Kirjoittaja Aihe: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta  (Luettu 718642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janabbi

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2112 : 02-12-2019, 21:27:06 »
Omat hermoni ei kestä nähdä sitä autoa jonkun saapassankarin jäljiltä joten seiskööt parkissa silloin kun itse vapaalla.

Yleensä sopimukset on sellaisia että ne pitää hoitaa silloin kun tilaaja niin haluaa, eikä silloin kun itseä huvittaa. Jos ei halua palkata ketään niin on ite ajettava kokoajan eikä se auton seisottaminen ole välttämättä ilmoitusluontoinen asia.

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 324
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2113 : 02-12-2019, 22:07:02 »
Yleensä sopimukset on sellaisia että ne pitää hoitaa silloin kun tilaaja niin haluaa, eikä silloin kun itseä huvittaa. Jos ei halua palkata ketään niin on ite ajettava kokoajan eikä se auton seisottaminen ole välttämättä ilmoitusluontoinen asia.
Näinhän se monesti on.Ja monet sopimukset ovat sellaisia että ne sitovat vain kuljetusyrittäjää,ei toimeksiantajaa...
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4252
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: LCT-FH13
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2114 : 02-12-2019, 22:45:51 »
Yleensä sopimukset on sellaisia että ne pitää hoitaa silloin kun tilaaja niin haluaa, eikä silloin kun itseä huvittaa. Jos ei halua palkata ketään niin on ite ajettava kokoajan eikä se auton seisottaminen ole välttämättä ilmoitusluontoinen asia.
kirjoitit just sen minkä takia ei itseäni kuljetusyrittäjyys innosta. tai siis yhden niistä.

Jos se mahdollistaisi lomat ja vapaat silloin kun haluaa, "vain ilmoitus riittää"- tyylillä, yrittäjyys kiinnostaisi enempi.

Mitä olen samassa ajossa olevia renkejä ja isäntiä seurannut, niin kyllä se loman järjestäminen renkinä on paljon helpompaa kuin isännän.
Se siitä yrittäjän vapaudesta.

Enkä ilku vaan totean asian olevan prseestä.
Sitten otetaan joku palkkarenki ajamaan loman ajaksi, jos kaikki menee hyvin niin huolitsija on tyytyväinen ja viivan alla jää pyöreä nolla. Jos menee huonosti, huolitsija ei ole tyytyväinen ja viivan alla on iso miinusmerkkinen luku.. Kenties jopa firman lopputaipaleen alkupuolisko on alkanut.
Escucha el Oi!

Poissa joko

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2115 : 03-12-2019, 09:57:23 »
kirjoitit just sen minkä takia ei itseäni kuljetusyrittäjyys innosta. tai siis yhden niistä.

Jos se mahdollistaisi lomat ja vapaat silloin kun haluaa, "vain ilmoitus riittää"- tyylillä, yrittäjyys kiinnostaisi enempi.

Mitä olen samassa ajossa olevia renkejä ja isäntiä seurannut, niin kyllä se loman järjestäminen renkinä on paljon helpompaa kuin isännän.
Se siitä yrittäjän vapaudesta.

Enkä ilku vaan totean asian olevan prseestä.
Sitten otetaan joku palkkarenki ajamaan loman ajaksi, jos kaikki menee hyvin niin huolitsija on tyytyväinen ja viivan alla jää pyöreä nolla. Jos menee huonosti, huolitsija ei ole tyytyväinen ja viivan alla on iso miinusmerkkinen luku.. Kenties jopa firman lopputaipaleen alkupuolisko on alkanut.

Ihan hyviä ajatuksia. Kuukauden kesälomasta on yhden auton yrittäjän hankala haaveilla ainakaan kesäkuukausina. Tosiaan kun siihen palkkaat kuukaudeksi tuurarin niin tilanne on yleensä tämä kun sanoitkin. Hyvillä kuskeilla kun töitä on jo vakituiseen ja niitä loppuja ei kannata autonsa lähelle päästää. Mutta yrittäjän tehdessä teet itselle, nyt kun itse pitää vehkeet kunnossa ja ehjänä niin pieni joukko täystuhoja vesittää sen hyödyn. Ja kun itse on alkanut joustamaan työvuoroissa niin loppua ei näytä näkyvän. Olen nyt miltei kuten yhden auton yrittäjä :D

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 897
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2116 : 03-12-2019, 23:00:21 »
Voi morjensta. Tehdäänkö nyt niin, että maksat minulle tuon 70k ja minä lupaan maksaa vuosittain 2% korkoa - sen saman prosentin mitä suurinosa kuljetusliikkeistä tekee voittoa, jos tekee.

Järkevämpänä ajatuksena ehdotan (käsken) olla tuhlaamatta rahojasi kuljetukseen vaan sijoitat ja käärit helposti 10 pinnan korotuksen vuosittain ilman stressiä.

Tietenkin, jos omaisuutta on kymmeniä miljoonia ylimääräistä, voi kait sitä kuljetustakin harrastaa. Tässä tapauksessa en uskoisi neuvoja kysyttävän rekkafoorumilta.

Ennen sitä kahta pinnaa on kyllä jo maksettu palkat, mihin ei se 10% tuotto enää riitä.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa pertti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 134
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2117 : 04-12-2019, 08:07:54 »
Ennen sitä kahta pinnaa on kyllä jo maksettu palkat, mihin ei se 10% tuotto enää riitä.

Niin? Jos hän ei ala yrittäjäksi ei ole palkkakulujakaan.

Poissa joko

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2118 : 04-12-2019, 12:11:14 »
Niin, tosiaan kai sillekin joku painoarvo pitää laskea että työllistät itsesi? Ja se mitä jää viivan alle  niin ennen sitä on jo maksettu puhelimet, laskut ja uus Mersu joka kolmas vuosi. Silti nämä firmat missä itse olen ollut töissä tekevät tasaista 10-16% liikevoittoa.

Poissa pertti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 134
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2119 : 05-12-2019, 07:01:36 »
Niin, tosiaan kai sillekin joku painoarvo pitää laskea että työllistät itsesi? Ja se mitä jää viivan alle  niin ennen sitä on jo maksettu puhelimet, laskut ja uus Mersu joka kolmas vuosi. Silti nämä firmat missä itse olen ollut töissä tekevät tasaista 10-16% liikevoittoa.

Jos olet vieraalla töissä ja tienaat 40k vuodessa, niin eiköhän silläkin saa puhelimet ja laskut maksettua. Se summa minkä olet sijoittanut on vain extraa.

Painoarvoa itsensä työllistämiselle ei oikein voi laskea, sillä yleisesti ottaen voisit olla myös palkkatöissä sille kenen alle autollasi menit.

Joitakin poikkeuksia lukuunottamatta kuljetusliikkeet Suomessa ei pelkällä kuljetuksella tee kuvailemasi mukaisia liikevoittoja. Kannattaa ostaa kokonaiset tilinpäätökset eikä ainakaan missään nimessä luottaa noihin Asiakastiedon lukuihin mitä ilmaiseksi voi katsella.

EDIT: Tehdään tähän nyt pieni laskelma. Käyttämällä rahasi fiksusti sinulla olisi 5--vuoden kuluttua: 112 735e ja siitähän tahti aina vain kiihtyy. 10 vuoden kuluttua 181 561e.
5 vuoden kuluttua parin pinnan liikevoitolla kuljetusyrittäjänä ollisi sinulla 77 285e miinus auton arvonalenema eli et olisi tienannut yhtään mitään.
« Viimeksi muokattu: 05-12-2019, 08:11:26 kirjoittanut pertti »

Poissa joko

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2120 : 05-12-2019, 09:06:52 »


EDIT: Tehdään tähän nyt pieni laskelma. Käyttämällä rahasi fiksusti sinulla olisi 5--vuoden kuluttua: 112 735e ja siitähän tahti aina vain kiihtyy. 10 vuoden kuluttua 181 561e.
5 vuoden kuluttua parin pinnan liikevoitolla kuljetusyrittäjänä ollisi sinulla 77 285e miinus auton arvonalenema eli et olisi tienannut yhtään mitään.

Kerro ihmeessä miten riskittömästi ja helposti 70ke muuttuu 5 vuodessa 112ke? Ei ainakaan asuntoihin sijoittamalla. Monet laskee niissäkin voiton oletetulla myynti hinnalla mikä ei ole toteutunut. Todellisuus on karu jos omaisuus pitäisikin realisoida. Vuokraamalla normaalista kaksiosta jää noin 3500eur voittoa vuodessa kulujen jälkeen (vastike noin 1500-2000/vuosi ja jäljelle jäävästä osasta 30% veroon). Ei ole mikään kaksinen tuotto, ainut että nykyisellään tuo on ihn ok hommaa kun korko on käytännössä nolla niin mitään tekemättä varallisuutta karttuu 10 vuoden aikana noin 35ke asunnon oletetun myyntihinnan pysyessä samana. Yksi hutilyönti vuokralaisen kohdalla voi tehdä samanverran miinusta vuodessa jos jää vuokra maksamatta ja näiden jälkeen yleensä saa myös tehdä pientå remonttia.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 897
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2121 : 05-12-2019, 09:33:54 »
Jos olet vieraalla töissä ja tienaat 40k vuodessa, niin eiköhän silläkin saa puhelimet ja laskut maksettua. Se summa minkä olet sijoittanut on vain extraa.

Painoarvoa itsensä työllistämiselle ei oikein voi laskea, sillä yleisesti ottaen voisit olla myös palkkatöissä sille kenen alle autollasi menit.

Joitakin poikkeuksia lukuunottamatta kuljetusliikkeet Suomessa ei pelkällä kuljetuksella tee kuvailemasi mukaisia liikevoittoja. Kannattaa ostaa kokonaiset tilinpäätökset eikä ainakaan missään nimessä luottaa noihin Asiakastiedon lukuihin mitä ilmaiseksi voi katsella.

EDIT: Tehdään tähän nyt pieni laskelma. Käyttämällä rahasi fiksusti sinulla olisi 5--vuoden kuluttua: 112 735e ja siitähän tahti aina vain kiihtyy. 10 vuoden kuluttua 181 561e.
5 vuoden kuluttua parin pinnan liikevoitolla kuljetusyrittäjänä ollisi sinulla 77 285e miinus auton arvonalenema eli et olisi tienannut yhtään mitään.

Auton arvonalenema on huomioitu poistoina tuloksesta. Poistotekniikasta riippuen se voi olla kirjanpidossa jopa 0€
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa pertti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 134
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2122 : 05-12-2019, 09:39:41 »
Kerro ihmeessä miten riskittömästi ja helposti 70ke muuttuu 5 vuodessa 112ke?

Kun lasket joka vuodelle sen 10 pinnaa., etkä nosta välissä rahoja pois. Kyseessä on korkoa korolle ilmiö.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sijoittaminen

Poissa pertti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 134
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2123 : 05-12-2019, 09:43:26 »
Auton arvonalenema on huomioitu poistoina tuloksesta. Poistotekniikasta riippuen se voi olla kirjanpidossa jopa 0€

Kyllä, näin on.

Nyt kun teet joka vuodelle maksimi poistot 70k kalustosta ja kuvitellaan, että silti jää 5k tulosta. Paljonko omaisuutta/rahaa/ym ko. puulaakilla on 5 vuoden kuluttua? Aivan...
« Viimeksi muokattu: 05-12-2019, 09:53:45 kirjoittanut pertti »

Poissa joko

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2124 : 05-12-2019, 10:13:54 »
Kun lasket joka vuodelle sen 10 pinnaa., etkä nosta välissä rahoja pois. Kyseessä on korkoa korolle ilmiö.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sijoittaminen

Mutta mistä sen 10 pinnaa saat tuolle summalle käytännössä? Ja jos tuon rahan laittaa kalustoon niin. Eikö sen nyt kuitenkin saa sieltä maksa pikkuhiljaa itselle takaisin. Eli lainaan rahan perustamalleni osakeyhtiölle ja laitan sille vaikkapa jonkun maltillisen 2% koron?
Vielä tuista yhden auton yrityksistä, niin kyllä niitä joku tarvitsee koska 2018 vuonnakin kaikista kuljetuyrityksistä 51% oli yhden auton yrityksiä. Mitäänhän ei ole vielä mihinkään suuntaan sovittu eikä luvattu joten liika vakavasti ei kannata ottaa, sellaista tervettä pohdintaa ja numeroiden pyöritystä. Paljon on kuljetusalalla kannattamatonta keikkaa, minullekin tälläviikolla yks isäntä kauppaa autoaan, oli siinä naurussa pidättelemistä kun yritti sitä markkinoida hyvänä bisneksenä

Poissa pertti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 134
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2125 : 05-12-2019, 22:48:46 »
Mutta mistä sen 10 pinnaa saat tuolle summalle käytännössä? Ja jos tuon rahan laittaa kalustoon niin. Eikö sen nyt kuitenkin saa sieltä maksa pikkuhiljaa itselle takaisin. Eli lainaan rahan perustamalleni osakeyhtiölle ja laitan sille vaikkapa jonkun maltillisen 2% koron?
Vielä tuista yhden auton yrityksistä, niin kyllä niitä joku tarvitsee koska 2018 vuonnakin kaikista kuljetuyrityksistä 51% oli yhden auton yrityksiä. Mitäänhän ei ole vielä mihinkään suuntaan sovittu eikä luvattu joten liika vakavasti ei kannata ottaa, sellaista tervettä pohdintaa ja numeroiden pyöritystä. Paljon on kuljetusalalla kannattamatonta keikkaa, minullekin tälläviikolla yks isäntä kauppaa autoaan, oli siinä naurussa pidättelemistä kun yritti sitä markkinoida hyvänä bisneksenä

Käytäntö: avaat tilin jollekin välittäjälle esim. IB, lynx, degiro, Nordnet ymv. Sen jälkeen alat shoppailla. 10 pinnaa nyt on alakanttiin, jos asiaan perehtyy, mutta myös semmoinen helppo jos ei kestä pieniä arvonvaihteluita.

Yhden auton yrityksiä tarvitaan tietenki - kuka muu pystyisi ajamaan halvemmalla kuin itse isäntä.

Rahaa voi myös lainata yhtiölle. Tietenkin ihan mahdottomia lainaehtoja voidaan pitää piiloteltuna osinkona yms. Tietty tase näyttäisi paremmalta jollain svop tyyppisellä ratkaisulla kuin hirveä kasa velkaa.
« Viimeksi muokattu: 05-12-2019, 22:55:35 kirjoittanut pertti »

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 897
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2126 : 06-12-2019, 08:17:15 »
Kyllä, näin on.

Nyt kun teet joka vuodelle maksimi poistot 70k kalustosta ja kuvitellaan, että silti jää 5k tulosta. Paljonko omaisuutta/rahaa/ym ko. puulaakilla on 5 vuoden kuluttua? Aivan...

Silloin sillä on se 25k + kaluston todellinen arvo, mitä ei pysty tässä ennustamaan.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4252
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: LCT-FH13
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2127 : 10-12-2019, 20:54:06 »
Onko oikeasti nyt niin, että kuljetusyrityksen perustaminen on kilpaileva idea asuntosijoittamiselle? tai muulle sijoittamiselle.

enpä ole koskaan moista edes ajatellut, mutta kenties olen aina ollutkin hakoteillä.

Vois jopa laittaa nordnetin rahapodiin kyssärin. haluisin todella kuulla martinin ja miikan mielipiteet asiasta.


No mutta vakavasti, mun mielestä jo tienatut rahat voi sijoittaa paremminkin kuin kuljetusyritykseen. Tai voihan sitä ostaa A*ola Transportin osakkeita niin on leukavasti kuljetusyrityksen osaomistaja  :koff: :vonk: eikä tartte itse tehdä mitään.
Escucha el Oi!

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 308
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: stralis
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2128 : 10-12-2019, 21:13:13 »
Vähän olen pettynyt, jos jo viime viikolla sijoitukset tuottivat 10% niin kai jo tällä viikolla tehdään ikiliikkuja. :hullu:
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4252
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: LCT-FH13
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2129 : 10-12-2019, 22:05:55 »
Vähän olen pettynyt, jos jo viime viikolla sijoitukset tuottivat 10% niin kai jo tällä viikolla tehdään ikiliikkuja. :hullu:

143scania tai kanttilamppuvolvo alle ja kiskomaan kontteja. siinä on ikiliikkuja, rahaa tulee eikä tartte muutakuin öljyjä vaihdella.
Escucha el Oi!

Poissa pertti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 134
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2130 : 14-12-2019, 10:08:21 »
Onko oikeasti nyt niin, että kuljetusyrityksen perustaminen on kilpaileva idea asuntosijoittamiselle? tai muulle sijoittamiselle.

enpä ole koskaan moista edes ajatellut, mutta kenties olen aina ollutkin hakoteillä.

Vois jopa laittaa nordnetin rahapodiin kyssärin. haluisin todella kuulla martinin ja miikan mielipiteet asiasta.


No mutta vakavasti, mun mielestä jo tienatut rahat voi sijoittaa paremminkin kuin kuljetusyritykseen. Tai voihan sitä ostaa A*ola Transportin osakkeita niin on leukavasti kuljetusyrityksen osaomistaja  :koff: :vonk: eikä tartte itse tehdä mitään.

Taitaisi paremmin tienatakin laittamalla all-in AT:lle kuin jonkun vanhan Scanian ostamalla  :koff:

Vähän olen pettynyt, jos jo viime viikolla sijoitukset tuottivat 10% niin kai jo tällä viikolla tehdään ikiliikkuja. :hullu:

Miksei?

Poissa Jänis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 36
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Ferrari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2131 : 14-12-2019, 10:59:28 »
143scania tai kanttilamppuvolvo alle ja kiskomaan kontteja. siinä on ikiliikkuja, rahaa tulee eikä tartte muutakuin öljyjä vaihdella.

Eräs itseäni huomattavasti vanhempi autoilijakin sitä satuili, "kyllä autoilu on vaan hienoa - rahaa tulee tolkuttomasti ja aivan olemattomalla riskillä."

Tammikuun trattalista kun julkaistaan niin varmaan moni harkitsee kahdesti taas auton ostoa.

Poissa joko

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2132 : 19-12-2019, 20:53:07 »
Onko oikeasti nyt niin, että kuljetusyrityksen perustaminen on kilpaileva idea asuntosijoittamiselle? tai muulle sijoittamiselle.

enpä ole koskaan moista edes ajatellut, mutta kenties olen aina ollutkin hakoteillä

Noh ei nyt ehkä kilpaile mitenkään samassa kastissa, mutta joka luulee että asuntosijoittaminen on jotain huippuhyvää hommaa on kyllä pahasti hakoteillä. Sanotaanko nyt niin että jos sinulla on tilillä miljoona euroa niin on ihan ok ostaa uudehkoja hyväkuntoisia pieniä asuntoja vaikkapa 3-4kpl niin niillä tulee tasainen tulovirta ja sijoitettu pääoma pysyy tallessa. Mutta tälläinen tavallinen Pulliainen jolla on laittaa vain se 1/3 käteistä ostohetkellä niin aika onnetonta pilipalikauppaa on. Siellä missä vuokrlaisista on jono maksaa huonommatkin asunnot paljon rahaa ja niitä loppuja ei kannata harkita sijoitusmielessä. Eikä saa myöskään päästää "tunteita" valloilleen eli sijoitusasunnon ostokriteerit on kovin erilaiset kun itselle ostetussa. Mutta kuten sanoin niin tällähetkellä tuossa yhtälössä ei ole mitään järkeä ellei löysää rahaa ole niin paljon että saat niitä hyviä asuntoja hyvät alueelta nipun käteisellä. Laitan tästä esimerkin eräästä vuokrakämpästä minkä olen jo myynyt :
Vuokra 600 => 7200eur rahaa kassaan vuodesta josta yhtiövastike 150eur/kk =>1800eur eli jäi 5400 ja tuosta vielä vähentää lainan korkomenot niin jäi alle 5 tonnia josta maksat 30 pinnaa veroa. Ja summa pienene jokavuosi kun talolle tulee ikää lisää (joudut uusimaan esim hellaa, jääkaappia, vastike nousee, tulee remontteja). Arvonnousua tuli vajaan 10 vuoden omistuksen aikana noin 3000 euroa ja tuostakin voitosta maksat veron.
Yhtälö ei vain sijoitusmielessä pyöri mitenkään jos rahaa tulee vähän päälle 100ke sijoituksella 4ke vuodessa.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 897
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2133 : 19-12-2019, 22:39:24 »
Noh ei nyt ehkä kilpaile mitenkään samassa kastissa, mutta joka luulee että asuntosijoittaminen on jotain huippuhyvää hommaa on kyllä pahasti hakoteillä. Sanotaanko nyt niin että jos sinulla on tilillä miljoona euroa niin on ihan ok ostaa uudehkoja hyväkuntoisia pieniä asuntoja vaikkapa 3-4kpl niin niillä tulee tasainen tulovirta ja sijoitettu pääoma pysyy tallessa. Mutta tälläinen tavallinen Pulliainen jolla on laittaa vain se 1/3 käteistä ostohetkellä niin aika onnetonta pilipalikauppaa on. Siellä missä vuokrlaisista on jono maksaa huonommatkin asunnot paljon rahaa ja niitä loppuja ei kannata harkita sijoitusmielessä. Eikä saa myöskään päästää "tunteita" valloilleen eli sijoitusasunnon ostokriteerit on kovin erilaiset kun itselle ostetussa. Mutta kuten sanoin niin tällähetkellä tuossa yhtälössä ei ole mitään järkeä ellei löysää rahaa ole niin paljon että saat niitä hyviä asuntoja hyvät alueelta nipun käteisellä. Laitan tästä esimerkin eräästä vuokrakämpästä minkä olen jo myynyt :
Vuokra 600 => 7200eur rahaa kassaan vuodesta josta yhtiövastike 150eur/kk =>1800eur eli jäi 5400 ja tuosta vielä vähentää lainan korkomenot niin jäi alle 5 tonnia josta maksat 30 pinnaa veroa. Ja summa pienene jokavuosi kun talolle tulee ikää lisää (joudut uusimaan esim hellaa, jääkaappia, vastike nousee, tulee remontteja). Arvonnousua tuli vajaan 10 vuoden omistuksen aikana noin 3000 euroa ja tuostakin voitosta maksat veron.
Yhtälö ei vain sijoitusmielessä pyöri mitenkään jos rahaa tulee vähän päälle 100ke sijoituksella 4ke vuodessa.

Ai... Me eletään asunnoilla ja harvassa luukussa on alle 10% vuosituotto. Pitää tietää, mitä ostaa ja mihin vuokraa.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...