0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ainahan ei toki käy näinkään. Muuan viikko sitten lähdin hirvaalta kohti pohjoista marssivauhdilla 85, eipäs siinä pitkästi päästy kun niinkutsutun logistiikan auto liimaantu perään, no petomäessä päästin sen suosiolla edelle ja katoshan se. Pikkusen ennen pihtipudasta sain sen kiinni ja siitten köröteltiinkin ouluun asti sellasta 75-80. Tosin tuon ohituksen torppaajien ammattiryhmä tuntuu löytyvän sellaisten autojen ratista jonka perässä on joku harakan kuva ja väritys on puna harmaa.
Tosin tuon ohituksen torppaajien ammattiryhmä tuntuu löytyvän sellaisten autojen ratista jonka perässä on joku harakan kuva ja väritys on puna harmaa.
ne kehuu autojen rajottimien olevan säädetty 83 joten onko joku peukaloinut sitä jos kulkee yhtään lujempaa.
Siis v*h*l* vai?? Hyvin nuo tuntuu kulkevan kun ohi on menossa.
ne ei saa ohitella kuulema, saisivat ajaa max 82 mitähän herra v*h*lä tästä tykkää kun ohittavat. alihankkijat vetää kyl rajotinta vasten, mutta sehän onkin eri asia
Oisko itse johtaja kytänny ja soittanu, että se on lopputili jos vauhti ei laskee...
Viikko sittenaikaisin lauantai aamuna lähestyin Jönkästäpäin kohti tukholmaa ja saavutin siinä edellä menevän erikoiskuljetuksen. Kuskasivat niitä tuulimyllyn siipiä. Letkassa oli kolme pitkää plus etuauto ja taka-auto joka välissä vilkkupakut. Kokonaispituus kuljetuksella oli varmaan 300 - 400m. No kun niistä mäkilöistä Jönkän jälkeen selvittiin niin tempaisin vilkun vasempaan ja läksin ohi. Siinä vaiheessa kuljetuksen nopeus nousi niin että koko ohitus kesti varmaan 10-15 kilometriä! Taakse ilmestyi jossain vaiheessa henkilöauto kuikkimaan mutta ei mitään asiaa takaisin omalle kaistalle kun kaikki pitivät välinsä sopivasti vakiona ettei väliin ilman hässäkkä olisi päässyt. Sitten kun lopulta pääsin heistä ohi laski nopeus ek.lla varmaan takaisin noin 80 kilometriin tunnissa sillä välimatka kasvoi äkkiä semmoiseksi ettei heitä enää peilistä näkynyt. Olin jo aiemmin saavuttanut kuljetuksen nopeasti joten ihan selvää pelleilyä tuo ohituksen haittaaminen oli. Miksi? Lisäkysymyksenä voisi esittää että minkähänlaisia yhteysvälineitä nuo ruotsalaiset käyttävät keskisessä yhteydenpidossa? Onko joku kanava millä voisi lällärissä kuunnella ja kommentoida kun vastaava tilanne eteen tulee?
,pariin otteeseen takimmainen vilkkuauto kiilannu ohitustilanteessa suoraan eteen
Eikä ollu kyseessä tilanne, että kuljetus joutui tulemaan pienen päästä keskemmälle, etkä olisi sopinut olemaan siinä sivulla?
Jos saksan saattoauton(bf3 auto) takana olevassa valotaulussa palaa ohituskielto merkki niin sillä on tarkoituksensa,yleensä silloin tiessä on joku sellainen kohta,esim.silta,jolloin ei saa olla kuljetuksen rinnalla muuta liikennettä.Se lukee heillä luvassa ja toimivat sen mukaan.Siinä on myös määrätty ajonopeus kyseisellä kohdalla.Mitä suurempi koknaispaino kuljetuksella on sitä enemmän näitä rajoituksia on.Joskus riittää että kuljetus ajaa omaa kaistaa mutta ketään ei saa olla rinnalla.Joskus kuljetus siirtyy keskelle ajorataa.
Hauskinta oli se että vähän aikasemmin samanlaisella tiellä ohitettiin samanlainen kuljetus mutta tämä perus-Güntteri (eli täysmulkku) halusi päteä ja kerätä kilometrien jonon perään.Saksassahan noi erikoiskuljetukset on ihan naurettavia, jos kapelli vähän pullottaa niin jo pitää olla majakat vilkkumassa.
Kyllähän tuo on kiusaamista näennäisen lain kohdalla. Sama kuin vapaana oleva Ambulanssi tulee liikennevalojen punaisiin eikä viitsi pysähtyä. Sireeni päälle majokoineen ja päin punaisia ja risteävä liikenne ihmettelee MISÄ TUO TULI!? ja tilanne normalisoituu kun lanssi ylittää risteyksen ja poistaa hälyt. Näin kävi kerran mun silmien alla. Vahinko vaan lanssin kuskille kun satuin näkemään ja tunnistin parivaljakon... Perästä kuului parivaljakolle.
Olitkohan varma, että on vapaana? Itse kun ambulanssihommissa olen niin jos potilas on kiireinen mutta ns. kartalla maailmasta, niin en huudata pillejä turhaan koska se yleensä myös näkyy potilaan tilassa negatiivisena asiana. Vasta sitten kun hätä on tosi suuri niin mennään pillit päällä ja kaikki irti autosta kelin salliman mukaan.
Muistaakseni siinä saksan erikoiskuljetusluvassa puhutaan että kuljettajan pitää osata Saksaa. On niissä kyllä muitakin naurettavia sääntöjä.
Suattaapihan sekin olla mahdollista.. Tiedän ainakin erään firman missä oli kuskille soitettu kun oli keminmaan sittarin kiertänyt eripuolelta kun normaalisti, "tarviiko sitä turhia kilometrejä ajella".
Tämä ihmetyttää kun lukee näitä paria ammattilehteä ja auto liikenteessä niin joka toisella ei turvavyö kiinni.Ja mikä selitys,lyhyt siirtymä ihan vaan satametriä....Vai mikä... :pase:Itsellä aina vyö kiinni,jos ei joku tehdasalue.Muuten vaav ihmettelen täs joutessani.... :kaffe:otetaas taas...
Turvavyöstä on eniten hyötyä juuri hitaissa nopeuksissa. Itsekin pidän vyön kiinni jakohommissakin.