Kirjoittaja Aihe: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.  (Luettu 205054 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pertti

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 120
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #66 : 14-11-2011, 20:44:44 »
Menneellä viikolla testasin olla "parempi" ja madella motarilla cruiseri 85kmh. Olin jatkuvasti kotimaisten kolleegojen jonoissa ja polakkien jaloissa(koko jono oli) Otin kuviakin kun muutama kotimainen ohitti alle 90n nopeudella ja keräsi taakseen henkilöautoista jonoa tarpeettomasti. Vaikka väliinkin olisi mahtunut päästää takaa liikenne ohi.
Ei tuollainen massaliikennöinti aiheuta kuin ongelmia. Vähemmän tilanteita kun menee motarilla sen 90 mitä camioni kulkee. Saa ajaa omillaan ja ohittaa hitaampia kun takaa tulijoita ei ole. Ohitukset eivät ole liian pitkiä kun ei osaltaan pidennä niitä jonoja. Jonoissa ajaminen on haitallista liikenteelle. Liikaa eritavoin toimivia ihmisiä riippuvaisia toisistaan, ei toimi jos tulee nopeasti muuttuvia tilanteita ulkopuolisista tekijöistä(kohtaava- tai saavuttava liikenne)

Käytännössä todettu että sopiva ylinopeus on parempi kuin ali- tai sallittu nopeus(joka ei edes pysy tasaisena)


Mutta sitten on meitä, joiden kamppeet kulkee tappipohjassa 83kmh..
Yritä siinä sitten olla muodostamatta jonoja, kun ei tuo 2milj nähnyt ole mäissä enää mikään raketti.

Mitä sitä tuntipalkalla kiirehtimään. Tulkoot ohi jos ei vauhti kelpaa.


Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2629
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #67 : 14-11-2011, 20:51:49 »
Samanmoinen idiootti oli isäukkoa hiillostanu 10-tiellä tällä viikolla Turusta Hämeenlinnaan päin mentäessä. Puskurissa pitäny roikkua koko matkan poislukien Tarvasjoen mäen jossa oli vauhti hiipunut, mut sen jälkeen ansiokkaasti kirinyt taas välimatkan kiinni ja jatkanut hiillostamista. Vauhtia ukkolla oli ollut mittarin mukaan 90, eli todellista n.86 jonka olen itse navilla tarkastanut ja tiellähän oli talvirajoitukset jo silloin voimassa. Niin ja se kuljetusliike oli Laihonen, mistä sit onkaan kotoisin. Ukkolle neuvoin että soittaa vaan poliisille vastaisuudessa.
Laitilasta ja siellähän ajaa yksi hemmokin...  :vihel:

Poissa nodame

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 303
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #68 : 15-11-2011, 09:12:16 »
Mutta sitten on meitä, joiden kamppeet kulkee tappipohjassa 83kmh..
Yritä siinä sitten olla muodostamatta jonoja, kun ei tuo 2milj nähnyt ole mäissä enää mikään raketti.

Mitä sitä tuntipalkalla kiirehtimään. Tulkoot ohi jos ei vauhti kelpaa.


Ja sitten ollaan me, joiden vehkeet kyllä menis eivätkä ihan heti hyydy ensimmäiseen mäkeenkään, mutta kun ei ole vielä löytänyt sitä "hyötysuhdetta" siihen nähden että ajetaanko rajoitinta vasten vaiko rajoistusten mukaan.
"In my world everyone is a pony, and they all eat rainbows, and poop butterflies. "
@p3hmis

Poissa Dynamite Kid

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 205
  • Sukupuoli: Mies
  • Säälin saa ilmaiseksi, mutta kateus täytyy ansaita
  • Ikkunakyltti: Dynamite Kid
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: \8/ R560
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #69 : 15-11-2011, 13:58:05 »
Mut totuushan on, että vain köyhil on kiire :hullu: :hullu:

Tosiaan joo kyl meidänkin talon kamppeet sen 90km/h menee ja oma kuitti (vanha scania <3) menee 92km/h, mut ku esim kla-pori-kla ajat 90km/h koko ajan ja sit 86km/h (mitä aina ajan) niin voitat ajassa niin vähän, että ei kannata ajaa tappii vasten.

Ei ole väliä ootko himassa puolta tuntii aiemmin vai myöhemmi...
Life... Is Only a GAME...

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #70 : 15-11-2011, 16:51:24 »
Ei ole väliä ootko himassa puolta tuntii aiemmin vai myöhemmi...

Sitten on vielä ne, jotka on kotonaa kokoajan, eli viikkoyksiössä, mutta mutta, tuolla puolella tunnilla/tunnilla päivässä voi päästä sen parhaimmillaan 80 kilsaa pidemmälle samassa ajassa ja jos auto tienaa kilometreistä, niin niin, joo, vain köyhillä on kiire :koff:

Poissa roadrunner

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 58
  • Sukupuoli: Mies
  • Hyvää raskaammin VEROTETTUA uuttavuotta!
  • Ikkunakyltti: PELTSI
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R500
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #71 : 15-11-2011, 17:56:20 »
Ei nyt liity varsinaisesti asiaan, mutta onko teillä tapana väläyttää ohittavalle yhdistelmälle pitkiä valoja kun on riittävä väli että voi vaihtaa kaistaa?

En oikeasti viitsi niitä kaasuvaloja turhaa väläytellä edes ulkomailla ellei ole tarvetta kuten "kiitos" ku päästää liittymästä etee tai ruuhkassa ku on paljo enempiki huomioitavaa (hamburger A1 16km STAU  :pase: )

Suomessa oon oppinu ton väläytyksen tarkottavan lähinnä et
"älä päälle s*****a aja"...

Pimeellä sit ennen ohitusta kylläki!
Ei riemulla rajaa kun scanialla ajaa!
"Mä ajan rekkaa kun toiset sheikkaa, mä olen teiden supermies"
"En vastaa ajo-ja lepoaikasäädöksien noudattamatta jättämisistäni!"

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2629
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #72 : 15-11-2011, 19:15:05 »
En oikeasti viitsi niitä kaasuvaloja turhaa väläytellä edes ulkomailla ellei ole tarvetta kuten "kiitos" ku päästää liittymästä etee tai ruuhkassa ku on paljo enempiki huomioitavaa (hamburger A1 16km STAU  :pase: )

[ot] Mutta onko R-Scanian alkuperäisissä xenon-ajovaloissa se sisempi, eli pitkä, myös xenon?
Aika useinhan se on halogeenipolttimolla, eli pitkiä vilkutellessa, ei xenonit paljon välky...

Muok. Paitsi tietysti, jos on erikseen xenon-lisäpitkät.
« Viimeksi muokattu: 15-11-2011, 19:36:01 kirjoittanut Jussi »

Poissa wilperi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 77
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #73 : 15-11-2011, 19:28:28 »
[ot] Mutta onko R-Scanian alkuperäisissä xenon-ajovaloissa se sisempi, eli pitkä, myös xenon?
Aika useinhan se on halogeenipolttimolla, eli pitkiä vilkutellessa, ei xenonit paljon välky...

 [ot] H7 halogeeni siellä on  [ot]

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2629
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #74 : 15-11-2011, 19:34:48 »
[ot] H7 halogeeni siellä on  [ot]
[ot] Sitähän minäkin. Niinhän ne bi-xenonit usein on tehty, että lyhyt xenon kääntyy pitkäksi ja erillinen "apupitkä" on halogeeni.

Poissa jkrfrakt

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #75 : 16-11-2011, 00:19:14 »
Sitten on vielä ne, jotka on kotonaa kokoajan, eli viikkoyksiössä, mutta mutta, tuolla puolella tunnilla/tunnilla päivässä voi päästä sen parhaimmillaan 80 kilsaa pidemmälle samassa ajassa ja jos auto tienaa kilometreistä, niin niin, joo, vain köyhillä on kiire :koff:

Hiukan tähän liittyen ehkä aavistuksen ristiriitainenkin vuodatus siinä muodossa kun ajatus etenee...

Oon täs jo jonkun aikaa miettiny lainlaatijan ja valvojan järjenjuoksua, et kuinka on laillisempaa ajaa esim. 5 päivää viikossa "kokoajan" ylinopeutta ja ehtiä ajoaikojen puitteissa minne onkaan matkalla, mutta jos kuljet samat reitit ajaen 80km/h ja joka päivä menee ajoaika vaikka 10min yli niin siinä onkin sitten sakon paikka...

Ymmärrän kyllä rajotinta vasten ajaviakin just sen takia että puolessakin tunnissa ehtii jo pitemmälle. Ite tulee nykyään harvemmin Suomessa ajeltua yli 84km/h, kun on reisut sen verran lyhkäsiä täällä pääs ettei oo juurikaan merkitystä ajaako 80 vai 89...

Sitä vaan on aika vaikee käsittää, että vaikka joka paikassa itketään ylinopeuksista niin silti meille se sallitaan. Jos lataat henkilöautolla kameraan 80 alueella 88 niin saat sakot, rahtiautolla et mitään... (Ja tästä löytyy iha omakohtaista kokemusta). 
Enkä mä sitä meinaa, että nopeusrajoitukset olis aina oikein asetettu eikä niitä sovi kyseenalaistaa saati sitten rikkoa.

Ihmeelliseksi nysväämiseksi vaan on menny liikenne tässäkin maassa, kun tuntuu että kovin harvoin se rahtiauto on nykyään tukkona liikenteessä vaikka vauhtia ois vaan se 80... Se olis niin hieno asia, että ne oikeat tientukkohlöautoiljat vietäisiin bussilla töihin ja takas kotiin sekä kerrottais heille hiukan ehkäisystä, ettei ne vaan lisäänny enempää. Meidän kuuluu noudattaa ajoaikalakia samaan aikaan kun kaikenmaailman apinat haahuilee pikkuautoillaan edessä, kuitenkin aika harvi rahtiauton kuljettaja menee niiden työpaikoille sotkemaan heidän töitänsä. Ja vaikka meniskin niin ne ei saa siitä sakkoja eikä tulonmenetystä.

Poliisi lukee ajoaikalakia kuin piru raamattua, mutta silti hlöautot saa madella 70km/h ja allekin satasen alueella rekkoja kiusaten, lastauspaikat on auki miten sattuu, polakit, tömmet ja muut paskakansat menee rekoillansa miten huvittaa jne mutta silti suomalaisella kuljettajalla tarvii olla minuutilleen tauot kohdallaan...

Kyl tää niin sairasta touhua alkaa olemaan vaan pakko yrittää kestää, kun ei mitenkään pysty alaa vaihtamaan... Tää on kuitenkin niin kivaa :ajoa:


Poissa Patakoski

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 546
  • Sukupuoli: Mies
  • "mitä enemmän voimaa, sitä suurempi vastuu"
    • patakoski
  • Ikkunakyltti: Kimmo Koo
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Kaanimo
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #76 : 16-11-2011, 00:56:33 »
On nopeus mikä tahansa, paikka mikä tahansa niin jonoa tulee jos toisena takana ajava ei ohita edellään menevää. Ja kolmaskin "nukkuu" ja sen taakse tuleva neljäs auto. Viidennellä onkin sitten tekemistä paikasta riippuen ohittaa kaikki kerralla tai huonommin koukkimalla. Taaksetuleekuudes auto joka eiohita tulevan käännöksen takia. Seitsämäs on se digipiirturilla ajava joka ajaa jo kymmentä kertaa jonossa ajoaikaansa menettäen.. edellä menevien nopeus heiluu ja häilöö, jokainen seisoo jarrulla.. Ammatti kuski jättää väliä edellä meneväänja takaa tuleva ohittaa "sen vitun rekkakuskikusipään" ja jarruttaa sen eteen...

Ketä tässä toimii väärin? ?

Se vitun rekkakuskiko :O

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #77 : 16-11-2011, 06:14:44 »
On nopeus mikä tahansa, paikka mikä tahansa niin jonoa tulee jos toisena takana ajava ei ohita edellään menevää. Ja kolmaskin "nukkuu" ja sen taakse tuleva neljäs auto. Viidennellä onkin sitten tekemistä paikasta riippuen ohittaa kaikki kerralla tai huonommin koukkimalla. Taaksetuleekuudes auto joka eiohita tulevan käännöksen takia. Seitsämäs on se digipiirturilla ajava joka ajaa jo kymmentä kertaa jonossa ajoaikaansa menettäen.. edellä menevien nopeus heiluu ja häilöö, jokainen seisoo jarrulla.. Ammatti kuski jättää väliä edellä meneväänja takaa tuleva ohittaa "sen vitun rekkakuskikusipään" ja jarruttaa sen eteen...

Ketä tässä toimii väärin? ?

Se vitun rekkakuskiko :O

No kukas muukaan?

Poissa Petri

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 158
  • Sukupuoli: Mies
  • Emmä tarvi vatupassia, mulla on asennusolutta.
  • Ikkunakyltti: PETE
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #78 : 16-11-2011, 07:48:20 »
Oon täs jo jonkun aikaa miettiny lainlaatijan ja valvojan järjenjuoksua, et kuinka on laillisempaa ajaa esim. 5 päivää viikossa "kokoajan" ylinopeutta ja ehtiä ajoaikojen puitteissa minne onkaan matkalla, mutta jos kuljet samat reitit ajaen 80km/h ja joka päivä menee ajoaika vaikka 10min yli niin siinä onkin sitten sakon paikka...

Olen usein miettinyt samaa. Miksi lainvalvojien mielestä on hyväksyttavämpää ajaa esim koko viikko rajoitinta vasten kuin ylittää ajoaika vaikkapa puolella tunnilla kotiin perjantaina ajettaessa kun  olet koko viikon ajanut esim. 80-81km/h?

Ymmärän kyllä senkin ettei virkavalta voi julkisesti antaa erivapauksia kotiin tai asemapaikkakunnalle menijöille, koska kaikkihan me sinne olisimme menossa sen jälkeen...  :vihel:  :vonk:

Poissa roadrunner

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 58
  • Sukupuoli: Mies
  • Hyvää raskaammin VEROTETTUA uuttavuotta!
  • Ikkunakyltti: PELTSI
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R500
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #79 : 16-11-2011, 17:22:11 »
[ot] H7 halogeeni siellä on  [ot]

Noo yhtää sen halvemmat... :hullu:
Ei riemulla rajaa kun scanialla ajaa!
"Mä ajan rekkaa kun toiset sheikkaa, mä olen teiden supermies"
"En vastaa ajo-ja lepoaikasäädöksien noudattamatta jättämisistäni!"

Poissa jkrfrakt

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #80 : 16-11-2011, 22:47:30 »
On nopeus mikä tahansa, paikka mikä tahansa niin jonoa tulee jos toisena takana ajava ei ohita edellään menevää. Ja kolmaskin "nukkuu" ja sen taakse tuleva neljäs auto. Viidennellä onkin sitten tekemistä paikasta riippuen ohittaa kaikki kerralla tai huonommin koukkimalla. Taaksetuleekuudes auto joka eiohita tulevan käännöksen takia. Seitsämäs on se digipiirturilla ajava joka ajaa jo kymmentä kertaa jonossa ajoaikaansa menettäen.. edellä menevien nopeus heiluu ja häilöö, jokainen seisoo jarrulla.. Ammatti kuski jättää väliä edellä meneväänja takaa tuleva ohittaa "sen vitun rekkakuskikusipään" ja jarruttaa sen eteen...

Ketä tässä toimii väärin? ?

Se vitun rekkakuskiko :O

Näinhän se asia just menee, että jonon tekee se toinen auto... Tollasessakaan tilanteessa ei varmaan olis mitään ongelmaa, jos ne kaikkein tyhmimmät yksilöt olis bussissa ja se hitaimman ekana saavuttava menis heti ohi ja muut taas vuorollaan...

Hyvin harvalla hlöautoilijalla tuntuu tienpäällä olevan kiire mihinkään, kun monesti traktorin tai muun selkeesti hitaan ajoneuvon ohitus hyvissä olosuhteissa ja hyvällä näkyvyydellä on niin helvetin vaikeeta. Sit painetaan kolmeakymppiä jonossa kun pari ekaa kippoa ei uskalla ohittaa ja sillä viimeisenä jonossa olevalta pettää hermo niin lähdetää kaikista ohi vaik olis vastaantulijoita... Muutenkin monelta pikkuautoilijalta puuttuu se pieninkin pelisilmä liikenteessä ja kovasti tuntuu, että tilanne huononee koko ajan...

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 621
  • Sukupuoli: Mies
  • Sirkusjuna teiden tukko ratissa pokka ukko.
  • Ikkunakyltti: ANDY
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH 4 540
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #81 : 16-11-2011, 23:18:35 »
Näinhän se asia just menee, että jonon tekee se toinen auto... Tollasessakaan tilanteessa ei varmaan olis mitään ongelmaa, jos ne kaikkein tyhmimmät yksilöt olis bussissa ja se hitaimman ekana saavuttava menis heti ohi ja muut taas vuorollaan...

Hyvin harvalla hlöautoilijalla tuntuu tienpäällä olevan kiire mihinkään, kun monesti traktorin tai muun selkeesti hitaan ajoneuvon ohitus hyvissä olosuhteissa ja hyvällä näkyvyydellä on niin helvetin vaikeeta. Sit painetaan kolmeakymppiä jonossa kun pari ekaa kippoa ei uskalla ohittaa ja sillä viimeisenä jonossa olevalta pettää hermo niin lähdetää kaikista ohi vaik olis vastaantulijoita... Muutenkin monelta pikkuautoilijalta puuttuu se pieninkin pelisilmä liikenteessä ja kovasti tuntuu, että tilanne huononee koko ajan...
Tässä osuit asian ytimeen sitä kuitenkaan mainitsematta, eli liikenne käyttäytymisen opettelu ja asenne kasvatus kunniaan. Siellä joko kaahataan päättömästi tai sitten ei uskalleta/osata tehdä nopeita ratkaisuja. Luulisi, että kaikenmaailman konepelejä pelaavat nuoret oppisivat tekemään juuri oikeita ja nopeita päätöksiä, mutta tuntuu totuus olevan jotain ihan muuta.
 Samoin sen pelisilmän puuttuminen ihmetyttää liikenteessä. Ei yhtään osata ajatella tai lukea mitä muut ovat sielä tekemässä. Tuntuu välillä siltä, että me (ammattikuljettajat) joudumme ottamaan vastuun myös näiden onnettomien seikkailuista liikenteessä. Toki olin aivan äimänä, kun oma poika joka oli "pessyt" mut WRC pelissä mennen tullen ei tajunnut jaruttaa koeajolla ollessaan naapurin mopoautolla ajoissa, ajaen ojaan. Kyllä mä läksytin sitä aika rankalla kädellä silloin ja raahasin sen mukaani töihin yhdeksi päiväksi, että oppisi vähän liikenne "järkeä" ennenkuin tapahtuu hirveitä. No on se nyt sitte ajellut omalla autollaan ilmeisen ongelmattomasti, oppivainen kun tuntuu olevan.
 Onhan tietenkin muistettava, että tuolla liikenteessä liikkuu myös niitä jotka eivät oikeastaan haluaisi olla sielä, mutta joutuvat olosuhteiden pakosta tien päälle. Mutta toisaalta kun puhutaan nopeudesta joka on nyt lailla määrätty 80:een raskaalle kalustolle, niin miksi sitten ei ajeta sitä. Mikä siitä ylinopeudesta tekee autuaan ja hyväksytyn, jos kaikki otetaan huomioon jo kuljetus suunnittelussa ei sille löydy perusteita. Omalla kohdalla kun ei vain ole ollut tarvetta ajaa pultti pohjassa, eikä isäntäkään sitä hyväksy, niin olkoon näin. On muuten varmaa, että liikennetiheyden kasvaessa, etenkin eteläisessä suomessa tulee keskinopeudet putoamaan eurooppalaiselle tasolle varsinkin lyhyillä matkoilla, eli kilometrisuoritteet vähenevät väistämättä. On sitten meidän kaikkien asia, että saamme tälle maksumiehen muualta kuin omasta pussistamme ja jos se ei toteudu voimme pitää itseämme lampaina.

Poissa bat rebel

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: mb 2546
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #82 : 17-11-2011, 19:57:09 »
oon pistäny merkille tässä vuosien mittaan mitä olen teitä rullannu, että kun on ruvettu puhumaan taloudellisesta ajamisesta niin on pistäny ihmetyttämään että mitä se tarkottaa? monet ajaa tasan 80km/h se on ihan ok. mutta kun tulee mäki ylöspäin ei oteta vauhtia tai ei sitäkään tarvis tehdä jos valittaisi jo valmiiks sopiva vaihde että puhti riittää kukkulalle. rundarin vihreä osa ei aina ole taloudellisin ja iso osa voima varoista joita nyky autoissa on kaiken edestä jää sillä osalla käyttämättä. ja mäki alaspäin ainakin näin maalais tollona ajatellen ois taloudellisinta rullata. ei tietenkään pidä vauhdin antaa karata mahottomuuksiin. mut kovin moni auto näyttää kirkkaampia puna valoja alaspäin mennessä ja nopeuden 80km/h. en o mikään moittimaan kenenkään ajo tapoja kun omatkaan ei o edes välttävät
kun joskus viel oppis...

Poissa Minzza

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Minna (+musta kissa)
  • Titteli: Duunari
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #83 : 21-11-2011, 15:51:20 »
oon pistäny merkille tässä vuosien mittaan mitä olen teitä rullannu, että kun on ruvettu puhumaan taloudellisesta ajamisesta niin on pistäny ihmetyttämään että mitä se tarkottaa? monet ajaa tasan 80km/h se on ihan ok. mutta kun tulee mäki ylöspäin ei oteta vauhtia tai ei sitäkään tarvis tehdä jos valittaisi jo valmiiks sopiva vaihde että puhti riittää kukkulalle. rundarin vihreä osa ei aina ole taloudellisin ja iso osa voima varoista joita nyky autoissa on kaiken edestä jää sillä osalla käyttämättä. ja mäki alaspäin ainakin näin maalais tollona ajatellen ois taloudellisinta rullata. ei tietenkään pidä vauhdin antaa karata mahottomuuksiin. mut kovin moni auto näyttää kirkkaampia puna valoja alaspäin mennessä ja nopeuden 80km/h. en o mikään moittimaan kenenkään ajo tapoja kun omatkaan ei o edes välttävät

Miettiny samaa tuosta tasan 80 ajosta ja alamäkien jarrutteluista..
Ja itse kun ajan tuota samaa pätkää edes takas suunnilleen saman painoisella kuormalla aina, oon alkanu kokeila miten mersu kuluttaa eri vauhdeissa (öisin suht helppoa kokeilla). Ja huomasin että kun nostin ajonopeuden 81-82:sta 84-85:n, kulutus alkoi laskemaan! 87-> taas nostaa kulutusta... Noi muutamat kohdat mitkä voi niin rullailen jollei oo populaa takana. Jopa sen "suurimman" mäen!

Kaikkea se teettääkin kun on liikaa aikaa töissä..... :hullu:
Maanteiden villikissa... Kesytetty!

Poissa bat rebel

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: mb 2546
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #84 : 21-11-2011, 18:30:41 »
juu kaikki ei aina toimi kuten on kirjaan kirjotettu. 
kun joskus viel oppis...

Poissa AutoGona

  • Apumies
  • *
  • Viestejä: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #85 : 21-11-2011, 19:29:15 »
Tänään kun ajelin loimaalta 9tietä tamperetta päin ~klo: 0600

Niin sitten ilmestyi hetken päästä valkoinen Man:inn puolikas perään ihmettelin kun roikkuu ihan persiissä vaikka vauhtia reipas 90km/h (Henkilöautolla) olin menossa JAKK:n yhdistelmäkurssille..

noh siinä sitten tuli auto ennen humppilaa suoralla ohitin sen ja eikös MAN kuski tuu kanssa heittämällä ohi ja takasin perseeseen kiinni roikkumaan. noh sitten se lyö vilkun päälle ja meinaa mennä ohi itse poljin lisää kaasua että jää ja hidastin taas sama homma yrittää ohi. tätä jatkui noin 5kertaa kunnes alkoi valo/sumutorvi show  :hullu: seuraavaksi jossain välissä siinä kun tampereelle päin mennään on 60km/h rajoitus risteysalueella ja "maalattu keltainen liikenteenjakaja" siinä tuli mun eteeni 2 henkilöautoa niihin matkaa noin 10-15m noh MAN lyö vilkun päälle keskellä risteystä ja lähtee tohottamaan ohi

Vastaan tulee auto man heittää vilkun oikeelle ja kiilaa ittensä väkisin siihen henkilöautojen väliin (Ei enää pokka kestäny ku Ppv rupes oleen jo liian lähellä että kolahtaa ei muutaku jarrut kii ja annoin periksi siinä se sitten jatkoi muiden kanssa samaa hommaa ihan vitunmoista vauhtia kaikista ohi piittaamatta mistään liikenne säännöistä!

Noh meikällä meni siinä risteysalueella niin paljon hermo että soitin poliiseille ja kerroin tarinan mitä oli tapahtunut toivottavasti vaivautuivat tarkistamaan tämän auton kun annoin auton ja kärrin rekkarit!

JA YLLÄTYS "AMMATTIKULJETTAJANA" SIELLÄ OLIKIN POLAKKI!  :pase:

Vituttaa vieläkin niin että korvat soi tollanen toiminta.. ja todennäköisesti sai jatkaa matkaansa kun poliiseilla oli donitsit kesken...  :police:

Poissa AUH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 277
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Pytty Volovo
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #86 : 21-11-2011, 19:41:49 »
Tänään kun ajelin loimaalta 9tietä tamperetta päin ~klo: 0600

Niin sitten ilmestyi hetken päästä valkoinen Man:inn puolikas perään ihmettelin kun roikkuu ihan persiissä vaikka vauhtia reipas 90km/h (Henkilöautolla) olin menossa JAKK:n yhdistelmäkurssille..

noh siinä sitten tuli auto ennen humppilaa suoralla ohitin sen ja eikös MAN kuski tuu kanssa heittämällä ohi ja takasin perseeseen kiinni roikkumaan. noh sitten se lyö vilkun päälle ja meinaa mennä ohi itse poljin lisää kaasua että jää ja hidastin taas sama homma yrittää ohi. tätä jatkui noin 5kertaa kunnes alkoi valo/sumutorvi show  :hullu:

Vituttaa vieläkin niin että korvat soi tollanen toiminta.. ja todennäköisesti sai jatkaa matkaansa kun poliiseilla oli donitsit kesken...  :police:
No miksi ihmeessä et antanu sen mennä ohi!? Tuo on ihan yhtä idioottia toimintaa että pikku kipolla kiilaa jos toisella on menohaluja?
Mahtuu mahtuu...on se ennenki mahtunu!?

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1047
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH III XL 6x2
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #87 : 21-11-2011, 19:42:34 »
Tänään kun ajelin loimaalta 9tietä tamperetta päin ~klo: 0600

Niin sitten ilmestyi hetken päästä valkoinen Man:inn puolikas perään ihmettelin kun roikkuu ihan persiissä vaikka vauhtia reipas 90km/h (Henkilöautolla) olin menossa JAKK:n yhdistelmäkurssille..

noh siinä sitten tuli auto ennen humppilaa suoralla ohitin sen ja eikös MAN kuski tuu kanssa heittämällä ohi ja takasin perseeseen kiinni roikkumaan. noh sitten se lyö vilkun päälle ja meinaa mennä ohi itse poljin lisää kaasua että jää ja hidastin taas sama homma yrittää ohi. tätä jatkui noin 5kertaa kunnes alkoi valo/sumutorvi show  :hullu: seuraavaksi jossain välissä siinä kun tampereelle päin mennään on 60km/h rajoitus risteysalueella ja "maalattu keltainen liikenteenjakaja" siinä tuli mun eteeni 2 henkilöautoa niihin matkaa noin 10-15m noh MAN lyö vilkun päälle keskellä risteystä ja lähtee tohottamaan ohi

Vastaan tulee auto man heittää vilkun oikeelle ja kiilaa ittensä väkisin siihen henkilöautojen väliin (Ei enää pokka kestäny ku Ppv rupes oleen jo liian lähellä että kolahtaa ei muutaku jarrut kii ja annoin periksi siinä se sitten jatkoi muiden kanssa samaa hommaa ihan vitunmoista vauhtia kaikista ohi piittaamatta mistään liikenne säännöistä!

Noh meikällä meni siinä risteysalueella niin paljon hermo että soitin poliiseille ja kerroin tarinan mitä oli tapahtunut toivottavasti vaivautuivat tarkistamaan tämän auton kun annoin auton ja kärrin rekkarit!

JA YLLÄTYS "AMMATTIKULJETTAJANA" SIELLÄ OLIKIN POLAKKI!  :pase:

Vituttaa vieläkin niin että korvat soi tollanen toiminta.. ja todennäköisesti sai jatkaa matkaansa kun poliiseilla oli donitsit kesken...  :police:

Miksi sie leikit kotipoliisia??? Oisit antanut sen mennä ohi ja tällä sipuli??? Oisit sen jälkeen jatkanut omaa marssinopeuttasi.... sit olisit soittanu poliisille, jos siihen on ollut aihetta....
« Viimeksi muokattu: 21-11-2011, 19:45:27 kirjoittanut Poke »
Qualitas Potentia Nostra