Kirjoittaja Aihe: Työturhallisuus topic  (Luettu 182664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 298
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: stralis
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #44 : 25-02-2013, 21:19:26 »
Satamassa katellu kun konttikuskit taiteilee lapio kädessä kontin katolla lumia lapioiden,siellä kun pikkusen jalka lipsahtaa, ei edes huomioliivi pelasta...
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1053
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH III XL 6x2
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #45 : 26-02-2013, 00:15:26 »
Satamassa katellu kun konttikuskit taiteilee lapio kädessä kontin katolla lumia lapioiden,siellä kun pikkusen jalka lipsahtaa, ei edes huomioliivi pelasta...

Tuo on totta ¨^^^

Vuosaaressa ja Hangos hyvät lumen tiputus telineet... idän satamista ei nyt taas oo muistikuvaa+pohjoiset...
Raumalla on ollut joku tiputustelineen irviluva, ilman tiputus laappaa... Taitaa sekin teline olla  kiertyksessä...?
Soon kumma jotta ei voida laittaa esim  45kontti johonkin kulmaan... siihen rappuset ja  kaikeet... ja jonkinlainen laappa...
Mut tää meninkin jo  [ot]
Qualitas Potentia Nostra

Poissa Mönny

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 54
  • Sukupuoli: Nainen
  • Kaania se olla pitteis! <3
  • Ikkunakyltti: Mönny
  • Titteli: ...
  • Työajokki: mini-marsu
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #46 : 26-02-2013, 11:22:07 »
Satamasta tuli mieleen, näin elintarvikekuskina..

Silloin kun alettiin muonittamaan rahtilaivoja, tuli meille ilmoitus, että kuljettajan on käytettävä huomioliiviä ja autossa kuuluu olla vilkkuvalo alias majakka.
No minähän tietenkin kuuliaisena noudatin ohjetta, kun kuskasin niitä ensimmäisiä muonituksia, ajoin ylimmälle kannelle ja peruutan hissin oven eteen. Puran kuorman keittiöön hissiä käyttäen ja tuon palautukset tullessani. Auto tosiaan suoraan siinä hissin oven edustalla.

Samaan aikaan tulee rättikuningas vaihtamaan laivan rätit. Ei hänellä semmosia välineitä ollut.
No tästä tuumasin, että jatkossa vilkutan sitä valoa vaan sen aikaa, kun ajan satama-alueella ja nousen laivaan ja jätin sitten sen huomioliivinkin pois.
Kukaan ei koskaan sanonut mitään, kunnes joku sataman tai laivan herra iso herra oli samaan aikaan paikalla kun tulin purkamaan ja hän nosti siitä kauhean metelin minulle. Kerroin, että olin käyttänyt, mutta kun.. Siitähän hän riemastui ja sanoi nuhtelevansa kaikki laivan henkilökunnan ja satama väen kun ei ollut valvonut minua ;D
No sen jälkeen käytin kyllä liiviä, silloin kun muistin..

Everybody wants to be an astronaut!!!

Ota sää vaan, kyl mää pärjään.

Poissa VeeWee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 236
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: R500
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #47 : 26-02-2013, 12:18:20 »
Satamasta tuli mieleen, näin elintarvikekuskina..

Silloin kun alettiin muonittamaan rahtilaivoja, tuli meille ilmoitus, että kuljettajan on käytettävä huomioliiviä ja autossa kuuluu olla vilkkuvalo alias majakka

Saamaahan ne vaatii matkustajalautoillakin,vaikka ei ne multa oo vielä kyselleet turvavärejä,kun niin harvakseltaan tulee käytyä.
Noita vilkkuja oon oikeestaan odottanu vaatimalla vaadittavaks meijänki kalustoon,se kun on johtajista niin kauheeta tehdä niin suuria investointeja  :koff:

Poissa Mönny

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 54
  • Sukupuoli: Nainen
  • Kaania se olla pitteis! <3
  • Ikkunakyltti: Mönny
  • Titteli: ...
  • Työajokki: mini-marsu
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #48 : 26-02-2013, 12:31:51 »
Saamaahan ne vaatii matkustajalautoillakin,vaikka ei ne multa oo vielä kyselleet turvavärejä,kun niin harvakseltaan tulee käytyä.
Noita vilkkuja oon oikeestaan odottanu vaatimalla vaadittavaks meijänki kalustoon,se kun on johtajista niin kauheeta tehdä niin suuria investointeja  :koff:

No matkustajalautoille kun viedään, ei meillä siellä mitään ole, ei vilkkuja, saatika liivejä. Siihen vaan vehkeet trukin kohille, kamat ulos ja veks laivasta.
Kovasti saan vaan hymyileviä katseita :)
Everybody wants to be an astronaut!!!

Ota sää vaan, kyl mää pärjään.

Poissa tux10

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 63
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: "Virkavapaalla"
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #49 : 26-02-2013, 19:15:35 »
Kuulemma on jo porttikieltoja (3 moveren ajossa ollutta vakikuskia) jaeltu Yaralle ukiin, kun ei ole käytetty noita uusia työturvallisuus juttuja.
Nii ja heillä ei tule varoitusta, vaan heti kättelyssä tulee ikuinen porttikielto. Saas nähdä kuinka kauan kestää. :D

http://www.agrimarket.fi/Liitetiedostot/Docs/yhdistetyt_turvallisuusohjeet.pdf

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 423
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #50 : 26-02-2013, 22:25:42 »
Vantaalla Postin logessa (tai ainakin b-puolen purkulaitureissa) ovat kuulemma alkaneet vaatia pyöräkiiloja kärryn molemmin puolin laiturin liinojen lisäksi. Mitähän extraturvaa kiilat tuo vaikka kärri on kahdella liinalla laiturissa kiinni?
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa Samppa82

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 458
  • Titteli: Duunari
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #51 : 26-02-2013, 22:28:16 »
Vantaalla Postin logessa (tai ainakin b-puolen purkulaitureissa) ovat kuulemma alkaneet vaatia pyöräkiiloja kärryn molemmin puolin laiturin liinojen lisäksi. Mitähän extraturvaa kiilat tuo vaikka kärri on kahdella liinalla laiturissa kiinni?

Mie en oo koskaan tota liinottamista  laituriin älynnyt. Talvella toki ymmärtää mut kun kiilat on keksitty. Mutta kun kesälläkin. Ei se siitä pässillä ajellen karkuun lähde sulan aikaan.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4237
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #52 : 26-02-2013, 22:32:09 »
Vantaalla Postin logessa (tai ainakin b-puolen purkulaitureissa) ovat kuulemma alkaneet vaatia pyöräkiiloja kärryn molemmin puolin laiturin liinojen lisäksi. Mitähän extraturvaa kiilat tuo vaikka kärri on kahdella liinalla laiturissa kiinni?

mobil naantali, siellähän vaativat liinat ja kiilat renkaiden eteen sekä taakse.... vaikka siis tosiaan laiturissa.

ja joskus vein yhden lavan, joka oli ihan kärryn hännässä, sanoin että sen voi nostaa pois kun avaan vaan ovet. avasin ovet siinä pihalla, mutta eivät suostuneet ottaa lavaa alas ennenkuin olen laittanut 4kpl kiiloja ;D

Se koko paikka on "työturhallisuus".
Escucha el Oi!

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2108
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa justus

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 150
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jussi
  • Työajokki: Scania
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #54 : 26-02-2013, 23:27:40 »
Juuri nuo samat laput annetaan portilla. (ellei jo ole)
Siinä "peittämispaikalla" saa mennä kuorman päälle ilman valjaita ???
Ilmeisesti 300m lastauspaikasta tekee homman turvalliseksi ja eihän siinä lastauspaikalla oo saanu edes peittääkään niin ihme sääntöjä turvavaljaiden käytöstä.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2108
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #55 : 27-02-2013, 22:37:45 »
Siinä "peittämispaikalla" saa mennä kuorman päälle ilman valjaita ???
Ilmeisesti 300m lastauspaikasta tekee homman turvalliseksi ja eihän siinä lastauspaikalla oo saanu edes peittääkään niin ihme sääntöjä turvavaljaiden käytöstä.

Mä en tiedä, saako siinä mennä. Moni tuota kehuu mutta mulle ihan selvään portilla sanottiin että kuormanpäälle ei saa mennä missään tapauksessa.
Toki voi olla et sääntöihin on tullut lievennyksiä. :ide1:
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 423
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #56 : 27-02-2013, 23:13:27 »
mobil naantali, siellähän vaativat liinat ja kiilat renkaiden eteen sekä taakse.... vaikka siis tosiaan laiturissa.

ja joskus vein yhden lavan, joka oli ihan kärryn hännässä, sanoin että sen voi nostaa pois kun avaan vaan ovet. avasin ovet siinä pihalla, mutta eivät suostuneet ottaa lavaa alas ennenkuin olen laittanut 4kpl kiiloja ;D

Se koko paikka on "työturhallisuus".

Siellä en ole laiturissa käynyt, mutta pihalla purkanu tyhjiä tynnyreitä aika monta kertaa. Huvittavaa oli ettei kärryyn olis saanu kiivetä ilman a-tikkaita, kysyin joskus että onko soveliasta käyttää kärryn omia rappuja kiipeämiseen mutta en muista enää mitä vastasivat.
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #57 : 28-02-2013, 00:38:54 »
Vantaalla Postin logessa (tai ainakin b-puolen purkulaitureissa) ovat kuulemma alkaneet vaatia pyöräkiiloja kärryn molemmin puolin laiturin liinojen lisäksi. Mitähän extraturvaa kiilat tuo vaikka kärri on kahdella liinalla laiturissa kiinni?

Joissakin paikoissa ovat laittamassa  niitä liinojaan kiinni saranoihin, seinäkiskoihin ja ties mihin, tai sitten vetävät väärässä kulmassa lattiakoukusta helvetin piukkaan ajattelematta että se kiristyy vielä entisestään kun trukilla ajetaan sisään.  Yleensä olen asiallisesti pyrkinyt ohjeistamaan asiassa, etenkin noissa saranasta ripustamisissa olen sanonut että voit kernaasti laittaa sen siihen, mutta mikäli syntyy minkäänlaista edes oletettavaa vahinkoa kuormakorille, on kuljetusliikkeen veloittama alin hinta korjaustyöstä ja seisonta-ajasta 1000€ alv 0%.  Lattiakoukkuun saa laittaa liinan, muttei sitä vedetä kireälle, vaan jätetään aavistuksen löysälle. Mikäli ajoneuvo luiskahtaa eteenpäin, se ei kuitenkaan liinan kiristyessä mene niin kauas että lippa putoaa lavan reunalta.  Ja jäisellä pihalla ne kiilat menevät mukavasti edellä elleivät tökkää johonkin...  Niin, ja sitten on se että trukkikuskit voivat opetella ajamaan ajoneuvoon muillakin nopeuksilla kuin täysillä.

mobil naantali, siellähän vaativat liinat ja kiilat renkaiden eteen sekä taakse.... vaikka siis tosiaan laiturissa.

ja joskus vein yhden lavan, joka oli ihan kärryn hännässä, sanoin että sen voi nostaa pois kun avaan vaan ovet. avasin ovet siinä pihalla, mutta eivät suostuneet ottaa lavaa alas ennenkuin olen laittanut 4kpl kiiloja ;D

Se koko paikka on "työturhallisuus".

Siellä pitäisi kiinnittää huomiota rakennuksen ankkurointiin, mikäli on riski että rakennus liikkuu niin paljon että laituriin peruutettu ajoneuvokin pääsee liikahtamaan laiturin suuntaan...se vasta vaarallista on, uskaltaakohan Naantalin satamaan edes mennä enää jos on riskinä että sieltä tulee yksi Mobil rymisten mäkeä alas juuri kun on kirjoittamassa asiasta hemmolaan?

Työturhallisuus siellä johtuu samasta syystä kuin monituisissa muissakin suuryhtiöiden toimipaikoissa.  Amerikkalainen omistaja, niitä pahimpia asioita mitä työpaikallesi voi tapahtua.
« Viimeksi muokattu: 28-02-2013, 00:43:14 kirjoittanut uusiesko »
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Matti-89

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 70
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #58 : 28-02-2013, 08:59:54 »
Onneks ei tarvii välttämättä ees käydä ulkona autosta ku ukissa käy lastaamassa,jos vaan muistaa sinetin laittaa kärryn päälle jo portilla  ;D
Kuvia entisistä työautoista yms.
http://s667.photobucket.com/albums/vv37/Matti-89/

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #59 : 28-02-2013, 12:10:59 »
http://www.agrimarket.fi/Liitetiedostot/Docs/yhdistetyt_turvallisuusohjeet.pdf

Lainaus
Kuljettajan saa Uudenkaupungin tehtaan portilta kuljettajan turvallisuusohjeet, joka on esitettävä ohjaamossa tai lastauspaikalla ennen purku- / lastausluvan saamista.

Ketä sen esittelee ja kenelle siellä ohjaamossa?

Entä jos noi portaat  jää reilusti alemmas ku lavan reuna, pitääkö siihen tehdä kakkosnelosesta lisäaskelma?

Poissa crane

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 143
  • Sukupuoli: Mies
  • Lapinmiehen prototyyppi
  • Ikkunakyltti: Antti
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R580
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #60 : 28-02-2013, 16:21:40 »
Mitenkähän tuo autoon nousu ja laskeutuminen tuossa paikassa, sinnehän kuitenki NOUSTAAN korkealle, mihinkä putoamissuojaimet laitetaan kiinni ??  :koff:
Töissä ja vapaalla V8:lla \o/

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2108
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #61 : 28-02-2013, 23:49:14 »
Ketä sen esittelee ja kenelle siellä ohjaamossa?

Entä jos noi portaat  jää reilusti alemmas ku lavan reuna, pitääkö siihen tehdä kakkosnelosesta lisäaskelma?

tai mitäs jos ne portaat on puolmetrii korkeemmat kuin auton lava. :ide1:
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #62 : 01-03-2013, 00:02:54 »
tai mitäs jos ne portaat on puolmetrii korkeemmat kuin auton lava. :ide1:

Sit varmaan pitää laittaa yks eurolava sinne lavanpuolelle askelmaks? :D

Poissa TMZ

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #63 : 01-03-2013, 12:10:43 »
Sit varmaan pitää laittaa yks eurolava sinne lavanpuolelle askelmaks? :D
Siitäkin voi saada tikkuja käteen, eli ei ilman viiltosuojahanskoja.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 615
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH540
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #64 : 01-03-2013, 13:37:07 »
Siitäkin voi saada tikkuja käteen, eli ei ilman viiltosuojahanskoja.
eikä etenkään missään nimessä ilman turvakenkiä, joissa naulaanastumissuoja
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Jouni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jouni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: M.A.N
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #65 : 01-03-2013, 16:19:18 »
mobil naantali, siellähän vaativat liinat ja kiilat renkaiden eteen sekä taakse.... vaikka siis tosiaan laiturissa.

ja joskus vein yhden lavan, joka oli ihan kärryn hännässä, sanoin että sen voi nostaa pois kun avaan vaan ovet. avasin ovet siinä pihalla, mutta eivät suostuneet ottaa lavaa alas ennenkuin olen laittanut 4kpl kiiloja ;D

Se koko paikka on "työturhallisuus".

unohtamatta vaatimuksia pitkistä housuista, kantapään peittävistä turvakengista, suojalaseista, kypärästä ja kaulaan roikkumaan laitettavasta kulkuluvasta jonka saa portilta.