0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ehkä peilistä se näyttää että on kuin puolikas, koska kuorma on yhtä puuta. kirjaimellisesti.
Tässä näkyy ehkä selvemmin se millainen härveli on kyseessä:
Eli siis... tyhmä tarvii nyt rautalankaa.. Jos kääntökehät/pankot on kiinteästi kiinni, niin mitenkäs tiukemmassa kurvissa käy?Lyhyellä matikalla ajateltuna (vaikka pitkän luinkin), auton pankko on esimerkiksi 90-asteen kurvissa lähempänä kärryn pankkoa, kuin lelun ollessa suorana? Senhän pitäisi olla ihan perus triba.. trimara.. trip.. jotai semmosta trigonologogiametriaaa. Jos pankot eivät liiku, niin sillon puiden pitäisi liukua niissä, millä voi olla mielenkiintoisia seurauksia.Vai onko mun aivosoluparka jo ihan hakoteillä tässä hommassa.
Siis normaaleissa max 90° kurveissa/risteyksissä niin kärryn rungon pituus muuttuu koska on normaali puutavarajatkokärry,
Noniin, nyt siinä on vähän enemmän järkeä. Sitä määki että jonkun kohdan on pakko liikkua.
Ja kun pääsin oikein kuskin opastuksella tutustumaan perässä olevaan tpv kärryyn niin jotenki jäi semmoinen kuva että olis elektronisesti ohjattu toi pituuden muuttuminen kärryssä.
Tuli kaivettua tuo lehti esille missä oli juttu tuosta autosta niin siinä mainittiin että kärryn jatkon lukot on vain auki eli pitenee ja lyhenee itsestään...
"senhän takia kananen on noita pylväsautoja laitellu noita ylemmän kuvan mukaisia että saapi kantavuuden isommaksi vert. alemman kuvan retelissä, sitte noissa ylemmän kuvan härveleissä niin kärryn rungon mitta muuttuu tiukkaan käännettäessä risteyksessä tietääkseni. " Jep, ja selvennyksen vuoksi pylväänajossa noilla kahdella kalustomallilla on hiukan erilaiset suoritteet. Tuo tpv-malli sallii siis isomman kantavuuden, mutta vaatii hiukan hiukan tilavemmat paikat metsäpäässä.Valmiita pylväitä silläkin viedään mm. selkeät purkupaikat, satamat yms. Tuolla ppv-mallilla tuodaan raaka-pylväitä aika ahtaistakin mestoista ( normi puuautojen nuppipaikat), vaikkaperäylitys toisinaan kiusaakin. Mutta ennen kaikkea tuo on omiaan kun jaetaan valmiita pylväitä maastokohteisiin, varsinkin kun joudutaan kääntämään laitteet suhteellisen ahtaissa paikoissa ympäri. Ja joihinkin paikkoihin joudutaan peruuttelemaan joitakin kilometrejä, siinä tuo ohjattava nakki pelastaa aika paljon. Ja mikä sitten on kulloisenkin metsäyhtiön toiminta malli pitkien puiden osalta, onkin toinen juttu. Siihen vaikuttaamoni muukin asia, kuinka pitkää tavaraa tehdään, kuinka paljon seassa lyhyttä (7-10m) vai ei ollenkaan? Joudutaanko paljon keräämään vai kaikki samasta pinosta jne jne. Tuo pylväspuoli on sellainen moni ulotteinen kuvio, että toisinaan tuo tpv-malli antaa parhaan suoritteen/katteen ja toisinaan ainoa vaihtoehto on tuo ohjattava nakki-ppv.
Onko kukaan hemmoista nähnyt semmoista veneenkuljetusyhdistelmää (olisikohan bella boats?), mikä on niinkuin B-juna, mutta näyttää ihan vasikka/lusikkahaarukka yhdistelmältä Eli siis se takimmainen ppv kärry on tosi lyhyt ja näyttää äkkiseltään ihan keskiakseli kärryltä. Mikähän idea siinä on normaaliin vasikkayhdistelmään verrattuna Kuvaa en nyt tähän löytänyt...Toivottavasti joku edes sai sepustuksesta selvää.
eikä oo niin tarkka aisapainosta, vaikka tuskin veneiden kanssa niin paljon vaikuttaa..Tämän tapainenko:http://www.atspecialtransport.com/fi/venekuljetukset
eikö B*llalla oo nosturit hytin takana ? ettei tuu liian pitkäks vetäessä vaan toista puolikasta?
Moduulin täytyy olla laillinen palasinakin. Eli jos ppv-yhdistelmä on 17m pitkä, ei siitä tule laillista vaikka laittas vasikan perään. Sama juttu, jos sen 6-akselinen ppv-yhdistelä kokonaismassa on 49,5tn, niin ei auta tyhjän vasikan veto perässä.
Jee onks ahola menny konkkaan ku ei toi linkki toimi, eikä muutkaan teltan sivut