0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Eikä puukenkä-irtoperä-rahtarit oo mitään oikeita kuskeja.
tätä en kyllä tule koskaan ymmärtämään. Voisin väittää että irtoperien ajo on yksi monipuolisimmista rahtihommista? Vai luuleeko ne arvostelijat, että me vaan otetan kärry satamasta, viedään se laituriin muiden murheeksi ja mennään pasilan shellille juttelee brummi-juttuja?
Kaikesta päätellen luulee... Itsekin niitä vetäneenä niin ei se nyt mikään maailman helpoin homma ole...
no ei taatusti, johan pelkästään se et joka päivä ja välil monta kertaa päiväs on eri vaunu peräs ni tekee siit haasteellisemman homman. uskon näin
Ni en ole koskaan tajunnut, että miten se on helpompaa ku esim joku vakiolenkin heittäminen jollain kaappiyhdistelmällä, johon lastataan aina samoja rullakoita esim?
joka hommassa vaikeutensa, juttunsa yms. jopa liikkuvana poliisina, olla nyt koko työpäivä käyttämättä maalaisjärkeä ja olla ajattelematta.Siihen tarvitaan luonnetta tai synnynnäinen aivovamma.
Ei todellakaan ole irtoperähommat helpoimmasta päästä, lähes joka päivä saa käydä uudessa osoitteessa, paljon kylki- ja kattolastauksia/purkuja, usein keikkoja työmaille ja muihin epämääräisiin paikkoihin. Ja varsinkin vanhemmat kärryt joskus kunnon pommeja missä mikään ei toimi niinkuin pitäisi. On muuten uskomattoman mukavaa olla vanhan läskikapellin kanssa esim. lankkukuormaa sahalta hakemassa, pakkasta kun on vaikka -15 ja vielä vähän tuulee, niin kyllä välillä pistää sylettämään se pressun ja välitolppien kanssa tappelu. Ja talvella tosiaan aika paskasta hommaa puljata noitten pressujen kanssa kun suola ja kuravelliä valuu jokapaikasta. En sit tiedä ajaako jotkut autoilijat pelkkiä rantavetoja ja jotain vakio laituripurku paikkoja, niissähän ei kuskin tarvi tehdä muuta kuin avata ovet ja poistaa liinat, rantavedoissa ei sitäkään. Mutta vaihtelevaa hommaa kaikenkaikkiaan, ainakin meillä.
On muuten uskomattoman mukavaa olla vanhan läskikapellin kanssa esim. lankkukuormaa sahalta hakemassa, pakkasta kun on vaikka -15 ja vielä vähän tuulee, niin kyllä välillä pistää sylettämään se pressun ja välitolppien kanssa tappelu.
Mä oon kyllä sitä mieltä, että mieluummin olen sitten talvella paskan läskikapellin kanssa hakee sitä lankkukuormaa ku paskan vyökapellin. Läskikapellissa ku ei ole mitään "mekanismejä", jotka ei toimis. Voimaa vaan vtusti(sitähän multa löytyy kuin kiinnileikanneesta honda monkeystä) ni kyllä se rätti sinne katolle menee. Tolpat toki on aina pskempia läskeissä ku liukukylkisissä.rättiä voi aina nostaa kuitenkin trukillakin. liukkaria ku alkaa trukilla repimään, ni aukeehan se..korkkaa koko pska eikä ikinä enää kiinni Nimimerkkillä: "45min hiki hatussa vyökapellin pressua repineeenä 30asteen pakkasessa". 3mieheen. saatiin me sit jo puoleenväliin... Se ei siellä kiskolla enää liiku ku on jäätyneessä pskassa ja muuten suunniteltu huonommin kuin mun elämä.edit: niin joo, ettei tule ajatusvirhettä, ni pitihän se pressu vielä sieltä eteenkin repiä. ja kiinnikin. oli vähän erinäköistä ku mainosvidoissa "otan yhdellä kädellä kiinni ja kävelen pressun kanssa edestä taakse"-toiminta
Yhdyn edellisiin,eli irtoperien veto ei ole helppoa.Varsinkin ku on risa vyökapeli ja 20*C pakkasta nii kyllä silloin jo vähän rupee v******maa. Mutta ny se jo naurattaa
onkos muut puukenkä sankarit tehnyt havaintoa että on noi viron CEMT poikait tullu jumalattomasti lissää? meillä ei vielä Kufstainin( vai miten ny kirjotetaan) puolella ei ole ainuttakaan mutta Wienin puolella alkaa oleen jo hyvä edustus..