0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
hmm..siis miten toi tungetaan sinne maan & raadon väliin?
ihme sinänsä koska ne ovat hellävaraisin tapa saada auto pyörilleen.
saahan autonostureillakin nopeasti auton pystyyn mutta mitä se sitten maksaa?? mansikoita ja hunajaa?
Autonosturilla auton saa nopeasti rikki. Autossa on pyörät sitä varten, että se kulkee maata pitkin. Jos se olis tarkotettu liikkumaan ilmassa, siinä olis siivet.Joka työmaalla, missä nosturilla on kasaa siivottu, vehkeet on noston jälkeen ollu enempi rikki kun siinä kasassa ollessa. Leikkakaluhinureilla on sitten tehty pienempi tuhoja, isoihin ei oo riittäny voimat. Mutta sitten kun on ollu Hinausauto, ei oo sitten särkyny nostossa enää mitään.Hinausautossa on vähintään kaks vinssiä, joita voi ajaa yhtäaikaa, mutta silti eri nopeudella. Mieluusti joku 30-40tm nosturi tukemista varten. Tukijalkoja niin, että se oikeasti pysyy paikoillaan, vaikka maapohja olis vähän huonompikin. Tietysti sitten kaikkea tarpeellista hilpettä ja sälpettä pitää löytyä, mutta ennen kaikkea autosta pitää löytyä Kuljettaja. Kuljettajalla pitää olla kunnon kokemus raskaasta kalustosta, eikä siihen riitä mikään mt-AuK tai Rajamäen kuljettajakurssi. Ajoneuvotekniikasta pitää olla kunnon perustiedot, samoin jonkinlaista pohjaa mekaniikasta ja lujuusopista, eikä yhtään haittaa vaikka olis kokemusperäistä. Mieluummin korjaamokokemusta, mutta varsinkin hinauskokemusta pienemmillä kamppeilla. Raskas Hinausauto ei ole mikään hyppypaikka, jota ajetaan päivä silloin ja toinen tällöin, sitten tulee tuhoa ja paljon.Kehtaan väittää, että Suomesta löytyy max 10 Hinausautoa, eikä niihinkään kaikkiin löydy Kuljettajaa. Ja sitten kun ne kamppeet on pois viivojen välistä, niiden kiire on jo loppunut. Se on ihan yks se ja sama, tuleeko se Hinausauto sinne 20 km vai 200 km päästä. Siinä muutaman tunnin odottamalla voi säästää muutaman viikon paja-ajan, kun sitä autoa ei rikota enempää. Vakuutusyhtiötkin ovat tämän huomanneet, eivätkä välttämättä enää hyväksy mitä tahansa hinureita töihin. Se on eri asia, jos P3 sinne jonkun lelun tilaa, sille vakuutusyhtiö ei mahda mitään.
Kehtaan väittää, että Suomesta löytyy max 10 Hinausautoa, eikä niihinkään kaikkiin löydy Kuljettajaa. Ja sitten kun ne kamppeet on pois viivojen välistä, niiden kiire on jo loppunut. Se on ihan yks se ja sama, tuleeko se Hinausauto sinne 20 km vai 200 km päästä. Siinä muutaman tunnin odottamalla voi säästää muutaman viikon paja-ajan, kun sitä autoa ei rikota enempää. Vakuutusyhtiötkin ovat tämän huomanneet, eivätkä välttämättä enää hyväksy mitä tahansa hinureita töihin. Se on eri asia, jos P3 sinne jonkun lelun tilaa, sille vakuutusyhtiö ei mahda mitään.
Kyllä ne kuljettajat on sukupuuttoon kuoleva laji. Turussakin oli hinausauton kuljettaja viellä kesällä.
Kukas jatkaa Scanialla työskentelyä ?Koskinen mutkin "pelasti" kun betoniauton kippasin.