20:35:32 »
Olisit vetäjästä napannut paremman kuvan...  :soo: Tuo autokin on vuoroin kipannut kipsikiveä kasalle ja vuoroin veti kipsilevyä ympäri Suomen...  :aamen: :vihel: :hattu:
Jaa, kyl´ne on hullui...

Poissa VeeWee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 238
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: R500
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #4 : 09-05-2013, 21:20:25 »
Jotenki ite odotin et noi 2-laatikkoiset kärryt ois taas yleistyny,vaik hyötykuormaa hiukan vähemmän saakin.
Vaikka paljos enemmän prosentuaalisest on ylitystä kun tollasen laatikon vetäsee 4-aks päälle kuin et 3-aks veturin pääl kiskastaan 4-aks kärryn laatikko?

Poissa JTH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 330
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #5 : 09-05-2013, 21:30:01 »
meinaan ku joku ruduksen turvallisuus heppu ku hiffaa loppuu se murskeen ajo varmasti jos tekninen suurin sallittu on vaikka 35tn mut todellisuudessa kipataan 50tn painoilla
Tuskin niitä kiinnostaa tuommoinen, jos siittä on yhtiölle taloudellista etua :(
Aina tiellä!

Poissa bliz

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Vanaja 10x4
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #6 : 09-05-2013, 21:33:29 »
Jotenki ite odotin et noi 2-laatikkoiset kärryt ois taas yleistyny,vaik hyötykuormaa hiukan vähemmän saakin.
Vaikka paljos enemmän prosentuaalisest on ylitystä kun tollasen laatikon vetäsee 4-aks päälle kuin et 3-aks veturin pääl kiskastaan 4-aks kärryn laatikko?

Kyl kai tommonen 4 akselisen kärryn laatikko jo aina liki 30tn painaa et kyllä siinäkin on jo 3aks helisemässä.

Poissa mp79

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 59
  • Titteli: Pomo
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #7 : 09-05-2013, 21:53:37 »
Ei muuta kun mökkitielle mattoa vetämään....

En olisi uskonut ikinä tällaista näkeväni.....

Poissa Petsku

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Petsku + Rahtarit
  • Titteli: Duunari
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #8 : 09-05-2013, 21:56:01 »
Kai ne varmaan stydimmät vetäjät hankkii? Taikka vahvistaa edellisiä.

Poissa road420

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #9 : 09-05-2013, 23:05:57 »
Jostain luin et toi painais 11000kg tyhjänä. Hurjan painavalta kuulostaa.
Ahkeruus palkitaan.

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2639
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #10 : 10-05-2013, 11:23:06 »
Kai ne varmaan stydimmät vetäjät hankkii? Taikka vahvistaa edellisiä.
Tarkoitat mitä?
5-akselinen veturi tuohon kärryyn vai, tai 4-akseliseen jotain lisävahvistusta runkoon?
Siinä se hyöty tuosta sitten jo menikin, kun yhdistelmän (=veturin) tyhjäpaino kasvaa.

Poissa Jouni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jouni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: M.A.N
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #11 : 10-05-2013, 15:42:09 »
eikös tohon joudu laittaan melko pitkän veturin, että saa sen reilu 20 metriä ääriakseliväliksi, minkä se 76t vaatii?

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 901
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #12 : 10-05-2013, 16:55:43 »
eikös tohon joudu laittaan melko pitkän veturin, että saa sen reilu 20 metriä ääriakseliväliksi, minkä se 76t vaatii?

Mahdollisimman pitkä aisa tietysti vielä auttaa, mutta taitaa vaikuttaa kääntyvyyteen sitten jo aika herkästi...
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2639
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #13 : 10-05-2013, 16:57:49 »
Kyseisessä perävaunussa, kokonaispituus, 11.8m, omapaino 11100kg. Lava on 21,3 m3.







Kuvat on Komelta lainattu.
« Viimeksi muokattu: 10-05-2013, 17:01:13 kirjoittanut Jussi »

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #14 : 10-05-2013, 17:00:48 »
Täysin ohi aiheen mutta aivan perkeleen nätti perävaunu!


Poissa temppu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 172
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Sisu Polar
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #15 : 10-05-2013, 19:47:08 »
Aika pieni lava tossa kärryssä. Siinä saa tosissaan tunkea kevyitä tavaroita kyytiin.

^   Klikkaa isommaksi   ^ *päivitetty 31.01.09*

Poissa fh16

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 169
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania 480&620
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #16 : 10-05-2013, 19:50:06 »
Letkukasetti ja veivipeitto.. Kuka noita vielä tilaa?

Poissa fh16

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 169
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania 480&620
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #17 : 10-05-2013, 19:54:34 »
Aika pieni lava tossa kärryssä. Siinä saa tosissaan tunkea kevyitä tavaroita kyytiin.

Lastauskorkeus alkaa tulla vastaan.

Poissa temppu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 172
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Sisu Polar
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #18 : 10-05-2013, 20:02:37 »
Lastauskorkeus alkaa tulla vastaan.
Tekee pidemmän, autojen lavat pitenevät nykyisestä kuitenkin. Ja aika isoja koneita nykyään on lastauskoneina.

^   Klikkaa isommaksi   ^ *päivitetty 31.01.09*

Poissa Petsku

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Petsku + Rahtarit
  • Titteli: Duunari
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #19 : 10-05-2013, 20:27:59 »
Tarkoitat mitä?
5-akselinen veturi tuohon kärryyn vai, tai 4-akseliseen jotain lisävahvistusta runkoon?
Siinä se hyöty tuosta sitten jo menikin, kun yhdistelmän (=veturin) tyhjäpaino kasvaa.
Tuskin se paljoa syö hyötyä veks jos tulee pari tonnia lisää tyhjäpainoa?

Kyllä se mun mielestä on taloudellisempaa että veturi kestää sen painon kun ottaa laatikon niskaan.

Poissa road420

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #20 : 10-05-2013, 21:12:30 »
Eiks tällä hetkellä saa jo 6500kg painavia letkukasetteja. Eihän tommosen hyöty kauheen iso sitten ookkaan.
Ahkeruus palkitaan.

Poissa bliz

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Vanaja 10x4
Vs: 5 aks. kasettivaunu
« Vastaus #21 : 10-05-2013, 23:19:22 »
Pitkä 5aks veturi 42 000kg ja pitkä 4aks kasetti taakse ja sinne painoa 34 000kg nii voi vielä kipata ja ei tuu laatikot turhan korkeiksi. Kasettilavoilla omapaino yhistelmässä varmaan joku 22 000kg.