0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Valvojat voivat sitten samantien siirtää tämän parhaaksi katsomaansa osioon, en nyt parempaakaan tälle äkkiseltään keksinyt Aluksi täytyy kiittää tästä teitin koko foorumista, monen monta vastausta olen jo ihmettelyihini saanut, kun tätä olen nyt viimeisen pari päivää kahlannut läpi Tilannehan mulla on se, että pirssiä olen veivannut viimeisen pari vuotta päätyökseni, yövuoroissa. Viimeisen kuukauden ajan olen katsonut kuola valuen yhdistelmiä jotka ovat ohi kiitäneet. Ja muutenkin tällä hetkellä alkaa tuntumaan, että kuskaan mieluummin tavaraa kuin känniläisiä. Eli tuumasta toimeen. Soittelin aikuiskoulutukseen ja kurssi alkaisi elokuussa. Sihteerikkö kertoi, että koko kurssin hinta olisi 470€, kun taas "isot pojat" kertovat kurssin olevan s**tanan kallis, tyyliin 2000€, kumpi pitää paikkansa? No, entäs sitten, kun sihteerikkö selitti, että 5 opiskelijaa otetaan kerralla (Kouvolan aikuisopistosta kyse) sisään ja hakijoita on yleensä ollut n. 15-20. Minkälaiset mahkut on naisena päästä sisään? Siis täysin ummikkona? Halu oppia on hirmuinen ja imen tietoa ja taitoa kuin sieni mutta aina, kun miesvaltaisella alalla on näitä epäilijöitä... Menenkö haastatteluun omana itsenä, hymyilevänä kilttinä naapurintyttönä vai ämmänä joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken? No, ehkä kuitenkin menen omana itsenäni mutaa vinkkejä otetaan vastaan Tavoite olisi ensin lähteä ajamaan Suomea ristiin rastiin ja kokemuksen karttuessa Eurooppaan. Eli jakeluhommiin mua ei saa millään, vaikka sinne olisikin työpaikkoja varmaan vaikka kuinka paljon. Eli "autossa asuminen" mua ei haittaa, päinvastoin se on jopa suotavaa. Ikää on 29, ei ole miestä eikä lapsia eikä niitä lapsia tule olemaankaan missään vaiheessa Ja sitten lopuksi vielä kysymys, että mikä on tämän hetken työllisyystilanne aloittelijalla? Ja puhun edelleen yhdistelmästä. Nämä samaiset "isot pojat" puhuvat myös, että ADR-kuljettajista olisi myös huutava pula, mikä on paikkansa pitävyys?
Valvojat voivat sitten samantien siirtää tämän parhaaksi katsomaansa osioon, en nyt parempaakaan tälle äkkiseltään keksinyt Aluksi täytyy kiittää tästä teitin koko foorumista, monen monta vastausta olen jo ihmettelyihini saanut, kun tätä olen nyt viimeisen pari päivää kahlannut läpi Tilannehan mulla on se, että pirssiä olen veivannut viimeisen pari vuotta päätyökseni, yövuoroissa. Viimeisen kuukauden ajan olen katsonut kuola valuen yhdistelmiä jotka ovat ohi kiitäneet. Ja muutenkin tällä hetkellä alkaa tuntumaan, että kuskaan mieluummin tavaraa kuin känniläisiä. Eli tuumasta toimeen. Soittelin aikuiskoulutukseen ja kurssi alkaisi elokuussa. Sihteerikkö kertoi, että koko kurssin hinta olisi 470€, kun taas "isot pojat" kertovat kurssin olevan s**tanan kallis, tyyliin 2000€, kumpi pitää paikkansa? No, entäs sitten, kun sihteerikkö selitti, että 5 opiskelijaa otetaan kerralla (Kouvolan aikuisopistosta kyse) sisään ja hakijoita on yleensä ollut n. 15-20. Minkälaiset mahkut on naisena päästä sisään? Siis täysin ummikkona? Halu oppia on hirmuinen ja imen tietoa ja taitoa kuin sieni mutta aina, kun miesvaltaisella alalla on näitä epäilijöitä... Menenkö haastatteluun omana itsenä, hymyilevänä kilttinä naapurintyttönä vai ämmänä joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken? No, ehkä kuitenkin menen omana itsenäni mutaa vinkkejä otetaan vastaan
Tavoite olisi ensin lähteä ajamaan Suomea ristiin rastiin ja kokemuksen karttuessa Eurooppaan. Eli jakeluhommiin mua ei saa millään, vaikka sinne olisikin työpaikkoja varmaan vaikka kuinka paljon. Eli "autossa asuminen" mua ei haittaa, päinvastoin se on jopa suotavaa. Ikää on 29, ei ole miestä eikä lapsia eikä niitä lapsia tule olemaankaan missään vaiheessa
Ja sitten lopuksi vielä kysymys, että mikä on tämän hetken työllisyystilanne aloittelijalla? Ja puhun edelleen yhdistelmästä. Nämä samaiset "isot pojat" puhuvat myös, että ADR-kuljettajista olisi myös huutava pula, mikä on paikkansa pitävyys?
Eli kunhan toi ajokorttiote (tai mikä lie se viralliselta nimeltä onkaan) kunnossa ni väittäisin et pääsee alkukarsinnoista eteenpäin. Eli ei mitään kännitoilailuja tai jotain muita vakaviarikkeitä.
Mites sitten tuo palkkaus? Kun osa tälläkin foorumilla puhuu tuntiliksasta, joku toinen km-liksasta? Mitäs eroa näillä on? Tai siis kyllähän minä eron tietenkin ymmärrän mutta kumpi on kannattavampaa kuskin näkökulmasta? Ja tuo jakeluhomma ei vieläkään oikein sytytä mutta, koska kokeneemmat ja viisaammat sanovat, että siitä kannattaisi ehkä aloittaa niin pistetään vinkki korvan taakse
Usein pitäisi olla ikää se 25, mutta 30vuoden työkokemuksella. (tähän itsekkin törmäsin kun töihin hain)
kuulee kaikennäköisiä kauhutarinoita, tiedä sitten mitkä pitävät paikkansa ja mikä on todellisuus?
Muuten en osaa vastata kuin tuohon että huono. Usein pitäisi olla ikää se 25, mutta 30vuoden työkokemuksella. (tähän itsekkin törmäsin kun töihin hain)Helpolla niitä ei löydä, etenkään kun vihreenä menee kyselemään. Mut kyllä niitä paikkoja vielä on olemassa jonne tuoreitakin tapauksia otetaan töihin. Et ei muuta ku hakua päälle kouluun!
Ja tosta palkkauksesta sen verran, et kai se tuntipalkka on se ainoa laillinen mutta siitä huolimatta siitäki hommasta on noita variaatioita jos jonkinlaisia. Ja topicejakin tästä aiheesta löytyy aika monta.
Säännöllisen työajan palkat kuorma-autopuolella: http://www.akt.fi/easydata/customers/akt/files/1_Tessit_ja_palkkatau/tes_2012/kuorma-auto_palkat_1.10.2012_id_8337.pdf
Noitahan ei sitte läheskään joka talossa noudateta!
Ja kiitos myös Lady-Rahtarille, joka kertoi naisen näkökulmaa
niin ehkä joutuu hieman noista haaveista luopumaan jos töihin haluaa?
Eikä niissä jakeluhommissakaan varmasti mitään vikaa ole. Kun itse on lähinnä saanut sen kuvan, että lastataan paikassa a, puretaan paikkaan b ja a:n ja b:n välissä on 2km.
..<klipeti klip>Palkkauksesta sen verran, että kuulostaa ihan samalta kuin tämä taksialakin. Täällä vaan ajetaan %-palkalla eikä mistään lisistä puhuta vaikka ne lakisääteisiä ovatkin. Jos menet sellaisia pyytämään/vaatimaan niin sut nauretaan pellolle. Päteekö myös rahtipuolella? Palkkaus on yksi mikä rahtipuolella vetää puoleensa. Olisi ainakin vakituiset tulot. %-palkalla kun täällä ajaa, niin taksikuskin palkalla saa vetää 10-16h työpäiviä, että pystyy elättämään itsensä (vuokra, auto sun muut pikkulaskut...). Eli juuh, "oudot" työajat ovat tuttuja Ja ei, en aio siirtyä päiväkuljettajaksi, en taksipuolella ja jos rahtipuolelle tulen, niin yökuskina myös jatkaisin. Aamu unisuutta ilmenee ihan liikaa Eikä niissä jakeluhommissakaan varmasti mitään vikaa ole. Kun itse on lähinnä saanut sen kuvan, että lastataan paikassa a, puretaan paikkaan b ja a:n ja b:n välissä on 2km. Se vaan ei kuulosta siltä "omalta jutulta". Jos joku valaisisi tätä mulle enemmän?