0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
ei ruotsissakaan saa vasikka-yhdistelmällä ajaa adr-tavaraa. ei ainakaan viel viime vuonna. ja jos oli täysperä moduuli niin siitä sai huomautuksen.. korjatkaa jos olen väärässä.ja tossa kuvassa on molemmat kontit tyhjiä että kait niitä saa sit kuskata..
Ruotsi on 116.2008 allekirjoittanut erillissopimuksen M198, jonka mukaan dolly+ppv rinnastetaan täysperään. Dollyn on oltava katsastettu ADR-kuljetuksiin, jos sitä edellytetään perävaunulta. http://www.unece.org/trans/danger/multi/multi.htm#m198
Esimerkkeinä valosäännökset, Dunderbygge
ei oo ruottissa samat valomäärykset ku meillä kun siellä on pimeää ja märkää ja sitten talviki,ni ne sai omat määrykset noista valoista
Dunderbygge??? Onko se tämä metsäkoneenkuljetusritilä jossa on 1 akselinen perävaunu perässä?
ei ruotsissakaan saa vasikka-yhdistelmällä ajaa adr-tavaraa. ei ainakaan viel viime vuonna. ja jos oli täysperä moduuli niin siitä sai huomautuksen.. korjatkaa jos olen väärässä.
Johtuiskohan noi varoitukset dollymoduulilla siitä, että ei ole sitä M-sopimusta tulostettuna mukana? Eikös ne pidä kansainvälisessä liikenteessä löytyä ihan paperilla, vaikka kansalliseen liikenteeseen ei vaaditakaan.
Ruotsi on 116.2008 allekirjoittanut erillissopimuksen M198, jonka mukaan dolly+ppv rinnastetaan täysperään. Dollyn on oltava katsastettu ADR-kuljetuksiin, jos sitä edellytetään perävaunulta. http://www.unece.org/trans/danger/multi/multi.htm#m198 ...
lakitekstiä...
Oliko Isbe se Naantalin vehje suomen vai ruotsin kilvissä?
En ihan helposti löytänyt kohtaa, missä näin määrättäisiin, mutta en ole asiasta täysin varmakaan. Joka tapauksessa printattuna oleva dokumentti helpottaa asioita kovasti. Ennenmuinoin, kun VAK:n ja ADR:n ajoneuvomerkinnät erosivat toisistaan ja Ruotsin kanssa oli kahdenkeskinen sopimus suomalaisten merkintöjen kelpoisuudesta, meillä ainakin oli siitä kopio autossa.
Näin ainakin ADR-kurssilta muistelisin, että kuljetukseen sovellettavat M-sopimukset täytyy olla mukana. Opettaja vielä erikseen mainitsi tuon dolly-sopimuksen Ruotsin liikenteeseen.
Puhua saa aina kaikenmoista, mutta puheilleen pitäisi olla peruste. En jaksa muistaa, että millä kohtaa tuosta olisi maininta, joskaan en sano etteikö opettaja olisi tuolla kohtaa oikeassa.
Melkein b-juna Puolasta: http://www.youtube.com/watch?v=Xx5Gtm7bC7g
Niinpä. Eli olisi hyvä välillä esittää myös linkkejä tai lähteitä jos täällä jotain varmana tietona esittää!
Hyvä kun tällaiset tulee esille, eipä ole ollut puhetta aiemmin. Minä kun olen tällainen vittumainen kusipää joka haluaa pänkätä melkein kaikessa viranomaisia vastaan olen iloinen kun sain tuonkin tiedon t-ulostettua näytettäväksi sille Kustbevakningin pällille jolla ei ole jäiden aikaan muuta järkevää tekemistä kuin syynätä Keppisaaressa suomalaisia rekkoja; virolaiset ja polakithan alkavat heti puhua Venäjää jolloin Kalle Kustbevakare-vätys jättää ne rauhaan, kieliongelmien takia.