0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ei. Yli 28m pitää olla EBS:t, hätäjarruavustimet, kaistavahdit, kamerat ym. ym. ym. Toki tietysti jos ne laittaa, niin mikäs siinä. Mut tuskin kannattaa.
Samaan syssyyyn nousi yhdistelmien suurin kokonaismassakin 77 tonniin, mutta vain eräällä teknisellä ratkaisulla.Hybridiauton massasta jätetään 1 tonni huomioimatta, joten hybridi Sisun vetämän yhdistelmän vaakalappu saa laillisesti näyttää 77 t.
Vaihtoehtoisia käyttövoimia käyttävän auton massa saa olla 1 momentin 1–8 kohdassa säädettyä suurinta sallittua arvoa suurempi siltä osin kuin valmistaja osoittaa, että massan kasvu johtuu vaihtoehtoisen käyttövoiman edellyttämästä lisäpainosta. Lisäystä saa olla enintään yksi tonni.
Yhdistelmän massa saa olla 1 momentissa säädettyä suurinta sallittua arvoa suurempi 21 §:n 5 momentissa säädetyin edellytyksin, jos yhdistelmän osana on mainitussa momentissa tarkoitettu vaihtoehtoisia käyttövoimia käyttävä auto
Aattelin linkittää nämä, niin näkee ettei tarvi ajatella jotta "mitä baarin puhetta tuokin on".
Pykälä koskee näköjään myös kaasuautoja. Onkos markkinoilla tarpeeksi tehokasta kaasumallia 76 tonnin kokonaismassoille? Vissiin tehovaatimus pitää laskea 77 tonnin mukaan.Muoks: Eipä sen yhdistelmän tarvitse olla 76-tonninenkaan vaan +1 tonnia on käytettävissä myös vaikka puoliperäyhdistelmässä. Hyvä niin.
on niin pienet nämä Suomen markkinat, ettei kannata tänne kehitellä mitään omaa. 460 on suurin, mitä volvolta saa kaasuna
entäs Iveco tai Scania ? Nehän on oikeita kaasumoottoreita, Volvon ei.
Kaveri ajanut jo pari vuotta pitkää 5-akselista Scaniaa ja perässä 5-akselinen kärry. Ei keksi mitään pahaa sanottavaa verrattuna yhden nipun vähemmän ottavaan lyhyeen neliakseliseen vetäjään verrattuna. Puutavaran ajosta siis kyse.Hällä on kokemusta myös puoliperä+vasikka-yhdistelmästä hakkeen ajossa ja on tuo pitkä HCT-auto kuulemma aivan eri luokan vehjes ajettavuudeltaan talvikeleissä.
en tiijä, en oo perehtyny. En ole yhtään autoo ostamassa. Tota vaan sivuttiin yhellä kurssilla
Eilen juttelin kotkassa superjunan kuskin kanssa, sanoi että pitäs talveksi kieltää tämmöset keksinnöt.On saanu hiekotella ja olla hinattavana kuulemma ihan tarpeeksi... Kaks kärryä on hanurista.
Tuntuu että pelkällä b-junalla on mahdotonta ajella vaikka kuinka latoisi painoa linkkiin. Saatika se että on molemmissa pitkissä kärryissä "sopivasti" painoa.
Lisiä pitäs maksaa jo vasikka eli kyykäärmeyhistelmän sompailusta.Noille hct junille pitäs saada oma palkkaluokka.
Ei ole vielä palkkaluokkaa tullut, mutta hct lisä kyllä kaikilta tunneilta mitä sellaista olen ajanut.Ja itse asiassa tykkään kyllä ajaakin kyseisellä vekottimella.
Mua ei vois vähempää kiinnostaa puolikasta pitemmät yhdistelmät.. Vituttaa muutenkin jo mää hommat..