Kirjoittaja Aihe: 5-akselinen tukkikärry  (Luettu 47922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhona

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 484
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: VOLVO
Vs: 5-akselinen tukkikärry
« Vastaus #88 : 23-11-2011, 21:26:22 »
Tuossa on neliakselinen, On kyllä vähän vanhanliiton http://www.huutokaupat.com/fi/v/15348
Siellä ois bitterilleki kunnon sisu http://www.huutokaupat.com/fi/v/15352

Poissa Group

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 158
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jesse
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo
Vs: 5-akselinen tukkikärry
« Vastaus #89 : 23-11-2011, 22:30:50 »
Ettei ollu Pylväs-Sisu? 4aks auto ja 3 aks kärry, pankot kääntökehän päällä jolloinka se periaatteessä käyttäytyy kuorman kanssa kuin puolikas. Epäselvästi selitetty...

Ei ollu pylväs auto. Ihan "normi" pankot ja 4aks kärry tuli perässä.
Niin tarkkaan en nähnyt, että pystyis sanoon että oliko joku vaihtolava systeemi.
-vähän ylikovaa niin kääntyilee kivasti-

Poissa Motti

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 261
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania R500
Vs: 5-akselinen tukkikärry
« Vastaus #90 : 05-01-2012, 21:58:53 »
Ennenhän nuo oli aika yleisiä. Taitaa nykyään olla lähinnä nuo vehkeet, joissa sorakamppeet kesällä päällä.

Eihän siinä kahdeksan akselisessa yhdistelmässä ainakaan mitään järkeä ole. Nupissa neljä ja kärryssä kolme alkaa myös olla aikamoinen muinaisjäänne, näkee niitä silti joskus vielä.

Poissa amatöörin apulainen

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Fh 520 6x4
Vs: 5-akselinen tukkikärry
« Vastaus #91 : 28-01-2012, 17:18:17 »
Mutta ilmeisesti ei ole hakenut mökkiteiltä kuormaa, kun on noin varaa sanoa, että toisten toimintatapa on väärä. Itsekään en aja mökkiteiltä, vaan yleensä ihan kunnollisita metsäautoteiltä, mutta enpä voi silti sanoa yleispätevänä totuutena, että toisen toimintatapa olisi jotenkin väärä. Se mikä toimii minulla, ei välttämättä toimi jollain muulla. Aune_ on väärässä, jos kuvittelee, että joka paikassa selvitään vain heittämällä kourallinen koivuja ojan pohjalle.

Noilla mökkiteillä tuppaa olemaan vaikeuksia kääntää järkevästi 4-akselista siirtopankkokärryä, niin tuskin 5-akselinen on sen ketterämpi. Normaali 4-akselinen jatkokärry tai siirtyvillä akseleilla olisi mielestäni paras.

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: 5-akselinen tukkikärry
« Vastaus #92 : 28-01-2012, 18:09:14 »
Noilla mökkiteillä tuppaa olemaan vaikeuksia kääntää järkevästi 4-akselista siirtopankkokärryä, niin tuskin 5-akselinen on sen ketterämpi.

Onhan 5 akselisen kärryn oikaisupituus lyhyempi kuin vastaavan 4 akselisen.

Poissa Sampsa

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 373
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: "Bööviikki"
Vs: 5-akselinen tukkikärry
« Vastaus #93 : 28-01-2012, 18:35:31 »
Onhan 5 akselisen kärryn oikaisupituus lyhyempi kuin vastaavan 4 akselisen.

Ja robbe luki taas loppuun asti, tuolla lopussahan se sanoi että parempi ois jatkokärry tai sitten siirtoakselikärry  :soo:

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: 5-akselinen tukkikärry
« Vastaus #94 : 28-01-2012, 18:43:16 »
Ja robbe luki taas loppuun asti, tuolla lopussahan se sanoi että parempi ois jatkokärry tai sitten siirtoakselikärry  :soo:

Niin? NKn viestissä verrataan 4 ja 5 akselista kärryä, ja sit amatööri kysenalaistaa sitä väitettä? Jolloin vain totesin että 5 akselisessa on lyhyempi oikaisupituus.

Eihän kiinteitä kärryjä voi verrata siirto- tai jatkokärryyn...