0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kohtalotoveri. Samaa oon monet kerrat miettiny. Ai että se ois helpompaa tuo homma. Ja miksei kärryynkin vois laittaa etuovet että vois veturin perälaudan laskea alas ja vetää koko kuorman läpi.
Perälauta??? Mikä se on?
Ja miksei kärryynkin vois laittaa etuovet että vois veturin perälaudan laskea alas ja vetää koko kuorman läpi.
Tälleen oli eräässä entisessä työpaikassa ollut joskus. Semmosii kärryi oli kummatkin, mutta mun aikana ne oli jo tukittu.. Tosin niitä vastaavia rattaita näkee tolla Hakkilassa joskus enemmänkin...
Nyt on edessä ensimmäinen talvi kun on puolikas pepun alla. Tätä ennen ajanut vain moduulia talvella. Puolikas ilmeisen herkkä jäämään "kumia polttamaan", mutta kait sillä pärjää.
riippuu niin monesta asiasta puolikkaan talvikäyttäytyminen.Ite oon ajanut kaksakselisella veturilla, 10pyörä takateliveturilla, ohjaavalla- ja kiinteällä väliteliveturilla. Takateli menee kyl mäet ylös, kertaakaan en jäänyt jumiin... mutta jos on liukas piha, ni sit voi olla vaikeeta. ku teli alhaalla ei pääse liikkelle, ja teli ylhäällä/kevitettynä ei käänny. Ohjaavalla takatelillä varustettua ku pääsis kokeilemaan. Jos ois vielä kärryssä ensimmäinen akseli nostettavissa, ni sehän menee minne vaan..ja mahdollisesti kääntyvä viimeinen akseli. se ois ehkä oma unelma Nykyinen on kiinteällä välitelillä, meinaa puskea kuormapäällä ja teli alhaalla... onneksi ei ole mitään rajoittimia telissä, nousee vaikka ois 32tonnia kuormaa Jos on tyhjä auto, ni takateli on kyl ehdottomasti parhain.
Minä henk. koht. pidän enemmän puolikkaasta, helpompi peruutella, joskin oikoo enemmän kuin täyspitkä.
Siis mistä tämä inttäminen 'puolikas oikoo enemmän kuin täyspitkä' oikein tulee??? Yrittäkää nyt hyvät kolleegat olla edes sen verran perusasioista perillä, ettette mene moista väittämään. Kun puolikas ei SAA oikaista edes sitä vertaa kuin max. 22m tpv-yhdistelmä, moduulista puhumattakaan.Eli kertauksen vuoksi: kun ulompi etukulma kulkee 12,5 metrin säteistä ympyrää pitkin, niin perävaunun sisimmäisten pyörien tulee kulkeaa) puoli- ja keskiakseliperävaunuyhdistelmässä 5,3 metrin säteistä ympyrää pitkinb) kokonaispituudeltaan enintään 22 metrin täysperävaunuyhdistelmässä 5,0 metrin säteistä ympyrää pitkinc) kokonaispituudeltaan yli 22 metrin täysperävaunuyhdistelmässä 2,0 metrin säteistä ympyrää pitkin.Asiassa on tietysti se pikku mutta, että tpv-yhdistelmä ei näytä sitä kokonaisoikaisuaan siinä yhdessä 90 asteen mutkassa, niinkuin puolikas tuppaa tekemään...