Kirjoittaja Aihe: Kuorma-auton nosto ojasta  (Luettu 27823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Kuorma-auton nosto ojasta
« : 30-07-2008, 13:23:30 »
Kohtuullisen fiksu systeemi ruotsalaisilla... :hattu:

http://www.sos-stockholm.se/gallery/viewphoto.php?id=8395

Poissa Tombstoun

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 446
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #1 : 30-07-2008, 18:14:37 »
Juuh Suomessaki ne kokeili virojoella hinausapu Andersson tota ku meni sen venäläisen puolikas lasti pääl kyljellee

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #2 : 31-07-2008, 00:50:39 »
hmm..siis miten toi tungetaan sinne maan & raadon väliin?
Escucha el Oi!

Poissa ilpo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 174
  • Sukupuoli: Mies
    • kuvia
  • Ikkunakyltti: IPE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: pirkka r560
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #3 : 31-07-2008, 07:07:53 »
hmm..siis miten toi tungetaan sinne maan & raadon väliin?
kaivaa pienen kuopan mihin laittaa ton palkeen jos ei muuten saa asennettua, ainaki olettaisin näin onnistuvan.
Demokratian bugi. Idiootin ääni on yhtä painava kuin viisaan

Poissa vesku

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • ''Hinuri miehet heiluttaa'' ;)
  • Ikkunakyltti: (fin)Vesku
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Fh12-95/FL11-86
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #4 : 28-11-2011, 22:49:25 »
Homma etenee näin: ensin maan ja korin väliin laitetaan "korkeapainetyynyt"(8par) tyhjänä n.3cm paksuja jotka nostaa n.35cm jonka jälkeen onkin mukavasti tilaa asetella "matalapainetyynyt"(0,1par) paikalleen 15cm-120cm. vastakkaiselle puolelle täytetään matalapainetyynyt joiden päälle auto "kaadetaan" ja lasketaan turvallisesti pyörilleen. matalapainetyynyjä ei suomesta löydy kuin n.20kpl, ihme sinänsä koska ne ovat hellävaraisin tapa saada auto pyörilleen. MAINOS: (meillä täällä lempäälässä) HINAUSAUTOT K.SULINKO AY, puh.0500337925 on 7kpl kyseisiä tyynyjä valmiina tositoimiin.
Ajat sitten millä tahansa työksesi, kun paha tilanne tulee eteen soitat kumminkin mulle!! Joten lopeta pullistelu, miten pahat paikat/ paljonko oot ajanu!!

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #5 : 29-11-2011, 07:59:20 »
ihme sinänsä koska ne ovat hellävaraisin tapa saada auto pyörilleen.
Jos tuo on jonkun mielestä hellävaraisin tapa, niin kannattaa sitten tutustua alaan vähän enemmänkin.

Tyynyissä on vielä se, että ne ovat kuitenkin liian pieniä jakamaan sitä painetta kunnolla. Lopputuloksena on sitten aaltoillut vuoripelti. Jos se on mytyssä jo valmiiks, niin mitäs siinä sitten, mutta kun ei aina ole.
Kapelliautoonhan noista nyt ei juuri hyötyä ole.

Itekään en tee hinaushommia työkseni, mutta nähny monesti kahdella vaijerilla vetoja, joita pehmeämmin ei voi enää autoa pyörilleen ottaa. Lyhemmälle etäisyydelle sama onnistuu nosturilla tukien. Tokihan tuossa on se, että se pitää oikeasti OSATA.

Poissa puruluu

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 78
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: CraneDivisionFinland
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo+palsormii
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #6 : 29-11-2011, 21:34:55 »
.
« Viimeksi muokattu: 21-02-2012, 16:18:42 kirjoittanut puruluu »
-kaikki alta 100 tonnimetriset on laskureita, ja yli olevat nostureita-
-rantakunnossa se on hyljekkin-

Poissa vesku

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • ''Hinuri miehet heiluttaa'' ;)
  • Ikkunakyltti: (fin)Vesku
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Fh12-95/FL11-86
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #7 : 30-11-2011, 16:32:25 »
No eihän ne tyynyt tietenkään jokaiseen nostoon sovikaan jo niiden suuremman työmäärän takia mutta esim. ns.ylikulmassa makaavien autojen nostoon soveltuvat hyvin(kuten viestiketjun aloitus kuvassa). saahan autonostureillakin nopeasti auton pystyyn mutta mitä se sitten maksaa?? mansikoita ja hunajaa?
Ajat sitten millä tahansa työksesi, kun paha tilanne tulee eteen soitat kumminkin mulle!! Joten lopeta pullistelu, miten pahat paikat/ paljonko oot ajanu!!

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #8 : 30-11-2011, 19:20:29 »
saahan autonostureillakin nopeasti auton pystyyn mutta mitä se sitten maksaa?? mansikoita ja hunajaa?
Autonosturilla auton saa nopeasti rikki. Autossa on pyörät sitä varten, että se kulkee maata pitkin. Jos se olis tarkotettu liikkumaan ilmassa, siinä olis siivet.
Joka työmaalla, missä nosturilla on kasaa siivottu, vehkeet on noston jälkeen ollu enempi rikki kun siinä kasassa ollessa. Leikkakaluhinureilla on sitten tehty pienempi tuhoja, isoihin ei oo riittäny voimat. Mutta sitten kun on ollu Hinausauto, ei oo sitten särkyny nostossa enää mitään.

Hinausautossa on vähintään kaks vinssiä, joita voi ajaa yhtäaikaa, mutta silti eri nopeudella. Mieluusti joku 30-40tm nosturi tukemista varten. Tukijalkoja niin, että se oikeasti pysyy paikoillaan, vaikka maapohja olis vähän huonompikin. Tietysti sitten kaikkea tarpeellista hilpettä ja sälpettä pitää löytyä, mutta ennen kaikkea autosta pitää löytyä Kuljettaja. Kuljettajalla pitää olla kunnon kokemus raskaasta kalustosta, eikä siihen riitä mikään mt-AuK tai Rajamäen kuljettajakurssi. Ajoneuvotekniikasta pitää olla kunnon perustiedot, samoin jonkinlaista pohjaa mekaniikasta ja lujuusopista, eikä yhtään haittaa vaikka olis kokemusperäistä. Mieluummin korjaamokokemusta, mutta varsinkin hinauskokemusta pienemmillä kamppeilla. Raskas Hinausauto ei ole mikään hyppypaikka, jota ajetaan päivä silloin ja toinen tällöin, sitten tulee tuhoa ja paljon.

Kehtaan väittää, että Suomesta löytyy max 10 Hinausautoa, eikä niihinkään kaikkiin löydy Kuljettajaa. Ja sitten kun ne kamppeet on pois viivojen välistä, niiden kiire on jo loppunut. Se on ihan yks se ja sama, tuleeko se Hinausauto sinne 20 km vai 200 km päästä. Siinä muutaman tunnin odottamalla voi säästää muutaman viikon paja-ajan, kun sitä autoa ei rikota enempää. Vakuutusyhtiötkin ovat tämän huomanneet, eivätkä välttämättä enää hyväksy mitä tahansa hinureita töihin. Se on eri asia, jos P3 sinne jonkun lelun tilaa, sille vakuutusyhtiö ei mahda mitään.

Poissa säiliösami

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 301
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: PKK 74
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH 540
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #9 : 01-12-2011, 14:01:16 »
Autonosturilla auton saa nopeasti rikki. Autossa on pyörät sitä varten, että se kulkee maata pitkin. Jos se olis tarkotettu liikkumaan ilmassa, siinä olis siivet.
Joka työmaalla, missä nosturilla on kasaa siivottu, vehkeet on noston jälkeen ollu enempi rikki kun siinä kasassa ollessa. Leikkakaluhinureilla on sitten tehty pienempi tuhoja, isoihin ei oo riittäny voimat. Mutta sitten kun on ollu Hinausauto, ei oo sitten särkyny nostossa enää mitään.

Hinausautossa on vähintään kaks vinssiä, joita voi ajaa yhtäaikaa, mutta silti eri nopeudella. Mieluusti joku 30-40tm nosturi tukemista varten. Tukijalkoja niin, että se oikeasti pysyy paikoillaan, vaikka maapohja olis vähän huonompikin. Tietysti sitten kaikkea tarpeellista hilpettä ja sälpettä pitää löytyä, mutta ennen kaikkea autosta pitää löytyä Kuljettaja. Kuljettajalla pitää olla kunnon kokemus raskaasta kalustosta, eikä siihen riitä mikään mt-AuK tai Rajamäen kuljettajakurssi. Ajoneuvotekniikasta pitää olla kunnon perustiedot, samoin jonkinlaista pohjaa mekaniikasta ja lujuusopista, eikä yhtään haittaa vaikka olis kokemusperäistä. Mieluummin korjaamokokemusta, mutta varsinkin hinauskokemusta pienemmillä kamppeilla. Raskas Hinausauto ei ole mikään hyppypaikka, jota ajetaan päivä silloin ja toinen tällöin, sitten tulee tuhoa ja paljon.

Kehtaan väittää, että Suomesta löytyy max 10 Hinausautoa, eikä niihinkään kaikkiin löydy Kuljettajaa. Ja sitten kun ne kamppeet on pois viivojen välistä, niiden kiire on jo loppunut. Se on ihan yks se ja sama, tuleeko se Hinausauto sinne 20 km vai 200 km päästä. Siinä muutaman tunnin odottamalla voi säästää muutaman viikon paja-ajan, kun sitä autoa ei rikota enempää. Vakuutusyhtiötkin ovat tämän huomanneet, eivätkä välttämättä enää hyväksy mitä tahansa hinureita töihin. Se on eri asia, jos P3 sinne jonkun lelun tilaa, sille vakuutusyhtiö ei mahda mitään.
Edellisen työnantajan Setra meni melko syvälle Toivakan varikon lähellä. Firman oma 88 meni paikalle ja sen Kuljettaja totesi, että ei näillä vehkeillä. Tilasi paikalle sen ison ja punaisen Hinausauton ja Kuljettajan. Setra tuli ylös ilman mitään lisävaurioita.
Liikenneneuvos itki laskusta, mutta myöhemmin pyörsi puheensa, kun oli miettinyt, mitä kustannusta olisi tullut, jos sitä sillä pienellä Volvolla olisi väkisin yritetty raastaa.

Poissa temppu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 172
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Sisu Polar
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #10 : 01-12-2011, 15:15:55 »
Kehtaan väittää, että Suomesta löytyy max 10 Hinausautoa, eikä niihinkään kaikkiin löydy Kuljettajaa. Ja sitten kun ne kamppeet on pois viivojen välistä, niiden kiire on jo loppunut. Se on ihan yks se ja sama, tuleeko se Hinausauto sinne 20 km vai 200 km päästä. Siinä muutaman tunnin odottamalla voi säästää muutaman viikon paja-ajan, kun sitä autoa ei rikota enempää. Vakuutusyhtiötkin ovat tämän huomanneet, eivätkä välttämättä enää hyväksy mitä tahansa hinureita töihin. Se on eri asia, jos P3 sinne jonkun lelun tilaa, sille vakuutusyhtiö ei mahda mitään.

Kyllä ne kuljettajat on sukupuuttoon kuoleva laji. Turussakin oli hinausauton kuljettaja viellä kesällä.

^   Klikkaa isommaksi   ^ *päivitetty 31.01.09*

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #11 : 01-12-2011, 20:33:29 »
Kyllä ne kuljettajat on sukupuuttoon kuoleva laji. Turussakin oli hinausauton kuljettaja viellä kesällä.
Näin on ja nyt on enää vain kaksi hinausautoa...
Raision mu*kkua ei tietty nyt edes lasketa.

Poissa Puuhis

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 413
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #12 : 01-12-2011, 20:41:18 »
Kyllä ne kuljettajat on sukupuuttoon kuoleva laji. Turussakin oli hinausauton kuljettaja viellä kesällä.
Kukas jatkaa Scanialla työskentelyä ?
Koskinen mutkin "pelasti" kun betoniauton kippasin.
Volvo T6 340hp :)

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Kuorma-auton nosto ojasta
« Vastaus #13 : 01-12-2011, 20:45:12 »
Kukas jatkaa Scanialla työskentelyä ?
Koskinen mutkin "pelasti" kun betoniauton kippasin.
Scanioilla ja tuoltahan se selviää, kun katsoo meikäläisen työkuvia...

Muok, Itse olet vielä käynyt kommentoimassa kuvia, etkä silti tiedä???