Kirjoittaja Aihe: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta  (Luettu 672769 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tommo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TOMMO
  • Titteli: Rahtari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2024 : 31-05-2019, 20:34:13 »
Ajolinja:ssa 03/2017 oli esiteltynä 3-akselinen kasetti ja 5-akselinen kärry yhdellä lootalla.

Vissiin se kehu vielä toimivaksi paketiksi sitä.

Ei varmaan kovinkaan kauas kannata lähtee laatikon kanssa, sen verran koville joutuu veturi :)
Naapurikylässä oli ainakin joskus 7-akselinen kasettiyhdistelmä missä oli 3-akselisen auton perässä 4-akselinen kärri ja kuskien mukaan esim.maton vetäminen ei ollu mitään mukavaa kun paino on pidempään ylhäällä ku normi kippitilanteessa.

Poissa pertti

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 113
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2025 : 03-06-2019, 11:12:32 »
Mistä näitä neroja oikein tulee?


Mitä kohtaa lukemastasi et ymmärtänyt?

Poissa Tommo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TOMMO
  • Titteli: Rahtari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2026 : 03-06-2019, 13:59:40 »

Mitä kohtaa lukemastasi et ymmärtänyt?

Enempi kyselisin et laita kuva 76tn soraputkesta missä 3 akselinen veturi?
Ei sotketa nyt puuroja eikä vellejä..

Poissa pertti

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 113
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2027 : 03-06-2019, 19:47:45 »
Enempi kyselisin et laita kuva 76tn soraputkesta missä 3 akselinen veturi?
Ei sotketa nyt puuroja eikä vellejä..

Nyt on luetun ymmärtäminen mennyt vähän huti. Kirjoitin: "76t" , se tarkoittaa seitsemänkymmentäkuusi tonnia.
76t ei tarkoita kuvia "soraputkista". 76t ei tarkoita myöskään puuroa eikä velliä, vaikka tykkäänkin puurosta enemmän hieman vellimäisenä.

3-akselisella veturilla varustetun 76t yhdiselmän voi rakentaa vaikkapa veturista ja siihen kytketystä b-junasta taikka vaikkapa 3-aks nuppiautosta + dolly+b-juna. Jälkimmäisellä saisi vietyä 4 kuormaa soraa kerralla.

Alla olevasta linkistä pääsee tutkimaan kuvia soraputkista.
https://duckduckgo.com/?q=soraputki&t=h_&iax=images&ia=images

Poissa IP-J

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 116
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Scania
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2028 : 03-06-2019, 23:05:09 »
Johan jotkut järjenjättiläiset laittanu 3 aks veturi ja 6 aks kärry yhistelmiä puunajoon.... henkilökohtanen mielipide että 3+5. Ratkasullaki tarpeeksi kusessa talvella välillä 😅

Poissa Tommo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TOMMO
  • Titteli: Rahtari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2029 : 04-06-2019, 07:30:45 »
Nyt on luetun ymmärtäminen mennyt vähän huti. Kirjoitin: "76t" , se tarkoittaa seitsemänkymmentäkuusi tonnia.
76t ei tarkoita kuvia "soraputkista". 76t ei tarkoita myöskään puuroa eikä velliä, vaikka tykkäänkin puurosta enemmän hieman vellimäisenä.

3-akselisella veturilla varustetun 76t yhdiselmän voi rakentaa vaikkapa veturista ja siihen kytketystä b-junasta taikka vaikkapa 3-aks nuppiautosta + dolly+b-juna. Jälkimmäisellä saisi vietyä 4 kuormaa soraa kerralla.

Alla olevasta linkistä pääsee tutkimaan kuvia soraputkista.
https://duckduckgo.com/?q=soraputki&t=h_&iax=images&ia=images

Kyllä tuo siun vastaus kertoo aika paljon siun ymmärrysmaailmasta :D

Jos aloittaja ( nimimerkki PGRC ) kysyy kokemuksia SORAYHDISTELMISTÄ, ja vastaan siihen niin miksi siihen pitää sotkea muita asioita?

Ja sen verran on tullut ajeltua myös 76tn yhdistelmää työkseen että sorahommissa ei näillä kulmilla ( kaakkois-suomi ) ole mitään järkeä, 68/76 hyötykuormassa on kuitenkin niin pieni ero että tarviais olla todella hyvät ajot että kattaisi suuremmat kulut.

Ja omat kokemukset 68/76tn ajoista viiden viimeisen vuoden ajalta on puunajosta ja siinä ainakin esim. Polttoainekulut nousi isommilla painoilla todella paljon suhteessa tonneihin.
« Viimeksi muokattu: 04-06-2019, 07:33:44 kirjoittanut Tommo »

Poissa Tommo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TOMMO
  • Titteli: Rahtari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2030 : 04-06-2019, 07:42:08 »
Johan jotkut järjenjättiläiset laittanu 3 aks veturi ja 6 aks kärry yhistelmiä puunajoon.... henkilökohtanen mielipide että 3+5. Ratkasullaki tarpeeksi kusessa talvella välillä 😅

Näin myös itse kuvia kyseisestä yhdistelmästä, ja luulen että tuolla ajellaan kohtuu tasaisilla mestoilla.

Jäinen tie ja nykyinen tienhoito on vaarallinen yhdistelmä jos tuommoisilla ajetaan missä kärri on melkein tuplat veturin painoinen

Poissa IP-J

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 116
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Scania
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2031 : 04-06-2019, 09:30:01 »
Näin myös itse kuvia kyseisestä yhdistelmästä, ja luulen että tuolla ajellaan kohtuu tasaisilla mestoilla.

Jäinen tie ja nykyinen tienhoito on vaarallinen yhdistelmä jos tuommoisilla ajetaan missä kärri on melkein tuplat veturin painoinen
Kyllä ne facen puolella meinas että haetaan sieltä mistä muillakin... Ainakin keskisuomessa paljon sellasia paikkoja, että se mäkiennousu äärirajoilla jo viisikko perässä vaikka lyö veturiin extraa  :koff:

Poissa pertti

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 113
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2032 : 04-06-2019, 10:44:15 »
Kyllä tuo siun vastaus kertoo aika paljon siun ymmärrysmaailmasta :D

Jos aloittaja ( nimimerkki PGRC ) kysyy kokemuksia SORAYHDISTELMISTÄ, ja vastaan siihen niin miksi siihen pitää sotkea muita asioita?

Ja sen verran on tullut ajeltua myös 76tn yhdistelmää työkseen että sorahommissa ei näillä kulmilla ( kaakkois-suomi ) ole mitään järkeä, 68/76 hyötykuormassa on kuitenkin niin pieni ero että tarviais olla todella hyvät ajot että kattaisi suuremmat kulut.

Ja omat kokemukset 68/76tn ajoista viiden viimeisen vuoden ajalta on puunajosta ja siinä ainakin esim. Polttoainekulut nousi isommilla painoilla todella paljon suhteessa tonneihin.

Missä kohtaa on sotkettu muita kuin sorayhdistelmiä? Ensimmäisessä viestissäsi kertoilit neroista. Seuraavassa puurosta ja vellistä. Nyt puunajosta.

Nettikirjoittelun ja muunkin perusperiaatteena on, että asiat riitelevät eikä ole idea syytellä toisia. Tässä olet nyt kertoillut neroudestani ja ymmärrysmaailmastani. Olisiko muuta? Osataan täälläkin.
Taidatkin olla semmoinen maailmanomistaja pöllikuski. Kapealla tiellä keskellä tietä oksat vielä metrin vastaantulijan puolella ja ei muutakun baarin pihaan keskellä yötä jättäen V8 nukkuvan hytin viereen rohisemaan. Vitun urpot.


Poissa Tommo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TOMMO
  • Titteli: Rahtari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2033 : 04-06-2019, 13:46:01 »
Missä kohtaa on sotkettu muita kuin sorayhdistelmiä?

Se että 68tn/76tn sorakasetti-yhdistelmään ei kannata laittaa 3-akselista veturia ei muutu miksikään vaikka siitä kuinka vänkää. Jos joku haluaa niin tehköön.

Taksojen, käyttötarkoituksen, kulurakenteen ym.johdosta oon ite tehnyt ratkaisut mitkä ei varmaankaan sovellu kaikille. Eli 4-akselinen auto hyvällä kantavuudella ja sen perään 4-akselinen paripyöräkärry.

Tarkoitus ei ollut arvostella ketään sen enempää, pahoittelut siitä.

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2096
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2034 : 10-06-2019, 12:57:11 »
Johan jotkut järjenjättiläiset laittanu 3 aks veturi ja 6 aks kärry yhistelmiä puunajoon.... henkilökohtanen mielipide että 3+5. Ratkasullaki tarpeeksi kusessa talvella välillä 😅

No mie oon ihmetelly jo sitä yhden oululaisen autoilijan bulkkiautoa jossa ko. ratkaisu on,voipi olla suht nahkea käänneltävä kuorma päällä.
Eilen näin sen viimeksi,ei oo varmaan 3 metriä enempää 2 ja 3 aks väli :vihel: Nii mitenkähä hitossa semmone toimii tuola metässä? tyhjänähä siinä ei oo mittää ongelmaa,mutta kuorma päällä tiukempia käännöksiä :ide1: