0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
toisinpäin koukku on viel parempi, mutta pysyy se noinkin. joku nyt vaan oli liinat noin päin käärinyt.
Eikös se koukku just noinpäin pysy paremmin koska sisään työnnettävä tavara ei työnnä sitä pois lenkistä? Itse ainakin laitan aina noinpäin.
Miksi nämä aiheet yhdistettiin? Toinen aihe oli selkeästi auton vikoihin keskittynyt. Toisen tarkoituksena oli kertoa noita työtä helpottavia niksejä. Ei mun nähdäkseni ole ollenkaan sama aihe.
Ite käytän päivittäin tämmöstä "virkkuu koukkua".Erittäin kätevä, jos sidontalenkkin on tuollai syvällä reunaprofiilissa.Ja muutenkin kun tuo kolo on noin ahdas + kiviä välissä, niin sormin tuolta lenkin ylöskaivaminen on todella hankalaa.Hanskoin mahdottomuus.
Sit sellanen perusvinkki, että jos tarttee sitoo liinoilla jotain suht teräväreunasta eikä ole kulmasuojia, niin on kätsyä laittaa se liinan "häntä" parinkerroin siihen piukassa olevan liinan alle. siis se räikän jälkeen oleva pätkä. kun se liina kestää kuitenkin paljon enempi sitä terävää reunaa jännitettytömänä(vaikee sana, meniköhän oikeen... no jos tajuutte kuitenki )
Noissa sidontalenkeissä pätee aika hyvin ihan perus nippuside jonka vetää tohon kiinni ja jättää hännän pitkäks... Siitä on hyvä nyhtästä lenkki ylös. Säilyy paikassaan pidempään jos vetäsee sen nipparin hiukan sivuun lenkin korkeimmasta kohdasta. Eikä uusiminen maksa mansikoita.
Tollases vanhemmas läskikapellikärrys mis on kaatuvat /poisnostettavat pystytolpat, ni laudalla kampeamalla katon poikkitangoista irroittaminen ja takaslaitto onnistuu helpommin ku esim hakkaamalla niitä laudalla.
juuri näin, mutta tuokin on hieman vaikee selittää sanoilla, kun näyttää niin tajuaa kyllä heti tyhmempikin Sitten semmonen vinkki, ei niinkään kikka. älä koskaan hakkaa lekalla konttikärryn lukkoja kiinni. siis jos ovat sellaiset kiristettävät/jengalliset eikä vanhanliiton käännettävät.Se kontti saattaa olla hieman kiero johonkin suuntaan, mutta istua kyllä hyvin kuorma päällä konttikärryn päällä . sitten jos tartteeki tyhjä kontti jättää niin voi perkula että ne lukot saattaaki olla piukassa kun kontti kampee jostain kohtaa ylöspäin noo, toki sen saa sitten auki kun konttinosturilla painaa alaspäin, mutta jos on konttilukki niin vähän vttumaista sillekään kuskille on ohjeita huudella. Mutta itse ihan sormilla kiristän, ja jätän mieluummin vähän löysään ku liian piukkaan. kuitenkin että ne aukais itsestään niin vaatii varmaan lähemmäs sentin löysää ja huonoa tuuria.
juuri näin, mutta tuokin on hieman vaikee selittää sanoilla, kun näyttää niin tajuaa kyllä heti tyhmempikin Sitten semmonen vinkki, ei niinkään kikka. älä koskaan hakkaa lekalla konttikärryn lukkoja kiinni. siis jos ovat sellaiset kiristettävät/jengalliset eikä vanhanliiton käännettävät.Se kontti saattaa olla hieman kiero johonkin suuntaan, mutta istua kyllä hyvin kuorma päällä konttikärryn päällä . sitten jos tartteeki tyhjä kontti jättää niin voi perkula että ne lukot saattaaki olla piukassa kun kontti kampee jostain kohtaa ylöspäin
Hajosiko hydrauliletku? sähköteippiä/nippusiteitä/sähköteippiä/nippusiteitä, toimi ainakin trukissa