Kirjoittaja Aihe: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä  (Luettu 353412 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #22 : 02-12-2007, 09:47:00 »
Ei siit viel sakkoi saa, huomautuksen vaan.
Täällä Lahdessa antoivat viime viikolla yhdelle tutulle 220 sakoa kun oli 7 minuuttia liian lyhyt tauko. (digipiirturi oli biilissä )

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #23 : 02-12-2007, 09:48:11 »
Täällä Lahdessa antoivat viime viikolla yhdelle tutulle 220 sakoa kun oli 7 minuuttia liian lyhyt tauko. (digipiirturi oli biilissä )

 :aamen: todella suuri rikollinen, hyvä että saivat kiinni  :tök:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #24 : 02-12-2007, 09:59:03 »
:aamen: todella suuri rikollinen, hyvä että saivat kiinni  :tök:
Hyvä että ottavat rikolliset kiinni.

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #25 : 02-12-2007, 12:33:36 »

Tähän ei kait auttais ku maan laajunen lakko. KAIKKI KUMIPYÖRÄT SEIS joka iikka ja Laitinen-Pesola asia mieheks. Kuinkahan kauan amas suomen maamme kestäisi, kun kaikki hommat menis sekasin?
Ehotan totaalista lakkoa.
Olen heti mukana.

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #26 : 02-12-2007, 12:46:16 »

Tähän ei kait auttais ku maan laajunen lakko. KAIKKI KUMIPYÖRÄT SEIS joka iikka ja Laitinen-Pesola asia mieheks. Kuinkahan kauan amas suomen maamme kestäisi, kun kaikki hommat menis sekasin?
Ehotan totaalista lakkoa.

Nii tästä onkin ollu puhetta joskus ja henk.koht kannatan Ranskan tapaa ajaa kuljettajien "oikeuksia". Motarit vaan jumiin ja sit aletaan keskustelemaan. Edelleen kuljettajien työn tekemistä rajoitetaan liikaa verrattuna moniin muihin pitkän päivän tekeviin ihmisiin, joiden sallitaan tehdä pitkiä päiviä nykyään
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #27 : 02-12-2007, 14:21:32 »
Nii tästä onkin ollu puhetta joskus ja henk.koht kannatan Ranskan tapaa ajaa kuljettajien "oikeuksia". Motarit vaan jumiin ja sit aletaan keskustelemaan. Edelleen kuljettajien työn tekemistä rajoitetaan liikaa verrattuna moniin muihin pitkän päivän tekeviin ihmisiin, joiden sallitaan tehdä pitkiä päiviä nykyään
Sama homma pitäisi tehdä täällä meillä.

Poissa Christian

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 368
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #28 : 02-12-2007, 16:36:08 »
Mitään tekemättömyydestä rankastahan ja työn tekemisestä rankastahan. Ei oikein mene yksiin mitenkää päin.

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #29 : 02-12-2007, 17:00:51 »
Siis noista tauoista ja muusta valvonnastahan on ihan turha alkaa kiukuttelee. Koska ne on kumminkin renkipoikien parhaaks. Mun mielest liikkuval vois antaa lisää rahaa liikenteen valvontaan. Pyytää lisää palkkaa ni ei tartte tehä niin pitkää päivää väkisin ja tapella kiekkoi ja poliisii vastaan. Ja siit on kenenkään turha kitistä ettei isännil o varaa maksaa ammattitaitoo ja työn vaativuut vastaavaa palkkaa. Ei me jumal...ta olla niitä rahteja sovittu!!!

Jos ei mielestään tienaa tarpeeks ja tarttee nilkka suorana painaa pitkää päivää, pyydä lisää palkkaa jollei tu ni nosta kytkintä!
Jos vähääkään arvostaa itteään ja ammattitaitoaan niin ei ilmatteks kannata töitä tehä.
Ja nykypäivän millään urakal ei kannata ajaa metriäkää!!! Kyllä sen tietää kuka siin voitol jää. (Ei ainakaa se joka sitä rattia vääntää)

Eli ainoa asia mistä mä oon valmis menee lakkoon on se palkka! Ja sen puolest et tulis joku virkamies elin joka valvois jollaan tavalla sitä että jokaiselle maksetaan se pirun TES:si. Se kumminkin on todettu oikeudessa asti VÄHIMMÄIS PALKAKSI JOKA JOKAISEN TULEE SAADA!!!

Jos olet niin tyhmä että teet sen alle et kuse ainoastaan omiin muroihisi, vaan kaikkien muidenkin. Koska se vääristää sitä kilpailua!!!

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2629
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #30 : 02-12-2007, 18:00:24 »
Pyytää lisää palkkaa ni ei tartte tehä niin pitkää päivää väkisin ja tapella kiekkoi ja poliisii vastaan. Ja siit on kenenkään turha kitistä ettei isännil o varaa maksaa ammattitaitoo ja työn vaativuut vastaavaa palkkaa. Ei me jumal...ta olla niitä rahteja sovittu!!!

Jos ei mielestään tienaa tarpeeks ja tarttee nilkka suorana painaa pitkää päivää, pyydä lisää palkkaa jollei tu ni nosta kytkintä!
Jos vähääkään arvostaa itteään ja ammattitaitoaan niin ei ilmatteks kannata töitä tehä.
Ja nykypäivän millään urakal ei kannata ajaa metriäkää!!! Kyllä sen tietää kuka siin voitol jää. (Ei ainakaa se joka sitä rattia vääntää)


Yhdyn näihin mielipiteisiin täysin.

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #31 : 02-12-2007, 20:36:01 »
En tiedä kuinka suuri ongelma tuo päissään ajeleminen on. Jokainen tapaus on liikaa ja uskon että ammattikuljettajissa on maistissa ajelevia huomattavasti pienempi prosentti kun tavallisissa autoilijoissa.

Mutta palataas takasinpäin. MIKSI TARVIS TEHÄ YLI 12-13 tuntist päivää jatkuvasti? Noita pystyy viel ajelemaan niin ettei poliisit vedä hernettä nenään. Koska hommahan on niin että jos ton yli alkaa säänöllisesti menemään on isäntä ottanu liikaa keikkaa/juitsari on perseestä!!!

Mä voin kertoo miks osal on kiekkojen ja muitten kans jatkuvast ongelmii. SE ON SE ET EI TÄHÄN HOMMAAN OIKEESTI SELVÄPÄINEN LÄHDE!!!!
JOTEN YHDELLÄ MIEHELLÄ AJETAAN KAHDEN MIEHEN HOMMAT KUN EI OLE KUSKEJA TARPEEKSI!

-PALKKA ON HUONO
-TYÖ AJAT ON NORMI IMMEISESTÄ SIETÄMÄTTÖMÄT
-TYÖ OLOSUHTEET ON MONESTI NORMI IHMISESTÄ SIETÄMÄTTÖMÄT
-PAINEET/VASTUU ON PALKKAAN NÄHDEN PERSEELLÄÄN
-AIKATAULUT ON MITÄ ON
-Lisäks ihan joka jampast ei tähän ole, varmaan 1/3:sta lopettaa puolen vuoden sisäl.

Noita kun saadaan muuteltuu vähän parempaan päin niin ehkä tähän hommaan saadaan joskus uusiakin kuskeja, ikäjakauma kun tälläkin alalla on mitä on.

Hyviäkin hommia on, ittel ei o ainakaa mitään valittamista nykysestä talosta eikä kyllä parist edellisestäkään. Kannataa kuunnella niitä kylän "vanhoja partoja" ettei pane turhaan päätään ampiaispesään. Tosin kyllä jotaan "suodatinta" niihinkin juttuihin kannattaa käyttää.

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #32 : 02-12-2007, 21:07:17 »
Tossa sun jutussa on järkeä.

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #33 : 02-12-2007, 21:12:53 »
Myös se on mun mielest huono homma et näissä koulutus-keskuksis ja ammatti-kouluis annetaan liian ruusuinen kuva tästä hommasta. Kuin moni niitä käyneistä oikeesti jää alalle??? Lisäks siellä tuntuu saavan semmosen asenteen et on pro heti sen jälkeen kun sieltä pääsee ja valmis REKKA-kuski. Sitte kierellään hattu kourassa ympäri firmoja ja ettitään sitä kärry hommaa. EI KUKAAN TÄYSPÄINEN OTA TÄYSPERÄÄ AJAMAAN ALOTTELIJAA. No onneks sit löytyy näitä satamakontin ajoi kilometripalkal. Sit on päästy rekan rattiin, puu-kengät jalkaan, aurinko-lasit silmille, Kaasu pohjaan ja KUVA LEHTEEN!!! Jollei näin käy ni sit parin kuukauden pääst totee et paska homma lähempä raksalle.

Se nuppi koulun käyminen ei oikeest ois paha kaikille, vaikka ois kouluja käynytkin!!!

Ja mikä näitten opistojen opettajien ammatti-taito on??? Onko se ny vuos kun niitten tarttee olla tien päällä??? Sovitaan nyt että on, KUINKA PALJON TUOLLA KOKEMUKSELLA VOI VIELÄ NEUVOA ALALLE TULIJAA???

Märkiön mökillä muutaman kerran osunut samaan aikaan syömään Nurmijärven porukoiden kanssa, on siinä ollut tekemistä etten o ruokaani tukehtunut kun ohi mennen kuullut mitä pajunköyttä ne opiskelijoille syöttävät. Ja mikä pahinta ne vaikuttaa viel ittekki uskovan niihi!!!

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #34 : 02-12-2007, 21:55:25 »
Myös se on mun mielest huono homma et näissä koulutus-keskuksis ja ammatti-kouluis annetaan liian ruusuinen kuva tästä hommasta. Kuin moni niitä käyneistä oikeesti jää alalle??? Lisäks siellä tuntuu saavan semmosen asenteen et on pro heti sen jälkeen kun sieltä pääsee ja valmis REKKA-kuski. Sitte kierellään hattu kourassa ympäri firmoja ja ettitään sitä kärry hommaa. EI KUKAAN TÄYSPÄINEN OTA TÄYSPERÄÄ AJAMAAN ALOTTELIJAA. No onneks sit löytyy näitä satamakontin ajoi kilometripalkal. Sit on päästy rekan rattiin, puu-kengät jalkaan, aurinko-lasit silmille, Kaasu pohjaan ja KUVA LEHTEEN!!! Jollei näin käy ni sit parin kuukauden pääst totee et paska homma lähempä raksalle.

Se nuppi koulun käyminen ei oikeest ois paha kaikille, vaikka ois kouluja käynytkin!!!

Ja mikä näitten opistojen opettajien ammatti-taito on??? Onko se ny vuos kun niitten tarttee olla tien päällä??? Sovitaan nyt että on, KUINKA PALJON TUOLLA KOKEMUKSELLA VOI VIELÄ NEUVOA ALALLE TULIJAA???

Märkiön mökillä muutaman kerran osunut samaan aikaan syömään Nurmijärven porukoiden kanssa, on siinä ollut tekemistä etten o ruokaani tukehtunut kun ohi mennen kuullut mitä pajunköyttä ne opiskelijoille syöttävät. Ja mikä pahinta ne vaikuttaa viel ittekki uskovan niihi!!!

Asiaa olet jamppi kirjoitellut MUTTA MUTTA, karu totuus on et mol sivustolla olevista työpaikoista ja yleensä kuljetusliikkesitä 90% EI MAKSA TES PALKKAA ja just tästä syystä on se kuskipula alalla ja pysyy. Tes palkkaa nauttivat ovat idiootteja jos ottavat loparit JOS haluaa jatkaa alalla koska niin hyvä tuuri EI VOI OLLA et vaihtaa "parempaan" firmaan ja saa edelleen tes palkkaa. Sit on oma prosenttuaalinen porukka mikä puhuu saavansa tes palkkaa mut ne mitään saa. Ite en ymmärrä sitä et otetaan vaikka huonona esimerkkinä yleiset hälytyskeskukset. Niissä porukka painaa hyvinkin useampia vuoroja putkeen ja mikä on niitten homman vastuu ja toiminta kyky väsyneenä... ketä kiinnostaa  ??? Sit miten esim. ydinvoimalan henkilökunta, onko niillä kielletty tekemästä kahtakin vuoroa putkeen ja mikä on sit niitten vastuu... ketä kiinnostaa. JA JA JA mites sit tuo kahvitauko noilla, tuleeko poliisi sakottamaan jos ei ole ollut 4.5h aikana pitäny oikean pituista taukoa, ettei väsy iske. Huolehtiiko poliisi et ne nukkuu lakien määräämän ajan eikä yhtään vähempää. ELI tasapuolisuutta erilaisissa vastuuta vaativissa ammateissa perään. Siinäkään ei ole järkeä et joutuu laskee viikossa 3000-5000km et pääsee palkoille eli jos nyt kuskit sais päähänsä jokainen et empäs aja jos en saa tes palkkaa ni eipähän liikkuis ku transpoint ja kiitolinja pää-asiassa. Minä kannatan ehdottomasti tota aikuiskoulutus puolen kurssia, koska ainakin minä sain sieltä hitosti tietoutta ja taitoja, nykypäivän opettajista en sit tiedä miten ne opettaa, TOSIN nyky työpaikassa nään peruskoulun harjottelijoita ja VOE HELLVETIN HELLEVETTI mitä paskahousuja jokaikinen ja kasaavat vielä sähkölaitteita, henk.koht en koskis niihin laitteisiin. Nää isänmaan toivot kun menevät tauolle ni luulis et on hiihtokisat menossa, on semmonen kahina päällä et ei kengissä pohjat kestä saati housut pysy yläällä, eli ilmeisesti kaikilla aloilla on tämmönen tuleva "työntekijä" sukupolvi jolla on paskat jo housussa alkumetreillä.
Rekka hommiin ja hommiin yleensä saa koulusta hyvän pohjan MUTTA tekemällä oppii parhaiten, mut mites meet tekemään ku ei ole sitä kokemusta
Kerros jamppi miten sinä aloitit alalla ??? Minä lähin suoraan kurssilta täysperää ajamaan ja 50mk/h palkalla 14h päiviä tein. Kunnes tajusin et ei, ei poijjaat tällä palkalla. Sen haluaisin tietää et miten nykyään painotetaa noilla kursseilla tuosta tes palkkauksesta, koska minusta silloin ei sitä paljon mainostettu kun itekkin aikoinaan alipalkalla lähin ensimmäiseen firmaan
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa dieselrules

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 214
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #35 : 02-12-2007, 22:04:03 »
Ihan asia tekstiä 8) Kyllä se on paljonki asenteesta kiinni kun tuolla liikenteessä pyörii "isolla"vehkeellä. Voin myöntää et alku aikoina ei itelläkään ole aina asenne ollut kohallaan :-[ Tässä ammatissa ei kait koskaan ole kaikkea oppinu. Esim. "serkkupoika" tosi tunnollinen ja minusta hyvä(rauhallinen)kuljettaja, 15v kokemuksen jälkeen pölläytti koko retelin mettään ja ihan omasta virheestä :o
Tänään isäukon tykönä kävin ja sekin kertoi et oli ollu viikko sitten yhen firman nuoren kuljettajan(joka tietää kaikesta kaiken isän mukaan) kyydissä. Tie oli  jäällä jossa vesi virtasi päällä ja ei mikään leväkään. Aluksi oli ajellu 50-60 ja pikku hiljaa vauhti oli kivunnu lähelle rajotinta. Oli kysyny pojalta et meinaako pitää vehkeen hallinnassa jo lähtee heitteleen...siihen oli vastannu ettei tää mihinkään lähe!!!


Poissa dieselrules

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 214
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #36 : 02-12-2007, 22:09:22 »
Minä lähin suoraan kurssilta täysperää ajamaan ja 50mk/h palkalla 14h päiviä tein. Kunnes tajusin et ei, ei poijjaat tällä palkalla. Sen haluaisin tietää et miten nykyään painotetaa noilla kursseilla tuosta tes palkkauksesta, koska minusta silloin ei sitä paljon mainostettu kun itekkin aikoinaan alipalkalla lähin ensimmäiseen firmaan
Mie menin suoraan armeijasta täysperää ajaan 45mk/h ja tunti tunnista!!! ja vuos oli tuolloin 2000 :o
mut mie tiesin jo etukäteen täst firmasta et ei ole hyvä...piti saaha sitä kokemusta ja sitä sain ;D ja paljon ;)

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #37 : 02-12-2007, 22:13:23 »
Ihan asia tekstiä 8) Kyllä se on paljonki asenteesta kiinni kun tuolla liikenteessä pyörii "isolla"vehkeellä. Voin myöntää et alku aikoina ei itelläkään ole aina asenne ollut kohallaan :-[ Tässä ammatissa ei kait koskaan ole kaikkea oppinu. Esim. "serkkupoika" tosi tunnollinen ja minusta hyvä(rauhallinen)kuljettaja, 15v kokemuksen jälkeen pölläytti koko retelin mettään ja ihan omasta virheestä :o
Tänään isäukon tykönä kävin ja sekin kertoi et oli ollu viikko sitten yhen firman nuoren kuljettajan(joka tietää kaikesta kaiken isän mukaan) kyydissä. Tie oli  jäällä jossa vesi virtasi päällä ja ei mikään leväkään. Aluksi oli ajellu 50-60 ja pikku hiljaa vauhti oli kivunnu lähelle rajotinta. Oli kysyny pojalta et meinaako pitää vehkeen hallinnassa jo lähtee heitteleen...siihen oli vastannu ettei tää mihinkään lähe!!!



Nii juu unohtu tuo asennevamma mainita, ihan liikaa on tosiaan itsensä ammattilaisena pitäviä kuljettajia rekan puikoissa. Myöskin asenne on kadonnut totaalisesti henkiläautojen kuskeilla ja mitäs teet, kuria ei tule saamaan takas vaikka autot kulkis 40km/h ni kyllä joku saa tapettua porukkaa liikenteessä. Ehkäpä tuo lakkoilu pitäs tosiaan painottaa kuljetusalalla ton palkkauksen vallattomuuden takia kun sit ei pitäs tulla pitkiä päiviä kun "normaalillakin" päivällä tulis toimeen, mut sit jos olis tes palkka ni jos ajaskii vähän pidemmän päivän ni sais sit vähän enemmän.... Eli tuohon ajattelutapaan se ikävä kyllä menis..........taas  :hattu:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #38 : 02-12-2007, 22:18:22 »
Joo se on totta et sielt mol:lin sivuilt ei taho kunnon palkoil olevii hommii löytyä, paremmat hommat menee jo puska radion kautta, näin ainakin täällä meillä päin. Itte oon lähteny jako hommiin heti kun c-kortin sain, ajellu kaiken kokosii jako laitteit pakusta 12:st metriseen. Kärry kortin kävin konttoril ajelee ittekseni jonka jälkeen on tullu hetken kespedin putkee nykien sen jälkee lientä ja jauheita ajellen. Jongun päivän oon käyny kasettia ja dumberii pyörittää. Eli ei o omakohtasii kokemuksii noist opistoista. Joo oon mäkin pitkää päivää painanu paska palkalla 15-18h/päivä. Mut si honasin et ei se käteen jäävä osuus kasva juuri yhtään siitä kuin paljon sitä töitä tekee, koska verokarhu vie omansa. Eikä duunari työtä tekemällä tässä maassa rikastu. Nyt oon tehny 10-13 tunnin päivää, se riittää. Ja kyl niit tessin maksajiiki löytyy, mä oon tainu 4 viimeses paikas saaha tessin mukaa rahani/paremmi.

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #39 : 02-12-2007, 22:24:52 »
Tässä kun on oikein nyt asiaa miettiny  :ide3: ni mitenköhän oikeesti kävis kuljetusalalla jos jokainen kuski peräis tes palkkaa ja ne jotka ei sitä saa ni kortti pois niin kauan et olis näyttää työsuhde tes palkalla  :koff: Vois olla myynnissä moooooooooooooooonta autoa  :kippu: Mut tilanne on mikä on ja ei muutu suuntaan tai toiseen jos ei kuskit rupea vetämään yhtäköyttä ja kuljetusfirmat lopettavat toistensa kanssa kilpailun taksoja pudottamalla
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #40 : 02-12-2007, 22:38:38 »
Tässä kun on oikein nyt asiaa miettiny  :ide3: ni mitenköhän oikeesti kävis kuljetusalalla jos jokainen kuski peräis tes palkkaa ja ne jotka ei sitä saa ni kortti pois niin kauan et olis näyttää työsuhde tes palkalla  :koff: Vois olla myynnissä moooooooooooooooonta autoa  :kippu: Mut tilanne on mikä on ja ei muutu suuntaan tai toiseen jos ei kuskit rupea vetämään yhtäköyttä ja kuljetusfirmat lopettavat toistensa kanssa kilpailun taksoja pudottamalla

Niinpä. Siinähä ois Helsingin herrat ihmeissään!!!
Myös tä isojen firmojen tapa pistää omat autot pois ja ottaa torppareita tilalle on suolesta. Ne pesee sillä vaan kätensä kaikesta paskasta ja vastuusta!!! Sitten ne kiristää näitä yhen miehen firmoja et pakko pystyy ajaa tähän hintaan kun toi toinnenkin pystyy ajaan jne. Loppujen lopuks homma ei kannata kellään. (muuta kun pörssi-yhtiöitte omistaja ja johto porrasta)

Poissa Christian

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 368
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #41 : 04-12-2007, 17:59:46 »
Tuota tuota... Mielipiteitähän on tasan yhtäpaljon kun on kuljettajia/"kuskeja". (vaikka alle satakilosilla niitä EI ole, ja ainakaan ei noteerata jos omasta mielestään on.) Kuten jo aiemmin maininnut olen, en sen enempää viitti aiheeseen sekaantua, yleisen rauhan nimissä.

Ilmaseks ei silti kenenkää tarvii hanuriaan liikuttaa.

Poissa Tomi

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #42 : 04-12-2007, 23:43:51 »
Ja vielä TES palkan lisäksi on vielä TES työtunnit... 80h/2 viikkoa... taitaa useimmissa puljuis paukkua reilusti tuon yli.

Poissa tiipe

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tiipe
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo FH480
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #43 : 05-12-2007, 06:56:10 »
no jos tunnit paukkuu yli niin ei minua haittaa  ;)kunhan korvaus siitä on riittävä  :ajoa: en muista milloin olisi ollut 80 h 2viikossa  kuitenkin jo ollut 15v leikkimässä tosin ammatin valinta kysymys tämä on .Ja palkka on ollut tuntipalkka +päivärahat niin kun itse sen on sopinut ja mol:in kautta ei ole koskaan tarttenut hommia kysellä niitä on ja tulee olemaan tekijöille ,tissiposket on asia erikseen monia on meilläkin ollut mutta kyllä ne nopeasti lähtee muihin hommiin kun päivä on liian pitkä .no ei tästä enempää ilmaiseksi ei kannata ajaa ja ei ole pakko ajaa työmies saa sen minkä pyytää .
palkka juoksee minä en.
En välitä paskan vertaa mitä muut ajattelee minusta toivottavasti muutkaan ei mieti mitä niistä ajattelen..