Kirjoittaja Aihe: Työturhallisuus topic  (Luettu 179277 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #22 : 10-01-2013, 01:17:45 »
Eiks ADR vaadi kumisaappaita? Mun mielestä mul on sellaset jossain täällä autossa, mut tarviiko niiden myös mahtua mun jalkaan?

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1949
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #23 : 10-01-2013, 08:05:25 »

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #24 : 10-01-2013, 15:52:38 »

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1949
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #25 : 10-01-2013, 20:37:53 »
No onks se joskus aikanaa vaatinu?
Suoranaisesti ADR ei ole koskaan vaatinut, mutta silloin kun oli ainekohtaiset turvaohjekortit, niin niissä oli joillakin aineilla mainittu suojavarusteissa 'suojajalkineet' tai 'saappaat'. Ja turvaohjekortin mukaiset varusteethan tuli olla autossa mukana.

Poissa Jurpo

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 287
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #26 : 12-01-2013, 16:53:20 »
Miten siellä se jarru on laitettu? Yleensähän noissa kulkee liukukisko palttiarallaa kävelysillan kohdalla ja sen verran korkealla, että saadaan sivusuuntaista liikevaraa. Ja se kelahan ei mene lukkoon pudotessa, vaan jarruttaa sen verran että maahantulo pitäisi olla turvallinen. Laajasalossa pojat oli testannukin, että minkälaista se on roikkua valjaissa sen kelan päässä. Ei kuulemma mikään ihmeellinen kokemus, suuntaan tai toiseen.

Miksi sitä pohjaventtiiliä muuten säiliön päältä tarvii räplätä? Nappihan on laitekaapissa...
Se jarrun vaijeri kulkee n. 1,5 metriä auton sivulla.
Pesupaikalla se sitten taas kulkee kiskoilla auton yläpuolella. Mutta valjaat päällä ja jarruliina kiinni valjaissa ei ylety vesihanaan. Liina loppuu kesken...  :koff:
Kaiken annan mä ilolla pois, mut sua en koskaan koskaan ja ikinä en...

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 421
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #27 : 13-01-2013, 02:04:10 »
Varmaan monikin on eri mieltä, mutta ei kai niitä sääntöjä ole kuskien kiusaksi tehty. Muista tehtaista ei ole kokemusta kuin Turun telakasta, mutta siellä oli pahin ongelma silmään lentäneet vierasesineet. Vaikka se suojalasien käyttö tuntuisi typerältä, mutta se ei oikeastaan katso sitä paikkaa eikä aikaa milloin se rämmäle silmään lentää. Omasta kokemuksesta voin sanoo että kerran lensi rälläkän laikan pala poskipäähän tauon aikana kun olin röökillä, vaikka lähimpään työpisteeseen oli matkaa N. 30m:ä.

Ettehän te varmasti hyvällä katso ihmistä joka tulee kotiinne kuraiset saappat jalassa Ja Sanoo mitä väliä kun et ole muutenkaan siivonnu.
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #28 : 13-01-2013, 08:54:19 »
Varmaan monikin on eri mieltä, mutta ei kai niitä sääntöjä ole kuskien kiusaksi tehty.

Juu, ei niissä mitään vikaa ole, jos työturvallisuuspäälikkö osaa ajatella ja suhteuttaa, eikä niinpäin, että tittelin myötä ei nouse kuin 2 asiaa päähän, nazimeininki ja kusi.

Esimerkkinä, edeltävässä hommassa kuskattiin tehtaalle lietettä, ei mitään vaarallista siinä, ei myrkkyjä, ei bio vaaraa, ei mitään. No tavaran lämpötila oli, riippuen laadusta, siitä +35'c - +75'c.

Purkupaikka tehtaan kyljellä kaoliinitaskun ja liejusiilojen välissä, ison katoksen alla ja muuten muutaman jalkapallokentän kokoinen tyhjä piha. Valvontakamerat sekä siilojen, kaoliinitaskujen, että toispuolelta pihaa, suoraan purkupaikalle.

Siinä nyt speksit suunnilleen. Samaa tavaraa on toimitettu saman toimittajan toimesta nyt likemmäs 20vuotta, ilman yhtään ongelmaa. No mitä tää työturhapäälikkö vaatii?

Purkajalla pitää olla suojaavat haalarit turvavärisenä, kypärä ja lasit ja kumisaappaat.

Kumisaappaita käytettiin jo muutenkin, kun vesileikkejä niin paljon harrastettiin, mutta muuten? Kameravalvonta piti huolen, että olit ainakin teoriassa jonkun näkymässä, ettei siellä katoamaan päässyt.
Nää muut turhallisuustuotteet sit vaan teki sen homman vaaralliseksi, joten emme niitä käyttäneet, ja yhden yhteenoton jälkeen ko päälikön kanssa niistä tuli siinä purkupaikassa vapautus.

Vaarallisuus?

Niin, kun kypärä tipahti aina säiliöön, ja hakkasit päätäs samalla, kah kun kypärän kanssa ei pää oikeen mahtunut säiliön ylätäyttö reiästä. Me kun joka kuorman purun jälkeen ne säiliöt pestiin.

Toinen oli, että lasit päässä, näkyväisyys 0. Meni huuruun, niin ei näe, ja mitä helvatan hyötyä on suojalaseista, kun auto on kuin kapalossa, mistään ei mitään pääse tulemaan, ja pää on vielä säiliön sisällä suojassa.

Ja sitten ne haalarit. Varsinkin kesäisin, kaunis ilma, niin aurinko paistaa siihen ihan suoraan aamusta iltaan, jolloin se tummanharmaa seinä, rosteripintaiset siilot, mustalla huovalla päälystetty katos, tekivät siitä suunnilleen köyhänmiehen saunan, kun purkupaikan lämpötila saattoi kesällä olla sen 50'c, siihen se tavaran lämpö, ja haalarit. Ja sitten lopputulos on mitä? Kuivuminen kesken työn, tai lämpöhalvaus, tms.

Nuin, mitä meillä nyt oli kasassa? Hyvin asioista perillä oleva työturvallisuuspäälikkö, joka ottaa kaiken huomioon, kaikkien toimintojen omat erityispiirteet, ja jonka kanssa voi asian tiimoilta käydä kehityskeskustelua?
Jossain fantasiakirjassa joo, reaalielämässä sit asia on niin, että hän on näin päättänyt, asia on silloin oikein ja siitä ei tarvitse keskustella, vaikka ainoa mitä hän mein hommissa sai aikaan oli, että jos niitä pykäliä olisimme noudattaneet, olisi siitä tullut oikeinkin paljon vaarallisempaa.

Ois näitä sit muutama lisää, irtsikka ajoilta kerättyjä, jos lukea haluutte. Tosin yksikään tarina ei kerro, et se itse asia, eli työturvallisuus olis mitenkään parempi.

Poissa Varvis

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 150
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #29 : 13-01-2013, 13:53:41 »
Kerro toki lisää. Minä ainakin haluan lukea tämänkaltaisia juttuja.

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #30 : 13-01-2013, 14:23:44 »
Kerro toki lisää. Minä ainakin haluan lukea tämänkaltaisia juttuja.

Et mua sunkaa tarkoita?

No, eräällä eteläkarjalalaisella sahalla on saatu päähänpisto siitä, että tehdas alueella pitää olla suojavärinen, pitkähihainen/lahkeinen vaatetus, kypärä, suojalasit ja turvajalkineet. Ok, ei siinä mitään, lankkua kyytiin vaan. Riemu meinas revetä siinävaiheessa, kun lastari oli saanut kuorman päälle ja meni lähettämöön tekemään papereita, ja mä kuormansidonnan jälkeen perässä.

Eli lastaaja menee koppiin, mä sidon kuorman loppuun, verho kiinni, vaijeri paikalleen, lasit+kypärä kylkilaatikkoon ja 3metrin matka seinänvierestä lähettämöön. Alkoi osoittaa päätä ja änkyttää, ymmärsin yskän ja menin autolle takaisin.
No se riemu repes kun tulin takaisin, kypärä ja lasit päässä, kännykkä kädessä ja kansio kainalossa, ovelta heti kuva lastaajasta, jolla kypärää ja laseja ei ollut, ja sitten kansio auki ja vaarailmoitusta täyttämään... "lähettämörakennus hengenvaarallisessa kunnossa, katto laho, saattaa tippua niskaan, ja sähkövalaisimia katossa. Esimerkkiä suojavarusteista näyttää tehtaan edustaja, josta kuva liitteenä, suositeltavat toimenpiteet, tehtaan edustaja sitoo kuorman ja sinetöi yksikön, sekä toimittaa paperit kuljettajalle auton hyttiin" ja sitten pyytämään nimeä alle.
Ei antanut nimeä, ja mä olin varma, että saan porttikiellon sinne. Paskat, seuraavalla viikolla kävin vain 3kertaa.

Toinen esimerkki vois olla vaikka kallaveen rannoilta, eräs paperitehdas. Siellä on iänkaiken sidottu ns. lennosta, eli rulla kyytiin, trukki ulos, rulla kiinni, sitoja ulos, uus rulla kyytiin jne. No, sitten tulikin uusia ohjeita. Ei saa sitoa lennosta, ei saa mennä kärryyn lastauksen aikana.
Sen selitys oli työnjohtajan ja turvallisuuspäälikön mukaan se, että työturvallisuuden takia sinne ei mennä, kun trukilla lastataan.
No, tämä vielä oli ymmärrettävää, ymmärrys päättyi siihen, että sinne kärryyn saa mennä laittamaan liinan kylkiprofiiliin/liina koukkuun, pistää sen rullan yli toisellepuolelle valmiiksi ja kulmasuojat laittaa valmiiksi, ettei tartte kiipeillä rullien päällä sitten.

Pikkasen meni siis huti, ei saa mennä kärryyn sitomaan lennosta, koska se on vaarallista, mutta liinat saa laittaa valmiiksi ja kulmasuojat, kunhan ei laita räikkiä. Että semmosta, kärryyn ei siis mennä lastauksen aikana.
No, me ei ajeta sitomattomia kuormia metriäkään, eli se niiden nopeuttamisen takia tehty päätös toimii oikein hyvin, tosin väärään suuntaan. Siis trukkikuski sanoi, että se määräys on oikeasti annettu siksi, ettei sidonta hidasta lastausta, siellä kun on vain 1 laituri, ja tavaraa lähtee kuiten melkomoinen määrä.
Väärään suuntaan siksi, että auto ei lähde laiturista milliäkään mihinkään, ennenkuin kuorma on kiinni, ja se ero että sitoo lennosta, kuormaus vartissa, tai avaa kyljet, hakee tikkaat ja sitoo pihalla 1.5h on ilmeisesti riittävä ero siihen, että ko paikassa sidotaan jälleen lennosta, vaikka määräys on edelleen voimassa, ettei sinne kärryyn saisi mennä.

Siis, melko moni näistä ns turvallisuusmääräyksistä on just sitä ihteensä, vastuun siirtämistä tehtaalla vituiks tehdystä ympäristöstä kuljettajille, tai jonkun kuspiän pätemisvirkojen hedelmiä, tai ns sujuvuuden lisääminen, kaikkea paitsi sitä itse turvallisuutta, jolla niitä idiotismejä yritetään mainostaa.

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2089
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #31 : 13-01-2013, 14:50:33 »
Toinen esimerkki vois olla vaikka kallaveen rannoilta, eräs paperitehdas. Siellä on iänkaiken sidottu ns. lennosta, eli rulla kyytiin, trukki ulos, rulla kiinni, sitoja ulos, uus rulla kyytiin jne. No, sitten tulikin uusia ohjeita. Ei saa sitoa lennosta, ei saa mennä kärryyn lastauksen aikana.
Sen selitys oli työnjohtajan ja turvallisuuspäälikön mukaan se, että työturvallisuuden takia sinne ei mennä, kun trukilla lastataan.
No, tämä vielä oli ymmärrettävää, ymmärrys päättyi siihen, että sinne kärryyn saa mennä laittamaan liinan kylkiprofiiliin/liina koukkuun, pistää sen rullan yli toisellepuolelle valmiiksi ja kulmasuojat laittaa valmiiksi, ettei tartte kiipeillä rullien päällä sitten.

Pikkasen meni siis huti, ei saa mennä kärryyn sitomaan lennosta, koska se on vaarallista, mutta liinat saa laittaa valmiiksi ja kulmasuojat, kunhan ei laita räikkiä. Että semmosta, kärryyn ei siis mennä lastauksen aikana.
No, me ei ajeta sitomattomia kuormia metriäkään, eli se niiden nopeuttamisen takia tehty päätös toimii oikein hyvin, tosin väärään suuntaan. Siis trukkikuski sanoi, että se määräys on oikeasti annettu siksi, ettei sidonta hidasta lastausta, siellä kun on vain 1 laituri, ja tavaraa lähtee kuiten melkomoinen määrä.
Väärään suuntaan siksi, että auto ei lähde laiturista milliäkään mihinkään, ennenkuin kuorma on kiinni, ja se ero että sitoo lennosta, kuormaus vartissa, tai avaa kyljet, hakee tikkaat ja sitoo pihalla 1.5h on ilmeisesti riittävä ero siihen, että ko paikassa sidotaan jälleen lennosta, vaikka määräys on edelleen voimassa, ettei sinne kärryyn saisi mennä.

Siis, melko moni näistä ns turvallisuusmääräyksistä on just sitä ihteensä, vastuun siirtämistä tehtaalla vituiks tehdystä ympäristöstä kuljettajille, tai jonkun kuspiän pätemisvirkojen hedelmiä, tai ns sujuvuuden lisääminen, kaikkea paitsi sitä itse turvallisuutta, jolla niitä idiotismejä yritetään mainostaa.

Nus,nus...ei siellä paperia tehdä vaan flutingia eli aallotuskartonkia :hattu: On varmasti aikasta veemäistä lastata umpiputkeen rullia tuolta jos joka rullan jälkeen ei saa mennä sitomaan rullaa kiinni :soo: Kiva kiipeillä sitten siellä 1,8m korkeiden rullien välissä.,tuli aikasta useasti käytyä lastaamassa tuolla kakenkiidon aikaan juurikin ns. suolikärryyn :hattu:

Poissa Liquidi

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Mies
  • Löpökuski
  • Ikkunakyltti: Panu
  • Työajokki: Scania R580
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #32 : 13-01-2013, 20:05:24 »
Eräässä Oululaisessa kemianalan tehtaassa olivat hyvin tarkkoja turvavarusteiden käytöstä, jos olit pihalla ilman suojalaseja tai kävit viemässä näytepurkin hollannikkaissa, sen huomas joku kyylä välittömästä. Samaisessa firmassa kolleega makas kuolleena säiliön päällä yön yli melkein keskellä pihaa, sitä ei huomannut kukaan tehtaan henkilökunnasta.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1949
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #33 : 13-01-2013, 21:04:36 »
Eräässä Oululaisessa kemianalan tehtaassa olivat hyvin tarkkoja turvavarusteiden käytöstä, jos olit pihalla ilman suojalaseja tai kävit viemässä näytepurkin hollannikkaissa, sen huomas joku kyylä välittömästä. Samaisessa firmassa kolleega makas kuolleena säiliön päällä yön yli melkein keskellä pihaa, sitä ei huomannut kukaan tehtaan henkilökunnasta.
Samaisesta verstaasta olivat soittaneet konttifirman juitsarille, että teidän kuski lastaa puukengät jalassa. Juitsari oli sanonut että tuskin lastaa, ei sinne kukaan hullu puukengät jalassa mee. Soittaja oli tuumannut että kai hän sen tästä ikkunasta näkee.
Juitsari oli kysyny kuskilta jälkeenpäin asiasta, niin tämä sanoi että olisit soittanu tai laittanu viestiä saman tien, niin hän olis käyny näyttämässä kenkänsä likempää. Soittaja oli katellu kuitenkin useamman kymmenen metrin päästä, huono siinä on kenkiä tunnistella...

Poissa Patakoski

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 546
  • Sukupuoli: Mies
  • "mitä enemmän voimaa, sitä suurempi vastuu"
    • patakoski
  • Ikkunakyltti: Kimmo Koo
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Kaanimo
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #34 : 13-01-2013, 21:10:13 »
Tuo "käräytä kaverisi" politiikka onnistuu hyvin täällä vaikeiden ihmisten Suomessa. Jos sulta otetaan pois etuus/vapaus, huolehdit ilman erillistä kehoitusta valvomaan ettei muutkaan saa etuja/vapautta.

Toimii kuin kerrostalon pysäköinnin vahtiminen :D

Poissa crane

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 143
  • Sukupuoli: Mies
  • Lapinmiehen prototyyppi
  • Ikkunakyltti: Antti
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R580
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #35 : 15-01-2013, 21:13:43 »
Meilläki pitäis olla aina purun aikana potta päässä,suojalasit naamalla ja suojavaatteet päällä.
Polttoainetta jaellessa ja raskasta öljyä purkaessa. Yks varasto kun siirtyi Ilmavoimilta nimeltä mainitsemattomalle öljyfirmalle,niin johan tuli pottapakko ym ja purun aikana jäpität auton vieressä sen sijaan miten ennen sitä valvottiin paraakin ikkunan läpi kahvia hörppien.
Töissä ja vapaalla V8:lla \o/

Poissa Patakoski

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 546
  • Sukupuoli: Mies
  • "mitä enemmän voimaa, sitä suurempi vastuu"
    • patakoski
  • Ikkunakyltti: Kimmo Koo
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Kaanimo
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #36 : 20-02-2013, 16:03:52 »
No niin turhallisuus paranee jo paikallisilla pakkomääräyksillä. Eräs 3.konevuokrausta harjoittava firma vaatii jo saxilavan ajamisessa valjaita. Mut silti pihat voi olla auramatta ja liukkaita paikkapaikoin.
Eräs 2.konevuokrausta harjottava yhtiö on harkitsemassa piha-alueilla jalkineiden liukueste pakkoa. On tää mallillas nykyään :D
Miten asiakkaille selittävät kun hakevat naulainta tai betonimyllyä vuokraan, kun eivät saa poistua Transitistaan? :o ja henkilökunta ei kuitenkaan saa niitä kantaa pihalla :o

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 365
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Työajokki: FH500/2551/G490
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #37 : 20-02-2013, 18:13:06 »
No niin turhallisuus paranee jo paikallisilla pakkomääräyksillä. Eräs 3.konevuokrausta harjoittava firma vaatii jo saxilavan ajamisessa valjaita. Mut silti pihat voi olla auramatta ja liukkaita paikkapaikoin.
Eräs 2.konevuokrausta harjottava yhtiö on harkitsemassa piha-alueilla jalkineiden liukueste pakkoa. On tää mallillas nykyään :D
Miten asiakkaille selittävät kun hakevat naulainta tai betonimyllyä vuokraan, kun eivät saa poistua Transitistaan? :o ja henkilökunta ei kuitenkaan saa niitä kantaa pihalla :o

Kyllä olis suomessa kirveelle töitä, vaan semmoisenkin kuljettamiseen taitaa kohta tarvita lentolaatikon, 2 miestä taluttamaan sitä laatikkoa pommipuku päällä, kolme saattajaa kulkemaan edellä kokokeltaisissa  haalareissa varoittamassa muita vaarasta ja ambulanssin + poliisipartion mellakkavarusteissa seuraamaan perässä.

Sitten kun pihoille rupee tulemaan liukuestepakkoja, niin tavarat alkaa löytymään terminaalista tai kadun reunasta :koff:

Niitä pihojahan EI kannata missään nimessä aurata tai hiekottaa, koska se on vanhanaikaista ja maksaa rahaa. :heko:
R.I.P. Transpoint Oy Ab
☆ 04.04.1990
✝31.12.2010

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #38 : 21-02-2013, 05:05:23 »
Niitä pihojahan EI kannata missään nimessä aurata tai hiekottaa, koska se on vanhanaikaista ja maksaa rahaa. :heko:

Lainaus käyttäjältä: Jeesuksen serkkupoika työturvajeesus
Jos jokainen hommaisi kenkiinsä liukuesteet niin firmat/yhteiskunta säästäisi ison määrän raaha. Oisko se liikaa vaadittu?

Oishan se, ihan sama ku kaikki autot laittais renkaiden tilalle telaketjut ettei tarttis enää teitä aurata..

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2095
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #39 : 22-02-2013, 22:11:52 »
Kuulemma on jo porttikieltoja (3 moveren ajossa ollutta vakikuskia) jaeltu Yaralle ukiin, kun ei ole käytetty noita uusia työturvallisuus juttuja.
Nii ja heillä ei tule varoitusta, vaan heti kättelyssä tulee ikuinen porttikielto. Saas nähdä kuinka kauan kestää. :D
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa VeeWee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 230
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: R500
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #40 : 23-02-2013, 12:37:14 »
Saint-Gobainilla "liivipakko"? (liivithän on rikolisjärjestön tunnus)
Kiikalassa ainakin kuulemma on,mutta ei multa ketään turvavärejä kysellyt,kun parjantaina vein lavakuorman hyvinkäälle,johtukohan talvilomista?

Poissa termos

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 155
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #41 : 23-02-2013, 14:31:37 »
Viime viikolla sain eräästä pumppuja valmistavasta firmasta suojalasit kun kävelin tuotantotilan läpi konttoriin.. Ihan naurettava juttu niitä laittaa päähän 10 askeleen ajaksi, mutta oli kyllä ihan asiallinen kaveri joka ne lasit anto. Kysy, että käytkö täällä usein? Sanoin, että kerran viikossa. Kaveri siihee, että tuossa on suojalasit, muista laittaa päähän ens kerralla, jos vaikka isopomo on paikalla.. Ei vittuilemalla, vaan asiallisesti, aika harvinaista näissä jutuissa.

Poissa rogerpe

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 54
  • Ikkunakyltti: ROGER
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Tuurari
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #42 : 23-02-2013, 16:39:31 »
Saint-Gobainilla "liivipakko"? (liivithän on rikolisjärjestön tunnus)
Kiikalassa ainakin kuulemma on,mutta ei multa ketään turvavärejä kysellyt,kun parjantaina vein lavakuorman hyvinkäälle,johtukohan talvilomista?

On ollut pitkään jo, Oitissahan tarvii harkkoja lastatessa suojalasitkin :D

Poissa Micco

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 49
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Mikko
  • Titteli: ...
  • Työajokki: Volvo FH12 460
Vs: Työturhallisuus topic
« Vastaus #43 : 25-02-2013, 18:06:56 »
Eräällä rakennus työmaalla mulle mestari valitti kypärästä, kun siinä oli lippa. :JES: