Kirjoittaja Aihe: Kuorman sidonta  (Luettu 602883 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1474 : 22-06-2015, 21:36:22 »
https://www.dropbox.com/s/yoz7ka8h5by9xnh/2015-06-08%2013.01.22-1.jpg?dl=0 tollee mä ne sidoin. Neljä ois kuulema riittäny. Mull meni 24.

Jos noi on samoja ku Brittannian kovimmat rekkakuskit sarjassa ni siinä tais mennä kärrykuormallinen ilman sidontaa (ei ainakaa näytetty sidontaa tai ollu liinoja ku kylkipressun laitto kiinni/avas :o)...

Poissa HerraC

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 141
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1475 : 22-06-2015, 21:59:32 »
Mitenkäs noiden liinojen nimelliskestävyydet, mulla liinat oli 2000kg.
Joten itse päättelin että liinaa kohden yksi 2000kg paalinippu.

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1476 : 27-06-2015, 22:19:03 »
No millä ihmeellä tohon neljä ois riittäny? :ide1:

6 pinoa peräkkäin kiinni toisissaan. Eka etuseinää vasten Sidonta  toiseen ja neljänteen liina yli ja viimeseen 2 kulmien ympäri ettei kiihdyttäessä kaadu takaovista ulos
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa pertti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 144
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1477 : 30-06-2015, 22:42:21 »
Kunnon kulmapaloilla olis kai se 4 piisannu? :ide1:

Kunnon pitkät kulmasuojat auttaa paperin sidonnassa kyllä ja paljon. Tosin tuommosen sellupaalin reunalla ne on aika vaikea saada pysymään ennenkuin on liina kireällä. Pystyy käyttämään rullienkin kanssa, jos koukut ei osu kohdalleen.

Oon ruukannut sitoa sellukuormat vain yliliinoilla jokaisesta koulusta 1 liina. Hyvin on pysyneet. Ruottalaiset tuntuu ajavan enimmäkseen pelkkä takanippu kiinni
« Viimeksi muokattu: 30-06-2015, 22:46:43 kirjoittanut pertti »

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1478 : 02-07-2015, 22:05:32 »
Kunnon pitkät kulmasuojat auttaa paperin sidonnassa kyllä ja paljon.

paitsi jos on erikokoista rullaa ja/tai trukkikuski lastaa jokaisen rullan limittäin vähän miten sattuu. silloin pitkistä kulmista ei ole kuin haittaa.
Escucha el Oi!

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1479 : 13-06-2016, 17:43:08 »
Yle: Sidontaliinoja käytetään kuljetusyrityksissä liian pitkään
Niin, kuinka on? Tuleeko niitä huonoja käytettyä vielä vai heitetäänkö ne pois?

Poissa DNF

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MIKKO
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Ärrä + PK165
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1480 : 13-06-2016, 17:56:37 »
Yle: Sidontaliinoja käytetään kuljetusyrityksissä liian pitkään
Niin, kuinka on? Tuleeko niitä huonoja käytettyä vielä vai heitetäänkö ne pois?

Kyllähän noita huonompia voisi määrätietoisemmin raakata pois. Nirhaantuneista liinoista tulee tapauskohtaisesti pätkittyä sellaisia muutaman metrin mittaisia. Ovat eri käteviä, kun ei jää sitä häntää niin paljon riesaksi, kun avovehkeillä ajetaan.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1481 : 13-06-2016, 21:22:20 »
Yle: Sidontaliinoja käytetään kuljetusyrityksissä liian pitkään
Niin, kuinka on? Tuleeko niitä huonoja käytettyä vielä vai heitetäänkö ne pois?

Siihen nähden, miten halpoja ne on, käytetään liian pitkään.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa Pete84

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 206
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo FM 500
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1482 : 13-06-2016, 21:24:24 »
Kyllähän noita huonompia voisi määrätietoisemmin raakata pois. Nirhaantuneista liinoista tulee tapauskohtaisesti pätkittyä sellaisia muutaman metrin mittaisia. Ovat eri käteviä, kun ei jää sitä häntää niin paljon riesaksi, kun avovehkeillä ajetaan.

Sama tapa mulla. Silloin tällöin teen inventaarion liinalaatikkoon ja pätkin huonot liinat tai heitän pois. Ehkä sen vois kyllä useammin tehdä. Toisaalta jos sitoessa huomaan että on huono liina niin vaihdan sen kyllä ehjään.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1483 : 13-06-2016, 23:43:33 »
romanit sun muut maestrot sitoo ihan pokkana poikkimenneillä/sidotuilla liinoilla.

kyl kyrpii sellaista ottaa satamasta perään, ku tarttis molemmat kyljet avata jotta sais vaihdettua... Kuitenkin lastauspaikalla mun käsityksen mukaan sitomiseen menee just sama aika, sitoo sitten ehjällä tai rikkinäisellä liinalla.

itse heitän aina kaikki huonot liinat heti roskiin.
Escucha el Oi!

Poissa Leksii

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 82
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Kaanima
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1484 : 14-06-2016, 02:04:31 »
Kaikkein paras oli ku haki joskus hangosta kärryn ja avas takaovet, melkeen kattoon asti olevia suursäkkejä ja vilkasin et juu liinat on mut vähä oli huono kutina silti ja  kiipesin päälle ja tosiaan viimiseen säkkiin laitettu liina... loput oli nätisti kyllä nostettu laudoille roikkumaan :D

eniten nyt vituttaa tollaset halpisliinat, uudet tuli syksyllä ja nyt ne on jo niin päi vittua vääntyny et salpa ei aukee vaa pitää kikailla kahvan kanssa et saa ne auki  ???
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

Poissa VeeWee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Kutter 9
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1485 : 14-06-2016, 14:23:31 »
eniten nyt vituttaa tollaset halpisliinat, uudet tuli syksyllä ja nyt ne on jo niin päi vittua vääntyny et salpa ei aukee vaa pitää kikailla kahvan kanssa et saa ne auki  ???
Pikkuliinoissa ei auta laatukaan jos sitojalla on voimaa,muttei järkeä.

Poissa Juhis

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 143
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1486 : 14-06-2016, 16:52:23 »
Välillä tympii noissa liinoissa, kun porukka ei huolla niitä. On uitettu hiekassa ja ei koskaan laitettu mitään rasvaa, niin mukava käyttää tuollaista räikkää, joka takeltelee kokoajan.

Poissa pertti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 144
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1487 : 14-06-2016, 18:58:32 »
Yle: Sidontaliinoja käytetään kuljetusyrityksissä liian pitkään
Niin, kuinka on? Tuleeko niitä huonoja käytettyä vielä vai heitetäänkö ne pois?

Muutama vuosi sitten kysyin kontrassa sidonnan tarkastaneelta poliisilta, että onko nykypäivänä paljonkin huonosti/ei ollenkaan sidottuja kuormia. Vastasi, että nimenomaan huonokuntoiset liinat on paljon suurempi ongelma.

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1488 : 14-06-2016, 23:21:37 »
Kyllä mieki katon vähä minkälaisilla liinoilla sidon ja heitän huonot heti pois.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1489 : 18-06-2016, 22:04:30 »
Mulla on yksi täysin paska liina lavalla, niputan sillä semmosia alle 100kg muoviputkinippuja...ihan vain ettei ne leviä ja hankaloita purkamista.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1104
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1490 : 18-06-2016, 22:12:37 »
Ons tullu muille vastaan kuormansidonta räikkiä irtokahvalla? Näitä helvetin perkeleitä on tullut ny mantereen kuormien mukana...

10x liina +räikkä sarjas tulee vain yks pikakahva mukana .. Todella järkevää  :tök:
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1491 : 18-06-2016, 22:17:31 »
Ons tullu muille vastaan kuormansidonta räikkiä irtokahvalla? Näitä helvetin perkeleitä on tullut ny mantereen kuormien mukana...

10x liina +räikkä sarjas tulee vain yks pikakahva mukana .. Todella järkevää  :tök:

Veikkaan, että yksi pikakahva kannattaa varastaa itselle, koska niin ajattelevat muutkin...
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1104
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1492 : 18-06-2016, 22:31:01 »
Veikkaan, että yksi pikakahva kannattaa varastaa itselle, koska niin ajattelevat muutkin...

Juu...Tahi sit heitän vesilintua kaikilla vastaavilla peltiräikillä,,,
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1493 : 18-06-2016, 22:59:30 »
Reilut viis vuotta sitten piti ettiä nurkista kaikki solmuiset "laituriliinat" että oli riittävästi liinoja kun lähti lastaamaan vaneria ja sai vinkumalla vinkua että muista terminaaleista laittoivat niitä takaisin... Nyt ei oo tarvinnu paljoo vaneria lastailla, ja liinojakin on kaikki hallin nurkat täynnä. Niitä on ihan oikeesti rullakkokaupalla sotkuisina myttyinä siellä täällä terminaalissa, ja kun pistää kyselyä muihin terminaaleihin että tarviiko kukaan liinoja on vastaus joka paikasta ei.

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1494 : 13-05-2017, 21:57:05 »
Tällainen osui silmään http://www.logy.fi/media/liitetiedostot/lastiturvallisuus/eu_bpg_fi.pdf
EU:n julkaisu suomeksi jossa 12642-xl noteerataan.
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Kuorman sidonta
« Vastaus #1495 : 14-05-2017, 12:18:18 »
"Kuorman kiinnitysjärjestelyn on kestettävä seuraavat:
... 0,8 kertaa kuorman paino menosuunnassa
... 0,5 kertaa kuorman paino sivuttaissuunnassa ja taaksepäin
... 0,6 kertaa kuorman paino sivuttaissuunnassa, jos kuorma voi kaatua"

eikös se ole aina ollut 1 kertaa kuorma paino eteen?

Mutta hyvä että on XL-korirakenne noteerattu, luulis poliiseille ilme muuttuvan kun näyttää ton dokumentin  :hattu:
Escucha el Oi!