0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ei muakaan kiinnosta tätä nyt sörkkiä, mutta mikä sitten on "paha" paikka jos tie alla kestää?
Sellainen mitä metsähakepuolikkaankuljettajat eivät ole koskaan nähneet.
Todella jyrkkä ylämäki metsäautotiellä.
On se kumma jos nousuteli tulee pahemmasta paikasta pois, ei ikuna.
Tossa oli juuri yhden kolleegan kans puhetta joka ajaa myös volvolla puita, muuten sama auto mut 6x2. sano heti suoraan että samasta paikasta saa puut pois talvikelillä, mut kettingit tarvii paljon herkemmin.
Tuli kerran kokeiltua yhellä E sarjan sisulla tuota nostoteliä. Trippeli ja teli ilmaan ja painoa 17tn päällä. Kok paino 31tn. Telit ehkä sen tupakkiaskin verran ylhäällä ja vetävän pyörät melkoisena mattona. Alko jo vetävän vanteetkin olemaan aika maanläheisesti. Mut oli ilmassa ja kovalla painolla.
Ottamatta sen enempää kantaa keskusteluun miksi on tarjolla 6x4 jos 6x2 on niin mainio ja vice versa?
Osuvasti sanottu! Koska mihinkään kantavuuskysymyksiin ei pysty puolustautuun. Tosiaan sisuilla tultiin nokka metrin ilmas ja oli kräksyki vielä käännetty takappäin painoks, ja sit tultiin että tärisi! Eipä noita sisuja vaan enää ihan kauheesti näy! ja nekin vähät tuppaa oleen 6x4.
Mutta vedon katkasulla ja nostettavalla telillä silti...
Tehtaalla oon jokusen kans sanaillu, ja kehuivat ajaneensa aivan kuten normaalilla 6x4, eli vaan käännelles ja mäissä kevitystä. ei kuulemma se koplinkisysteemi kestä puoltamiljoonaa jos ajelee rattaat ilmas enämpi. Tiiä sitte, ei oo kokemusta...
Onkos kevennin siellä päin maailma kuinka yleinen? Tai nousuteli?
Mutta kyllä tuo huonoissa paikoissa kulkemiseen vaikuttaa niin moni juttu, ettei pelkällä auton vetotavalla pysty sanomaan kumpi on paree.
Jos auton vetotapa on ainoa ero, niin vaatii kyllä jonkun amerikan tempun että nousutelinen päihittäisi kunnon keventimellä olevan telivedon etenemiskyvyssä.
miksi päihittäisi koska silloinhan ne on molemmat 1 akseli vetoisia?
Sehän tossa kommentissa oli ideana että kunnon keventimellä telivetoisessa on valittavana teliveto tai nousuteli.
Mutta sitä 500 kiloa ylimääräistä painoa ei saa pois. Ja jos nyt puhutaan siitä Norjan tai Venäjän ajosta tai irtoperän vedosta niin edelleenkään ei mitään hyötyä kun pääasiassa ajetaan kovemmilla alustoilla.