Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan kysymyksiä...  (Luettu 96914 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 421
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #242 : 02-02-2018, 23:19:07 »
Hei ja anteeksi jos nostan tätä aihetta, etusivullahan se on mutta silti.

Parempi se on vanhaa nostella kuin joka kerta uutta tehdä.

Kyllä jokaisessa hommassa omat kikkansa on, mut ei kuitenkaan mitään rakettitiedettä. Omasta halusta ja motivaatiosta pitkälti kiinni miten oppii.
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 293
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: stralis
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #243 : 02-02-2018, 23:32:01 »
Hei ja anteeksi jos nostan tätä aihetta, etusivullahan se on mutta silti.
Tässä siis sellanen 24v pojan kloppi havittelee täysperänpuikkoihin. Suoritin CE ja VAK kurssit ja ajanut 5 vuotta Postilla kuorma-autoja, pulla-autoja ja pakuja. Nyt rupes vituttaa se palkan vähyys kun yksin asuu stadissa niin vuokran jälkeen jääkin hernekeittoon massia. Elkää kysykö miksen aikasemmin jo oo näihin rahtarihommiin lähteny. Kai se ihminen on tottunu siihen turvalliseen arkeen.
Mutta nyt anyway, kävin raskaan puolella juttelee ja sieltä selvis että vois päästä täysperän puikkoihin ajamaan rahtia. Muutaman viikon treenaa ja sitten jossain kohtaa pääsee jo ajamaan yksin.
Kertokaapa lyhyesti miten se täysperä ja puolikas eroaa taajamassa tapahtuvasta tavarajakelusta? Sen verran että autoilusta kokemusta 6v, ajan aina Venäjälle isovanhempien luokse viikonloppuisin kun täällä ei ole tekemistä, joten pitkät matkat ei niinkään ole pahoja...
Kiitos kun pääsin foorumille!  :hattu:
Tuota, tuota.
Jos palkan vähyys vituttaa niin alla olevien akseleiden määrä ei asiaa auta.
Eräs alaa pidempään katsellut kollega joskus totesi että "mitä enemmän akseleita, sitä tyhmempi isäntä"

Asiasta voi olla montaa mieltä mutta en ole kuullut että työnsä osaavalle jakarikuskille kukaan kilsapalkkaa kehtaisi edes tarjota.
Jos työ vaatii E-kortin, ylityökorvaukseksi käytännössä riittää päivärahat ja karjapuskuri :embarassed:

Rivien välissä luki että Venäjän kieltä osaat, se on vahvuus kun sen jakarin rattiin osaat oikein tuoda, yhdistelmän ratissa ryssät on, no kun halvalla ajaa porukkaa.
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa Leksii

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 82
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Kaanima
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #244 : 02-02-2018, 23:38:38 »
Paitsi et postilla jos ajaa jakaria nii on eri työsoppari koska valtion firma, kaveri vaihto ihan postin jakarista aliurakoitsijalle nii nousi palkka vissiin pari kolme euroa tunnissa kun tuli normi automiehen palkka
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

Poissa HerraC

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #245 : 03-02-2018, 07:46:22 »
Hei ja anteeksi jos nostan tätä aihetta, etusivullahan se on mutta silti.
Tässä siis sellanen 24v pojan kloppi havittelee täysperänpuikkoihin. Suoritin CE ja VAK kurssit ja ajanut 5 vuotta Postilla kuorma-autoja, pulla-autoja ja pakuja. Nyt rupes vituttaa se palkan vähyys kun yksin asuu stadissa niin vuokran jälkeen jääkin hernekeittoon massia. Elkää kysykö miksen aikasemmin jo oo näihin rahtarihommiin lähteny. Kai se ihminen on tottunu siihen turvalliseen arkeen.
Mutta nyt anyway, kävin raskaan puolella juttelee ja sieltä selvis että vois päästä täysperän puikkoihin ajamaan rahtia. Muutaman viikon treenaa ja sitten jossain kohtaa pääsee jo ajamaan yksin.
Kertokaapa lyhyesti miten se täysperä ja puolikas eroaa taajamassa tapahtuvasta tavarajakelusta? Sen verran että autoilusta kokemusta 6v, ajan aina Venäjälle isovanhempien luokse viikonloppuisin kun täällä ei ole tekemistä, joten pitkät matkat ei niinkään ole pahoja...
Kiitos kun pääsin foorumille!  :hattu:

Täysperä on mukavampi kaikin puolin ja tekemistäkin vähän enemmän, pätkimistä. Puolikas tuntuu vähän keskeneräiseltä keksinnöltä, tuntuu että kuskailet vain puolikkaita kuormia  :JES:

Molemmilla toihuaminen nyt kuitenkin on kivaa jos vaan kalusto on kunnossa, varsinkin talvella renkaat!
Välinpitämättömän isännän leivissä homma on kyllä aika rypemistä.

Paras yhdistelmä ajohommissa olisi jos pääsee firmaan jossa voisi tehdä monipuolisesti hommia, jakariajoa lähiseuduilla 1kk ja pitkää matkaa 1kk vuorotellen. Kyllä vuodesta toiseen nukutut viikot autossa alkaa monelle riittämään ensimmäisen vuoden jälkeen, kyllä oma sänky on oma sänky aina.

Ja, työmatkan pituus kannattaa ottaa työpaikkaa vaihtaessa huomioon. Kaverini vaihtoi juuri työpaikkaa, vanhassa oli työmatka 5km suunta ja 5min. Uudessa 40km suunta ja 40min. 1000€/kk lisää palkkaa joka minusta ei verojen jälkeen kata lisääntyneitä kuluja ja aikaa kun verotukseen matkakorvauksia ei saa upotettua. Työn vaihtoi muna munaan eli sama työ eri työnantaja, asiakkaatkin pysyy lähes samana.

Poissa James

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 519
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: DAF
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #246 : 03-02-2018, 08:11:54 »
Ymmärsin, että kysyjä meinaa pysyä p0stin hommissa, vaihtaa vaan pitempään kalustoon? Jos noin,niin siinähän on oikein hyvä kokeilla. Jos ei maistu, niin varmaan pääsee vanhoihin hommiin takas. Jos taas maistuu,  niin voi sitten halutessaan katella toisiakin työpaikkoja. Runkolinjat kai pääsääntöisesti ajetaan yöllä, siinä yksi ero jakarihommiin. Kaluston käsittelyn ja muut niksit oppii varmasti ajan kanssa, jos vaan asenne on kohdallaan.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4212
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #247 : 03-02-2018, 10:03:22 »
kuinka paljon postilla on "samassa" ajossa puolikkaita ja täysperiä? silloinhan homma ei kauheasti muutu, puolikasta ei tartte poikkoa joka purku/lastaus paikalla, mutta jos toi onkin niin että täykkärillä ajetaan jotain yörunkoja ja puolikkaat on satamasta haettavia irtoperiä niin hommahan on aivan eri hommaa, vaikka kuinka lukisi sama teksti kapellien kyljissä.
Escucha el Oi!

Poissa Rebel

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #248 : 03-02-2018, 10:23:44 »
Järki ja maltti kannattaa pitää päässä.  Ja turha hosuminen pois.  Rauhallisesti kun kulkee niin minimoi vahingot. Ja niin pääsee helpoiten hommaan kiinni.

Poissa vikke

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 299
  • Työajokki: FH4 460
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #249 : 03-02-2018, 10:33:57 »
Tuota, tuota.
Jos palkan vähyys vituttaa niin alla olevien akseleiden määrä ei asiaa auta..

Tuntipalkassa eroa on euro-pari, mutta yhdistelmän rattiin siirtyminen tuo varmaan tässä tapauksessa mukanaan yölisät ja päivärahat. Luultavasti käteen jää useita satoja euroja enemmän kuussa kuin jakarin ratissa.

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 365
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Työajokki: FH500/2551/G490
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #250 : 03-02-2018, 13:28:00 »
Lenkistä riippuen voi vaihdella aika paljonkin tai olla hyvin lähelle samanlaista sykkimistä kuin jotkut pienemmillä vehkeillä ajettavat. Käyt muutaman eri lenkin istumassa kyydissä, niin näet itse ja kuulet niitä lenkkejä ajavien näkemykset. Aika keskenään erilaisia lenkkejä ajetaan meidänkin terminaalin alueella, toiset on enempi suklaata kuin toiset, jotkut toisinaan suorastaan persepaskaa... Löytyy kyl niin monenlaista hommaa että jokaiselle löytyy joku inhokkihomma, ite en tykkää tuosta Helsingin välin höyläämisestä, liian tylsä tie ajaa ja köpsät aikataulut.

Postin omat raskaat autot on käytännössä kaikki jalkalavalaittein varustettuja 3-akselisia varsinaisen perävaunun vetoautoja, perässä sit roikkuu terminaalista, lenkistä ja päivästä riippuen dolly+ppv, varsinainen perävaunu, vasikkamallin konttikärry jalkalavalla höystettynä tai ei mitään. Yöllä ajetaan lähinnä runkolinjoja terminaalien välillä, mut jonkun verran myös päivällä kulkee runkoja jotka ajaa postia ja panimotuotteita. Dollyleikit ja konttisulkeiset tulee äkkiä tutuiksi jos ajaa jotain muuta kuin postikeskusten väliä.
R.I.P. Transpoint Oy Ab
☆ 04.04.1990
✝31.12.2010

Poissa napseri

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #251 : 03-02-2018, 19:49:41 »
Tuntipalkassa eroa on euro-pari, mutta yhdistelmän rattiin siirtyminen tuo varmaan tässä tapauksessa mukanaan yölisät ja päivärahat. Luultavasti käteen jää useita satoja euroja enemmän kuussa kuin jakarin ratissa.

Joo, ja kannattaa heti hommata sellainen paikka, missä niitä maksetaan. Vituttaa huomata parin vuoden päästä että on tullut ajettua puoli-ilmatteeksi yötä päivää ja pyhää ja arkea.

Ei se kuskien vika ole, että rahtihinnat on paskoja.

Poissa Tyramies

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 45
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tomppa
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Actros
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #252 : 05-02-2018, 13:30:35 »
Ehtoota taas herrasmiehet. Mahtavaa nähdä että täältä löytyy aktiivisia keskustelijoita !  :JES: Oltiin taas poikien kanssa Pietarissa hieman viikonloppua viettämässä niin en kerinnyt aikasemmin kirjoitella.
Ehkä kirjoitin hieman sekavasti mutta perusidean kirjoitan tähän alle.
Tällä hetkellä päivät on seuraavanlaiset:
pakettiauto riippumatta auton koosta - pakettien kuskailua, lähettihommaa, kuriiria, max pakettikoko 35kg <--- Tässä hommassa ei tule tylsää, päivästä toiseen eri mestat ja saa juosta päivässä vitusti joten ei tarvitse käydä salilla duunin jälkeen. Asiakaskäyntejä päivästä riippuen 30-100kpl.
pulla-auto ja siitä vähän isommat kaapit - rullakkokeikkana kaiken mitä pakettiauto kuskit jättää viemättä, eli siis rullakot on täynnä paketteja ja ne viedään asiakkaalle / esim. heiluri terminaalien välissä, postitoimistojen välissä tai asiakkaiden välissä rullakoilla <--- Vois sanoa että aika samaa hommaa kuin yllä, mutta kun tarpoo tuolla nilkkoja myöten lumessa tai jollain hiekalla  yrittää tunkea niitä saatanan rullakoita niin motivaatio laskee, muuten ihan ok hommaa tämäkin. Asiakaskäyntejä 10-20 per pv.
kuorma-autoto - lähestulkoon aina pelkkää rullakkoa paikasta toiseen, eli noutoja jostain isoista kaupoista ja vientiä logistiikkakeskukseen. Aika rutiinihommaa jos on tisurissa niin saa homehtua terminaalilla ja vetää käteen. Asiakaskäyntien määrä riippuu aina päivästä tai vuorosta. Yleensä yö tai aamuyö vuoroja, mutta myös päivävuoroja jotka haluttuja koska saa päivärahat yms kun käy jossain maakuntalenkillä <--- Tämän jälkeen rupesin miettimään että kannattaako näitä jakarihommia tehdä, rullakoita ja lavoja työnnellä ja purkaa asiakkaan luona kun isommalla autolla ei tarttis muutakun ajaa ja odotella... (en oo laiska, vaan tekee mieli nousta uralla ylöspäin)

En todellakaan ole kommari tai edes kuulu liittoon. Teen työtä aina niin paljon kun pystyy, joku vuos sitten pistin ämmän kävelee nii nyt jää massia käteenki palkan jälkeen muttei tarpeeks. Tästä syystä oon miettiny että vaihtais tästä paskasta PAU sopparista tohon AKT soppariin (älkää kovasti suuttuko tai ampuko mua, tiiän että ei sais kauheesti huudella liittojen vittumaisuudesta ja sit tehä töitä liiton sopparilla  :suru:). Idiksenä siis oli että kävin vaan kysymässä talon välistä siirtoa terminaalilta terminaalille niin se raskaan terminaalin äijä melkee nauro äänee ku sanoin miten pikkuauto terminaalilla tehää töitä  :heko:
Erot olivat siis kutakuinkin tälläiset:
terminaali 1 (pikkuautot, pullat, kuorma-autot)
a. juitsarit antaa keikat, kattoo perään isolta näytöltä missä mennään ja pitää huolen ettei työ pääse loppumaan
b. PAU eli posti ja logistiikka alan unionin liksa, about 12 euroa tunti ja viikkotuntimäärä 37.5h
c. lastaat auton aina ite, vaihtuvuus kuskeissa aika iso koska ottavat kokoajan vuokralle duunareita ja sitten jengi vaihtuu.

terminaali 2 (postilla omassa ajossa vain täykkäreitä, olikohan 68tonnia kokoajan kyydissä jokasessa reissussa???)
a. heti kättelyssä sano että täällä on AKT palkat, ja kuulemma samaa on vain firman nimi katolla.

(verratkaa jos nyt liksa 12euroa tunnilta + aina kun pääsee ylitöihin niin jään niihin, mutta ekat 4 tuntia on 50% ja siitä eteenpäin 100%, ei koskaan yötyötä tai viikonloppuja ja tässä siirto samantien 14.10€ tunnille + luvassa ois aina kun mahdollista yötä ja iltaa sekä mahdollisesti viikonloppuja jos piirturi antaa periks) <--- tällä hetkellä liksa siis 2000 - verot, ja pelkällä siirrolla 2300e, johon sitten vielä lyödään joka päivästä aina lisät päälle ja päivärahat + ADR paketit pommit jne

b. EI tartte ite lastata mitään, tuut duuniin, otat auton johon sitten viel lyöt toisen mokoman valmiiks lastattuna persiiseen ja on the road.
c. työ on sitä AJAMISTA, ei purkamista, ei lastaamista, ei odottamista, ei suunnittelua. Vois sanoa että aika aivot narikkaan hommaa.

Oon täss jollain Volvon romulla yrittäny vielä saada massia irti lääkejakelusta, hyvää hanttihommaa. Suoritin ne lääkekuljetuksien luvat niin oon niitä ajellu mitä aika antanu periks. Ihan kivaa sekin, vaikka lavajakelua stadissa onkin suurin osa. Nyt kun rupesin miettimään että jos sais sen siirron sinne täykkäri hommaan, ei tarttis muutakun ajaa duunikseen. Varmasti siihenkin kyllästyy jossain kohtaa mutta saispahan vaihtelua tohon pakettityöhön. No sit mietin et siinähän alkais massia jäämään jo ens kuullekkin jos tahkois kahta ja puolta tonnia normiduunissa ja vielä viikonloppusin tekis muutamia hanttihommia...? Sain aika hyvin sumplittua sen jutun silleen, että jos käy kokeilemassa jostain toukokuusta vaikka elokuun loppuun ja sitten sanoo että haluaako jäädä ajamaan sitä täykkäriä vai meneekö takas pikkupuolelle eli ei pitäis olla huolta huomisesta.

No sitten asiasta kolmanteen ja vielä sen verran selvitin asioita että Venäjällekkään ei autolla enää suomalaiset kuulemma aja. Tämäkin samaa kategoriaa juitsarilta (ei perus juitsari vaan ihan terminaalipäällikkö) kuultua että ne ajot on loppunu tyyliin -98 sinne kun ei enää kannata. Ja itellankin ajot hoitaa virolaiset. Vittu sehän se vasta hyvä ois ollu jos ois saanu jonkun Suomi- Venäjä reissun alle TES palkkauksella ja päivärahaa päälle. Ei haittais vaikka oisin viikon autossa yötä, eipä oo ketään kotona odottamassa niin sama se missä huitelee kunhan muistaa pesukoneitten vesihanat sulkea.
Varmastihan seinne ajaa jotkut alihankkijat tai jotkut, mutta ei kuulemma meillä enää ajeta.
when you die god will not ask how nice Mercedes you had, it doesnt matter ill tell him anyway

Poissa Jänis

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 19
  • Titteli: Rahtari
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #253 : 05-02-2018, 14:51:21 »
"....EI tartte ite lastata mitään, tuut duuniin, otat auton johon sitten viel lyöt toisen mokoman valmiiks lastattuna persiiseen ja on the road.
c. työ on sitä AJAMISTA, ei purkamista, ei lastaamista, ei odottamista, ei suunnittelua. Vois sanoa että aika aivot narikkaan hommaa....."

Tuo kuulostaa jo vähän sokeripäällystetyltä suklaavanukkaalta, samallailla noissa terminaaleissa on Postin pitkät joutunu toimiin kuin me muutkin, olin sittem asioimassa kaukokiidon alaisena, pienempänä toimijana tai irtoperän kanssa..

Poissa Tyramies

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 45
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tomppa
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Actros
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #254 : 05-02-2018, 15:53:23 »
No jaa... jos ne sinne vakki ykköstä ja seiskaa lasta joka pv niin epäilen että ne antais meidän niitä ite lastata... jostai oulu kajaani akselilta lähtee tulee samanlainen vastaan ja puolessa välissä vaihatte kontin ja vaunun...
when you die god will not ask how nice Mercedes you had, it doesnt matter ill tell him anyway

Poissa Liquidi

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Mies
  • Löpökuski
  • Ikkunakyltti: Panu
  • Työajokki: Scania R580
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #255 : 05-02-2018, 16:59:50 »
No jaa... jos ne sinne vakki ykköstä ja seiskaa lasta joka pv niin epäilen että ne antais meidän niitä ite lastata... jostai oulu kajaani akselilta lähtee tulee samanlainen vastaan ja puolessa välissä vaihatte kontin ja vaunun...
Miks ei ykköstä ja seiskaa voi itse lastata ? Ne on aivan samanlaista kappaletavaraa kuin muutkin paketit ja lavat.

Kun kuuntelee näitä kappaletavarafirmojen pomoja, niin homma on vaan valmiilla kuormilla ajamista ja kontin vaihtoa... Mutta kyllä siellä todellisuudessa joutuu aika usein itse lastaamaan ja purkamaan. On välipurkuja ja välilastauksia, terminaaleilla siirretään "valmiita" kontteja kärryyn jne.. Toki on pelkkiä suoriakin vaihtoja, mutta ei kannata pettyä jos joutuukin jotain itse tekemään..

Poissa tuusi

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TEPE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: SCANIA R500
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #256 : 05-02-2018, 17:24:26 »
Ja kenellä pysyy mielenkiinto jos vaan ajetaan ja ajetaan

Poissa Rahti77

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 103
  • Sukupuoli: Mies
  • No jos nuo vielä mahtuis...
  • Ikkunakyltti: Rahtarit ja kukat
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volovo
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #257 : 05-02-2018, 18:12:51 »
Miks ei ykköstä ja seiskaa voi itse lastata ? Ne on aivan samanlaista kappaletavaraa kuin muutkin paketit ja lavat.

Kun kuuntelee näitä kappaletavarafirmojen pomoja, niin homma on vaan valmiilla kuormilla ajamista ja kontin vaihtoa... Mutta kyllä siellä todellisuudessa joutuu aika usein itse lastaamaan ja purkamaan. On välipurkuja ja välilastauksia, terminaaleilla siirretään "valmiita" kontteja kärryyn jne.. Toki on pelkkiä suoriakin vaihtoja, mutta ei kannata pettyä jos joutuukin jotain itse tekemään..

Joo, ei ne laiskat varaston pojat jouda kaikkia palvelemaan, kyllä siellä on ite tartuttava toimeen.
Toki se on hyvää vastapainoa pelkälle ajamiselle, siihenkin voi kyllästyä...
Kylähullun paperit löytyy.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4212
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #258 : 05-02-2018, 18:23:11 »
Ja kenellä pysyy mielenkiinto jos vaan ajetaan ja ajetaan

ei kellään, eikä silloin kauheen pitkiä päiviä edes voi tehdä jos ei ole lainkaan odotusta tai muuta työtä.
Escucha el Oi!

Poissa Tyramies

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 45
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tomppa
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Actros
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #259 : 05-02-2018, 19:32:51 »
Miks ei ykköstä ja seiskaa voi itse lastata ? Ne on aivan samanlaista kappaletavaraa kuin muutkin paketit ja lavat.

Kun kuuntelee näitä kappaletavarafirmojen pomoja, niin homma on vaan valmiilla kuormilla ajamista ja kontin vaihtoa... Mutta kyllä siellä todellisuudessa joutuu aika usein itse lastaamaan ja purkamaan. On välipurkuja ja välilastauksia, terminaaleilla siirretään "valmiita" kontteja kärryyn jne.. Toki on pelkkiä suoriakin vaihtoja, mutta ei kannata pettyä jos joutuukin jotain itse tekemään..

Ehkä selitin väärin, tai ymmärsitte väärin. En sanonut ettei saa tai ei voisi lastata. Jostain syystä esimies vaan sanoi että ne kontti ja kärry on valmiiksi lastattu joka kerta, syytä tähän en tiedä. Voihan niitä pommeja ja plutoniumeja itsekin lastata ja purkaa, mutta nähtävästi ei tällä reitillä.
when you die god will not ask how nice Mercedes you had, it doesnt matter ill tell him anyway

Poissa make81

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 364
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MAKE
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: 2551/FH540
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #260 : 06-02-2018, 08:42:59 »
"....EI tartte ite lastata mitään, tuut duuniin, otat auton johon sitten viel lyöt toisen mokoman valmiiks lastattuna persiiseen ja on the road.
c. työ on sitä AJAMISTA, ei purkamista, ei lastaamista, ei odottamista, ei suunnittelua. Vois sanoa että aika aivot narikkaan hommaa....."

Tuo kuulostaa jo vähän sokeripäällystetyltä suklaavanukkaalta, samallailla noissa terminaaleissa on Postin pitkät joutunu toimiin kuin me muutkin, olin sittem asioimassa kaukokiidon alaisena, pienempänä toimijana tai irtoperän kanssa..
Ite mitä Heinäkuusta asti ajanut postin ajoja,niin eipä noissa terminaaleissa (siis postin) oo tarvinnut ite lastata tai purkaa.
No kato v*ttu feisbuukista.

Poissa Tuusa

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 96
  • Sukupuoli: Mies
  • FH16 kasettisoitin
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #261 : 09-03-2018, 22:29:49 »
Ite mitä Heinäkuusta asti ajanut postin ajoja,niin eipä noissa terminaaleissa (siis postin) oo tarvinnut ite lastata tai purkaa.

Sama kokemus itselläkin, kun joskus muinoin Postin autohommissa, silloinen Kelpo Kuljetus Oy, olin. Ei todellakaan terminaalissa tehty kuormaa vaan posteljoonit ajoivat pihalle sotkemasta. Hus hus!

Oli ihan jees hommaa laskea upouudella FH:lla, eikä tarvinnut myöskään rikkoa ajoaikoja eikä ajaa ylikuormilla. Sitten vissiin äkkäsivät, että ulkoistamalla pääsee halvemmalla ja nämä pienet kuljetusalan kikat saadaan hyödynnettyä.. Nopeasti postin eli Kelpon omat autot sitten katosivatkin. Nykyistä Postia eli ent. Tr*nspoint ja omaa sukua P*hjolan Liikenne ei kannata sotkea tuohon postiin jossa minä automiehen hommia armeijan jälkeen aloittelin.