Kirjoittaja Aihe: Mikä idea tässä yhdistelmässä?  (Luettu 26771 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s-14

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 530
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #22 : 16-08-2008, 21:59:32 »
Varmaanki rakennettu norjan ajoa varten ensisijaiseksi jotta pystyy viemään enemmän tavaraa kun puolikkaalla.

Kuinka puolikkaalla voi viedä enemmän kuin täysperällä tms muulla yhdistelmällä?

Poissa susi79

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
  • Sukupuoli: Mies
  • joopati joo
  • Ikkunakyltti: Harri
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: fh500
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #23 : 16-08-2008, 23:23:42 »
siis vie koko b- junalla sitä tavaraa, ja norjaanhan pääsee jo 25.25m yhdistelmillä( siis ei joka paikkaan)
Olen aurannut lumesta väylää, harteillani painava talven ies. Olen uhmannut rotkon reunaa, yrittänyt olla kuin toinen mies

Poissa susi79

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
  • Sukupuoli: Mies
  • joopati joo
  • Ikkunakyltti: Harri
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: fh500
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #24 : 16-08-2008, 23:26:30 »
siis vie koko b- junalla sitä tavaraa, ja norjaanhan pääsee jo 25.25m yhdistelmillä( siis ei joka paikkaan)
olipahan taas vaikeasti selitetty :puna: sit jos tulee esim. tanskaan kuorma ni katkoo ton yhdistelmän ni pystyy viemään enempi koska tanskaan ei pääse noin pitkällä yhdistelmällä
Olen aurannut lumesta väylää, harteillani painava talven ies. Olen uhmannut rotkon reunaa, yrittänyt olla kuin toinen mies

Poissa s-14

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 530
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #25 : 16-08-2008, 23:43:04 »
olipahan taas vaikeasti selitetty :puna: sit jos tulee esim. tanskaan kuorma ni katkoo ton yhdistelmän ni pystyy viemään enempi koska tanskaan ei pääse noin pitkällä yhdistelmällä

Toi toimii Norjan sisäisessä liikenteessä missä on samat painot puolikkaille ja täysperille. Mutta jos lähdetään Suomesta ajaan niin täysperään saa enemmän tavaraa koska puolikkaassa kokonaispaino on niin paljon pienempi Suomen puolella.

Illalla näköjään käsitin väärin tämän. Tuo b-junan homma perustuu täysin tuohon.
« Viimeksi muokattu: 17-08-2008, 09:53:56 kirjoittanut s-14 »

Poissa mari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 617
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #26 : 17-08-2008, 09:29:23 »
RAHA

Tuossa autossa luki sivuikkunoiden yläpuolella Norge Special Edition. Tromssaan kun ajaa niin rajalta saa 50km ajaa pitkällä autolla. Sitten kärry parkkiin ja purkamaan toista. Taas toinen kärry parkkiin ja purkamaan. Samalla tavalla paluu kuorma kyytiin ja takas Suomeen. Ajatelkaa nyt, normi bulkkiauto saa kuormaa norjaan 32tn kun taas tuolla pystyy ajamaan 42-43tn kuormalla eli yhteen suuntaan 10tn enemmän kuormaa eli yli 20tn suurempi kuorma. Eli enemmän rahtia. Suomessa jos ajetaan Lahdesta Nastolaan ei tuolla ole väliä mutta Raisiosta on Tromssaan matkaa n 1400km niin sillä on hieman väliä. Mun henkilökohtainen mielipide on että toi on todella nerokas ratkaisu Lapualaisilta, ei ole kukaan muu Suomessa tehnyt vastaavaa.

Nyt tyhmän järkeen ei sovi tämä... Tässä isommat painot, kuorma haettu suomesta.. ??? Seuraavassa kirjoituksessa (mitä en saanu lainattua tähen.. :puna:) kysyy et miten saa isommat painot puolikkaaseen.   Ja
Toi toimii Norjan sisäisessä liikenteessä missä on samat painot puolikkaille ja täysperille. Mutta jos lähdetään Suomesta ajaan niin täysperään saa enemmän tavaraa koska puolikkaassa kokonaispaino on niin paljon pienempi Suomen puolella.
Ymmärrän kyl et rahan takia tuo yhdistelmä tehty, ja ajetaan Norjaan. Mutta, ei kai suomessa kannattaisi mokomalla b-junalla edes liikkua mikäli saisi n 20tn vain koko junan kuormaksi... Onko tuossa yhdistelmässä kokonaispaino puolikkaan luokkaa vaiko 60tn?
Sitä saa mitä tilaa ehkä opit sen sä nyt, kun kaiken itse pilaa on turha olla pettynyt. -Yölintu-

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #27 : 17-08-2008, 09:39:11 »
Nyt tyhmän järkeen ei sovi tämä... Tässä isommat painot, kuorma haettu suomesta.. ??? Seuraavassa kirjoituksessa (mitä en saanu lainattua tähen.. :puna:) kysyy et miten saa isommat painot puolikkaaseen.   JaYmmärrän kyl et rahan takia tuo yhdistelmä tehty, ja ajetaan Norjaan. Mutta, ei kai suomessa kannattaisi mokomalla b-junalla edes liikkua mikäli saisi n 20tn vain koko junan kuormaksi... Onko tuossa yhdistelmässä kokonaispaino puolikkaan luokkaa vaiko 60tn?
Tuossa tais tulla väärinkäsitys s-14:sta tai sitten minäkään en ihan ymmärtäny. Ja joo kyllä tuo on ihan 60t. kokonaispainot.

Poissa s-14

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 530
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #28 : 17-08-2008, 09:50:11 »
Nyt tyhmän järkeen ei sovi tämä... Tässä isommat painot, kuorma haettu suomesta.. ??? Seuraavassa kirjoituksessa (mitä en saanu lainattua tähen.. :puna:) kysyy et miten saa isommat painot puolikkaaseen.   JaYmmärrän kyl et rahan takia tuo yhdistelmä tehty, ja ajetaan Norjaan. Mutta, ei kai suomessa kannattaisi mokomalla b-junalla edes liikkua mikäli saisi n 20tn vain koko junan kuormaksi... Onko tuossa yhdistelmässä kokonaispaino puolikkaan luokkaa vaiko 60tn?

Siis tietysti koko junan kuorma on tuo mainitsemani n. 42tn. Eli suomesta kun lähdetään otetaan kuormaa KOKO autoon se n.42tn. Ajetaan Norjan puolelle se 50km jolloin toinen kärry jää pois purun ajaksi. Norjassa yhdistelmäpaino saa olla 50tn eli koko b-junan paino menisi yli, samoin kuin pituus mutta kärryt erillään ajettuna painot ei ylity. Suomen ajoon tuollainen ei ole kovin käytännöllinen koska täysperällä on helpompi tehdä töitä ja painot on samat. Idea tässä on ne kaksi erillistä puolikasta joita Suomessa voi vetää samaan aikaan 60tn junapainolla ja Norjassa erikseen 50tn junapainolla.

Poissa mari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 617
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #29 : 17-08-2008, 09:52:21 »
Siis tietysti koko junan kuorma on tuo mainitsemani n. 42tn. Eli suomesta kun lähdetään otetaan kuormaa KOKO autoon se n.42tn. Ajetaan Norjan puolelle se 50km jolloin toinen kärry jää pois purun ajaksi. Norjassa yhdistelmäpaino saa olla 50tn eli koko b-junan paino menisi yli, samoin kuin pituus mutta kärryt erillään ajettuna painot ei ylity. Suomen ajoon tuollainen ei ole kovin käytännöllinen koska täysperällä on helpompi tehdä töitä ja painot on samat. Idea tässä on ne kaksi erillistä puolikasta joita Suomessa voi vetää samaan aikaan 60tn junapainolla ja Norjassa erikseen 50tn junapainolla.

Kiitos!! :hattu: Nyt tyhmäki ymmärsi. :vihel:
Sitä saa mitä tilaa ehkä opit sen sä nyt, kun kaiken itse pilaa on turha olla pettynyt. -Yölintu-

Poissa s-14

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 530
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #30 : 17-08-2008, 10:01:34 »
Hyvä että tuli selväksi :hattu: Mäkin sitä hetken mietin kun Lapualla näin tuon pienemmän kärryn ekaa kertaa. Onneksi Raisiolla oli eräs joka osas mulle selittää asian. Härmässä tuo yhdistelmä selvästi kiinnosti monia mutta siellä olis jonkun pitänyt olla esittelemässä autoa ja/tai olla joku mainos taulu tuon käytöstä.

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #31 : 17-08-2008, 10:07:42 »
Hyvä että tuli selväksi :hattu: Mäkin sitä hetken mietin kun Lapualla näin tuon pienemmän kärryn ekaa kertaa. Onneksi Raisiolla oli eräs joka osas mulle selittää asian. Härmässä tuo yhdistelmä selvästi kiinnosti monia mutta siellä olis jonkun pitänyt olla esittelemässä autoa ja/tai olla joku mainos taulu tuon käytöstä.
Kyllä sen ympärillä oli Härmässä porukkaa.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #32 : 17-08-2008, 11:51:23 »
Eli vaikka Norja hyväksyoikin moduulimitat niin kuitenkaan noilla teillä ei 60t painot ole voimassa?


Poissa s-14

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 530
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #33 : 17-08-2008, 13:46:16 »
sitä en tiedä minne noita pidemmille autoille tarkoitettuja reittejä menee tai kuinka niissä on painot. ??? sitä pitää kysyä viisaammilta

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #34 : 17-08-2008, 14:35:37 »
sitä en tiedä minne noita pidemmille autoille tarkoitettuja reittejä menee tai kuinka niissä on painot. ??? sitä pitää kysyä viisaammilta
Vegvesenin sivuilta tietoa yritin joku ilta etsiä mutta tuloksetta...


Poissa jakke

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 222
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #35 : 17-08-2008, 16:00:07 »
Vegvesenin sivuilta tietoa yritin joku ilta etsiä mutta tuloksetta...
kyllä sieltä löytyy reitit ja kaikilla teillä näky olevan 60t moduuleilla!

Poissa jakke

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 222
  • Sukupuoli: Mies

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #37 : 17-08-2008, 17:17:31 »
Tuoltahan se lista löytyikin teistä joilla saa moduuleilla ajella  :hattu:


Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1047
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #38 : 17-08-2008, 21:22:58 »
Tuoltahan se lista löytyikin teistä joilla saa moduuleilla ajella  :hattu:

Joo, ja parin vuoden päästä kun uusi tie valmistuu Örjessä pääsee Tukholmasta Osloon suoraan E18 eikä tarvii kiertää Svinesundin kautta... kuulin vaan että eräskin suomalainen firma olis saanut 17 000 Nok sakot kun oli täräyttänyt Örjestä moduulilla läpi... :soo: :soo:
Jaa, kyl´ne on hullui...

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #39 : 12-12-2008, 18:03:22 »
Tän vois varmaan siirtää tonne puolikkaisiin? tai oikemmin moduulit, jos sellainen alue olisi :P

juha-matti-esko

  • Vieras
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #40 : 12-01-2009, 19:16:32 »
Mä en nyt tosta kuvan vehkeen ideasta osaa sanoa mutta kyllä mulla on puolikkaan vetäjä missä on kääntyvä 3.akseli,lyhennetty kylläkin tp-vetäjästä mutta saa sellaisen volvolta uutenakin.epäilin aluksi itte miten toimii mutta edellinen veturi oli rautajousinen f12 niin kyllä tällä on siihen verrattuna herkku ajella varsinkin kun joutuu paljon ahtaisiin paikkoihin pujottelemaan "kovilla" painoilla,kärry näyttäisi seuraavan paremmin kuin teliä nostamalla/keventämällä kun painoa on enemmän kärryn etummaisella akselilla (2akselinen kärry).eikä taitu autossa telipyörät jos joutuu ihan pyörät tappiin kääntämään.nyt tosin kaipaisi kärryynkin kääntyvää akselia..

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #41 : 12-01-2009, 19:23:02 »
Tuota bulkkijunajuttua kun katselin niin tuli mieleen olisko siinä kyse kuitenkin kuutioiden maksimoinnista, ei kai se mallas niin painavaa ole vai olenko väärässä?
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #42 : 12-01-2009, 19:31:52 »
Tuota bulkkijunajuttua kun katselin niin tuli mieleen olisko siinä kyse kuitenkin kuutioiden maksimoinnista, ei kai se mallas niin painavaa ole vai olenko väärässä?

eikun nimenomaan painojen suhteen... Saa täydet painot suomessa ja saa sit ajaa norjassa yksi vaunu kerralla

siinähän on yhtä paljon kuutioita kun normi tpv-yhdistelmässä... Linkin päällä on nupin säiliö
« Viimeksi muokattu: 12-01-2009, 19:35:53 kirjoittanut Robbe »

Poissa Renki

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 284
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #43 : 10-02-2009, 11:51:01 »
 :police: B-juna. Idea on, että jätetään takimmainen pv Norjan rajalle jaloilleen. Etumainen käydään purkaan ensin. Sen jälkeen tyhjä rajalle ja takimmainen käydään purkamassa. Tämä keksintö on Norjan ja Tanskan liikennettä varten keksitty.