Kirjoittaja Aihe: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.  (Luettu 201819 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rekamies

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 346
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Rekamies
  • Työajokki: Joku R
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #22 : 29-10-2011, 23:41:28 »
Ainahan ei toki käy näinkään. Muuan viikko sitten lähdin hirvaalta kohti pohjoista marssivauhdilla 85, eipäs siinä pitkästi päästy kun niinkutsutun logistiikan auto liimaantu perään, no petomäessä päästin sen suosiolla edelle ja katoshan se. Pikkusen ennen pihtipudasta sain sen kiinni ja siitten köröteltiinkin ouluun asti sellasta 75-80.
Tosin tuon ohituksen torppaajien ammattiryhmä tuntuu löytyvän sellaisten autojen ratista jonka perässä on joku harakan kuva ja väritys on puna harmaa.

Oisko itse johtaja kytänny ja soittanu, että se on lopputili jos vauhti ei laskee... :koff:

Poissa yö kuski

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Nainen
  • "ota mut töihin mä hukkan vaikka koko kuorman"
  • Ikkunakyltti: MUMMI
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #23 : 29-10-2011, 23:47:06 »
Tosin tuon ohituksen torppaajien ammattiryhmä tuntuu löytyvän sellaisten autojen ratista jonka perässä on joku harakan kuva ja väritys on puna harmaa.



ne kehuu autojen rajottimien olevan säädetty 83 joten onko joku peukaloinut sitä jos kulkee yhtään lujempaa.
« Viimeksi muokattu: 30-10-2011, 09:15:48 kirjoittanut Maarit »
Yksinkertaiset asiat ovat kaikkein ihmeellisimpiä.
Ja vain viisaat kykenevät näkemään ne.

Poissa Juha.H

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 838
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: MRT2550
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #24 : 29-10-2011, 23:55:19 »





ne kehuu autojen rajottimien olevan säädetty 83 joten onko joku peukaloinut sitä jos kulkee yhtään lujempaa.
Siis v*h*l* vai?? Hyvin nuo tuntuu kulkevan kun ohi on menossa.
Joskus tuntuu että tietää kaiken kaikesta, mutta ei muista mistään mitään.

Poissa yö kuski

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Nainen
  • "ota mut töihin mä hukkan vaikka koko kuorman"
  • Ikkunakyltti: MUMMI
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #25 : 30-10-2011, 00:17:20 »
Siis v*h*l* vai?? Hyvin nuo tuntuu kulkevan kun ohi on menossa.



ne ei saa ohitella kuulema, saisivat ajaa max 82 mitähän herra v*h*lä tästä tykkää kun ohittavat. alihankkijat vetää kyl rajotinta vasten, mutta sehän onkin eri asia
Yksinkertaiset asiat ovat kaikkein ihmeellisimpiä.
Ja vain viisaat kykenevät näkemään ne.

Poissa Juha.H

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 838
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: MRT2550
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #26 : 30-10-2011, 00:28:42 »


ne ei saa ohitella kuulema, saisivat ajaa max 82 mitähän herra v*h*lä tästä tykkää kun ohittavat. alihankkijat vetää kyl rajotinta vasten, mutta sehän onkin eri asia
Ei ne ohitakkaan vaan estävät sen ohituksen. Olivat muuten yllätyneet kun olivat vertailleet omia ja yhden alihankkijan kulutuksia tuossa oulu-jkl-oulu välillä.
Joskus tuntuu että tietää kaiken kaikesta, mutta ei muista mistään mitään.

Poissa Juha.H

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 838
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: MRT2550
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #27 : 30-10-2011, 01:10:58 »
Oisko itse johtaja kytänny ja soittanu, että se on lopputili jos vauhti ei laskee... :koff:
Suattaapihan sekin olla mahdollista.. Tiedän ainakin erään firman missä oli kuskille soitettu kun oli keminmaan sittarin kiertänyt eripuolelta kun normaalisti, "tarviiko sitä turhia kilometrejä ajella". :koff: :heko: :hullu:
Joskus tuntuu että tietää kaiken kaikesta, mutta ei muista mistään mitään.

Poissa KariKoo

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 184
  • Sukupuoli: Mies
  • Massiministeri
  • Ikkunakyltti: Kari
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Flying Dutch
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #28 : 30-10-2011, 08:36:55 »
Viikko sittenaikaisin lauantai aamuna lähestyin Jönkästäpäin kohti tukholmaa ja saavutin siinä edellä menevän erikoiskuljetuksen. Kuskasivat niitä tuulimyllyn siipiä. Letkassa oli kolme pitkää plus etuauto ja taka-auto joka välissä vilkkupakut. Kokonaispituus kuljetuksella oli varmaan 300 - 400m. No kun niistä mäkilöistä Jönkän jälkeen selvittiin niin tempaisin vilkun vasempaan ja läksin ohi. Siinä vaiheessa kuljetuksen nopeus nousi niin että koko ohitus kesti varmaan 10-15 kilometriä! Taakse ilmestyi jossain vaiheessa henkilöauto kuikkimaan mutta ei mitään asiaa takaisin omalle kaistalle kun kaikki pitivät välinsä sopivasti vakiona ettei väliin ilman hässäkkä olisi päässyt. Sitten kun lopulta pääsin heistä ohi laski nopeus ek.lla varmaan takaisin noin 80 kilometriin tunnissa sillä välimatka kasvoi äkkiä semmoiseksi ettei heitä enää peilistä näkynyt. Olin jo aiemmin saavuttanut kuljetuksen nopeasti joten ihan selvää pelleilyä tuo ohituksen haittaaminen oli. Miksi?

Lisäkysymyksenä voisi esittää että minkähänlaisia yhteysvälineitä nuo ruotsalaiset käyttävät keskisessä yhteydenpidossa? Onko joku kanava millä voisi lällärissä kuunnella ja kommentoida kun vastaava tilanne eteen tulee?


Saksalaiset tykkää kans tehdä tuota samaa,pariin otteeseen takimmainen vilkkuauto kiilannu ohitustilanteessa suoraan eteen
Se on kato sattuman kauppaa ko pitkällä puukolla rupee huiskii

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1947
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #29 : 30-10-2011, 10:54:36 »
,pariin otteeseen takimmainen vilkkuauto kiilannu ohitustilanteessa suoraan eteen
Eikä ollu kyseessä tilanne, että kuljetus joutui tulemaan pienen päästä keskemmälle, etkä olisi sopinut olemaan siinä sivulla?

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2171
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #30 : 30-10-2011, 11:16:35 »
Eikä ollu kyseessä tilanne, että kuljetus joutui tulemaan pienen päästä keskemmälle, etkä olisi sopinut olemaan siinä sivulla?

Ei kun ne ei vaan halua päästää isoja autoja ohi, on muka liian ahdasta vaikka meidän mielestä tilaa on ihan riittävästi.

Kerran tultiin Bremenistä Hampuriin asti EK:n perässä jotain 70:ntä, varmaan sata rehu- ja kukka-autoa jonossa ja kaikilla kiire laivaan mutta ohi ei päästetty vaikka tilaa oli ihan riittävästi. Sitten kun päästiin Hampurin lähelle jossa kaistat lisääntyi niin nopeus nousi varmaan 90:iin, onneks meillä kulki 92..

Poissa thoren

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 212
  • Titteli: Opiskelija
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #31 : 30-10-2011, 12:24:30 »
Jos saksan saattoauton(bf3 auto) takana olevassa valotaulussa palaa ohituskielto merkki niin sillä on tarkoituksensa,yleensä silloin tiessä on joku sellainen kohta,esim.silta,jolloin ei saa olla kuljetuksen rinnalla muuta liikennettä.Se lukee heillä luvassa ja toimivat sen mukaan.Siinä on myös määrätty ajonopeus kyseisellä kohdalla.Mitä suurempi koknaispaino kuljetuksella on sitä enemmän näitä rajoituksia on.Joskus riittää että kuljetus ajaa omaa kaistaa mutta ketään ei saa olla rinnalla.Joskus kuljetus siirtyy keskelle ajorataa.
If you think that Jesus saves,get back in line!

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2171
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #32 : 30-10-2011, 13:00:25 »
Jos saksan saattoauton(bf3 auto) takana olevassa valotaulussa palaa ohituskielto merkki niin sillä on tarkoituksensa,yleensä silloin tiessä on joku sellainen kohta,esim.silta,jolloin ei saa olla kuljetuksen rinnalla muuta liikennettä.Se lukee heillä luvassa ja toimivat sen mukaan.Siinä on myös määrätty ajonopeus kyseisellä kohdalla.Mitä suurempi koknaispaino kuljetuksella on sitä enemmän näitä rajoituksia on.Joskus riittää että kuljetus ajaa omaa kaistaa mutta ketään ei saa olla rinnalla.Joskus kuljetus siirtyy keskelle ajorataa.

Hauskinta oli se että vähän aikasemmin samanlaisella tiellä ohitettiin samanlainen kuljetus mutta tämä perus-Güntteri (eli täysmulkku) halusi päteä ja kerätä kilometrien jonon perään.

Saksassahan noi erikoiskuljetukset on ihan naurettavia, jos kapelli vähän pullottaa niin jo pitää olla majakat vilkkumassa.

Poissa KariKoo

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 184
  • Sukupuoli: Mies
  • Massiministeri
  • Ikkunakyltti: Kari
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Flying Dutch
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #33 : 30-10-2011, 13:20:28 »
Hauskinta oli se että vähän aikasemmin samanlaisella tiellä ohitettiin samanlainen kuljetus mutta tämä perus-Güntteri (eli täysmulkku) halusi päteä ja kerätä kilometrien jonon perään.

Saksassahan noi erikoiskuljetukset on ihan naurettavia, jos kapelli vähän pullottaa niin jo pitää olla majakat vilkkumassa.

Juuri näin. Itselle molemmat tapaukset ovat käyneet 3 kaistaisella tie-osuudella ja molemmilla kerroilla oli kyse tuulimyllyn lavasta,eli ei leveä vaan pitkä.Kun alan olla takavilkku-auton rinnalla niin lavetti kiihdyttää ja sprintteri kiilaa eteen ja sytyttää ohituskielto-taulun.Kiusaa?
Se on kato sattuman kauppaa ko pitkällä puukolla rupee huiskii

Poissa Patakoski

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 546
  • Sukupuoli: Mies
  • "mitä enemmän voimaa, sitä suurempi vastuu"
    • patakoski
  • Ikkunakyltti: Kimmo Koo
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Kaanimo
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #34 : 30-10-2011, 16:02:18 »
Kyllähän tuo on kiusaamista näennäisen lain kohdalla. Sama kuin vapaana oleva Ambulanssi tulee liikennevalojen punaisiin eikä viitsi pysähtyä. Sireeni päälle majokoineen ja päin punaisia ja risteävä liikenne ihmettelee MISÄ TUO TULI!? ja tilanne normalisoituu kun lanssi ylittää risteyksen ja poistaa hälyt. Näin kävi kerran mun silmien alla. Vahinko vaan lanssin kuskille kun satuin näkemään ja tunnistin parivaljakon... Perästä kuului parivaljakolle.

Tää topiikki onkin mielenkiintoinen tälläiselle ohittajalle  :tukka: :JES:

Onko tuttua? -saavutan hitaamman pienemmällä nopeuserolla. Ja hiljennän samaan nopeuteen sopivalla erolla edellä menijään. Seuraavaksi joudun hiljentää kun ero kaventuu. sovitan cruiserin samaan nopeuteen edellä menijän kanssa. seuraavaksi joudun hiljentämään jälleen. Seuraavan paikan tullen missä PÄÄSEN OHI ohitan aivan varmasti. Ohitetusta riippuen tekee kiusaa tai sitten ei. Jotkut jatkaa perässäni hiillostaen ajaen kovempaa kuin silloin kun sen saavutin. Toki tätä ei kestä kauaa vaan he leppyvät poliisin pelossa tai jostain muusta syystä. Ihmisluonteen tuntemus autaa "liikennepelissäkin" jossa "kaikki ei voi pelata samoilla säännöillä".
Hyvä esimerkki viimeviikolta Tampereelta 9-tieltä. Rampilta liityttiin motarille ja odotin että nopeus nousisi edes 80iin. Kun näin ei tapahtunut ja takaa tuleva "haittaliikenne" oli meidät sivuuttanut. Siirryin vasemmalle ja nostin nopeuden 90iin. Kas kummaa kun näiden peräkkäin ajavien rahtikoneiden nopeus nousi melkein 90iin :o No mun meni sen parikilsaa kovempaa niin kiusanteko ei tuottanut tulosta. Tosin ohitusmatka piteni mutta vastaantulijoita ei sillä kertaa ollut motarillakaan :) LAssa kommentoivat minusta jotain tyhmää "maailman omistajien elkein". Kuuntelin jo aikasemmin heidän kommentoimistaan jostain kanssa kulkioista. Mutta ei liene epäselvää että ovat samanlaisia kun heidän haukkumansa kanssakulkijatkin :hattu:

"onnekkaita ohituksia" :ajoa:

Poissa Juice

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 320
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #35 : 30-10-2011, 16:31:58 »
Kyllähän tuo on kiusaamista näennäisen lain kohdalla. Sama kuin vapaana oleva Ambulanssi tulee liikennevalojen punaisiin eikä viitsi pysähtyä. Sireeni päälle majokoineen ja päin punaisia ja risteävä liikenne ihmettelee MISÄ TUO TULI!? ja tilanne normalisoituu kun lanssi ylittää risteyksen ja poistaa hälyt. Näin kävi kerran mun silmien alla. Vahinko vaan lanssin kuskille kun satuin näkemään ja tunnistin parivaljakon... Perästä kuului parivaljakolle.

Olitkohan varma, että on vapaana? Itse kun ambulanssihommissa olen niin jos potilas on kiireinen mutta ns. kartalla maailmasta, niin en huudata pillejä turhaan koska se yleensä myös näkyy potilaan tilassa negatiivisena asiana. Vasta sitten kun hätä on tosi suuri niin mennään pillit päällä ja kaikki irti autosta kelin salliman mukaan.

Poissa pillarisisu

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 468
  • Sukupuoli: Mies
  • tupaukko
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #36 : 30-10-2011, 17:21:00 »
Olitkohan varma, että on vapaana? Itse kun ambulanssihommissa olen niin jos potilas on kiireinen mutta ns. kartalla maailmasta, niin en huudata pillejä turhaan koska se yleensä myös näkyy potilaan tilassa negatiivisena asiana. Vasta sitten kun hätä on tosi suuri niin mennään pillit päällä ja kaikki irti autosta kelin salliman mukaan.
täällä ajoi kaksi ambulanssia aikoinaan yöaikaan kilpaa nelikaistaisella vilkut päällä mutta "tyhjänä". Poliisit ajo vastaan ja ei kun perään. Kuskit yrittivät välttää "kiinni jäämisen" ajamalla sairaalan pihaan, poliisit perässä ja kortit pois.
Vegaani on muinaissuomea ja tarkoittaa huonoa metsästäjää

Poissa thoren

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 212
  • Titteli: Opiskelija
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #37 : 30-10-2011, 20:32:25 »
Muistaakseni siinä saksan erikoiskuljetusluvassa puhutaan että kuljettajan pitää osata Saksaa. On niissä kyllä muitakin naurettavia sääntöjä.
Juu kyllä luvassa sanotaa että saattomiehellä ja lavettikuskilla on oltava yhteinen kieli.Aika vaikea ja moniselkoinen paperi se on vaikka osais paikallista kieltä kuinka hyvin.... Ja ne  majakan käyttö säännöt on siellä todellakin aika hanakat,jo pelkästään jos on pakko- ohjaava kärry pitää takamajakan pyöriä....Mutta maassa maan tavalla.Meillä on omat ohjeet,vaikka ei niitä ulkolaisten tarviikkaan juuri noudattaa niinkun meidän taas heidän aivotuksiaan!
If you think that Jesus saves,get back in line!

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #38 : 31-10-2011, 06:23:26 »
Suattaapihan sekin olla mahdollista.. Tiedän ainakin erään firman missä oli kuskille soitettu kun oli keminmaan sittarin kiertänyt eripuolelta kun normaalisti, "tarviiko sitä turhia kilometrejä ajella". :koff: :heko: :hullu:
:tök: tuo on jo helvetti välimerkin viilaamista esimiehen taholta.. Mullakin Joensuussa aikoinaan juitsari uteli, kun oli yökeikalla tullu neljä kilometriä normaalia enemmän. Totesin vaan etten Paakkilan konepajan monttuun kärrin kans mene ja kun Ohtaansalmen sillan korvaan kärryn jättää ni ei voi mittää jos tuli pikkuse lisiä. Se mahto Suomen Kiitoautot kauhiasti siitä köyhtyä..
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa akip

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 101
  • Työajokki: VolvoDafSisuSca
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #39 : 02-11-2011, 15:24:36 »
Tämä ihmetyttää kun lukee näitä paria ammattilehteä ja auto liikenteessä niin joka toisella ei turvavyö kiinni.Ja mikä selitys,lyhyt siirtymä ihan vaan satametriä....Vai mikä... :pase: :pase:Itsellä aina vyö kiinni,jos ei joku tehdasalue.Muuten vaav ihmettelen täs joutessani....  :kaffe: :kaffe:otetaas taas...

Poissa janne_

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 100
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JANNE
  • Työajokki: R500,R520
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #40 : 02-11-2011, 18:47:26 »
Tämä ihmetyttää kun lukee näitä paria ammattilehteä ja auto liikenteessä niin joka toisella ei turvavyö kiinni.Ja mikä selitys,lyhyt siirtymä ihan vaan satametriä....Vai mikä... :pase: :pase:Itsellä aina vyö kiinni,jos ei joku tehdasalue.Muuten vaav ihmettelen täs joutessani....  :kaffe: :kaffe:otetaas taas...

Turvavyöstä on eniten hyötyä juuri hitaissa nopeuksissa. Itsekin pidän vyön kiinni jakohommissakin.

Poissa Micco

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 49
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Mikko
  • Titteli: ...
  • Työajokki: Volvo FH12 460
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #41 : 02-11-2011, 20:47:59 »
Turvavyöstä on eniten hyötyä juuri hitaissa nopeuksissa. Itsekin pidän vyön kiinni jakohommissakin.
Mulla turvavyön käyttö on niin automaattista,että kun tallin pihassa vaihtaa kärryä niin tulee vedettyä vyö kiinni.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1088
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #42 : 02-11-2011, 20:53:07 »
Olitkohan varma, että on vapaana? Itse kun ambulanssihommissa olen niin jos potilas on kiireinen mutta ns. kartalla maailmasta, niin en huudata pillejä turhaan koska se yleensä myös näkyy potilaan tilassa negatiivisena asiana. Vasta sitten kun hätä on tosi suuri niin mennään pillit päällä ja kaikki irti autosta kelin salliman mukaan.

Oletan että sinä kuitenkin käytät ylivaltavilkkuja, kun taas ymmärsin että Patakosken esimerkissä eivät olleet vilkut eikä pillit päällä.

 Samaa meilläpäin harrastavat poliisit, kun ei huvita odottaa laitetaan maija vilkkumaan ja mennään punaisilla.  Kerran taksihommissa meinasi mennä täpärälle, sain väistettyä ja katsottua poliisiauton tunnuksen.  Sattuivat puolenyönkaffin aikaan Kesoilille ja kysäisin ohimennen, että loppuuko muuten poliiseilla työvuoro jos ne romuttavat kulkuvälineensä kesken tuurin?  Katsoivat hölmönä kun autoin sen verran, että ajattelin vain kun säästin teidän kulkupelinne ehjänä Eerikinkadun ja Koulukadun kulmassa puoli kahdentoista aikaan.  En jäänyt kuuntelemaan selityksiä, sellainen varmasti oli tarjolla.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Paikalla Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 625
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
  • Työajokki: Volvo 9708H
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #43 : 02-11-2011, 21:31:46 »
Mulla tahtoo jäädä turvavyö auki silloin kun tietää että on nopeita poistumisia tiedossa, välillä sen muistaa vetää sitten päälle kun auto on taas liikkeessä, välillä ei. Eihän se pahemmin hidasta edes, mutta se vaiva...