Kirjoittaja Aihe: Mikä on juuri Sinun toimenkuvasi parhaat sekä huonot puolet?  (Luettu 61245 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2625
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Asfalttimassan ajoa ja levityskaluston siirtoa lavetilla (sekä murskeiden jne. ajoa asfaltin pohjatöitä tehdessä):

Plussat:

+ Aivan pirun hyvä työporukka asfalttifirmassa. (Saanut porukasta hyviä kavereita ihan vapaa-ajallekin).
+ Todella vaihtelevat päivät, ei kahta samanlaista.
+ Saa itse usein vaikuttaa hommien kulkuun ja tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee.
+ Usein haastavat työkohteet, koneiden viennin kannalta ja muutenkin.
+ Mukavat muut asfalttikuskit, joiden kanssa saa olla aika paljon tekemisissä.
+ Asfalttiaseman porukka myös mukavaa.
+ Saa ajella jos jonkinnäköistä työkonetta kuorma-auton ohella, (levittäjät, jyrät, kuormaajat jne).
+ Saa tehdä paljon kaikkea muutakin, ruumiillistakin työtä ajamisen ohella.
+ Saa tehdä vähän reilummin tunteja, (ei tarvi tyytyä 80h/2vkoa).
+ Hyvä palkka ja reilu isäntä.
+ Noussut eräänlaiseen etulyöntiasemaan firman muiden kuskien joukossa, eli jonkinlainen luottokuski isännälle.
+ Saa nukkua kotona, joka yö.
+ Saa pyöriä n.100km säteellä kotoa (kauempana reissaamisesta ja autossa asumisesta saanut ihan tarpeekseen jo).
+ Saa ajaa yksin autoa, ns. kuittiajokki.
+ Ajokki on firman yksi uusimmista autoista.
+ Saa pitää täydet kesälomat, joka on todella harvinaista asfalttihommissa.


Miinuksia:

- Haastavat työmaat joskus vähän turhankin kinkkisiä.
- Asfalttihommat kun kestää vain keväästä syksyyn, niin siinä välissä joutuu kaikenmaailman KTK:n saviralleihin ja ne ei ole kovin mieltä ylentäviä.
- Kesä menee kyllä usein vähän "ohi" näissä hommissa, kun kerran suurin "sesonki" ja kiire siihen kesään ajoittuu.
« Viimeksi muokattu: 23-11-2013, 16:05:56 kirjoittanut Jussi »

Poissa Tee Koo

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 104
  • Sukupuoli: Mies
Pääasiallisena toimenkuvana puolikkaalla "tilausrahdin" ajo, eli lähes kaikkea mitä kuvitella saattaa, lähes kaikkialle. Eli käytännössä otetaan kuorma jonnekin, ja sitten kyseisestä paikasta mahdollisimman läheltä taas kuorma johonkin suuntaan jne jne jne. Loppuviikosta yritetään saada auto Savon seudulle. Välillä tosin ajelen täysperää, vaihtolavaa, jakeluautoa ja vähän mitä sattuu firman kalustosta löytymään. Nämä arvioinnit kuitenkin koskevat vain puolikkaan ajoja koska sitä teen suurimman osan työajasta.



+ Ei yhtään samanlaista päivää
+ Vakioajokki jota erittäin harvoin käyvät tuuraajat sotkemassa, korkeintaan silloin kun itse olen lomalla
+ Viikonloput saa yleensä olla kotosalla, eikä viikolla ole autossa asuessa mitään ongelmaa kun löytyy mikroaaltouuni, kahvinkeitin, jääkaappi jne jne jne.
+ Näkee Suomenmaalta paljon eri paikkoja, välillä pääsee ulkomaillekin
+ Suhteellisen hyvin tulee työtunteja
+ Aikalailla yleispätevä kalusto moniin eri kuljetustarpeisiin
+ Harvemmin tiukan aikataulun mukaisia kuormia, eli ei ole mikään pakko ajaa piirturia punaiselle vaan tauot saa pidettyä kohdalleen jos haluaa
+ Yleensä suhteellisen pitkiä vetoja, eikä tarvitse parhaassa tapauksessa kuin kerran päivässä takaovet aukaista ja kopistella puukenkiä samalla kun lompsii kahville lastareiden hoitaessa hommansa


- Välillä lastaus- ja purkupaikat mitä sattuu. Monelle asiakkaalle kun soittaa ja kysyy että pääseekö puolikkaalla käymään, niin eivät tajua kuinka isosta autosta kuitenkin on kyse, tai mitä edes tarkoittaa puoliperävaunurekka. Tänään viimeksi asiakas kertoi että tilaa on käydä vaikka millaisella vehkeellä ja lopputulos oli että pois peruuttelin 2km auton levyistä metsätietä ennen kuin löysin kääntöpaikan, joka sekin oli vain kapea puista vapaa kaistale metsästä ja joka nousi vielä ylämäkeen. Kuitenkin oli kantava hiekkapohja, niin uskalsi tyhjän kärrin sinne työntää. Onneksi ei tarvinnut peruutella enää jäljellä olevaa kuutta kilometriä...
- Pahimmassa tapauksessa saattaa sattua jopa 20 jakopaikkaa 300km matkalle, mökkityömaita, turvesoita, kaupunkien ydinkeskustojen pikkukujat jne. Sellaisia mihin harvemmin puolikkaalla joutuu.
- Joskus tuntuu että viikot menevät töissä ja se aika minkä kotona viettää, niin ei vain jaksa enää tehdä mitään
- 2-akselinen vetäjä ja Suomen talvi eivät aina sovi yhteen, ketjuille löytyy käyttöä
- Onhan tämä työautoni jo nähnyt tietä kohta 1,5 miljoonaa kilometriä, ja kun Iveco on kyseessä niin mitä tahansa remonttia voi tulla tien päällä. Pääasiassa kuitenkin pyritty pitämään kalusto kunnossa ja korjattu aina kun mahdollisuus. Yleismittarilla, kolvilla, uusilla johdoilla ja kutistesukilla pääsee aika pitkälle remonteissa tien päällä. Kunhan sen verran pääsee että lähimmälle korjaamolle edes.
- Silloin tällöin tulee pitkiäkin odotusaikoja kun seuraavaa kuormaa ei ole tiedossa. Jos ollaan tien päällä, niin sitten päivystetään että milloin puhelin soi, tai sama homma kotosalla lähtövalmiudessa.
- Kotoa kun lähtee reissuun, niin ei tiedä ollaanko tien päällä päivä, kaksi viikkoa vai jotain siltä väliltä
Ex-rahtari...

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Sekalaista kappaletavaraa ajelen kuopion ympäristössä ja silloin tällöin kainuussa.

+98% päivätyö
+erittäin mukavat työkaverit
+pääasiassa kunnossa oleva kalusto
+palkka tulee oikein ja ajallaan
+mukavat ajojäjestelijät


-palkka aika pieni kun ei tule mitään lisiä,ainoastaan vähän ylitöitä
-terminaali aika usein niin täynnä ettei sovi kunnolla liikkumaan
-aika paljon samoja noutopaikkoja päivittäin

Paitsi uus yöjuitsari?

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1088
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Itte tulee ajeltua tota kpl-tavaraa ruotsi-suomi välillä.

Niinpä tulee, tässä on nyt seitsemättä vuotta harjoiteltu.  Ehkä sitä jonain päivänä on täysinoppinut ja voi lopettaa? :hullu:

Lainaus
+Harvoin on samanlaisia päiviä
+Aika usein tuttu lastaus/purkaus paikka
+Joku osaa melkein aina neuvoa purku/lastaus paikan jos on tarvis

Ne uudet paikat ja niiden löytäminen on toisaalta yksi homman suola, vaikka tiedän niitäkin joille tuollainen olisi kauhistus.  Kaikkeen tottuu ja kyllähän se nykyään on helppoa kun on navigaattorit, Google Maps ja halvat puhelinyhteydet, itse kun aloittelin sitä oli ihan tyytyväinen että 113:ssa on korkea moottoritunneli, olisi muuten ollut aika haasteellista suunnistaa Göteborgissa - varsinkin kun turistikartat on kahtena osana, Göteborg ja Hisingen ovat erikseen.

Lainaus
+Pääsee puhtaisiin lakanoihin nukkumaan about jokatoinen yö
+Kalusto on toimivaa ja kuormansidontasysteemit kunnolliset

En pidä autossakaan samoja lakanoita kovin kauaa.  Meikäläisen asemassa kalusto on juuri sellaista ja sellaisessa kunnossa kuin vain perse kestää...

Lainaus
+Juitsarit ihan OK, niiden kanssa helppo neuvotella laivoista etc. jos on vaikka menoja

Ison talon etuja on juuri se ettei systeemi halvaannu jos yksi auto on maanantain pajalla tms.  Muutenkin meillä on vallan asialliset juitsarit, tosin sitä ne olivat myös edellisellä spedillä ollessa.  Siellä oli ehkä vielä kotoisampi tunnelma koska käytännössä 5 päätä hoiti koko liikenteen, täällähän porukkaa on joukkueellinen jos kaikki konttorit lasketaan.

Lainaus
+Ei liian simppeliä hommaa

Se juuri pitää mielenkiinnon yllä.

Lainaus
-Välillä vähän liian haastavaa, esim 7paikan lastaus ja niille purkujärjestykset sen mukaan et minne pääsee kärryn kera ja minne ei ja sit ois viel talvi ja liukaskin. Vaati vähän aivotoimintaa, ei muuta ihmeellistä.

Tuo on juuri sellainen mitä minäkin sekä inhoan että rakastan.  Niin kauan on helppoa kun saa koko kuorman tiedot kerralla, sitten siinä on haastetta kun lastauspaikat tulevat tipoittain.  Ai sitä mielihyvää kun aikansa on asiaa pohtinut ja sitten siitä kuormasta tuleekin suorastaan loistava.  Paikoista minä tykkään, komplettikuormat on laiskoille (paitsi kun pitäisi saada kuorma päälle perjantaina vielä klo 15 paikkeilla  :hullu: -> äkkiä kamat jousille ja kotia kohti)

Lainaus
-Välillä menee ajoajat pipariks

Malmö on kaukana.

Lainaus
-Närpiöläiset

Deebeen ringissä oikein tiedäkään närpiöläisistä, korpin ringissä ne olivat paljon enemmän läsnä.  Ne ovat vähän kuin paskanhaju, niihin tottuu.

Lainaus
-Ruotsalaiset, ne saa kaikki hyvät kuormat

No, kuka pitää mitäkin hyvänä kuormana...sekin vaikuttaa miten juitsareiden kanssa tulee juttuun, itse koitan aina muistaa kiittää vielä erikseen silloin kun kuorma on oikein mieleinen ( = tuottava). 

Lainaus
-Muutama juitsari

Kaikista ei voi pitää, kaikkia pitää vain yrittää sietää...

Lainaus
-Linkin ruoka

No joo, ehkä tuo "meidän laiva" Finnsailor saa tässä ainakin osittaisen synninpäästön.  Siellä ei yritetä tehdä ruuasta hienompaa kuin se on, keskitytään tekemään siitä hyvää.  Sitä se onkin, niin yksinkertaista kuten eilisiltana oli spaghettia ja jauhelihaa (kai siinä yrittää jotain kastikettakin olla, mutta kovin kovin säästeliäästi) ja sitten tietysti ehtaa rahtarigurmeeta, HK:n sinistä kermakastikkeessa! :aamen:  Tiedä sitten onko se parempi kun Jevropan messissä isosta lasikulhosta matkaravut iskevät silmää...

Lainaus
-Noi laivat, välillä saa odotella kun ei oo paikkaa

Tämän viikon tilanteesta erityisesti voisivat huolintaliikkeet antaa noottia varustamoille.  Vaikka kuinka kilpaillaan verissäpäin, voisi noita telakointeja ja huoltostoppeja edes sen verran synkronoida ettei puolet kalustosta olisi yhtäaikaa verstaalla.  Vanhan tien aikaan saattoi edes Finnlinkiin luottaa kesällä, sinne mahtui aina.  Nyt sinne on haalittu kaikki ne karamaakarit mitkä ennen löytyi Sky Windiltä, seurauksena on se että etenkin ADR-kuormalla saat odottaa helpostikin aamua.  Kumpi olikaan tärkeämpää, huviretkeily vai talouden pyörittäminen?  Katainen tietää.

Lainaus
-Ruotsin terminaalit, niihin ei pääse sisälle. =ruotsalaisesta vankilasta varmaan on helmpompi karata ku terminaalista :koff:

Kyllä sen kulkuluvan hankkia voi, just kun tuon lukaisin kaivoin sen lomakkeen esille, täytyisi täyttää se ja lähettää.  Helpottuisi se kulkeminen.

Lainaus
-Hesan terminaali, uus tulee JO 2014vuonna. sitä odotellessa...

Missäs sitä tarkkuusperuuttelua sitten harjoittelisi ellei Metsälän C-terminaalilla vääntäessä kärryä kulmaan johonkin 3,20m leveään väliin samalla kun toisella puolella odottelee malttamattomana vetomestari ja yksi kotimaankiitäjä, toisella puolella pari irtoperäveturia...joo, kyllä se uusi tarpeeseen tulee, vielä kun sen toimintanopeus olisi hiukan nykyistä rivakampaa.

Lisätään nyt vielä vähän etumerkkejä:

+Vaihtuvat ja ennenkaikkea muuttuvat maisemat, paljon on tapahtunut niistä ajoista kun tasakatto-113:lla lähdettiin suureen maailmaan. 

-Huono ennustettavuus, ikinä ei etukäteen tiedä milloin pääsee kotiin ja milloin on lähdettävä
-sitovuus, tämä ei ole työ vaan elämäntapa.
-Tyyylsä E4...
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa andy

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 594
  • Sukupuoli: Mies
  • Sirkusjuna teiden tukko ratissa pokka ukko.
  • Ikkunakyltti: ANDY
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH 4 540
parhaat sekä huonot puolet?
« Vastaus #26 : 30-09-2011, 01:14:14 »
Nykyiseen hommaan tuli ajauduttua asuinpaikan vaihdon yhteydessä, eli ajellaan paperitehtaan tuotoksia satamiin ja terminaaleihin, sekä raaka-aineita muuihin tuotantolaitoksiin (kossu, suomenrehu yms.) Siis pää asiassa.

+mä tykkään tehdä tunnit nopeesti täyteen, että saa olla kotona.
+siis joka toinen yö kotona periaatteella.
+asiallinen kalusto vaikka alkaa ikä näkyä päälirakenteissa
+kuitenki hyvä isäntä ja palkka asioista ei tartte murehtia
+niin paljon eri paikoisssa käyntejä, että voi sanoa vaihtelevaksi (maatalot ja isännät)
+kuitenkin tutut terminaalit ja satamat ovat plussan puolella kun hommat menee rutiinilla
+ajopari parhaasta päästä eli tullaan juttuun siviilissäkin

-ei taida olla muuta kuin olosuhteet joiden uhriksi välillä joutuu (liukkaus, pehmeys, pimeys, pölyisyys yms.)
-no ehkä hiukan menee miinuksen puolelle tuon paperin sitomisjumpat kun olen allerginen työhielle (vapaa-ajan hiki käy kyllä)

Kaikista tekemistäni töistä vuosien saatossa olen pitänyt ja jos työ on alkanut maistua työltä (kuten juitsarin hommat 10v sitten), olen oitis vaihtanut tehtäviä, niin johan helpottaa.
Kuitenkin pidän tärkeänä, että juuri siinä työssä mitä itse tekee täytyy niitä plussia olla enemmän kuin miinuksia omasta mielestään, niin homma toimii.
Vaikka jos totta puhutaan, niin kyllä mä olisin jo valmis luopumaan yöllä ajamisesta kokonansa kun ei ihminen enään yli 50 vuotiaana ole ihan samassa kunnossa kuin 30 vuotiaana(näkö ja jaksaminen). Mutta sitten ei kyllä enää ole niin sanottua että, olis aikaa hoitaa noita possuja samalla tapaa kuin nykyjänsä.

Poissa yö kuski

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Nainen
  • "ota mut töihin mä hukkan vaikka koko kuorman"
  • Ikkunakyltti: MUMMI
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania
no vaihto tekee välillä hyvää niin maisemat kuin hommatkin ja talo

+ yötyö
+ baanat kutakuin tyhjiä yöllä, ei tarvii ruuhkissa jonotella
+ mukavat työkaverit
+ tapaa uusia asiakkaita
+ tili ajallaan
+ mukava isäntä
+ vaihtelevaa
+ ei niin mitään kiirettä kotiin
+ koskaan lähtiessä ei tiedä mistä ja milloin joutuu kotiin
+ saa nukkua yksin tai kimppakämpässä, oma valinta

- kelit vaihtelee
- digipiirturi
- oma moka, en ole hommannu tietsikaa autoon matkalle mukaan
- auto vaihtui myyränkarkottimeen

sitä nyt vaan sattuu tykkäämään työstään  :vaksi:
Yksinkertaiset asiat ovat kaikkein ihmeellisimpiä.
Ja vain viisaat kykenevät näkemään ne.

Poissa Punkki

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Punkki
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Transpointin runkolinjaa ajelen välillä Kärsämäki - Helsinki

+ Työajat tietää yleensä 2 viikkoa eteenpäin
+ Välillä pitkiä viikonloppuja (jopa 6 päivän viikonloppuja)
+ Kalusto suht uutta
+ Saa ajaa vain illalla/yöllä
+ Ei tarvitse jakaa pikkupaketteja
+ Palkka luetaan tes taulukosta

- Kaluston ylläpito pomon taholta aivan hanurista (tiettyjä vikoja ei korjata, vaikka 10 kuskia sanoo samasta viasta)
- Samaa tietä kokoajan edes takas
- Kulkuneuvot 450 "heppasia" ivecoja
- Välillä liikaa vapaata
- Vantaalla paskassa taukoboksissa auton odottelua

Siinä joitain plussia sekä miinuksia.

Poissa KariKoo

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 184
  • Sukupuoli: Mies
  • Massiministeri
  • Ikkunakyltti: Kari
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Flying Dutch
Jeah,hyvä topikki,kiva lukea mitä muut hääräilee työkseen.

Itse ajelen Cemtiä Lyypekistä käsin,pääsuuntina ranska ja italia.3,5 v lusinut täällä,sitä ennen 5v tuli maattua linkillä.

+laajemmat ympyrät kuin skandiliikenteessä
+välimatkat,ei tarvi olla joka,jos jokatoinenkaan,päivä pressuja repimässä
+uudenkarhea ajokki
+liksa jolla pärjää
+ranskan liikenne
+yleinen hintataso persulandiaan verrattuna
+italialaisten naisten kauneus  :kuola:
+ tietty tämä sama jargon mitä muutkin ovat päivien,firmojen,asiakkaiden vaihtelevuudesta jo sanoneet
+ kokemukset ja muistot mitä reissuilla on tullut vastaan,ei tarvi vanhainkodissa sit valehdella
+ 85 % viikonlopuista kotona


- saksan liikenne
- ranskalaisten haluttomuus puhua mitään muuta kuin omaa kieltänsä
- ei sovi perheelliselle,ellei perhe sitten satu olemaan mantereen puolella
- sanktiot rikkeistä aika suuria

muokataan sitä mukaa kun lisää tulee mieleen.

Alla muisto Luxemburgin viranomaisilta kuluvalta viikolta:



Se on kato sattuman kauppaa ko pitkällä puukolla rupee huiskii

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2080
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Paitsi uus yöjuitsari?

Mikäs hänessä,mukava ukko :hattu: parta heiluen viipottaa ympäri tonttia menemään.

Poissa yö kuski

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Nainen
  • "ota mut töihin mä hukkan vaikka koko kuorman"
  • Ikkunakyltti: MUMMI
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania
Jeah,hyvä topikki,kiva lukea mitä muut hääräilee työkseen.

Itse ajelen Cemtiä Lyypekistä käsin,pääsuuntina ranska ja italia.3,5 v lusinut täällä,sitä ennen 5v tuli maattua linkillä.

vielälö Make on sun kämppiksenä vai näinkö oikein hänen viipottavan espoossa?? ei ole kuulunut mitään sitten viime reissun.


(lainaus korjattu)
« Viimeksi muokattu: 30-09-2011, 16:59:54 kirjoittanut Maarit »
Yksinkertaiset asiat ovat kaikkein ihmeellisimpiä.
Ja vain viisaat kykenevät näkemään ne.

Poissa KariKoo

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 184
  • Sukupuoli: Mies
  • Massiministeri
  • Ikkunakyltti: Kari
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Flying Dutch
vielälö Make on sun kämppiksenä vai näinkö oikein hänen viipottavan espoossa?? ei ole kuulunut mitään sitten viime reissun.


(lainaus korjattu)



  [ot] Helmikuusta asti ollut suomesssa,hommissa joissa kuorma kävelee itsekseen kyytiin
Se on kato sattuman kauppaa ko pitkällä puukolla rupee huiskii

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2168
  • Sukupuoli: Mies

+italialaisten naisten kauneus  :kuola:


Isot pojat aikoinaan opetti että niiltä kauneimmilta pitää muistaa tarkistaa vehkeet.

Poissa Dynamite Kid

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 205
  • Sukupuoli: Mies
  • Säälin saa ilmaiseksi, mutta kateus täytyy ansaita
  • Ikkunakyltti: Dynamite Kid
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: \8/ R560
Juu eli myymälöihin tulee ajeltua tavaraa tpv+puolipv. Alueella keminmaa-tampere.

+ max. 2 myymälää per auto. (eli ihan täydet kuormat on kumminkin)
+ kalusto vm 2007->
+ kohta viisi uutta autoa pihassa
+ hyvät työkaverit
+ lähes kaikki myymälät helppoja mennä ja purkaa
+ kauniit naiset jotka auttaa joissakin paikoissa purkaan :kuola:
+ palkka tulee + kaikki lisät, silloin kuin pitääkin
+ tavarat lava/rullakko
+ joka yö kotona (vaikka ei autossa asuminen haittaisi)

- varastopäivät (harvassa onneksi)
- samat tiet, samat purkupaikat, ymym


Asiaa tulis enemmänki, mut kaikkee ei muista/viitti sanua :aamen:
Life... Is Only a GAME...

Poissa Nisze

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 231
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Opiskelija
Pakkaavaa jäteautoa ajellaan Tuusula-Nurmijärvi-Helsinki välillä.

+Autolla ei aja kukaan muu
+Vapaat työajat
+Kalusto tuoretta
+Pomot asiallisia
+Tuntiliksa noin 65% parempi mitä TES vaatii = Ei tarvitse painaa ylitöitä saadakseen leivän pöytään.
+Paska ei hevillä lopu eli jos intoa on niin ylitöitä saa painaa mielin määrin T: 270h överiä tänä vuonna ja 60h olisi vielä varaa tehdä.
+Piirturista ei tarvitse välittää
+Ei tarvitse harrastaa sitomisleikkejä
+Itsenäistä hommaa
+Yöt nukutaan kotona
+Kuorman purku parin napin painalluksella. :kaffe:
+ Töiden säilyvyys, paskakuskilla on töitä vielä muutamaksi päiväksi maailmalopun jälkeenkin. :heko:

-Talvella miettii joka toinen päivä alanvaihtoa.
-Rankkaa hommaa, eläkkeelle asti ei näitä hommia pysty tekemään
-Alan arvostus
-Joulut yms. pyhät yleensä töissä mikäli osuvat viikolle.
-Asiakkaat, jos tulevat juttelemaan, niin yleensä aiheena on valitus jostain tyhjänpäiväisestä asiasta.
-Kaatopaikat varsinkin syksyllä ja keväällä varsinaisia persläpiä.
-Kuorma haisee...Muttei vittuile.

Poissa Hytsky

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 462
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo FH4
Transpointin runkolinjaa ajelen välillä Kärsämäki - Helsinki

+ Työajat tietää yleensä 2 viikkoa eteenpäin
+ Välillä pitkiä viikonloppuja (jopa 6 päivän viikonloppuja)
+ Kalusto suht uutta
+ Saa ajaa vain illalla/yöllä
+ Ei tarvitse jakaa pikkupaketteja
+ Palkka luetaan tes taulukosta

- Kaluston ylläpito pomon taholta aivan hanurista (tiettyjä vikoja ei korjata, vaikka 10 kuskia sanoo samasta viasta)
- Samaa tietä kokoajan edes takas
- Kulkuneuvot 450 "heppasia" ivecoja
- Välillä liikaa vapaata
- Vantaalla paskassa taukoboksissa auton odottelua

Siinä joitain plussia sekä miinuksia.

Teidän firman autoja näkeekin usein.  :hattu:

Poissa illu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 148
  • Sukupuoli: Mies
    • Naamakirja
  • Ikkunakyltti: ILLU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: volvo
Eli koukkulava autoa ajelen, kierrätysmateriaaleja eli rautaa ja paperia pääasiassa, pitkin Suomea.

+Vakio ajokki ja asiallinen ajokaveri
+Jokainen päivä on erilainen
+sopiva rytmi omaan makuun, pääasiassa viikko töitä ja viikko vapaalla
+ei kuorman sitomisia
+itselle mielesitä hommaa
+mukavat juitsarit
+työvuorot saa sumplia itse ajokaverin kanssa


-välillä joutuu ajamaan firman muita autoja joista jotkut on melko resuja
-vapaa viikoilla joutuu välillä tuuraamaan muihin autoihin (tosin oma vika, ei olisi mikään pakko lähteä kun kysytään)
-peiteltäviä kuormia, välillä melko työläitä
-välillä sietämätön kiire
-suuret riskit purkaessa ja lastatessa, lavojen päällä kiipeily ja lavan takaovia avatessa ei ikinä tiedä mitä tippuu päälle, välillä joutuu yksinään yötä myöten temuamaan noita..

Summasummarun mukavaa hommaa, itse tykkään.

Poissa Amatimees

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 210
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Orja
  • Työajokki: Pallorekka
Irtorehun + ja -


+
 -kuorman lastaus helppoa
-mukavat tyäkaverit ja tehtaan työntekijät
-kahdestaan ajetaan 1 autoa ja ajoparilla 30v kokemus rehun ajosta
-kaulusto
-teliveto !
-lyhyt kärri
-purku helppoa
-ei samanlaista päivää...asiakkaita yli 400
-kesällä maalaismaisemat aurinkon noustessa
-nupilla yleensä huonoimmat tiet
-iso alue missä ajellaan

-

-osa purkupaikoista
-kontin vaihto
-jokaiselle tilalle menee valtion tie mutta missä kunnossa se on aina talvisin niin...
-talvi
-lumi
-liukasta
-tuurillaan ei koko reissun aikana yhtään taukopaikkaa auki....
On mulla euro, että en minä köyhä ole.

Poissa Venttiseiska

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 41
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VENTTISEISKA
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Sisu C600
Sorakasetin +/-

+ Hyvä työporukka
+ Vakiajokki, poikkeuksena tuleva viikko kun talon FH menee aurapuskurin, alusterän yms "talvitilpehöörien" asennukseen
+ Vaihtelevat ajot/työpäivät, tosin saattaa "ohjema" muuttua ns lennosta
+ Suurin osa työmaista inhimillisiä, tosin välillä on Viru-poikki työmaita, jossa ei "yhteistä säveltä" tahdo löytyä
+ Saa nukkua jokaisen yön kotona

- Toisten kuormaajakuskien kuorman "leipominen", varsinki talvella (painetaan kuorma väkisin laitojen sisäpuolelle niin, että Volvo L180C:n eturenkaat melkein nousee irt maasta)
- "Toisinaan" olevat, ennen kukon laulua, olevat heräämiset, huomennakin 01:00 ja edellinen 4vko ollut 01:00 ja 02:30 välisellä herätysajalla
- OKT pihojen sorastukset, henkilöauton (leveydessä ja korkeudessa) mentävä "ränni" puiden välissä

Lista päivittyy sitä mukaa, kun tulee täydennettävää...
Nimimerkki muuttunut rahti4193-> Venttiseiska, kiitoksia Pressalle!!! :hattu:
Mitä isompi vika, sen suurempi leka!

Poissa Klasu

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 93
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Klasu
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo/Scania
Kirjoittelenpas minäkin. Eli bulkkihommia, monenlaisia tulee harrastettua.

+ Vaihtelevuus. Ei oo samaa väliä ja kuormia kokoajan. Mulla ei oo omaa ajokkia vaan ajelen kaikkia  talon vehkeitä. Jauhoja lokeroautolla, sementtiä altapurkavilla, kippaavalla puolikkaalla, koukkuautolla pelletinjakoa omakotitaloihin, kippaavia täysperiä. Eli saa olla melko moni osaaja
+ Hyvä työnantaja
+ Ulkomaankeikkaakin saa heittää (Ruotsi, Norja, joskus Saksa)
+ Ehdottoman hyvät työkaverit, aina saa soittaa ja kysyä neuvoa
+ Työajat. Eli viikko töitä, viikko vapaata systeemillä mennään. Näistä pitkistä vapaista tykkään. Eikä haittaa vaikka autossa asutaan se työviikko.
+ Haasteet varsinkin tossa pelletinjaossa. Asiakkaat on monesti melkoisten teitten takana, ei aina pelkkää asfalttiteitten ajoa eikä tehtaitten väliä

- Kalusto. Ei aina niin parasta ja joskus homma siitä syystä takkuaa. (Niinkuin Robbe sanoi maalaamalla ehostettuja vehkeitä)
- Jotkut asiakkaat ja kuormat.
- Pyttyjen hinkkaus, joittenkin paskakuormien jäljiltä. (c-mix, aktiivihiili)
- Jotkut asiat tuossa pelletinjaossa. Asiakkaat vittuilee, kun on ilmoittanut että pitää soittaa 2 päivää etukäteen, koneella ei moista lue. Pellettifirman juitsari vittuilee, kun asiakkaat ei vastaa puhelimeen ja joudut kysyyn uutta toimitusosoitetta (tavaraa ei saa toimittaa jos asiakasta ei tavoiteta, eikä aina viitti ajella kattoon onko joku kotona).
Kyllä siinä saa u-käännöksen tehdä

Poissa akip

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 100
  • Työajokki: VolvoDafSisuSca
Jep
Elintarvikesäiliöliikennettä ja koukku että vaijerivaihtolava hommaa.
+Hyvät purku ja lastaus paikat lähinnä halleja.
+saa ajella isoja paanoja
+On pitkää linjaa ja lyhyttä linjaa
+Töitä on piisannut
+Saa ajella uudehkolla kalustolla,ku kilometrejä n20000 kk pakko uusia kalustoa aina välillä.
+Ajo järjestely asiallista
+Periaatteessa tietää työt viikoksi eteenpäin.....
+Ei nukuta autossa,sänky kotona sitävarten.....
Ja
-Saa olla töissä Jouluna,Juhannuksena ja365 pv vuosi no ei ite ny ihan joka päivä...
-Auto kulkee melkein 24h per vrk ,välillä vähän kiirus
-Ei tahdo ajo kautta työ aika riittää eli tarkoittaa kuskin vaihtoon tunti kaks pakulla...
-Töihinlähtö voi olla lauantaiilta vaikka 20.30 ku muut menee SAUNAAN.....
-Aikataulut...
-Odottelu
Koukku ja vaijeri hommat mukavaa vaihtelua ja ainiin unohtu yks pitkä miinus---päivystys 24h vrk.
« Viimeksi muokattu: 06-10-2011, 19:00:11 kirjoittanut akip »

Poissa Helldriver

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 68
  • Sukupuoli: Mies
Nykyisen työnkuvan / työpaikan miinuspuolelta painavampi lista:
Kuljetettavana siis jakeluna rullakoita ja lavatavaraa sekä päivävuorossa paluukuormana suuremmoisia määriä pesuineita, koiranruokia yms. rojua ja tietysti tyhjät rullakot

+ Palkkaus alan TES ja maksetaan lisät ja ylityöt (paitsi ADR lisää ei vieläkään havaittu)
+ Työ itsessään on verrattain helppoa, kuorman suunnittelu/lastaus/purku ei ole mitään rakettitiedettä

- Kalusto ei ole erityisen vanhaa veturien osalta (n. 6v), mutta Rellu ei ole hyvä kuorma-auto edes uutena... 25v vanhaa Scaniaa ajaneena voin taata että ennemmin istuisin nykyäänkin sellaisen ratissa, kun odottaisin rellun robottiaskin suunnanvaihtoa tai pajalla auton korjailua
- Perävaunuiksi yhtiöön on haalittu kaikki maholliset homeiset kylmäkori-raadot konkurssihuutokaupoista ja eri pöytälaatikkofirmoista
- Liian monet työtoverit jättävät roskansa autoihin eivätkä tyhjennä myymäläpalautuksia vuoron päätteeksi
- Saikuttajat
- Muut eivät myöskään ilmoita edes kaluston ilmeisiä vikoja vaikka olisivat itse rikkoneet jotain olennaista (esim. perävaunun perälaudan kaukosäädin)
- Talvella tulee olemaan (taas) isoja ongelmia kaluston kanssa, ja eri mittakaavassa kuin normaalisti talvella
- Yritetään kusettaa ylitöissä odotusajoilla
- Autoissa on firman puhelimet vain, jos joku ei ole unohtanut sitä omaan taskuunsa
- Kaikki tämä ja vähän enemmänkin yhdessä riittää aiheuttamaan jatkuvasti ketutusta, joka alkaa ottamaan pahasti ohimoon vähintään kerran viikossa
Hyvässä kunnossa oleva kuorma-auton kuljettaja, joka ajaa tavallisesti 10 km hengästymättä

Poissa Cyclone

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 38
  • Sukupuoli: Mies
Nosturi & vaihtolavayhdistelmä.(joskus myös puolikkaalla kontteja ja lavettia)

+Mielenkiintoisia keikkoja.
+Yleensä saa nukkua kotona
+Haastetta riittää.
+Palkka ihan ok.
+Kalusto hyvää.
+Ei aina tarvitse ihan kulmilla ajella. Sopivassa suhteessa on keikkaa maakuntiinkin.
+Hyvä duuniporukka

-Vaihtolavalaite
-Aina tilanteeseen nähden liian pieni nosturi ja nostotkapasiteettiin nähden liian vähän tukijalkoja.
-Talvella ei oo tää homma kovin houkuttelevaa.
-Välillä kuormat on erittäin haastavia sitoa
-Veneennostot ja kuljetukset.
-Ilmajousitettu auto + nosturi ei ole hyvä yhdistelmä.
-Veemäiset purku ja lastauspaikat, työmaat ja OKT pihat. Ahtaita ja pehmeitä maita.