0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kauppalehden internet sivustolla juttu "jättirekasta"
Laiskoille linkkiä:http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-on-rekalla-kokoa-suomen-pisin-tien-paalle/rWdC45cb Jäisessä ylämäessä kuljettaja voi helposti heittää renkaisiin ketjut päälle. Eihän siinä sen kummempaa. Liekkö sitten varusteena OnSpotit tai vastaavat?
"Gunnebon 8millin paripyöräketjut... kertaa neljä "
mieluummin 2 ja teli ylös.
ja paljonko enempi on autolle tuleva raha? onhan tossa kuluvia osia paljon enempi
Toisaalta sitä pohtii, miksi näitä runkokuljetuksia ei oo laitettu ihan oikeilla junilla kuljetettaviksi. Toki VR on VR, hidas ja kallis mutta silti...
Ei VR viitti edes omille ratatyömailleen viedä vaunujen kyydissä tavaraa kun hukkuvat matkalla ihan jonnekki muualle ja on myöskin kallista. Tämä oli vastaus kun naureskeltiin kun piti lähteä nuppina viemään tavaraa Kemiin.
Tulevaa talvea odotetaan jännityksellä. Huonon kelin aikaan menee vissiinkin puolikkaana perille. Joku miettikin jotta mitä jos se keli muuttuu matkalla, kuitenkin Vantaa - Oulu välillä keli muuttuu kerran jos toisenkin.
Joo ja yllätys yllätys, eihän se täysperävaunu liiku terminaalin pihassa mihinkään sillä pelkällä puolikkaan veturilla jos on lumi maassa. Painaa kuitenkin n. 40t. Pari kertaa ovat Oulun päässä joutuneet pyytämään joltain apuja, onneksi sieltä melkein aina joku täysperän veturikin löytyy.
No ei muuta ku opettelemaan peruuttamaan se yhdistelmänä laituriin.
Onhan se vähän erilainen... Ensimmäisessä vaunussa 3.akseli on kevennettävissä, mutta syö kuulemma vetopöydältä painoa.
Ensimmäisessä vaunussa 3.akseli on kevennettävissä, mutta syö kuulemma vetopöydältä painoa.
No voi ristus.. Tuossa nyt ei oo mitään järkeä Se kevennys ens talveksi 1 akseliin.... Tota 3 akselin kevennystä voi sit käyttää pihoilla käännellessä...
Pitikö tommonen asia varsin kokeilla? Luulis että jokainen ysiluokan fysiikantunnilla hereillä ollut osais moisen kertoa ihan suoraan...
Siinä on käsittääkseni haettu sitä jotta saadaan ketterämmin kääntymään sekä jäläkimmäinen vaunu tulisi ns. samoja jälkiä pitkin.
On on, sehän on ihan selvä juttu. Varsinkin kun se vaunukaan ei ole normimittainen, niin sitä suuremmalla syyllä. Eihän normimittaista puolikastakaan tahdo saada menemään kääntyvyyssääntöön nousevan ykkösakselin kanssa, jos yrittää saada samalla painoja kohdilleen tasakuormalla. Tuo kun on vielä pidempi, niin sitä enempi on ongelmia sen kääntymisen kanssa. Mutta tuo pöydän keventyminen on ihan päivänselvä juttu.Tuossa kun olen ajoittain pähkäillyt puolikkaan rakentamista, niin ihan aikuisten oikeasti pitäis olla nostimet joka akselilla ja viimeinen ohjaava. Punttikuormalla kaikki maassa, liukkaalla vois nostaa/kevittää ykköstä. Peräpään keventyessä otettais kakkosakseli ilmaan ja siten paras kääntyvyys. Sitten kun saa kuorman pois (tai riittävän tyhjäksi), niin ykkönen ja kolmonen ilmaan ja kakkonen maahan. Hintaa tulis pientä vaille hirveesti ja todennäköisesti vielä ongelmia katsastusmiehen kanssa, mutta olishan hyvä värkki pyöritellä.