Kirjoittaja Aihe: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta  (Luettu 722120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa joko

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2134 : 21-12-2019, 11:49:22 »
Se onkin hauska miten kukin sen tuoton laskee. Juurihan tuossa yksi teki näyttävän konkurssin kiinteistösijoittamisella (tosin en tiedä oliko jo alkujaan tarkoitettu huijaukseksi koko homma vai oliko omistaja vaan kerrassaan niin tyhmä). Viime päivinä uutisissa ollut 800 asuntoa omistanut sijoitusyhtiö. 

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 901
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2135 : 21-12-2019, 20:22:07 »
Se onkin hauska miten kukin sen tuoton laskee. Juurihan tuossa yksi teki näyttävän konkurssin kiinteistösijoittamisella (tosin en tiedä oliko jo alkujaan tarkoitettu huijaukseksi koko homma vai oliko omistaja vaan kerrassaan niin tyhmä). Viime päivinä uutisissa ollut 800 asuntoa omistanut sijoitusyhtiö.

Olihan ne luvut ihan älyttömiä.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 154
  • Sukupuoli: Mies
  • FH16 kasettisoitin
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2136 : 21-12-2019, 21:56:34 »
Olihan ne luvut ihan älyttömiä.

Kohteet vielä älyttömämpiä, kuten Lieksan Pankakoski.  :hattu:

Pankakoskeltahan saa kymppitonnilla kerrostalokämppiä, mutta siinä on 10 tonnia liikaa hintaa siinäkin. Firmahan oli ostanut satoja kämppiä Kruunuasunnoilta eli puolustusvoimien kapiukkojen asuntotaloja vanhoista korpivaruskunnista.. Halvalla saaneet ja heti korottaneet hintoja "markkinahinnoiksi". Eli excelissä saatu luotua paljon rahaa ja bisnes näytti hyvältä.

Ihan silkkaa koijaamista koko touhu. Konkkaan menneen H**tanen Capitali toimitusjohtaja eli H**tanen itse nosti tammikuussa 2019 kerralla koko vuoden palkkansakin! :) Varmasti tiesti, että kiville menee, mutta nyhti vielä viimeiset tuhkat pesästä.

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 393
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Työajokki: FH500/2551/G490
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2137 : 22-12-2019, 01:38:22 »
Arvonnousuun on turhaa pistää henkistä senttiäkään. Vuokratulot on kummiskin se, millä kiinteistöillä elää päivästä toiseen. Arvonnousu on sit vaan se piste iin päälle, jos sitä tapahtuu.
R.I.P. Transpoint Oy Ab
☆ 04.04.1990
✝31.12.2010

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 901
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2138 : 22-12-2019, 07:26:22 »
Kohteet vielä älyttömämpiä, kuten Lieksan Pankakoski.  :hattu:

Pankakoskeltahan saa kymppitonnilla kerrostalokämppiä, mutta siinä on 10 tonnia liikaa hintaa siinäkin. Firmahan oli ostanut satoja kämppiä Kruunuasunnoilta eli puolustusvoimien kapiukkojen asuntotaloja vanhoista korpivaruskunnista.. Halvalla saaneet ja heti korottaneet hintoja "markkinahinnoiksi". Eli excelissä saatu luotua paljon rahaa ja bisnes näytti hyvältä.

Ihan silkkaa koijaamista koko touhu. Konkkaan menneen H**tanen Capitali toimitusjohtaja eli H**tanen itse nosti tammikuussa 2019 kerralla koko vuoden palkkansakin! :) Varmasti tiesti, että kiville menee, mutta nyhti vielä viimeiset tuhkat pesästä.

Meille jäi joskus vähän mutkan kautta käsiin kämppä Uimaharjusta. Se oli silloin luokkaa 60000mk. Nyt siitä sais ehkä 3000-5000€. Mutta vuokrakohteena se on toiminut kuitenkin. Tyhjiä kuukausia on ollut ehkä 3 tähän mennessä.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa joko

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2139 : 22-12-2019, 10:56:20 »
Meille jäi joskus vähän mutkan kautta käsiin kämppä Uimaharjusta. Se oli silloin luokkaa 60000mk. Nyt siitä sais ehkä 3000-5000€. Mutta vuokrakohteena se on toiminut kuitenkin. Tyhjiä kuukausia on ollut ehkä 3 tähän mennessä.

Meille on jäänyt muutama omakotitalo syrjäseudulta. Ne on menneet kans tosihyvin vuokralle. Noin 10 vuotta sitten noista olisi voinut saada vielä toisesta noin 30ke ja toisesta 50ke. Tänäpäivänä vahva epäilys että edes puolta ei saa. Mutta vuokrattuna ollut pääsääntöisesti kokoajan ja vuokra on vähän keskitasoa alempi mutta vuokralainen saa hoitaa itse pihatyöt ja tehdä kunnostus toimenpiteitä jos haluaa.
Tuosta vuokratuloilla elämisestä niin silloin nämä tietenkin pitää olla käteisellä ostettuja koska käytännössä lainaa jos on niin vuokratulo menee kulujen jälkeen suoraan lainan lyhennykseen. Tässä yhtälössä on tärkeä että arvo pysyy vähintäänkin samana. Ei nyt yhdestäkään ole isoa tappiota tullut mutta oma tuntemukseni on että monella nyt vielä "isolla" paikkkunnalla asuntojen arvot tulee laskemaan. Olen myynyt kohta kaikki pois. Ostetaan tilalle jotain ehkä jostain tai sitten ei. Joskus myös leikkinyt ajatuksella että ostaisi mökin hiihtokeskuksesta pohjoisesta niin sitä sijoituksesta voisi olla itsellekin käytännön hyötyä. Mutta niiden hoito on hankalaa kun itsellä on se karkeasti 800km/sivu matkaa

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 901
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2140 : 22-12-2019, 11:58:39 »
Niihin pohjoisen mökkeihin on siellä hyviä systeemejä olemassa, kun ison osan omistajat asuu etelässä. Toki laskee tuottoa, mutta helppoudesta joutuu vähän maksamaan...
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa joko

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2141 : 22-12-2019, 17:33:06 »
Niihin pohjoisen mökkeihin on siellä hyviä systeemejä olemassa, kun ison osan omistajat asuu etelässä. Toki laskee tuottoa, mutta helppoudesta joutuu vähän maksamaan...

Onko mitään käsitystä paljonko esimerkiksi voisi maksaa vuokralaisen välillä ns tarkistuskäynti ja tarvittaessa erikseen tilattuna siivous? Ei siis mitään euron tarkkoja hintoja vaan suuruusluokka kiinnostaa. Nyt ei oikein näyttänyt olevan edes sopivia myynnissä (tai oli mutta hinnassa 100ke ilmaa). 2 vuotta sitten kun asiaa tosissani mietin niin pari vaihtoehtoa oli kiikarissa alle 200ke hintaluokassa. Sesonki on aika lyhyt mutta niitä 1200e/viikko kuukausia on kuitenkin senverran että niistä saa saman rahan kasaan kun vuokraamalla koko vuoden esimerkiksi rivitalo kaksiota. Sitten ruska-aikaan voi saada menemään Pariviikkoa jollain ehkä max 500eur viikko hinnalla ja sekin on yläkanttiin. Jos ajattelee niitä hyviä viikkoja niin joulu ja uv, sitten viikosta 7 tuonne viikolle 14 saakka on hyvää aikaa. Ruska aikaan ehk Pariviikkoa voi saada menemään. Oma kokemukseni ruskaiakaan Lapissa on sellainen että mökeissä on tarjontaa yllinkyllin. Ne jotka ei liiku asuntoautolla/vaunulla tuntuvat olevan hotelleissa sitten. Tuota pystyisi itse hyödyntämään sen muutaman viikon vuodessa.

Olenko väärässä jos väitän että vähennyksien suhteen esimerkiksi verottajan ajatus on siten että kaikki vu8kraamaton käyttö on omaa käyttöä? Eli mahdollisen lainan koron osuudelta esimerkiksi leikitään ajatuksella että korkomeno olisi vaikka 1500eur joka jaetaan 52 viikolla ja vähennyskelpoista on se osuus mikä on ollut vuokrattuna eli varman max 1/5 tuosta?

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 901
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2142 : 22-12-2019, 18:18:21 »
Tyhjänä se on sen aikaa kun on tyhjänä. Ei se ole omaa käyttöä.

Voihan sitä laittaa omalle käytölle vaikka sen pari viikkoa, mitä siellä ehkä kerkiää olemaan.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa joko

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2143 : 02-05-2020, 16:39:01 »
Nyt on hyvä olla jälkiviisas, luojalle kiitos ei tullut omaa autoa laitettua tähän maailman tilanteeseen. Täytyy puntaroida asiaa sitten jos/kun saadaan joskus maailmantaloutta terveemmälle pohjalle.

Poissa alfred_j_kwak

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo fm/sisu e
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2144 : 03-05-2020, 00:42:10 »
Nyt on hyvä olla jälkiviisas, luojalle kiitos ei tullut omaa autoa laitettua tähän maailman tilanteeseen. Täytyy puntaroida asiaa sitten jos/kun saadaan joskus maailmantaloutta terveemmälle pohjalle.

Mille alalle olisit laittanut auton?
Ite ajelin maansiirtoautoo pk seudulla ja en ole huomannu mitään eroa työmäärässä. Juttelin muutaman kaverin kans jotka on kans maan ajossa/kunnossapito hommissa ja ne sano kans et töitä on ollu jopa ehkä hitusen normaalia enemmän.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 638
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2145 : 03-05-2020, 08:24:48 »
Nyt on hyvä olla jälkiviisas, luojalle kiitos ei tullut omaa autoa laitettua tähän maailman tilanteeseen. Täytyy puntaroida asiaa sitten jos/kun saadaan joskus maailmantaloutta terveemmälle pohjalle.
yks kaveri laitto tammikuussa oman auton Suomem ja Ruottin välille ja nyt muutama viikko aitte toisen, eri rinkiin
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Jänis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 39
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Ferrari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2146 : 03-05-2020, 08:33:09 »
Sitä oppii olemaan turhaan jännittämättä sellaisia asioita johon itse ei voi vaikuttaa. Seurannut muutaman yrittäjäkolleegan jatkuvaa valittamista kun korona sitä, korona tätä ja voi voi voi kun korona nyt niin menee huonosti... Vaikkei olla millään tapahtuma/matkailu/ravintola puolella missä oikeasti se vaikutti.

Itse ajelen vanhaa tilauskantaa, voi olla että hiipuu kesän kynnyksellä tai sitten ei. Sitten keksitään muuta tekemistä, yrittäjäksi ei varmaan kannata alkaa jos heti lyö hanskat tiskiin kun ensimmäinen ylämäki tulee vastaan ja tasan sellainen raha on panostettu minkä on valmis menettämään - toisille se on omakotitaloa ja suvun varantoja myöden kaikki kiinni ja toisilla on vaan pari hupitonnia kokeilumielessä.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2196
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2147 : 03-05-2020, 13:40:39 »
yks kaveri laitto tammikuussa oman auton Suomem ja Ruottin välille ja nyt muutama viikko aitte toisen, eri rinkiin
varmaan sinne mistä yks toinen otti auton pois kannattamattomana parin vuoden kokeilun jälkeen.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 677
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: FH500
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2148 : 03-05-2020, 14:29:43 »
Sitä oppii olemaan turhaan jännittämättä sellaisia asioita johon itse ei voi vaikuttaa. Seurannut muutaman yrittäjäkolleegan jatkuvaa valittamista kun korona sitä, korona tätä ja voi voi voi kun korona nyt niin menee huonosti... Vaikkei olla millään tapahtuma/matkailu/ravintola puolella missä oikeasti se vaikutti.
Kyllähän se kuljetuspuolellakin vaikuttaa kun tapahtumat ja matkailu on jäissä, jää paljon myyntiä myymättä ja joku nekin tavarat olisi kuljettanut.

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 154
  • Sukupuoli: Mies
  • FH16 kasettisoitin
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2149 : 03-05-2020, 18:12:44 »
Kyllähän se kuljetuspuolellakin vaikuttaa kun tapahtumat ja matkailu on jäissä, jää paljon myyntiä myymättä ja joku nekin tavarat olisi kuljettanut.

Mut toisaalta ruokakauppa, rakennustarvikekauppa jne. tekee erittäin hyvää tulosta. Putket punaisena ajetaan tavaraa myymälöihin.

Vaimo kertoi heidän firman postimyynnistä, josta ennen vanhaan (siis vielä helmikuussa) lähti päivittäin 1-2 rullakkoa p*stin rahtiin. Nyt jo pari kuukautta lähtenyt 30-40 rullakkoa päivässä. Ei tule posteljoonikaan enää pullakori-Sprinterillä hakemaan päivän lähetyksiä.

Poissa Eiku

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 346
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Vasara
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2150 : 03-05-2020, 21:01:07 »
Olen harkinnut että hommaisin pätevyydet takaisin kesän aikana, kaikelta varalta. Rakennushommista mulla on se kutina että kesän yli menee entiseen malliin, aloitetut projektit viedään loppuun mutta syksyllä hiljenee tavanomaista enemmän. Ei se sanottua ole että rahtia riittäisi yhtään paremmin, mutta olisipahan yksi vaihtoehto enemmän mistä hakea.

Ja toisekseen tekisi mieli taas ajella vähäsen. Vaihteen vuoksi ja ettei taito, tai sen kaltainen suoritustila katoa.
Internet - hyvä renki, mutta huono isäntä.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 677
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: FH500
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2151 : 04-05-2020, 00:40:21 »
Mut toisaalta ruokakauppa, rakennustarvikekauppa jne. tekee erittäin hyvää tulosta. Putket punaisena ajetaan tavaraa myymälöihin.
Kyllä siinä välillä tuntuu olevan aika isojakin heilahteluita miten tavara liikkuu kauppojen suuntaan, toki tässä nyt ei mitään virallista tietoa ole, pihaparlamenttia enemmän.

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 154
  • Sukupuoli: Mies
  • FH16 kasettisoitin
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2152 : 04-05-2020, 10:05:44 »
Kyllä siinä välillä tuntuu olevan aika isojakin heilahteluita miten tavara liikkuu kauppojen suuntaan, toki tässä nyt ei mitään virallista tietoa ole, pihaparlamenttia enemmän.

On on ja markkinoita jaetaan uudelleen. Ei niin, että uutta bisnetä syntyisi, mutta olemassa olevia rahoja jaetaan uudelleen.

Ei se kuljetuspalveluja tarjoavan käsissä ole, mutta toisilla hiljenee ja toisilla turkasen kiire. Se on sitten rahtihemmon osalta sattumaa onko voittaja vai häviäjä.

Poissa joko

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2153 : 04-05-2020, 12:15:34 »
Rakentamiseen liittyvän tavaran määrissä ei korona vielä näy. Eikä se syy ole oikeastaan suoraan tuo korona vaan koronan aiheuttama viimeinen niitti josta mennään talouden taantumaan. Aloitetut projektit viedään loppuun tietenkin mutta uusiennaloittamisessa on hiljaista. Kaupoatavarankin osaltakin on hiljenemään päin. Normaalisti jo tähän aikaan vuodesta alka olla paljon tapahtumia (menee virvoketta ja lihatavaraa paljon). Kuoritun perunan ajo on hyvin hiljaista kun koulut ja ravintolat on kiinni jne. Linja-auto puolella yli puolet kalustosta seisoo.
Taitaa olla ainut lisääntynyt volyymi postipaketissa ja yrityksillä joill on toimiva verkkokauppa. Tämä on vain oma mielipide/veikkaus ett tästä notkahduksesta tulee pahempi kuin 2008 vuonna olleesta. Viittä vaille konkurssissa on moni yritys kun kassavirta on ollu pahimmillaan jo 2 kuukautta poikki. Vaikka se ei suoraan oman toimintaan vaikuttaisi niin välillisesti aina.

Itsekkin olen nyt juuri sellaisessa paikassa ajossa mistä edellinen lopetti koska toiminta oli kannattamatonta. Saas nähdä kauanko meillä riittää rahat ajaa sitä. Kukaan ei varmaan voi kiistää ettäkö tällähetkellä ei kuljetuspuolella ole ylitarjontaa, tosin ei tilanne ole tainnut oleellisesti muuttua nyt just vaan sitä ylitarjontaa on ollut jo pitkät ajat

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 154
  • Sukupuoli: Mies
  • FH16 kasettisoitin
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2154 : 04-05-2020, 21:37:38 »
Linja-auto puolella yli puolet kalustosta seisoo.
Taitaa olla ainut lisääntynyt volyymi postipaketissa ja yrityksillä joill on toimiva verkkokauppa.

Bussikuskina oleva kaveri sai kuukausi sitten lomautuslaput, mutta ajeli tänään vastaan Charterway (vehon vuokraamo) Sprinterillä. Kertoi ajaneensa jo kolme viikkoa D*L:n pakettijakoa, kun on aivan tolkuttomasti lisääntynyt pakettien tulo. Kertoi D*L:n sopimusajossa ajavan firman tuplanneen 5 auton kalustonsa vuokra-autoilla, eikä vieläkään riitä.

Tämä kaveri on kyllä sellainen, että sillä asenteella töitä löytyy aina.

Asfalttihommissa ja bitumin ajossa taitaa tulla kiireinen kesä, kun uutta päällystettä vedetään tuplasi viime kesään verrattuna. Näin ratiossa eilen kertoivat.

Viittä vaille konkurssissa on moni yritys kun kassavirta on ollu pahimmillaan jo 2 kuukautta poikki. Vaikka se ei suoraan oman toimintaan vaikuttaisi niin välillisesti aina.

Kyllä ja vähemmästkin moni firma kaatuu.

Ketjun aihe oli kuljetusyrittäjäksi ryhtyminen. Ei se lama-aikana ole välttämättä huono idea, koska vanhoja firmoja kaatuu ja jos nyt saa homman luistamaan, niin nousukausi on helppoa aikaa. Pahempi tilanne on niillä nousun huipuilla aloittaneilla.
« Viimeksi muokattu: 04-05-2020, 21:44:24 kirjoittanut Tuusa »

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4254
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: LCT-FH13
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2155 : 16-05-2020, 21:27:44 »
yrittäjäksi ei varmaan kannata alkaa jos heti lyö hanskat tiskiin kun ensimmäinen ylämäki tulee vastaan ja tasan sellainen raha on panostettu minkä on valmis menettämään - toisille se on omakotitaloa ja suvun varantoja myöden kaikki kiinni ja toisilla on vaan pari hupitonnia kokeilumielessä.

minkälaisen kuljetusyrityksen saa pystyyn "muutamalla hupitonnilla"?

kuulostaa huru-ukkojen höpinältä - tai vaihtoehtoisesti illuusiomaailmassa elävältä rehvakkaalta kuljetusyrittäjältä, jolla ei ole muuta omaa kuin teipit ovissa ja nimi velkapapereisa.
Escucha el Oi!