Kirjoittaja Aihe: Vetokytkimistä  (Luettu 63977 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Group

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 159
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jesse
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #44 : 03-08-2012, 03:30:23 »
Bongasin tossa toissa yönä Lahdessa meidän terminaalilla auton missä oli joku (uusi malli??) erikoisen näköinen VBG:n kita. Se itse kita/kaulus oli vähän saman näköinen kuin TAV:n kidoissa, mutta sen molemmilla reunoilla oli jotkut kumin palaset. Eli kun linkuttaa aisan kiinni siihen kidan/kauluksen reunaan, niin se koko kita/kaulus ei enään käänny sillain kuten aikaisemman mallin dolly kidoissa, vaan se kumireunus alkaa painua kasaan. Se koko mötikkä näytti aika massiiviselta, enkä ole ennen sellaista missään nähnyt. Otan kuvan siitä kun sen seuraavan kerran näen...

Tässä nyt tämmönen tökerö paintilla tehty luonnos asiasta.

Toki tuo kita on kokonaisuudessaan paljon leveämpi eli ennen kuin aisa ottaa noihin kumeihin kiinni, niin se saa kääntyä saman verran kuin normi kidassakin.

Toivottavasti joku ymmärsi  :vihel:
-vähän ylikovaa niin kääntyilee kivasti-

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #45 : 03-08-2012, 08:24:07 »
Bongasin tossa toissa yönä Lahdessa meidän terminaalilla auton missä oli joku (uusi malli??) erikoisen näköinen VBG:n kita. Se itse kita/kaulus oli vähän saman näköinen kuin TAV:n kidoissa, mutta sen molemmilla reunoilla oli jotkut kumin palaset. Eli kun linkuttaa aisan kiinni siihen kidan/kauluksen reunaan, niin se koko kita/kaulus ei enään käänny sillain kuten aikaisemman mallin dolly kidoissa, vaan se kumireunus alkaa painua kasaan. Se koko mötikkä näytti aika massiiviselta, enkä ole ennen sellaista missään nähnyt. Otan kuvan siitä kun sen seuraavan kerran näen...

Joku uusi malli oli tulossa, tuo lienee nyt se. En oo itekään livenä nähnyt, enkä kunnollista kuvaakaan.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #46 : 03-08-2012, 14:54:37 »
Joku uusi malli oli tulossa, tuo lienee nyt se. En oo itekään livenä nähnyt, enkä kunnollista kuvaakaan.

Olisko toi se, mitä mainostettiin uusimmassa Ajolinjassa vielä peitettynä.... Julkaisu on PTS:ssa...
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa Group

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 159
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jesse
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #47 : 03-08-2012, 16:43:54 »
Olisko toi se, mitä mainostettiin uusimmassa Ajolinjassa vielä peitettynä.... Julkaisu on PTS:ssa...

Joo paljo mahdollista. Täytyy tosiaan ottaa siitä kuva jos sellasen tänä yönä näen taas :ajoa:
-vähän ylikovaa niin kääntyilee kivasti-

Poissa Group

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 159
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jesse
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #48 : 13-08-2012, 02:53:29 »
No enhän minä sitä autoa enään ole nähnyt missä se oli, mutta tuolla powerissahan toi uusi malli jo tosiaan esiteltiinkin.
Moni tämän varmasti jo Härmässä bongasikin, mutta laitetaan nyt tähän vielä kuva niin kenenkään ei tarvitse arvuutella  :hattu:


On kyllä aika möhkön näköinen paketti...Tiedä sitten kuinka hyvin tuo toimii, kai se ainakin parempi on kuin vanha VBG:n dolly kita  :vihel:
-vähän ylikovaa niin kääntyilee kivasti-

Poissa Daffimies

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 29
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: DAF,SCANIA
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #49 : 02-09-2012, 09:59:50 »
Mä ajattelin että nyt loppuu vetokytkin ongelmat ja siirryin "ajassa taaksepäin" menneiltä vuosikymmenilta aikahyvät kokemukset tästä ROCKINGER merkistä edellisiltä sukupolvilta.

Onkos kellään käytössä ROCKINGER RO*50 Flex.  EI DOLLY KYTKIN
Mulla ollut käytössä nyt 2.5 vuotta.
Pyörivätappi,todella hyvä servonkäyttölaite ihan oikeesti.
Erikseen vaihdettavat ylä ja alaohjaushuuli sekä saa lähes kaikki kytkimen huolto-osat erikseen,myös tapin.
Linkki sivuille:
http://catalogues.jost-world.com/rockinger-products-for-commercial-vehicles/towing-hitches/ro50-flex-50-mm.html?L=1
1 VIKA Tappi tulee aina alas kun kääntää käyttölaitteen ala-asentoon (EI OO SAMA KÄYTTÖLAITE KUIN TAVISSA)
Mikään ei auta tapin pysymiseen ylhäällä. Utena pelasi n.2 viik. on vaihdettu jo kokonaan uusi koneikko, se pelas n.2 viik. ja samajuttu
On vaihdettu servo ja sen kytkentä holki sekä servonjalka ja säädetty ja säädetty mutta kun ei.
1 koneikko lähti maahantuojalta NAHKAHOUSUILLE Saksaan tehtaalle tarkistukseen eikä mitään "vikaa" ollut. ???
taitaa joutua palaamaan takaisin TAViin.

mikaeli

  • Vieras
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #50 : 02-09-2012, 10:35:35 »
Pysyykö tappi ylhäällä edes ilman sitä servoa?

Poissa Daffimies

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 29
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: DAF,SCANIA
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #51 : 02-09-2012, 10:46:26 »
Pysyykö tappi ylhäällä edes ilman sitä servoa?

Kyllä kun vääntää rauhallisesti vivusta tapin ylös .
Epäilen että servon liike ei piisaa loppuun saakka,säätö vara loppuu niin kuin kesken.
Mutta sitä en ymmärrä mistä se johtuu kun kaikki osat ovat virheettömiä ja tehtaan valitsemia/valmistamia ja kun se aluksi toimii hetken.

mikaeli

  • Vieras
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #52 : 02-09-2012, 11:29:35 »
eikö oo missään lisää säätövaraa?

Poissa Daffimies

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 29
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: DAF,SCANIA
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #53 : 02-09-2012, 11:32:12 »
eikö oo missään lisää säätövaraa?

Ei oo.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #54 : 25-12-2012, 00:30:12 »
Älä ny hyvä mies takomalla tappia paikalleen laita. Eikös se ny olis parempi vaan saada se kita kohdilleen kunnolla. Noi käy pidemmän päälle aika kalliiks muuten, kuullu joskus että 1000€/kita.
jep, koulus meni äRRäs kidasta ne kumivälykset, tjsp, ku joku likka pakitti vähä linkkuu, tonnin makso remontti :)
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa JTH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 330
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #55 : 26-12-2012, 22:54:34 »
(Kohta joku varmaan kertoo että semmoinen on vasikkayhdistelmässä, mutta Kortteen porukka ei ainakaan suosittele sitä.)
Joko on kohta ;D Meiltä löytyy...
Aina tiellä!

Poissa säiliösami

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 301
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: PKK 74
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH 540
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #56 : 27-12-2012, 12:40:31 »
Tavissa oli tappi kulunut toleranssin alarajaan. Vaihdettiin katsastukseen 420 000 kohdalla.

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #57 : 31-12-2012, 10:22:02 »
Joko on kohta ;D Meiltä löytyy...

Ei ainakaan saa liian jyrkkään kääntää?

Poissa JTH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 330
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #58 : 31-12-2012, 10:53:27 »
Ei ainakaan saa liian jyrkkään kääntää?
Eihän millään saa kääntää liian jyrkkään ;D
Toinen kita menossa :vihel:
Aina tiellä!

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #59 : 31-12-2012, 14:05:53 »
180000km käytössä ollut TAVin mekanismi meni sillai jumiin että ei saanu kärryä pois perästä kuin irrottamalla koko mekanismin. Onko muille sattunut samaa? Itse tiedän kaksi vastaavaa tapausta ja mikään näistä ei johdu rasvauksen puutteesta. Meillä mekanismi oli 9kk vanha.

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #60 : 31-12-2012, 14:41:39 »
180000km käytössä ollut TAVin mekanismi meni sillai jumiin että ei saanu kärryä pois perästä kuin irrottamalla koko mekanismin. Onko muille sattunut samaa? Itse tiedän kaksi vastaavaa tapausta ja mikään näistä ei johdu rasvauksen puutteesta. Meillä mekanismi oli 9kk vanha.

Mulla on toi TAVin uusin mekanismi vittuilu uudesta saakka. Jonkun verran se parani ku ne Kortteelta käskivät sen kohdistaa uusiks. Välillä se saattaa toimia useamman viikon ilman mitään vikaa ja välillä saa joka katkasulla ruiskii crc sinne heloihin ja vasaralla "vetää" sen auki. En tiiä onko tosta CRCstä mitään iloa, mut sillä se aina aukee.

Ja siinä on vielä se automaattirasvari ja välillä on öljyäkin kaadettu sisään, ni tuskin on siitä kiinniö.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #61 : 31-12-2012, 14:47:29 »
Ja siinä on vielä se automaattirasvari ja välillä on öljyäkin kaadettu sisään, ni tuskin on siitä kiinniö.
Automaattirasvari vois olla juurikin se ongelma ettei sitten kuitenkaan paina sinne rasvaa...


Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #62 : 31-12-2012, 15:51:23 »
Automaattirasvari vois olla juurikin se ongelma ettei sitten kuitenkaan paina sinne rasvaa...

Kai sitä sinne jonnekkin menee vaikka aika säällittävä määrä sitä siinä purkisssa on. Ja se on uudesta saakka takunnu ni tuskin on rasvasta kiini.

Poissa VeeWee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Kutter 9
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #63 : 01-01-2013, 17:41:27 »
Automaattirasvari vois olla juurikin se ongelma ettei sitten kuitenkaan paina sinne rasvaa...
Millä yhestä autosta vaihettiin lommilassa tavin mekanismi uuteen reilu 100tkm ajettuna,ja sanottiin että rasvaa meni likaa,mikä oli syynä jumittamiseen. Samaan autoon n.100tkm päästä mekanismi taas vaihtoon

Itellä tosiaan ajokissa kans tavilainen,eikä oo öljyttynä ollut ongelmia,
« Viimeksi muokattu: 26-01-2013, 15:54:23 kirjoittanut VeeWee »

Poissa Hytsky

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 462
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo FH4
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #64 : 26-01-2013, 15:47:22 »
180000km käytössä ollut TAVin mekanismi meni sillai jumiin että ei saanu kärryä pois perästä kuin irrottamalla koko mekanismin. Onko muille sattunut samaa? Itse tiedän kaksi vastaavaa tapausta ja mikään näistä ei johdu rasvauksen puutteesta. Meillä mekanismi oli 9kk vanha.

Itelle kävi sama viimeviikolla, n. vuosi sitte edellisen kerran vaihdettu.

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #65 : 26-01-2013, 16:03:00 »
Halvalla ei saa hyvää.
Keep on truckin'