Kirjoittaja Aihe: Vaijerivaihtolavalaitteella varustettu perävaunu?  (Luettu 41761 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 901
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Vaijerivaihtolavalaitteella varustettu perävaunu?
« Vastaus #44 : 17-11-2013, 12:03:33 »
Meillä on työmaalla keskiakseliperävaunu (2-aks), jossa on vaijerivaihtolavalaite. Aika vinkeä keksintö.

Raskas Kalusto -lehdessä oli juttu moisesta. Ajelee koneita vissiin pk-seudulla.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 325
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Vaijerivaihtolavalaitteella varustettu perävaunu?
« Vastaus #45 : 17-11-2013, 21:04:54 »
vaijerit kestää ja niitä saa isommillekkin painoille, eri asia on, kestääkö kippirunko, hydraulimoottori tai joku muu paikka. Ei tossa edes ollu, kuin monen tonnin laitteet noi on? :ide1:
Eiköhän ne ole normi 20tn NCH:t
Yleisesti ottaen (jos vaijerit on ehjät) ensimmäisenä antautuu vaihtolavan juoksut,jos puhutaan normaali roskalavasta ja ylipainoisesta kuormasta.Toki jos paineet on säädetty kohdilleen laite ei vedä ylikuormaa kyytiin.Aika vähän järkeä tommoisessa puolikkaassa olis??? 
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...