Kirjoittaja Aihe: yksi akselinen ppv  (Luettu 27125 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2629
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #22 : 18-09-2011, 12:40:13 »
Noissa on akselin ohjaus vetopöydästä eli kääntyy kun veturi kääntyy.
No sitähän minäkin, että ei se voi kääntyillä siellä peruuttaessa "oman mielensä" mukaan...

Poissa Pete84

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 204
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo FM 500
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #23 : 18-09-2011, 13:13:59 »
Mitähän ratkaisua on haettu kun tossa kylällä pyörii tommonen 1aks ppv ja se on vielä kääntyvällä akselilla?
Ei ainakaan ennen oo sattunu tuleen vastaavaa kärryä missään vastaan. Jotenkin aika erikoiselta ratkaisulta vaikuttaa kun kärry on vaan 1akselinen ja silti kääntyvällä akselilla  ??? luulis että toi on aika näppärä pyöritellä vaikka se akseli ei kääntyiskään  :ide3:

http://s1205.photobucket.com/albums/bb435/group91/?action=view&current=pdaf.jpg
http://s1205.photobucket.com/albums/bb435/group91/?action=view&current=pdaf2.jpg

edit. tossa vielä kuvat, kun ei onnistunu, että saisin ne näkyyn suoraan tässä  :tutti:

Pyykinajossa vissiin tuo auto. Kai se on näppärä jossain hotellien pihoissa yms.

Poissa Kuppis

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 795
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KUPPIS
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FM4
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #24 : 18-09-2011, 14:21:51 »
No sitähän minäkin, että ei se voi kääntyillä siellä peruuttaessa "oman mielensä" mukaan...
Juu, no sitä se kuski ei sanonu, että meneekö kuin hullun mulkku hervottoman hanurissa, mutta kuitenkin, kääntyilee joka tapauksessa.
Anteeksi epäselvästi kerrottu asia  :hattu:
Kyllä se siitä sinne taittuu :)

Poissa Sampsa

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 373
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: "Vanaha mamma"
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #25 : 18-09-2011, 18:02:48 »
Onkohan tosiaan noin? Ettei olisi jossain vikaa, jos ei lukitu?
Väittäisin nimittäin, että vinkeän sijasta, tilanteesta/paikasta riippuen, jopa mahdoton peruuttaa.

Muutamankin kerran nimittäin peruuttanut, tosin 3-akselisella puolikkaalla, jossa takimmainen akseli kääntyvä ja lukitus ei ole toiminut, niin ei siitä tule kuorma päällä kyllä hevonv*ttuakaan.
Hieman kalteva paikka ja ei pysty/mahdu vetämään yhdistelmää ensin suoraan, niin kyllä se melkoiseksi hieromiseksi menee.
Takimmainen taittaa poikittain alle, niin siihen loppuu meno.

Eikös joissain puolikkaissa ole sähköhytraulisesti tms. toteutettu se akselin/akseleiden ohjaus, että lukittuu automaagisesti kun peruuttaa mutta saapi tarpeen tullen kääntymään tiukassa paikassa?

Poissa Tee Koo

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 104
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #26 : 18-09-2011, 20:47:08 »
Eikös joissain puolikkaissa ole sähköhytraulisesti tms. toteutettu se akselin/akseleiden ohjaus, että lukittuu automaagisesti kun peruuttaa mutta saapi tarpeen tullen kääntymään tiukassa paikassa?
Yleisimmin lienee käytetty lukitusta joka ottaa ohjauksen pakkivaloilta. Eli kun pakin lyö päälle, niin sähköinen tai sähkö-ilmasolenoidi vetää lukituksen päälle.
Ex-rahtari...

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #27 : 18-09-2011, 20:48:59 »
Eikös joissain puolikkaissa ole sähköhytraulisesti tms. toteutettu se akselin/akseleiden ohjaus, että lukittuu automaagisesti kun peruuttaa mutta saapi tarpeen tullen kääntymään tiukassa paikassa?
No mulla on kaksi nappia. toinen josta saan pakko-ohjauksen päälle ja toisesta akselin kokonaan lukkoon. Muussa tapauksessa se on vapaasti ohjautuva...

Poissa Markus

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #28 : 18-09-2011, 20:58:18 »
No mulla on kaksi nappia. toinen josta saan pakko-ohjauksen päälle ja toisesta akselin kokonaan lukkoon. Muussa tapauksessa se on vapaasti ohjautuva...
Ja yks semmonen kärry on hallin pihassa mistä taka-akseli käänty vääräänsuuntaan ku lähti peruuttelemaan, korjattiin kyl sen jälkee ku olin pari reissuu ajanu.. Oli vinkee peruuttaa.
Ja ankka minut vei
Ankka minut vei
Ei ei ei ei ei ei
Ankka minut vei

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #29 : 18-09-2011, 21:00:32 »
Ja yks semmonen kärry on hallin pihassa mistä taka-akseli käänty vääräänsuuntaan ku lähti peruuttelemaan, korjattiin kyl sen jälkee ku olin pari reissuu ajanu.. Oli vinkee peruuttaa.
Niin no eihän se vieläkään lukkoon mene jos ei pala kärryn pakkivalot. Mut vaikka se ei toimisikaan niin kyllä sen kanssa pärjää kunhan ei tarvi isoja käännöksiä tehdä...

Poissa Micco

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 49
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Mikko
  • Titteli: ...
  • Työajokki: Volvo FH12 460
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #30 : 18-09-2011, 21:04:10 »
Noissa City-kärryissä on ohjaus toteutettu yleensä näin http://www.tridec.nl/tridecsite/nederlands/producten/index.html
Eli tuo TD ohjaus.