Kirjoittaja Aihe: Koomisia tilanteita urasi varrelta  (Luettu 116823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #242 : 28-09-2010, 14:38:15 »
Joku viikko sitten Tokmannin varastolle mäntsälään olin menos purkaa kuormaa, odottelin et edellinen auto tulee pois laiturist mihi käskivät ajaa... Otti ilmeisesti virolainen kuski jakarin vähä vauhdikkaammin pois laturist, ei menny kauaa ku eka tuli pumppukärryt perästä maahan ja heti perään reilu 50 rullakkoa :heko: ... Kuski tuli autost ulos ja katto muhun päin ja sano vaan "v*ttu" ja alko nostelee rullakoita perälaudalla takas autoon :koff: ...

Poissa Minzza

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Minna (+musta kissa)
  • Titteli: Duunari
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #243 : 29-09-2010, 15:38:04 »
Tuli itseasiassa yks hauska tilanne justiinsa mieleen, mikä nyt ei silloin naurattanut paljoa, mut näin jälkeenpäin kun tuntee tän tarinan toisen osapuolen. Olin rekkaurani alkumetreillä lastaamassa vanhaa "entisöityä" asg:läistä läskikapellia Toijalan Ruukilla. Siinähän pistettiin konekuskin kanssa kuormaa kyytiin ja niinkuin varmaan aika moni tietää, niin ne tolpat olivat sellasia kaadettavia/poisnostettavia malleja, jotka paino aika lailla kiitettävästi. Noh ja kaikenlisäksi kun itellekkin on vielä suotu tämä koripalloilijan pituus, niin eihän meikäläinen niitä tolppia itekseen jaksanu nostaa, kun ei varpistamallakaan yltäny nostamaan sitä tolppaa tarpeeksi ylös (Sillon en vielä tiennyt kaikkia kikka kakkosia). Noh pyysimpä konekuskia auttamaan sitten sen tolpan kanssa ja avuliaasti hän sitten auttokin tolpan paikalle, mutta totes homman jälkeen: "Mikä prkleen rekkakuski säki luulet olevas, kun et noita tolppia saa paikalle, kun täällä käy sellasen vanhan kaanian kanssa sellanen rekkanainen, jollekka ei ne tolpat tuota läheskään noin paljon ongelmia." Noh vähän hävetti kyllä sillon seisoskella siinä reteenä rekkakuskina puukengät jalassa.  :puna: Ja todettakoon että tämä rekkanainen oli vielä kaikenlisäksi jäsen Minzza  :vihel:

 :puna: :puna: :puna:
Maanteiden villikissa... Kesytetty!

Poissa Liquidi

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 240
  • Sukupuoli: Mies
  • Löpökuski
  • Ikkunakyltti: Panu
  • Työajokki: Scania 560R
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #244 : 11-10-2010, 12:05:11 »
Vähempi koominen tilanne oli, kun turakit toppuutti väkisin Ka***luoman Volvon puomin ja Venäjän tullin välissä ja meinas antaa kuskille turpiin. Kuskilla oli pykälä päällä ja kun pysäyttämään mennyt kisko kytkinjalasta kuskia pihalle, niin Volvo läks. Toinen turakki ei vaan vielä ollut saanut kärryn jarruletkuja irti ja jäi alle. Pimeässähän sitä ei sitten kukaan huomannu ja auto pääs tullistakin lähteen, sit Viipurissa millarit pysäytti. Ei siitä mitään seurauksia tullu, mutta ei lähtenyt se kaveri enää Venäjälle...
Tämä on vissii se sama tapaus, jossa vielä kaiken lisäks "merkattiin" väärä, toisen firman mies... Tunnen tämän tyypin, joka oli saanu väärän "leiman". Jostain syystä venäläiset oli ollu sitä mieltä, että turre jäi tämän alle... Tapauksen jälkeen autoon vaihdettiin järjestysnumerot ja rekisterikilvet... Eikä kuskikaan menny vähään aikaan Venäjälle...

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #245 : 11-10-2010, 13:10:42 »
Tämä on vissii se sama tapaus, jossa vielä kaiken lisäks "merkattiin" väärä, toisen firman mies... Tunnen tämän tyypin, joka oli saanu väärän "leiman". Jostain syystä venäläiset oli ollu sitä mieltä, että turre jäi tämän alle... Tapauksen jälkeen autoon vaihdettiin järjestysnumerot ja rekisterikilvet... Eikä kuskikaan menny vähään aikaan Venäjälle...
Saattopa hyvinkin olla näin, olihan niitä teidänkin autoja samassa ringissä.

Poissa Janabbi

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #246 : 25-12-2019, 00:32:36 »
Vanha aihe mutta vastataan silti. Jos muillakin tulisi uusia kommelluksia mieleen.

Joskus olin viemässä elementtejä työmaalle, purkivat telineeseen joten harvemmin kestää yli tunnin purku. Kuitenkin ensiksi 45 minuuttia odottelua että ruljanssi alkoi. Nosturikuski varmaan nukkui välissä kun saattoi mennä 5 minuuttia että lähti nostamaan vaikka nostoketjut kiinni, ja telineillä olevat asentajat odottivat kädet taskussa kun mitään ei tapahtunut. Itsellä alkoi tässä kohtaan hermot palamaan kun oli suhteellisen paljon ohjelmaa tiedossa loppupäiväksi. Huusin lavalta telineillä olevalle porukalle että runkkaakko se nosturikuski välissä vai mikä vittu tässä nyt kestää.

Enpä sitten huomannut että oli auton toiselle puolelle tullut jotain pukumiehiä katsomaan työmaan tilannetta, lisäksi tietenkin tusinan verran valkolakkeja esittelemässä paikkoja. Tuli saatua aika tiukkaa palautetta heti paikanpäällä ja lisäksi informoivat sanomisiani isännälle ja tehtaalle mistä kivet oli haettu... :heko:

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #247 : 25-12-2019, 22:42:25 »
Tiedä onko koominen vai traaginen mutta jokunen vuosi takaperin KTK:mme ajoi  Mestarintiellä sijainneelle postenlogistik tms. nimiselle firmalle ja sain olla uuden reitin verrokkikuljettaja.
Heti aluksi näin että aikataulu pelaa vain kesäkelillä ja kaiken mennessä kuin siinä kuuluisassa tv-ohjelmassa.
Tulin kai ekan kärryn kanssa terminaalille aikataulussa ja kurvasin kuljettajan puoleisen ikkunan kohti lastauslaituria, avasin lasin josta kyselin laiturilla seisovilta pukuherroilta mihin laituriin ajaisin, pukuherra kertoi työnjohtajalle että työnjohtajan tulisi kertoa kuljettajalle että kuljettaja ajaisi laituriin 3.
Ihme ja kumma mutta tuon päivän jälkeen en ole ollut postenlogistikin enkä Osumakujalla sijaitsevan seuraajansa ajossa.

Olen nähnyt eläessäni oikeasti varakkaita ja sivistyneitä ihmisiä ja kaikkien kanssa tullut toimeen, siksi tuo puvun päälleen saaneiden palkollisten pullistelu vituttaa.
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa Jirppa

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: "Virkavapaalla"
  • Työajokki: Volvo
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #248 : 26-12-2019, 14:10:16 »
Sillon vitutti enemmän kun laki sallii, mutta nyt jo vähän naurattaa. Eli ajelin freejan irtopeppua ja eräälle lappeenrantalaiselle isolle tehtaalle lastaamaan. Noh, kyseisessä puljussa olin ennenkin käynyt, mutta silti jokin katkos tuli ja sotkin sellun ja paperin ja menin sitten selluvarastolle oottamaan lastausta. Noh, ensitöikseni huomaan, että siellä on täysperä lastuussa. Alright, asia kunnossa, tauko ruksuttamaan. Kusetti pirusti niin juoksin puskakuselle ja eiköhän just sillon se täysperä pääse lastuusta ja **tun kiskojen auto kiilas törkeesti ohi  :de: Noh, ei siinä kun sen lastaaminenkin odottamaan ja sitten LOPULTA itse lastuualueelle vain, jotta saa kuulla trukkikuskilta, että väärässä varastossa oon. Voitte arvata, että kyllä minä noiduin, en tosin trukkimiehen kuullen. Onneks noissa irtoperähommissa oli aikataulussa ilmaa ihan riittämiin.

Toinen hieman nolo kommellus oli, kun eräällä vakiolastauspaikalla tuli joku työnjohtaja ystävällisesti huomauttamaan, että auto tarttis hirttää laituriin kiinni.. Noh niinhän minä tein työtä käskettyä ja auto talon seinän kiinnityspiteestä kiinni. Arvatkaa vaan muistinko rutiinin mukaisesti pois lähtiessä sitä autoa irrottaa. Otin aika sievoisen palasen laiturin betoniseinästä mukaani.  :vihel: Ja huomasin siis toki tämän ennen kuin poistuin pihasta, kun kattelin peilistä kun ylimääränen liina roikkuu rattaassa  :heko:
« Viimeksi muokattu: 26-12-2019, 14:16:37 kirjoittanut Jirppa »

Poissa akip

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 127
  • Työajokki: VolvoDafSisuSca
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #249 : 26-12-2019, 15:43:08 »
Peruuttelin kolmeen eri laituriin kärryä... Kolmanteen peruutin huomatakseni että kärryn ovi menny kiinni... No pieni vekki oves.  :puna:

Poissa Thomson

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 512
  • Sukupuoli: Mies
    • Ac-Trans Oy
  • Ikkunakyltti: Thomson
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Moffett
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #250 : 26-12-2019, 21:11:50 »
Joskus tuli vahingossa napattua Inxan kartongifabriikilta heiän laiturilla olevat pumput mukaan autoon, me kun keräillään vähän sitä jos tätä niin niillä saa monasti vielä lastauksen päätteeksi pukata niillä pari omaa keräämää lavaa takas kyytiin että saa pahvit keulaan.

Onneks en menny sinäpäivänä Paperitehdasta kauemmas kun sivuovet avasin ja kattoin et mikkä hemmetin rocla tuola nyt on kyyissä. Vähän nolona takasin palauttamaan niitä sitten  :puna: Kai siinä kun muutaman liiann heitti paikalleen jne niin jotenkin ne vaan unohtu sinne kärryyn  :hullu:

Yleensä lähetään sieltä soittamaan takas Kouvolaan, joskus saattaa kärry jäähä sellaisenaan lähteväksi Lahteen tai Voutilaan. Tälläkertaa onneks tuli tollanen lisäpisto mitä ei yleensä tule  :heko:

Irtoperähommissa olin yötä Kärsämäellä, kaaniasta tietenkin ekoilla pakkasilla sillon nuutu akut yön aikana. No sain tavaran vastaanottajan, koneliikkeen kaverin soitettua että tulee buusterin kanssa antaa virtaa siihen parin kilsan päähän. Sovittiin vielä että laittaa laskun transP*ltolalle ja he sieltä sitten minun isännälle.

No, koneet oli tullu Italiasta, kesälöpöt tankissa ja olikohan 15 pakkasta. Viitisen tuntia niitä riuhdottiin suodattimilla ja letkuilla ja kanistereilla kikkailemalla ulos, niin sovittiin loppupelissä asiakkaan kanssa että puotetaan tunti venttaa pois niin ollaan sujut  :koff: :koff:

Miksi tehdä tänään sitä jonka voit huomennakin jättää tekemättä?

Poissa Sale

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 342
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #251 : 27-12-2019, 21:40:58 »
Tästä on jo aikaa sen verran ja nyt ku rupesin muistelemaan omia kommelluksia niin tuli mieleen.
Olin rauman satamaan purkamassa ja äkkiä katoin tietokoneelta että, Raumalta lastaus sellukuorma Mänttään. No en sit tarkemmin kattonut tietoja niin ajattelin tietenkin että sieltä satamastahan se on kuten aina ennenkin.
Siitä vaan hakemaan kuormaa ja lähettämössä se ihmetteli kun niillä ei näy, mutta päästi lastaukseen. Siinä sit oli nuppi lastattu ja jostain syystä kävin autossa kahtomassa tietokonetta niin huomasin että se lastaus onkin sieltä Metsän tehtaalta eikä satamasta :koff:
Mää sit menin sanomaan konekuskille että "Joo tuli suunnitelman muutos. Toinen auto hakee tän kuorman, mun pitää mennä muualle  :koff: Se sit mukisematta otti nupin tyhjäks ja minä lähdin tehtaalle  :heko: Sillon muuten nolotti  :koff:
Enhän minä älynny ku koskaan ennen en sieltä tehtaalta ollu hakenu sellukuormaa, niin automaattisesti ajattelin että se on sieltä satamasta kuten aina ennenkin  :koff:
"Kunnon rahtimies osaa käyttäytyä hyvin jos on tarpeen, ja huonosti jos kerjätään."

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #252 : 27-12-2019, 22:21:55 »
Nyt naurattaa, silloin ei kun heräsin tunnin myöhässä ja alla oli jo muutama pommiin nukkuminen, putki punaisena leipomoa kohti kunnes puolimatkassa radiossa kuuluttaja alkoi jorista jostain sunnuntain toivotuista ja tajusin että tuli lähdettyä sunnuntaina kun vasta maanantaiaamusta pitäis olla töissä.
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa MJU

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 33
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Yleensä FH9 -06
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #253 : 28-12-2019, 01:53:46 »
Nyt naurattaa, silloin ei kun heräsin tunnin myöhässä ja alla oli jo muutama pommiin nukkuminen, putki punaisena leipomoa kohti kunnes puolimatkassa radiossa kuuluttaja alkoi jorista jostain sunnuntain toivotuista ja tajusin että tuli lähdettyä sunnuntaina kun vasta maanantaiaamusta pitäis olla töissä.
Olit hyvinkin ajoissa  :heko:

Poissa Joe-76

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Putte
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #254 : 28-12-2019, 14:01:30 »
Pakko kertoa omakin moka:Olin purkanu kuorman postille ja kiinnittäny jo kärryn kiinni autoon.Noh lämpötila oli siinä nollan tuntumassa ja kun painoin kaasua niin mitään ei tapahdu.Meikä mandoliini tietysti heti tarkastamaan että onhan teli ylhäällä ja letkut varmasti kiinni.Kaikki oli ok.
Eikun takas hyttiin ja kokeillaas taas,mutta tulos oli sama.Kierrokset vaan nousee eikä mitään tapahdu.Lukko sitten kiinni ja kaikki taas näytti hyvältä tosin taaskaan ei auto liikahdakkaan mihinkään.
Siinä sit huutamaan ikkunasta kollegalle että"kehtaaks ajaa tohon eteen ja nyppästä vähän kun jäi tähän jumiin?"
Kaveri tuli siihen sit viereen seisomaan ja käski kokeileen uudestaan.Kierrokset nous mut tulos nolla.Totes sit vaan rauhallisesti että"kokeiles vaikka vaihde päällä".Olin ääliö unohtanu kääntää viiksestä pykälän päälle.Takana kun oli huonosti nukuttu päivä ja sitten valvottu yö niin oli se peti enemmän mielessä ja keskittyminen täys nolla.
Laitoin vaihteen päälle ja heti lähti reteli liikkeelle..voin muuten sanoo ettei eläessäni oo hävettäny enempää.
Minä ja vaal.punainen pussuni.

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #255 : 29-12-2019, 22:32:18 »
^ Mulle kävi samoin aikoinaan intissä Masin kanssa. Oli liikaa valvottu ja sitten ajoon lähtiessä tein pikadiagnoosin, että nyt on Sisusta pakki kadonnut. Ei liiku, ei lähde..

Tunne oli aika perhanan todellinen ja eikun kaveria apuun. Hää ei sitten hevillä uskonut ja nousi itse kokeilemaan ja hyvin liikkui taakspäinkin.

Ehkä olisi pitänyt itsekin havahtua siihen, ettei löydy laatikosta edes pakkilovea, johon kepin pyöräyttäisi, mutta ei..

Siviilihommissa ehkä noloimmat tapaukset olleet kesähessuna keskon jakoajossa väärien tavaroiden jättäminen väärään firmaan. Ei auttanut, vaikka vastaanottaja sanoi, etteivät tule hänelle. Tiputin laiturille ja totesin jotain siihen suuntaan, että koeta pärjäillä niiden kanssa. Sitten vähän ajan päästä juitsari soittelee ja eikun kyselemään kolleja takaisin..

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #256 : 30-12-2019, 02:46:59 »
^ Mulle kävi samoin aikoinaan intissä Masin kanssa. Oli liikaa valvottu ja sitten ajoon lähtiessä tein pikadiagnoosin, että nyt on Sisusta pakki kadonnut. Ei liiku, ei lähde..

Tunne oli aika perhanan todellinen ja eikun kaveria apuun. Hää ei sitten hevillä uskonut ja nousi itse kokeilemaan ja hyvin liikkui taakspäinkin.

Ehkä olisi pitänyt itsekin havahtua siihen, ettei löydy laatikosta edes pakkilovea, johon kepin pyöräyttäisi, mutta ei..
Masinhan sai jäämään paikoilleen, kun pisti etuvedon päälle, sitten jakolaatikko pienelle, otti etuvedon pois ja alennukset pois. Napit on normaaliasennoissa ja jakolaatikko täysin vapaalla. Jätkät muutaman kerran teki tuon, kun alkoi joku asemaanajoharjoitus käydä hermoon...

Poissa Jirppa

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: "Virkavapaalla"
  • Työajokki: Volvo
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #257 : 01-01-2020, 14:12:12 »
Itselläni muistuu mieleen ensimmäinen ns. yöreissu . Kulkineena oli Röllin F 12 Eurotötterö. Kyyjärven Shellin pihassa vietin iltaa ja Teuvo pihamies toi mulle sinne tavaraa ja tais olla Vellukin mukana menossa Kokkolaan  ::) Tavarat kyytiin ja iltapuuhiin, eli pari Koffia ja nukkumaan. Eurotötterön punkalle, kun on helppo kiivetä, niin ensin huomasin herätyskellon jääneen kojelaudalle  >:( Muutaman tunnin kuluttua iski armoton kusihätä ja nousin pystyyn lähteäkseni kuselle ja iskin pääni kattoon, jolloin kieleni jäi hampaitten väliin  :kuola: Aamulla kellon helvetilliseen pärinään herätessäni toistin varmuudeksi tämän kyseisen tapahtuman ja olin hyvin ylpeä ammatinvalinnastani  :de:
"Suhteellisen" vanha viesti mutta itellä kävi tossa toissa päivänä vähän samantyyppinen.

Pahimmoilleen reissua vasten iski kuume ja flunssa. Noh onneksi aamulla oli aikaa levätä eikä tarvinnu yötä vasten kotia ajaa, mutta pysähyin siis tauolle syömään ja käväsin vessassa. Kuumehouruissa sit horjahin käsienpesualtaalle ja liiketunnistin laukesi ja sain sit kylmähkön suihkun. Ja "varmuudeksi" siitä ylös kammetessa toistin tämän tapahtuman toisella pesualtaalla. Minäkin olin silloin hyvin ylpeä ammatinvalinnastani.

Lisää komiikkaa oli viimeisellä purkupaikalla. Jostain syystä terminaalin valot ei syttyneet nii siinä sit pimeessä purkamaan. Onneks oli sentää isot ikkunat joista kajasti kaupungin valot ja kärryssä oli valoa läpi päästävä pressukatto. Tuli mieleen se "sähköjä ei lainkaan, kynttilöitäkin vain yksi".

Huipennus oli ett ne valot sytty just viimesen 3 rullakon jälkeen ja lopussa alko myös viereisellä kentällä rakettien ammunta. Ilotulitus vihdoin viimein puretulle kuormalle