Kirjoittaja Aihe: Mikä on juuri Sinun toimenkuvasi parhaat sekä huonot puolet?  (Luettu 62264 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4220
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
Jos tänne saatais asiallista keskustelua aiheen tiimoilta. Ei pään aukomisia eikä sokeaa itserakkautta omaan hommaan. Jokaisessa hommassahan on ne hyvät ja huonot puolet, ja jokainen ihminen tykkää erilaisista asioista :)

Eli mikä on sinun ammatinkuvasi tällä hetkellä (kuljetus-/bussialalla tms) ja mitkä ovat sinusta sen parhaat sekä huonoimmat puolet?

Itse ajelen 90% irtoperiä ja 10% kpl-tavara kontteja.

plussia:
+vakio ajokki, jota kukaan muu ei aja
+työn vaihtelevuus, koskaan ei ole samanlaista päivää.
+satoja firmoja kierretty, ja edelleen joka viikko tulee uusia
+koko suomi ajoalueena, toki myös tuurilla päästy käymään ruotsissa ja norjassa
+Hyvä kuljetusliike, ei juurikaan ole moitittavaa, olen saanut paljon muitakin etuja kuin vain työhön liittyviä  :hattu:
+Hyvä huolintaliike, nykyisen juitsarinkin olen tuntunut siitä asti kun itse täytin 2vuotta
+ei todellakaan kukaan käske ajamaan lakeja rikkoen, tauot on aina kunnossa
+saa nukkua ja asua autossa, mä pidän siitä :) Kotiin pääsee kuitenkin joka viikko, ja silloin se tuntuu paljon mahtavammalta kuin että olisi joka ilta siellä  :aamen:

Miinukset:
-jotkut kärryt on täysiä p*skoja
-kärryt usein lastattu päin prsettä, esim suomen talvea ajetellen. itse jos sais tehdä kuormat niin paljon helpompaa olisi.
-monet purku/lastauspaikat saattaa olla täysiä p*skoja, koska ajetaan myös pieniä lähetyksiä...pienen muistamani oli 7kg. Näissä saattaa olla joskus hieman ahdasta 48tonnin yhdistelmällä
-toki siellä kotonakin joskus vois useemminkin käydä  :puna:
-ei mua haittais vaikka useemminkin sais käydä ulkomailla

Lisäillään joskus muita kun tulee mieleen, mutta nyt arvon hemmot ja hemmottaret, asiallista keskustelua :)

« Viimeksi muokattu: 28-09-2011, 20:40:03 kirjoittanut IsoPaha-Heikki »
Escucha el Oi!

Poissa oibat

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 57
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KUULA
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: scania
Ylläripylläri tuli tähä osotteeseen kuinka asiallinen isopaha-heikki osaa olla ku sitä tarvitaan.  :hattu:

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4220
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
jaa mutta kukaan ei sitten uskallakaan kertoa faktoja päivätyöstään? ;)
Escucha el Oi!

Poissa Esko K

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 246
  • Sukupuoli: Mies
  • Maailman huonoin rekkakuski
  • Työajokki: volovo/kuania
Tää o loistava topikki :hattu:

Ite oon täysperäkuski ja ikkunatehtaalta tästä Karvialta ajelen ikkunoita ympäri Suomea ja välillä myös ureaa ja koneiden renkaita, nekin Karvialta.

+ tehdas ihan tässä lähellä, auto useasti kotona.
+ itse saa määrätä työtahdin, kukaan ei hoputa.
+ saa ajella pitkiä matkoja.
+ vähän paikkoja per kuorma.
+ oppii mökkihöperökin olemaan ihmisten kans tekemisis.
+ vapaa-aikaa riittävästi.
+ mukava isäntä + perhe

- vanha ja väsyny kanttilamppu.
- sama pätee kärryyn...
- ruma auto ja kärry.
- vapaa-aikaa joskus liikaaki.

Toss noi niinku pääpiirtettäin oli :hattu:

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2100
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Itse ajelen tuota allekirjoituksessa näkyvää avomallista täysperää. Kuormina on pääasiassa rakennustavaraa, mutta viedään paljon muutakin.

Plussia:
+ Kuormat vaihtelee
+ Harvoin tulee toisensa kaltaisia päiviä
+ Usein saa haastetta purkupaikoista
+ Työporukka on hyvä
+ Silloin tällöin pääsee ajamaan "oikeaa" erikoiskuljetusta

Miinuksia olisi helppo luetella vaikka kunka paljon, mutta tässä nyt isoimmat:
- Kalusto on ihan älyttömän vanhaa ja muutama auto todella törkeässä kunnossa
- Vehkeet on aina alimitoitettuja (liian pieni hiab, pieni auton moottori, yms...)
- Kuormien kanssa saa välillä taikinoida, kun puoli suomea pitää saada yhdellä kertaa kyytiin.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa Jani-85

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Naibel
Mä ajelen koukku-autoo pää-asiassa kolmella eri toimeksiantajalla pää-asiassa kaanaan teollisuus-alueella eli vähän niinku puuhan ex-hommat( piippuu kierretää)

hyvät puolet:

+joka yö koton
+pääsääntösesti saa itte päättää mitä tekee ja missäki järjestykses
+erittäin lepposa työtahti
+ei tartte tehdä kenenkää toisten hommia jos ei haluu
+oikeesti tää o vähä niinku suojatyöpaikka

miinukset:
-työn vähäinen vaihtelu
-vastaat itte "asiakkaiden" tilauksista
-erittäin vittumaine työympäristö( tehtaan piha on sit nii paskane ku olla ja voi) tuliha siit pätkä ajankohtases kakkosessaki nimellä porin pölisevät tiet.
-oikeesti tää on vähä niinku suojatyöpaikka
-mun duunia ei tuu muut tekemää
Olen koukussa elämään vaikkei elämäni ole koukussa.

Poissa Kuppis

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 795
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KUPPIS
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FM4
Kaukokiidolla täysperällä jakoajoa. Alueena Hakkila ja lähiympäristö. Eli aamupäivä jaetaan, iltapäivä noudetaan.


Plussat

+Vakiauto
+Kotona joka yö
+Mukavat asiakkaat, johtunee siitä että samoja asiakkaita päivästä toiseen
+Aina sama aloitusaika, lopetus vaihtelee 1-2h suuntaansa
+Saa itekkin tehdä jotain, eikä aina istua peukku persiissä  :hullu:
+Samat noutopaikat joka päivä
+Maanantait vapaat, ainakin vuoden loppuun asti

Miinukset

-Samat noutopaikat joka päivä
-Välillä tulee noudoille aivan ristuksen kova kiire, johtuen kiidon kenttäukoista
-Lvi Dahlilla kahvi on pahaa



Yhteenvetona : Tykkään kyllä tuosta ajosta ylikaiken. Sopii tälläiselle opettelevalle täysperä klopille kuin nyrkki silmään, ei nimittäin ole kaikista tilavimmat pihat aina  :hullu: Oppii kyllä varmasti peruuttamaan :) Ei oikein keksiny mitään huonoa. Mutta ei kai se väärin ole.
Kyllä se siitä sinne taittuu :)

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 790
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
+ Suhteellisen vapaata työtä
+ Saa liikkua luonnossa
+ Työkaverit mukavia
+ Pomo paras tähänastisista
+ Asiallinen kalusto
+ Tehtaat ja sahat hyviä purkupaikkoja, uitto ihan paras
+ Saa asua autossa, jos haluaa ja tilanne vaatii
EDIT: + Vaihtelevaa työtä, laanit vaihtuu ja tehtaita ja sahoja on niin paljon, ettei ehdi kyllästyä.

- Voisi olla enemmänkin töitä  :hullu:
- Ei ole pakko asua autossa

Jaa niin, puutavara-autoa ajan.
« Viimeksi muokattu: 29-09-2011, 23:19:55 kirjoittanut Lady-Rahtari »
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa DNF

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 400
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vaikka osa-aikainen olenkin, niin vastaan silti.
Ajelen maitua, lihoja ja kaikennäkösiä pakasteita. Jakelua siis.

:JES: Hyviä puolia:
+ Kalusto on ihan asiallista
+ Työnantajassa ei moittimista (palkanmaksu jne.)
+ Hyvät työkaverit, jaksavat neuvoa amatööriä
+ Pääsee yöks kotia makkoomaan
+ Ei ole ihan minuuttiaikataulua
+ Saa liikuntaa töiden ohessa
+ Kuorman tekeminen ja sitominen ei vaadi suurta pähkäilyä (maitovaunuja ja häkkejä, "standardimitoitettuja")
+ Samat paikat viikottain

:suru: Huonoja puolia:
- Päivä alkaa 03 ja 04 välillä, eli käytävä aikaisin nukkumaan
- Josta seuraa se, että sosiaalinen elämä on vähän rajoitettua
- Päivät on siinä 11 ja 13 tunnin välissä yleensä
- Eli töiden jälkeen on yleensä sen verran naatti ettei jaksa tehdä oikeastaan mitään
- Samat paikat viikoittain
- Joskus saattaa käydä: "Äiti mul kaatu maitoo lattialle" :-[ (onneks vasta kerran *kop kop*)
- Jos runko on myöhässä, mie oon "myöhässä" ja saan kuulla siitä sitten asiakkailta.

Sanoisin, että jos olisin täyspäiväisesti näissä hommissa, tulisi tuosta miinus-listasta jonkun verran pitempi. Mutta nyt kun teen 0-2 päiväistä viikkoa niin ei tuohon ehdi tympääntymään. Päin vastoin, jopa odottaa että millon pääsee taas töihin.
 :hattu:
« Viimeksi muokattu: 28-09-2011, 23:20:51 kirjoittanut DNF »

Poissa Jukkis

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 154
  • Sukupuoli: Mies
  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Ikkunakyltti: Jukkis
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH480 6x2
Bulkkikonttiliikennettä, joka on nyt tänä vuonna muodostunu enemmänkin runkolinjaksi Rauma-Teerijärvi-Rauma


+ Suht vapaa työtahti, kukaan ei hoputa ja ite saa aikataulunsa ja menemisensä melkeen kokonaan suunnitella
+ Edellinen mahdollistaa täysien työpäivien tekemisen lain puitteissa, jos näin haluaa
+ Ja myös mahdollistaa perjantaina ajoissa kotiin pääsemisen
+ Ei tartte maata kotona välillä maanantaiaamu - perjantai-iltapäivä
+ Ei tartte maata muuallakaan
+ Juitsarien kanssa mahd. vähän tekemisissä oleminen
+ Mahdollisimman vähäinen sosiaalinen kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa
+ Yks sama tuttu paikka, missä meininki todella asiallista, rentoa ja joustavaa
+ Vakio ajokki ja kärry

- vanha ja liian painava kärrynraato
- Juitsarien sekoittaessa hommaa joskus harvoin, menee koko homma yleensä v*tuiksi
- Toistoa, toistoa ja lisää toistoa
- 8-tie.......... V*TUN 8-tie!
- Ei paljoa muita maisemia nää
- Koko homma riippuu tästä ja vain tästä laitteistosta. Jos jotain hajoaa, niin kusee hyvässä lykyssä koko tehdas Pohjanmaan perämettässä
Köyhät ajaa diisselillä ja persaukiset hakee saksasta! ;)

Poissa Sale

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 328
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Ite tulee ajeltua myymäläjakelua tpvllä/nupilla ja kohta puolikkaalla.

+aikataulut ei ole tiukkoja. Jos on kiire, se harvoin johtuu itsestä ja siit ei jaksa stressata
+tavarat menee pääosin lavoilla, helppoa
+kalusto ihan hyvää
+mukavat työkaverit
+juitsarit ihan mukavia
+tampereen lenkillä jaetaan vaunusta muutama myymälä ja sit se viedään yhteen terminaaliin ja siellä toinen auto ottaa kärrystä tavarat ja jakaa ne. Me jaetaan sit nupista omat tavarat.
+pääasiassa yötyö. sopii mulle
+mukava isäntä
+simppeliä hommaa
+toisessa lenkissä vaan kaks myymälää

-vakio ajokki ois ihan kiva
-ees taas ajelu
-juitsarit ei aina ilmota kaikkea mitä pitäs
-tavaraa koitetaan tunkea takas päin enemmän mitä mahtuu
-välillä joutuu puljaamaan aika huolella tavaroita
-ite ei saa lastata tampereen vuorolla, työkaveri lastaa
-tunteja sais tulla enemmän
-myymälä palautukset on p*rseestä. Kaiken maailman pussukoita mistä valuu nesteet aina päälle ku niitä koittaa heitellä.



Kyllä noita plussia ja miinuksia varmaan enemmänkin on mut tossa nyt mitä nyt tuli mieleen.

Mut pääasiassa tykkään kyllä hommasta vaikka kyllä varmaan olis mukavempiakin hommia, mut niitä kyllä kerkee vielä kokeilemaan.

Vaikka välillä v*tuttaa lähtee töihin niin ei siellä töissä sit ikinä oikein v*tuta. Vaikka välillä kaikki menee päin p:tä niin tulee vaan aina sopeuduttua tilanteeseen ja

en tosiaankaan jaksa ärhennellä kenellekkään sen takia jos kaikki ei onnistu.

"Kunnon rahtimies osaa käyttäytyä hyvin jos on tarpeen, ja huonosti jos kerjätään."

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Itte tulee ajeltua tota kpl-tavaraa ruotsi-suomi välillä.

+Harvoin on samanlaisia päiviä
+Aika usein tuttu lastaus/purkaus paikka
+Joku osaa melkein aina neuvoa purku/lastaus paikan jos on tarvis
+Pääsee puhtaisiin lakanoihin nukkumaan about jokatoinen yö
+Kalusto on toimivaa ja kuormansidontasysteemit kunnolliset
+Kovat seinät, ei tarvii pahemmin sitoo
+Juitsarit ihan OK, niiden kanssa helppo neuvotella laivoista etc. jos on vaikka menoja
+Ei liian simppeliä hommaa

-Välillä vähän liian haastavaa, esim 7paikan lastaus ja niille purkujärjestykset sen mukaan et minne pääsee kärryn kera ja minne ei ja sit ois viel talvi ja liukaskin. Vaati vähän aivotoimintaa, ei muuta ihmeellistä.
-Välillä menee ajoajat pipariks
-Närpiöläiset
-Ruotsalaiset, ne saa kaikki hyvät kuormat
-Muutama juitsari
-Linkin ruoka
-Noi laivat, välillä saa odotella kun ei oo paikkaa
-Ruotsin terminaalit, niihin ei pääse sisälle. =ruotsalaisesta vankilasta varmaan on helmpompi karata ku terminaalista :koff:
-Hesan terminaali, uus tulee JO 2014vuonna. sitä odotellessa...

Poissa [kertzi]

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 79
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: eetu
  • Työajokki: scania r440 ppv
ajelen tossa suomi-hollanti-belgia seudulla puolikkaalla ja vienti on milloin mitäkin ja paluuna etupäässä vihanneksia.

plussaa:
-parhaat työkaverit
-harvemmin samoja purkupaikkoja monesti peräkkäin
-pakollisten taukojen pitoon paremmat puitteet
-hollantilaiset ihmiset, mukavampia ja avuliaampia kuin suomalaiset
-siisti työ, ei paskaannu
-ei tarvi liukastella suomessa koko talvea
-sopiva työrytmi
-hyvä kalusto jolla tehhä
-järkevä määrä lastauksia. 1-7 paikkaa.
 

ja sitten miinusta:
-aika paljon samoja reittejä saa ajella. esim.saksan läpi.
-bag
-tavarat myöhään valmiina lastaus paikoissa
-pienet pihat jotka täynnä rekkoja
-kotia tullessa kiire laivaan
-laivalla saa lillua riittämiin
-viikonloppu menee aina reissussa
-hollantilaiset ihmiset, joskus se ystävllisyys menee jo vähän yli...
-purku paikat välillä aika surkeita. Käsipumpuilla yksinään vaneri lippaa pitkin kun purkaa jotain tomaatti lavaa niin hellurei....


Siinä sit listaa jonkin verran. kaikki nyt ei varmaan tullut mieleen just nytten, mutta on siinä jo alkua.
it's better to be a king for a day than a fool for a lifetime

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2094
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Sekalaista kappaletavaraa ajelen kuopion ympäristössä ja silloin tällöin kainuussa.

+98% päivätyö
+erittäin mukavat työkaverit
+pääasiassa kunnossa oleva kalusto
+palkka tulee oikein ja ajallaan
+mukavat ajojäjestelijät


-palkka aika pieni kun ei tule mitään lisiä,ainoastaan vähän ylitöitä
-terminaali aika usein niin täynnä ettei sovi kunnolla liikkumaan
-aika paljon samoja noutopaikkoja päivittäin

Poissa säiliösami

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 301
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: PKK 74
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH 540
Polttonestekuljetukset Etelä-Savossa, ABC- ja ST1 ketjujen asemat ja S-ryhmän ja ST1:n myymät polttoöljyt. Kuormat haetaan Porvoosta.

+ Kalusto uutta; kun autoon tulee 250 000 vuodessa, alusta vaihtuu 3-5 vuoden välillä. Ketterä lyhyt veturi ohjaavalla telillä.
+ Kärrynkin kanssa pituutta vain noin 20 m ja yleensä kärryn kanssa mennään vain asemille ja isoihin paikkoihin.
+ Töistä ei voi myöhästyä. Ei ole aikataulua, ei ole kiirettä.
+ Juitsari on isäntä itse; yleensä fiksut kuormat oikeassa järjestyksessä.
+ Ei koskaan ylikuormaa, eikä koskaan tarvitse sitoa.
+ Aamuvuorot jakoa, iltavuorot pikitien pitempää ajoa. Jos on kiilakuorma, saattaa tulla 600- 700 km vuorossa. Aamulla 50-300 km.
+ Kaikki aika, minkä olet työpaikalla, on palkallista.

- Syksyllä/ talvella hiipiä ihmisten nurkissa taskulamppu suussa aamukuudelta
- Talvella vetää 50 m 2" letkua, joka on täynnä öljyä talon nurkkien ympäri takapihalle muniaan myöten hangessa kahlaten.
- Jotkut maalaisisännät luulevat, että kaikki kuorma-autot ovat samanlaisia. " Kyllä siitä on tukki- ja sora-autotkin menneet".
- Pääsy mummonmökkien lähelle talvisaikaan syrjäseudulla. Kannattaa soittaa hyvissä ajoin, muuten joutuu lumitöihin.
- Joskus maalla ihmiset todella käyttävät mielikuvitustaan piilottaaksen säiliönsä polttoainvarkailta- ja kuljettajilta.
- Autoa ajaa kaksi muuta ukkoa.

Poissa rogerpe

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 54
  • Ikkunakyltti: ROGER
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Tuurari
Rakennustarvikkeiten jakoajoa rautakauppoihin ja työmaille täysperävaunulla (en enää ole näissä hommissa)

+ Useimmiten ei aikatauluja eikä ole mikään varsinainen kiire
+ Kärryjakopaikat on useimmiten helppoja, homma ei vaadi super-rattimiestä
+ Kukaan ei soittele ja hoputa
+ Vakiauto, ei ollut ongelmia minun aikanani, mutta oli toisaalta miljoonan ajettu eikä huoltoja tehty ajallaan
+ Monenlaista tavaraa tuli kuskattua. Ei ollut mitään erityisen hankalasti käsiteltäviä tavaroita.
+ Mukavat työkaverit
+ Päivittäin monta uutta paikkaa
+ Työpäivien kesto vaihtelee 4h-15h, usein vapaapäiviä kun ei ole ajoa
+ Yöt kotona

- Työmailla usein hirveä sähläys että tavarat sai purettua (ulkomaiset työmiehet, väärät puhelinnumerot/osoitteet, ruokatunnit ym. ym.)
- Useiden 1000kg lavojen repiminen hiekalle/loskalle/murskeelle pumppukärryillä, joskus ilman vanereita ja apua
- Rautakaupat Kehä 3:sen alueella on joskus aika perseestä. Haitta-autot pörrää joka puolella, pihat on ahtaita ja trukkikuskeilla ei useimmiten ole aikaa.
- Joskus lastausta voi joutua odottelemaan kauankin

Poissa Ville500

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 304
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VILLE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Pirkkarekka
Juuh.. Elikkä täykkärillä jakoa Turku-Eurajoki akselilla..
plussat:
-pääsee aina kotiin levolle!
-palkka on hyvä!
-kalusto hyvin varustettu ja tuore!
-päivärahat/lisät
-muut edut

miinukset:
-pervo työaika 3.30-15.30(tottunut jo)
-yksi työkaveri
-scania
-hölmöt kauppojen työntekijät
-pullakuskit
"mitä tänään syötäisiin"

Poissa Minzza

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Minna (+musta kissa)
  • Titteli: Duunari
Tehtaalta Harjavallasta sivutuotteen siirtoa satamaan Tahkoluotoon puolikkaalla.

+ Työajat tietää eteenpäin kuukausien päähän.
+ Vapaita myös viikolla ja töitä vkl:sin.
+ Kotonurkilla pyörimistä, ei tarvi nukkua autossa.
+ Maailman toisiksi simppelein työ (silloin kun kaikki sujuu!).
+ Leppoisa työtahti (yleensä), saa tauottaa oman päänsä mukaan tai vaikka nukkua työajalla.
+ Nykyään myös juitsari joka ei puutu asioihin liiaksi vaan antaa vastuuta meille kuskeillekin.
+ Vakkari auto on sopiva työkalu mun käteen.
+ Mulle annettu kiitos/vastuu työstä joka pahimmillaan tappavan tylsää.
+ Sopiva ajomatka suuntaansa.. Haitta-autoilijat tekee työstä vähemmän tylsää!
+ Ei tarvitse nähdä ketään ellei itse halua.
+ Itsenäinen työ, lastaan/puran yksikseni.


- Tehdas yllättää AINA!
- Kun kiire, ei tauoista tietoakaan.
- KUN jokin alkaa tökkiä, aiheuttaa yleensä ketjureaktion jossa pahimmillaan tuloksena tehtaan tuotannon alasajo.
- Tuo aine on suoraan h*lvetistä, pölyää ja ei kovin terveellistä hengitettävää. Kuonokoppakaan ei tahdo auttaa..
- Edelleen tuon aineen ominaisuuksia, autoon tulee mielenkiintoisia vikoja...
- Vara-auto ei laisinkaan mun mieleen, suorastaan inhokki.
- Kummalliset vapaat tai lyhyet työvuorot johtuen tehtaan toiminnasta (tää voi olla myös plussaa!)
- Työkaverit välillä erittäin rasittavia (tietää kaiken, osaa kaiken eikä viitsi edes autosta pitää huolen).


Ei näin äkkiseltään tuu mieleen muuta vaikka varmasti kumpaankin kategoriaan kuuluvia asioita löytyneekin lisää.
Maanteiden villikissa... Kesytetty!

Poissa Motti

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 261
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania R500
Mahtava ketjunavaus Heikiltä. Peukku ylös!  :hattu:

Ai niin ja ajokkina on pyöreähkön puutavaran siirtoyhdistelmä.

Positiivisia asioita:
+ loistava työpaikka
+ hyvä kalusto
+ säännölliset työajat
+ saa nimenomaan ajaa ja paljon

Kokemusta on todella heikosta työnantajasta ja sitten nykyisestä, jonka arvostan todella korkealle. Luonnollisesti paras paikka missä olen itse ollut töissä, mutta kertoohan se jotain, että vaihtuvuutta ei yrityksen historiassa ole ollut juuri ollenkaan. Tyypit tulevat parikymppisinä tänne töihin ja ovat eläkeikään asti. Omistaja osaa asiansa ja vaatii samaa meiltä kuljettajilta, pidän todella paljon. Kalusto on kunnossa, se on tärkeää tietysti. Nuorelle perheelliselle on kiva, kun ajaa joka toinen viikko aamuvuorossa ja joka toinen viikko iltavuorossa. Ja siirtoautolla nimenomaan ajetaan, sen takia minä tätä hommaa teen.

Negatiivisia asioita:
- tehtailla jonottaminen
- säännöllisyys

Ehkä olen niin yltiöpositiivinen, etten juurikaan huonoja puolia nopeasti ajatellen keksi. Enkä tarkoita, että työni olisi täydellistä, minä vain pidän siitä, koska olen parissa aiemmassa hommassa nähnyt ikäviä työpaikkoja ja -hommia, joiden jälkeen tämä kokemus on ollut mahtava. Jonottaminen on aina paskamaista, joskus tehtailla aikaa menee todella paljon liikaa. Vihaan odottamista, joten tämä on luonnollinen valinta miinukseksi. Toinen huono puoli on liika säännöllisyys. Toisaalta se on hyvä, mutta kun noita määränpäätehtaita on aika vähän, niin on todella tylsää osata reitit ulkoa.
« Viimeksi muokattu: 29-09-2011, 20:44:45 kirjoittanut Motti »

Poissa rakkine

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 478
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Jenni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo/ Man
Eli Jakokuski ollu jo 10 vuotta.... Pistän plussaa ja miinusta nyt yleisesti, nykyisessä virmassa pelkästään en löydä montaakaan plussaa....

+Joka yö kotona
+mikään päivä ei ole samanlainen
+palkka ok (ainahan toki vois olla parempi)
+ei tarvii mennä punttikselle työpäivän jälkeen ;D
+vapaita saa jos tarvii, kunhan pyytää ajoissa (nykyinen duuni)

-talvi tuo monen monta ongelmaa
-kiire tuntuu aika usein olevan
-työajan epäsäännöllisyys perheellisen kannalta
-Helsingin ydinkeskusta (nykyinen duuni...)
-ajokki (nykyinen duuni...)
-ajokin huollon vaikeus (nykyinen duuni....)
Siinä nyt ihan muutama mikä äkkiseltään tuli mieleen, varmaan lisäilen kun taas putkahtaa mielen sopukoilta uutta...
Se naisen logiikka... ;D

Poissa Christian

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 368
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Eläkeläinen
Samoissa hommissa... mutta muokataas nyt vähän kuitenki :vihel:

Itte tulee ajeltua tota kpl-tavaraa ruotsi-suomi välillä.

+Harvoin on samanlaisia päiviä
          Harvemmin juu                                     
+Aika usein tuttu lastaus/purkaus paikka   
          No juu ja valtaosa hyviä luukkuja                 
+Joku osaa melkein aina neuvoa purku/lastaus paikan jos on tarvis       
+Pääsee puhtaisiin lakanoihin nukkumaan about jokatoinen yö       
+Kalusto on toimivaa ja kuormansidontasysteemit kunnolliset
+Kovat seinät, ei tarvii pahemmin sitoo   
          Tarviiks muka kapellin kans sitä harrastaa? ;D                   
+Juitsarit ihan OK, niiden kanssa helppo neuvotella laivoista etc. jos on vaikka menoja
+Ei liian simppeliä hommaa

-Välillä vähän liian haastavaa, esim 7paikan lastaus ja niille purkujärjestykset sen mukaan et minne pääsee kärryn kera ja minne ei ja sit ois viel talvi ja liukaskin. Vaati vähän aivotoimintaa, ei muuta ihmeellistä.
-Välillä menee ajoajat pipariks
         Älä ny? Ei voi pitää paikkaansa..
-Närpiöläiset
         Aala sineki puhuma huono soomi, vooi autta asia.
-Ruotsalaiset, ne saa kaikki hyvät kuormat
         Guldsvinklubb? Nää...
-Muutama juitsari
-Linkin ruoka
         Mitä ihmeellistä siinä on, jos pari laskeutumistelinettä tulee autokannella vastaan ja tervehtii? Mut joo..
-Noi laivat, välillä saa odotella kun ei oo paikkaa
         Yhdellä lähdöllä on aina tilaa..
-Ruotsin terminaalit, niihin ei pääse sisälle. =ruotsalaisesta vankilasta varmaan on helmpompi karata ku terminaalista :koff:
         Komppaan tätä :police:
-Hesan terminaali, uus tulee JO 2014vuonna. sitä odotellessa...

Poissa tiipe

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tiipe
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo FH480
Kontti /sideloader
+ajan yksin toistaseksi
+ työ alue koko suomi
+vaihtelevat hommat
+voi nukkua autossa /kotona miltä tuntuu
+palkka neuvotelu riittäväksi
+kaikki viat korjataan heti autosta
+vapaus hommissa
+pääsin b-linkistä eroon

-ei taida olla mitään kun viiminen kohta + poistui :aamen:

palkka juoksee minä en.
En välitä paskan vertaa mitä muut ajattelee minusta toivottavasti muutkaan ei mieti mitä niistä ajattelen..