0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Hittolainen ku unohdin ottaa kuvan maanantaina ku oli tuo takapää aivan ummessa kärryssä, mutta valot silti puhtaat. Takapuskurista ja ovista lähti kilotolkulla lunta kun putsasin ennen kippiä.
Tommosella perällä varustettuja V*K:kilaisia on tullu käyttöön. Turusta Ouluun ilman valojen putsausta pikku pöllyssä. Mää vaan vedin Vaasasta Ouluun tosin. VAKki kyltin kerkesin jo tossa putsata ja kääntää pois päältä. Ei nähny onko päällä vai ei kun tossa on n.3cm kosteata sontaa kuorrutteena.
Itse myös ihmetelly näitä uusia kärryjä kun ei sotke valoja vähääkään. ilmeisesti olet oulun pointilla hommissa?? Työkalusto topicista löytyy minun ajokki että ei muuta kun morjesta vaan.
itsel taas meinas Orivedel tulla hieman äkkijarrutus, kun en tajunnut että S*meonin säiliöyhdistelmä alkoi jarruttaa ja kääntymään vasempaan. ledivalojen päällä varmasti ainakin 15cm lunta... ei näkynyt kyllä yhtään. huusin lälläriin että vois ne valot putsatakin joskus, kun aapeeceelta eteen tuli, eli juuri oli parkissakin ollut.
Ei niillä köyhillä ole laa-koneita niissä missä sattuu olevan on kuskien ite ostamat.
Se auttaa näköjään uskomattoman paljon kun ne valot viedään vähän syvemmälle sinne kärryn alle. meilläkin kun on kokoleveä roiskeläppä puskurissa ja valot n30cm syvemmällä. niin aika hyvin pysyy puhtaana.
Tälläiseen tulokseen olen tullut takavaloina toimivien ledien suhteen. Ihmeen useasti näkee kun kärryn iästä päätellen, jälkikäteen vaihdetut ledilliset on kokonaan tai osaltaan pimeet. Ja näitä on näkyny niissäkin missä on "riittävästi" takana punaista ja motiivimielellä varusteltuja yksiköitä jossa varmasti huolehditaan valojen kunnosta jo kokonaisuutena. Ei taida ledivalot olla niin toimintavarmoja kun perinteiset hehkupolttimolliset?
Voisiko osasyynä olla se, että ledit sammuu, kun on vähänkin häikkää virran saannissa. Hehkupolttimothan palaa, vaikka olis vähän huonompaakin kosketusta välissä... Ja halvat ledilamput toimii varmasti huonosti...
käytäntöä aatellen nuo hytin takana olevat hoitaa takaatulijalle "ilmoituksen" edellä menevästä rahtikoneesta. Vois vaikka suositella kaikille kenellä on tuuliohjaimet hytissä ja matalaa kuormatilaa.
Niin pysyy. Ja kaikki lediset takavalot sais kieltää lailla. Puhtaalla kelillä paistavat silmiin ku naantalin aurinko ja lumisateella niistä ei näy mitään.
Sielä pitäis lumikelejä varten olla perävalojen lämmitin.
Muutama viikko sitte tällänen ilmestys edessä, eli LED ummessa. Vois tosta vielä kirjoittaa tuonne idiootit osioon oman tarinan, mutta olkoon kukin taplaa tylillään eikä ollu suoranaisesti kenenkään henki välittömässä vaarassa kun ymmärsin hiljentää vauhtia.