0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Tässä kun otsikoita on seurannut, niin sähköisiä jakoautoja ja kaasukäyttöisiä puolikkaan vetureita on alkanut ilmestymään myös Suomen teille. Maailmalla julkistetaan kilpaa erilaisia prototyyppejä ja ennustuksia liikenteen sähköistymisestä mutta miten meillä? Mennäänkö tulevaisuudessa dieselillä, kaasulla, sähköllä vai hevosella?
Biokaasu ja biodiesel on varmaan helpoimpia. Niihin on aineet ja laitteet olemassa. Verotuksella saatais ohjattua käyttö niihin.
muunmuassa voutilan tebbarilta saa biodiisseliä isosta jakajasta
Nesteen MYdiesel on vissiin aika ilmastoystävällistä ainetta.
Katsoin mielenkiinnosta kaasukonversiota tuohon Seattiin. Maksaa vajaan 3k€. Ei kannata värkätä parin tonnin kiesiin moista
Itse näen asian niin että jakelutason autot muuttuu pikku hiljaa sähkö / kaasu, tms...Mut pitkät & raskaat ajot tehdään edelleen dieselillä / biodieselillä.Dieselin paino/energiatiheys suhde on vain niin hemmetin paljon paree kuin "vihreillä vaihtoehdoilla".
Ajolinjassa luki et tossa maitoautossa ois 700km range ja joutuu 100km ylimäärästä ajelemaan tankkaamaan kun ei lahdessa oo vielä asemaa
700 km range on jo erittäin hyvä! Ei tietty vedä kärryä koko kierrosta, mutta on siinä paljon pikkuteillä ajoa, pumppausta ym.100 km ylimääräistä ajoa on kyllä paljon, mutta eiköhän tuossa V*lio maksa siitäkin ajosta. Gasumin sivujen mukaan Lahden Kujalaan eli vissiin kaatopaikan ympäristöön avautuu raskaankaluston kaasuasema toukokuussa 2019. Samoten Ouluun ja Seinäjoelle.