Kirjoittaja Aihe: jätti rekka  (Luettu 82396 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: jätti rekka
« Vastaus #22 : 14-03-2015, 08:55:19 »
ei siitä keulilta puutu kuin PL/BG/tms -kilpinen veturi niin sitten olisi jo todella vihreää.
Escucha el Oi!

Poissa Raider Japa

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jätti rekka
« Vastaus #23 : 14-03-2015, 11:46:02 »
Kauppalehden internet sivustolla juttu "jättirekasta"

Poissa James

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 544
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: DAF
Vs: jätti rekka
« Vastaus #24 : 14-03-2015, 12:37:37 »
Kauppalehden internet sivustolla juttu "jättirekasta"

Laiskoille linkkiä:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-on-rekalla-kokoa-suomen-pisin-tien-paalle/rWdC45cb

Jäisessä ylämäessä kuljettaja voi helposti heittää renkaisiin ketjut päälle. Eihän siinä sen kummempaa. Liekkö sitten varusteena OnSpotit tai vastaavat?

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: jätti rekka
« Vastaus #25 : 14-03-2015, 21:31:16 »
Laiskoille linkkiä:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-on-rekalla-kokoa-suomen-pisin-tien-paalle/rWdC45cb

Jäisessä ylämäessä kuljettaja voi helposti heittää renkaisiin ketjut päälle. Eihän siinä sen kummempaa. Liekkö sitten varusteena OnSpotit tai vastaavat?

"Gunnebon 8millin paripyöräketjut... kertaa neljä "  :heko:
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jätti rekka
« Vastaus #26 : 14-03-2015, 21:46:59 »
"Gunnebon 8millin paripyöräketjut... kertaa neljä "  :heko:
mieluummin 2 ja teli ylös.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: jätti rekka
« Vastaus #27 : 14-03-2015, 23:06:26 »
mieluummin 2 ja teli ylös.

En mä hakenutkaan parasta, vaan sitä et mikä olis "helppo". ;)
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa cvan

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: jätti rekka
« Vastaus #28 : 15-03-2015, 21:51:14 »
ja paljonko enempi on autolle tuleva raha? onhan tossa kuluvia osia paljon enempi
volvo-09 toinen miljoona lähti

Poissa justus

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 150
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jussi
  • Työajokki: Scania
Vs: jätti rekka
« Vastaus #29 : 15-03-2015, 22:02:39 »
Laiskoille linkkiä:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-on-rekalla-kokoa-suomen-pisin-tien-paalle/rWdC45cb

Jäisessä ylämäessä kuljettaja voi helposti heittää renkaisiin ketjut päälle. Eihän siinä sen kummempaa. Liekkö sitten varusteena OnSpotit tai vastaavat?
Tuttu vak.illa töissä, niin sanos et koeajojen jälkeen kärryn oli lisätty kevennin. Ei tullu kysyttyä että tyhjentääkö vain 1. akselin vai myös 2. Ei oltu varmaan ajateltu, et vetäville saatetaan tarvita painoa.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jätti rekka
« Vastaus #30 : 15-03-2015, 22:10:30 »
ja paljonko enempi on autolle tuleva raha? onhan tossa kuluvia osia paljon enempi
Kesko omistaa kärryt, ilmeisesti.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: jätti rekka
« Vastaus #31 : 15-03-2015, 22:50:09 »
Toisaalta sitä pohtii, miksi näitä runkokuljetuksia ei oo laitettu ihan oikeilla junilla kuljetettaviksi. Toki VR on VR, hidas ja kallis mutta silti...

Poissa Vantage

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 262
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: NIKO
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R
Vs: jätti rekka
« Vastaus #32 : 15-03-2015, 23:02:44 »
Toisaalta sitä pohtii, miksi näitä runkokuljetuksia ei oo laitettu ihan oikeilla junilla kuljetettaviksi. Toki VR on VR, hidas ja kallis mutta silti...
Ei VR viitti edes omille ratatyömailleen viedä vaunujen kyydissä tavaraa kun hukkuvat matkalla ihan jonnekki muualle ja on myöskin kallista. Tämä oli vastaus kun naureskeltiin kun piti lähteä nuppina viemään tavaraa Kemiin.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: jätti rekka
« Vastaus #33 : 15-03-2015, 23:12:30 »
Ei VR viitti edes omille ratatyömailleen viedä vaunujen kyydissä tavaraa kun hukkuvat matkalla ihan jonnekki muualle ja on myöskin kallista. Tämä oli vastaus kun naureskeltiin kun piti lähteä nuppina viemään tavaraa Kemiin.
Nii-i. Oon ehkä joskus kertonukin, kun mentiin Raumalle siirtämään vinyliasetaattia junasta varastoon. Piti olla 6kpl 50tn vaunuja, päästiin pelipaikoille niin raiteella oli 6kpl 27tn vaunuja (ja nekin toista tuntia myöhässä). Kyseltiin että mitäs mitäs, 80-85tn tavaraa puuttuu. 'Joo, ne tulikin erilaisilla vaunuilla, niitä on 9 noita 27 tonnisia.' 'Nii... Tossa on kuus, mites loput?' 'Joo, yks jäi laakerivian takia Tampereelle, tulee huomenna.' 'Okei, mites loput?' 'Mitkä loput?' 'No tossa on kuus, yks laakeriremontissa Treella, tekee seittemän. Ja jos niitä kerran on yheksän, niin kaks puuttuu...' 'Niin juu... Ihan totta... Täytyykin ruveta kyseleen.' Sit tuli joskus iltapäivällä tieto, että ne kolme puuttuvaa ovat seuraavana aamuna kasilta purkupaikalla. Olisko ollu kymmenen, kun sitten oikeesti olivat...
Että kyllä loppuisi Oulusta eväät, jos VR:n kyydillä menis. Ja eihän ne lämpötilasäädeltyjä vois edes viedä, tokkos niillä on semmosia vaunujakaan.

Poissa amatöörin apulainen

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Fh 520 6x4
Vs: jätti rekka
« Vastaus #34 : 16-03-2015, 21:27:30 »
Laiskoille linkkiä:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-on-rekalla-kokoa-suomen-pisin-tien-paalle/rWdC45cb

Jäisessä ylämäessä kuljettaja voi helposti heittää renkaisiin ketjut päälle. Eihän siinä sen kummempaa. Liekkö sitten varusteena OnSpotit tai vastaavat?
Orpen jättirekassa on onspotit.

Poissa Hiltsu

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 125
  • Sukupuoli: Mies
  • Pirkkaa Kuopio - Vantaa
  • Ikkunakyltti: Hiltsu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo FH500 -12
Vs: jätti rekka
« Vastaus #35 : 03-04-2015, 19:58:33 »
Onhan se vähän erilainen...

Ensimmäisessä vaunussa 3.akseli on kevennettävissä, mutta syö kuulemma vetopöydältä painoa.

Työpaikkoja kait tuo ei vähennä kun ajaneevat 2-kuljettajan voimin.

Kehittinytkin oli vakin tekele... Hissin lipassa on letkut suojattu

Tulevaa talvea odotetaan jännityksellä. Huonon kelin aikaan menee vissiinkin puolikkaana perille. Joku miettikin jotta mitä jos se keli muuttuu matkalla, kuitenkin Vantaa - Oulu välillä keli muuttuu kerran jos toisenkin.

Poissa vikke

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Työajokki: FH4 460
Vs: jätti rekka
« Vastaus #36 : 03-04-2015, 20:24:29 »
Tulevaa talvea odotetaan jännityksellä. Huonon kelin aikaan menee vissiinkin puolikkaana perille. Joku miettikin jotta mitä jos se keli muuttuu matkalla, kuitenkin Vantaa - Oulu välillä keli muuttuu kerran jos toisenkin.

Joo ja yllätys yllätys, eihän se täysperävaunu liiku terminaalin pihassa mihinkään sillä pelkällä puolikkaan veturilla jos on lumi maassa. Painaa kuitenkin n. 40t. Pari kertaa ovat Oulun päässä joutuneet pyytämään joltain apuja, onneksi sieltä melkein aina joku täysperän veturikin löytyy.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: jätti rekka
« Vastaus #37 : 03-04-2015, 20:26:27 »
Joo ja yllätys yllätys, eihän se täysperävaunu liiku terminaalin pihassa mihinkään sillä pelkällä puolikkaan veturilla jos on lumi maassa. Painaa kuitenkin n. 40t. Pari kertaa ovat Oulun päässä joutuneet pyytämään joltain apuja, onneksi sieltä melkein aina joku täysperän veturikin löytyy.

No ei muuta ku opettelemaan peruuttamaan se yhdistelmänä laituriin.  :ide3:
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa vikke

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Työajokki: FH4 460
Vs: jätti rekka
« Vastaus #38 : 03-04-2015, 20:32:07 »
No ei muuta ku opettelemaan peruuttamaan se yhdistelmänä laituriin.  :ide3:

Oli ne kokeillutkin, kuulemma "hieman" hankalaa  :soo: Ei ole edes tarpeeksi iso piha, että saisi suoraksi laiturin eteen.

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1105
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: jätti rekka
« Vastaus #39 : 03-04-2015, 20:46:00 »
Onhan se vähän erilainen...
Ensimmäisessä vaunussa 3.akseli on kevennettävissä, mutta syö kuulemma vetopöydältä painoa.

No voi ristus.. Tuossa nyt ei oo mitään järkeä  :pase: Se kevennys ens talveksi 1 akseliin....  Tota 3 akselin kevennystä voi sit käyttää pihoilla käännellessä...
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: jätti rekka
« Vastaus #40 : 03-04-2015, 22:54:50 »
Ensimmäisessä vaunussa 3.akseli on kevennettävissä, mutta syö kuulemma vetopöydältä painoa.
Pitikö tommonen asia varsin kokeilla? Luulis että jokainen ysiluokan fysiikantunnilla hereillä ollut osais moisen kertoa ihan suoraan...

Poissa Hiltsu

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 125
  • Sukupuoli: Mies
  • Pirkkaa Kuopio - Vantaa
  • Ikkunakyltti: Hiltsu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo FH500 -12
Vs: jätti rekka
« Vastaus #41 : 04-04-2015, 08:49:47 »
Joo ja yllätys yllätys, eihän se täysperävaunu liiku terminaalin pihassa mihinkään sillä pelkällä puolikkaan veturilla jos on lumi maassa. Painaa kuitenkin n. 40t. Pari kertaa ovat Oulun päässä joutuneet pyytämään joltain apuja, onneksi sieltä melkein aina joku täysperän veturikin löytyy.
Joo kun sitä on talvella hieman ihneissään itekkin tuon kärrin kanssa vaikka nupissa on kuormaa... Tietty talvipinnalla jotain vaikutusta.

No voi ristus.. Tuossa nyt ei oo mitään järkeä  :pase: Se kevennys ens talveksi 1 akseliin....  Tota 3 akselin kevennystä voi sit käyttää pihoilla käännellessä...
Pitikö tommonen asia varsin kokeilla? Luulis että jokainen ysiluokan fysiikantunnilla hereillä ollut osais moisen kertoa ihan suoraan...
Siinä on käsittääkseni haettu sitä jotta saadaan ketterämmin kääntymään sekä jäläkimmäinen vaunu tulisi ns. samoja jälkiä pitkin.


Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: jätti rekka
« Vastaus #42 : 04-04-2015, 12:44:50 »
Siinä on käsittääkseni haettu sitä jotta saadaan ketterämmin kääntymään sekä jäläkimmäinen vaunu tulisi ns. samoja jälkiä pitkin.
On on, sehän on ihan selvä juttu. Varsinkin kun se vaunukaan ei ole normimittainen, niin sitä suuremmalla syyllä. Eihän normimittaista puolikastakaan tahdo saada menemään kääntyvyyssääntöön nousevan ykkösakselin kanssa, jos yrittää saada samalla painoja kohdilleen tasakuormalla. Tuo kun on vielä pidempi, niin sitä enempi on ongelmia sen kääntymisen kanssa. Mutta tuo pöydän keventyminen on ihan päivänselvä juttu.

Tuossa kun olen ajoittain pähkäillyt puolikkaan rakentamista, niin ihan aikuisten oikeasti pitäis olla nostimet joka akselilla ja viimeinen ohjaava. Punttikuormalla kaikki maassa, liukkaalla vois nostaa/kevittää ykköstä. Peräpään keventyessä otettais kakkosakseli ilmaan ja siten paras kääntyvyys. Sitten kun saa kuorman pois (tai riittävän tyhjäksi), niin ykkönen ja kolmonen ilmaan ja kakkonen maahan. Hintaa tulis pientä vaille hirveesti ja todennäköisesti vielä ongelmia katsastusmiehen kanssa, mutta olishan hyvä värkki pyöritellä.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jätti rekka
« Vastaus #43 : 04-04-2015, 13:04:13 »
On on, sehän on ihan selvä juttu. Varsinkin kun se vaunukaan ei ole normimittainen, niin sitä suuremmalla syyllä. Eihän normimittaista puolikastakaan tahdo saada menemään kääntyvyyssääntöön nousevan ykkösakselin kanssa, jos yrittää saada samalla painoja kohdilleen tasakuormalla. Tuo kun on vielä pidempi, niin sitä enempi on ongelmia sen kääntymisen kanssa. Mutta tuo pöydän keventyminen on ihan päivänselvä juttu.

Tuossa kun olen ajoittain pähkäillyt puolikkaan rakentamista, niin ihan aikuisten oikeasti pitäis olla nostimet joka akselilla ja viimeinen ohjaava. Punttikuormalla kaikki maassa, liukkaalla vois nostaa/kevittää ykköstä. Peräpään keventyessä otettais kakkosakseli ilmaan ja siten paras kääntyvyys. Sitten kun saa kuorman pois (tai riittävän tyhjäksi), niin ykkönen ja kolmonen ilmaan ja kakkonen maahan. Hintaa tulis pientä vaille hirveesti ja todennäköisesti vielä ongelmia katsastusmiehen kanssa, mutta olishan hyvä värkki pyöritellä.
nouseva ykkösakselikin on sallittu Euroopassa eli meillä jos se on ohjattu nopeussignaalilla ja laskee olikohan yli 30 km/h. Hinnan lisäksi noille nouseville tulee painoakin jonkun verran. Pelkkä kevennys ois helpompi kun ei tarvi kuin venttiilit.

Mutta tota Keskon poikkeuslupaa en ymmärrä, ois se nyt saanut olla edes euromittasista moduuleista kasattu, ois voinut sitten sitä takimmaistakin liikutella veturilla kun nykäsee dollyn alta pois.