0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Tuli vihdoinkin selvyys paljonko tarvii lisäopetusta jotta sais korotettua CE->DE. 5h teoriaa ja 10h ajoa, enää pitäis löytää kouluttaja
Mistä tällainen tieto on peräisin?? Epäilen vahvasti tuon paikkansapitävyyttä. Ennen DE-kurssissa oli reilusti enemmän teoriaa ja eri aiheista kuin CE-koulutuksessa, samoin ajotunteja yli tuplasti. Onko uudet säännökset vieneet todella tähän??
Hakemukseeni/todistukseeni oli lisätty trafin toimesta tuommoiset tuntimäärät jotka pitää käydä ennen tutkintoa. sekä netistäkin löytyy nämä C D 5 10"Linja-autokortti ajokokemuksen perusteellaPienemmillä opetusmäärillä selviää, kun on tutkintoa edeltävän viiden vuoden aikana ajanut päätoimisesti liikenteessä vähintään 1 vuoden autoa, jonka kokonaismassa on vähintään 12 000 kg."
Löytyy tuo tieto autokoulujen sivuiltakin, et vähemmällä pääsee jos on ajellut vähintään kakstoist tonnista vuoden.Tossapa yksi linkki, josta löytyy.http://www.liikenneopisto.com/kurssit"D-ajokortti ajokokemusperusteisesti. Jos sinulla on kuorma-auton ajokokemusta väh. 12 kk (ei tarvise olla yhtäjaksoista) väh. 12 tn kuorma-autolla ammattimaisessa liikenteessä, voit osallistua tähän koulutukseen. Koulutusmäärä on 5 tuntia teoriaopetusta ja 10 tuntia ajoharjoitusta."
Ajatteles kuinka jotkut asiat ei aina parane ajankulun myötä, kuten ajokortin ajaminen. Ajoin aikonaan (-80 luvulla) itse sekä jonokortin, että ikkunapakukortin "talon" autoilla ja bussina oli samanlainen kuin kuvassa oleva SISU Ajokki 5000D ja E lupa ajettiin SM 300:lla.
Oijoi meidän hallin romulaanilla seisoo samanlainen (v)ajokki! Kaveri porukalla oli tarkoitus tehdä juopotteluajokki siitä, sauna peräloosteriin ym mutta raha tuli poikasena vastaan. Katotaan nyt kun ollaan vähä "viisaampia", siellä se seisoo vieläkin ihan ajokuntoisena
Meille on tuohon yön rahtiralliin vaihdettu noita talon uusia teliautoja noiden vanhojen juhtien tilalle. Ei siinä mitään, mutta kun niihin ei mahdu niin paljoa tavaraa kuin noihin vanhoihin! Eipähän mene painot ainakaan yli...Vai olisikohan tämä sittenkin pitänyt laittaa tuonne hymyilyttää-puolelle...
Juu, juurikin ne EB-väreissä olevat teli-NG:t. Hankala niihin rahtia tehdä, kun tavaratila on yhtenäistä tilaa, tahtoo vähän pikkupaketit seilailla pitkinpoikin... Ainoo hyvä puoli, että eipähän mene enää akselipainot yli... Noi 9700 H:t on n. 10 cm matalampia entä Eaglet, juurikin sen verran ettei polkupyörät ja auton ovet mene oikein mitenkään pystyyn, kyljellään nehän ei oikein järkevästi mene, sama homma isoimpien taulutelkkareiden kanssa.Oma ennätys Eagleen on 227 kollia, oli siellä kyllä vähän *llosta ja keltaisia pusseja, mutta oli siellä ihan oikeaakin rahtia.
......TAMD ei ilmeisesti kovin usein aja helsingistä? Sieltähän aina välillä lähtee noita g*gantin taulutelkkareita, mitkä pitäisi kanssa kuljettaa pystyasennossa, ei vaan 50-tuumainen enää ihan pystyssä mene meilläkään kyytiin. Yleensähän ne sitten on kyljellään, moottorin päällä...
Samoin on Laitila-Mynämäki välillä Corollakuskit, mun pitäisi käydä koeajamassa joskus punaista Corollaa, että eikö ne tosiaankaan kulje kuin seitsemääkymppiä
Montakohan penkkipaikkaa Gold Linen Ivalon suunnan bussissa on? Teliauto takaovilla ja perälaudalla, monesti tulee Rovaniemellä vastaan yöllä.
Villi veikkaus on 16.