Kirjoittaja Aihe: Täyspitkä vastaan puolikas  (Luettu 91505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ilpo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 174
  • Sukupuoli: Mies
    • kuvia
  • Ikkunakyltti: IPE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: pirkka r560
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #22 : 20-02-2008, 15:42:35 »
kääntyvän telin kolmiakselisessa autossa.
kyl ainaki näis meiän jako autoissa se on iha ehdoton, muute ne on niin kankeita et ei mee ku hermo hieroessa. Matka ajossa ei välttis oo nii välttämätön kapistus.
Demokratian bugi. Idiootin ääni on yhtä painava kuin viisaan

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #23 : 20-02-2008, 17:21:44 »
Nää on niin maku asioita  :hattu:
Ite en kyllä vaihtas puolikasta takaisin pitkään autoon 3v ajoin täysperäl ja nyt pian 3 vuotta suhaillu puolikaalla.
Pitää kyllä sanoo et auto pitää tuntee ennen ku pääsee sanomaan yhtään. Ja tottakai mielipiteitä on monia.

Terv. 2 akselisen rekan veturin kuski.  :hattu: Kärry on vaan liitteenä   :hullu:
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #24 : 20-02-2008, 17:27:17 »
Terv. 2 akselisen rekan veturin kuski.  :hattu: Kärry on vaan liitteenä   :hullu:

Onks sulla nousevia akseleita kärryssä?

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #25 : 20-02-2008, 19:55:54 »
No ei se kiinteä telikään poista fysiikan lakeja...

Itte oon ajannu sekä normaalilla köyhänmiehentelillä että kääntyvällä enkä oo juurikaan eroa huomannu maantiellä.
Pienillä teillä ja pihoilla pääsee kääntyvä teli oikeuksiinsa. Tai mulla on sähköisesti ohjattu kääntyvä teli että se lukittuu paikalleen noin 30km/h

Kääntyykö Volvon telirenkaat ylös nostettuna hiljasessa vauhdissa?
Puimuritelissä ei oo muuta huonoo ku yks vikaherkkä kohta lisää  >:( Sillä ei oo vissii suurta ero ketteryyden puolesta onko teli maassa vai ylhäällä kärryä pukatessa, tuntuis että teli ylhäällä pikkusen herkemmin kääntyy.  ???
Keep on truckin'

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #26 : 20-02-2008, 20:15:53 »
Kääntyykö Volvon telirenkaat ylös nostettuna hiljasessa vauhdissa?

Ei käänny
Vaikka on täys käännös päällä kun nostaa telin ylös niin eka se nostaa vähän, sit menee pyörät suoraks ja sit vasta nostaa täysin ylös. Hyötyähän tästä on ettei revi lokasuojia/tarvii asentaa telin lokasuojat ylemmäks jolloin rapa lentää enemmän

Lainaus käyttäjältä: HC
Puimuritelissä ei oo muuta huonoo ku yks vikaherkkä kohta lisää  >:( Sillä ei oo vissii suurta ero ketteryyden puolesta onko teli maassa vai ylhäällä kärryä pukatessa, tuntuis että teli ylhäällä pikkusen herkemmin kääntyy.  ???

Ei oo suurta eroa, tietysti vähänhän se teli kanittaa vastaan vaikka onkin kääntyvä.

Jossain moduuliyhdistelmissä tulee ongelmaa kääntyvyyssäännöksien kanssa... En muista enempää aiheesta, olisko jollain lisätietoa? Olisko ollu vanhassa ajolinjassa tms.

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #27 : 20-02-2008, 20:50:36 »
Ei käänny
Vaikka on täys käännös päällä kun nostaa telin ylös niin eka se nostaa vähän, sit menee pyörät suoraks ja sit vasta nostaa täysin ylös. Hyötyähän tästä on ettei revi lokasuojia/tarvii asentaa telin lokasuojat ylemmäks jolloin rapa lentää enemmän

Ei oo suurta eroa, tietysti vähänhän se teli kanittaa vastaan vaikka onkin kääntyvä.

Jossain moduuliyhdistelmissä tulee ongelmaa kääntyvyyssäännöksien kanssa... En muista enempää aiheesta, olisko jollain lisätietoa? Olisko ollu vanhassa ajolinjassa tms.

Scaniassa kääntyy, sitä vähän ihmetelly.
Mulla on Ajolinjoja tallessa kaikki mitä oon tilannu 1997->, pitää ettiä se juttu. Arolan MANista siinä kerrottiin, vanhan jäykkätelisen auton kontti ja kärry ei pykälien mukaan passaa uuden kääntyvätelisen alustan päälle/perään.
Keep on truckin'

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #28 : 20-02-2008, 21:03:27 »
Scaniassa kääntyy, sitä vähän ihmetelly.

Joo, koska Scaniassa se teli on täys mekaaninen, eli kääntyy aina, kun eturenkaatkin, kun taas Mersuissa ja Volvoissa on electroninen- ja muista merkeistä en tiedä. Eli, vika herkkyydeltään Scaniassa loppuu telin toiminta samaan aikaan, kun eturenkaatkaan ei enää käänny..

Mulla on Ajolinjoja tallessa kaikki mitä oon tilannu 1997->, pitää ettiä se juttu. Arolan MANista siinä kerrottiin, vanhan jäykkätelisen auton kontti ja kärry ei pykälien mukaan passaa uuden kääntyvätelisen alustan päälle/perään.

Ja tää on EU:ta, sekä sitä, että aasit, jotka ei alasta tiedä muuta, kun sen että rekat isoja ja rumia, päättää niiden lainsäädännöstä. Eli, tapaus Arola, ja monta muutakin, esim kes-log:illa ajavaa, on siinä tilanteessa, että lyhyempi kaappi päälle, tai pirun pitkä akseliväli seuraavaan alustaan, tai jäykkä teli,  koska nyky pykälät määrittelee tuon sivuttais liikkeen teli ylhäällä, eli peräylityksen sivuttais-siirtymän, mikä sitten lieneekään oikealta nimeltään, 1metriin, ja teli alhaalla 80cm, siis maksimissaan, ja kääntyvä telinenhän ei sit taas eroa kääntösäteeltään tossa mitenkään, on ne markka fillarit alhaalla tai ylhäällä...

Poissa ilpo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 174
  • Sukupuoli: Mies
    • kuvia
  • Ikkunakyltti: IPE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: pirkka r560
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #29 : 20-02-2008, 21:05:19 »
Joo, koska Scaniassa se teli on täys mekaaninen, eli kääntyy aina, kun eturenkaatkin, kun taas Mersuissa ja Volvoissa on electroninen- ja muista merkeistä en tiedä. Eli, vika herkkyydeltään Scaniassa loppuu telin toiminta samaan aikaan, kun eturenkaatkaan ei enää käänny..

eikös nuo oo hydraulisia noi kanjan telit, tai ainaki meiän vehkeissä on joskus jotai letkuja menny poikki ja teli on jääny linkkuun
Demokratian bugi. Idiootin ääni on yhtä painava kuin viisaan

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #30 : 20-02-2008, 21:08:43 »
eikös nuo oo hydraulisia noi kanjan telit, tai ainaki meiän vehkeissä on joskus jotai letkuja menny poikki ja teli on jääny linkkuun

Joo, ajatuskatko, mekaaninen=hydraulinen, muttei kuitenkaan ole sähköohjattu, vaan samalta ohjaustehostimelta, kun etusetkin toimivat, tosin eriytetyssä piirissä.

Poissa Christian

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 368
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Eläkeläinen
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #31 : 20-02-2008, 21:50:42 »
Pizzataksissa kääntyy niin julmetusti vaikka olis nakit ylhäällä. Hyvä ettei poikittain.

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #32 : 20-02-2008, 22:26:12 »
Onks sulla nousevia akseleita kärryssä?

Ei oo...  :hattu:
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #33 : 21-02-2008, 22:45:16 »
Voisko joku kiltti kertoa mulle tyhmälle noita teijän akselisanastoja.
Mä kun en tiedä, ku välitelin, takatelin, kiinteän ja kääntyvän telin,
mut mitä halawattuja on noi akselit mistä työ jaaritatto?

noistahaan me ollaan lähinnä puhuttu... Kerro mitä et ymmärrä niin voin ehkä yrittää selittää

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #34 : 22-02-2008, 13:26:47 »
Molempia olen kokeillut, mutta pääasiassa täysperällä on leipä tullut pöytään, eli vastauksena on pakettiauto, joka on leppoisa peli kurvailla ja saa ajaa  :100:

Olen samoilla linjoilla että kyllä se pakettiauto ois aika jees.Minulta hajos tuossa muutama päivä sitte perävaunu ja sen takia sain ajella pari keikkaa ihan vaan nupilla.Kyllä se on herrasmies(nais) hommaa täyspitkän jälkeen ja kun palkkakin oli sama kuin kärryn kanssa,niin mikäs siinä ajellessa.Ei mulla ole sitä kärryä yhtään ikävä,sais olla pajalla mun puolesta vaikka pysyvästi.Valitettavasti se on vaan tuo raha joka laittaa ajelemaan täyspitkällä,siitä kun maksetaan paremmin kuin pakettiautolla ajosta.Olen ajanut myös puolikkaalla työkseni ja mulle on ihan sama hankinko leipäni sillä vai täysperällä.

Juksu

  • Vieras
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #35 : 22-02-2008, 20:10:22 »
siis jos se on rahasta kyse niin täysmittainen... eri asia on sitten kummasta tykkää mutta noin vaan palkkataulukko menee... riittää mulle kotimaan ajossa syyksi :)

Poissa Jari

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 399
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MB Atego 1227
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #36 : 22-02-2008, 21:24:44 »
Tänään taas kasvoi sarvi otsaan, kun vein asiakkaalle telkkarin. Ensimmäisenä tämä utelee, että onko tämä varmasti 100 hertsinen, johon minä vastaan, että todennäköisesti, jos olette sellaisen ostanut  >:( Seuraava kommentti on, että kyllä sun pitäisi tietää, kun näitä kuljetat  :o Meikäläinen siinä sitten tokaisi, että kuskaan mä leipääkin, mutta en tiedä mitä se sisältää  ::) Kaveri siinä ihmetteli suu ymmyrkäisenä, kun ojensin rahtikirjan kuittausta varten ja kyseli, että mihin kohtaan kuittaus tulee  ??? Minä asiakaspalveluhenkisenä ihmisenä tokaisin, kyllä sun pitäis tietää minne se sun kynäs kirjoittaa  :puna: Stanan idiootti, siis minä  :tök: Tuo käivänän ylimielinen asenne otti vaan päähän, mutta ne ilmeet, joita kommenttini aiheutti nosti leveän hymyn naamalle  :hullu:
Selvä mies ei Sisulle haise .... :)

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #37 : 22-02-2008, 21:28:34 »
Tänään taas kasvoi sarvi otsaan, kun vein asiakkaalle telkkarin. Ensimmäisenä tämä utelee, että onko tämä varmasti 100 hertsinen, johon minä vastaan, että todennäköisesti, jos olette sellaisen ostanut  >:( Seuraava kommentti on, että kyllä sun pitäisi tietää, kun näitä kuljetat  :o Meikäläinen siinä sitten tokaisi, että kuskaan mä leipääkin, mutta en tiedä mitä se sisältää  ::) Kaveri siinä ihmetteli suu ymmyrkäisenä, kun ojensin rahtikirjan kuittausta varten ja kyseli, että mihin kohtaan kuittaus tulee  ??? Minä asiakaspalveluhenkisenä ihmisenä tokaisin, kyllä sun pitäis tietää minne se sun kynäs kirjoittaa  :puna: Stanan idiootti, siis minä  :tök: Tuo käivänän ylimielinen asenne otti vaan päähän, mutta ne ilmeet, joita kommenttini aiheutti nosti leveän hymyn naamalle  :hullu:

 :tukka: asennetta ollu sulla sopivasti mukana  :kippu:
Itse aiheeseen ni puolikas vaan tuntuu sopivan mulle, syytä tähän en tiedä mut se vaan on kivempaa ku esim.moduuli. Laiskuutta, tyhmyyttä, osaamattomuutta mut silti puolikkaalle ääni täältä  :hattu:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa Jari

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 399
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MB Atego 1227
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #38 : 22-02-2008, 21:32:28 »
:tukka: asennetta ollu sulla sopivasti mukana  :kippu:
Itse aiheeseen ni puolikas vaan tuntuu sopivan mulle, syytä tähän en tiedä mut se vaan on kivempaa ku esim.moduuli. Laiskuutta, tyhmyyttä, osaamattomuutta mut silti puolikkaalle ääni täältä  :hattu:
Mitä helkkaria  :o Kirjoittelin sitten lähes oikeaa topiciin  :puna: Anteeksi olemassaoloni ..............lisää Koffia  :hide:
Selvä mies ei Sisulle haise .... :)

Poissa obelix

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 387
  • Ikkunakyltti: ei oo
  • Työajokki: r-öljy scania
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #39 : 23-02-2008, 20:03:01 »
Puimuriakseli. sippeli. Mitä halawattuja ne on?




                      lainauskorjatuu, uudestaan   :vihel:
kääntyvä teli akseli

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #40 : 23-02-2008, 21:09:45 »
Nykyiseen työkaluun olen ihan tyytyväinen ja sanotaan niin että kaikkeen tottuu. Talvikeleillä ihan peto tuo pitkäperävaunu jos lähtee luistelemaan sillä käyttäytyy todella rauhallisesti. Miinuksista sen verran että perävaunun takaoville on pitkä matka ja usein perävaunun "katkaiseminen" perästä tuntuu ylitsepääsemättömän vastenmieliseltä ajatukselta, johtunee laiskuudesta  :ide3:


Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #41 : 24-02-2008, 01:48:44 »
Nykyiseen työkaluun olen ihan tyytyväinen ja sanotaan niin että kaikkeen tottuu. Talvikeleillä ihan peto tuo pitkäperävaunu jos lähtee luistelemaan sillä käyttäytyy todella rauhallisesti. Miinuksista sen verran että perävaunun takaoville on pitkä matka ja usein perävaunun "katkaiseminen" perästä tuntuu ylitsepääsemättömän vastenmieliseltä ajatukselta, johtunee laiskuudesta  :ide3:
Hihhihii! Joo no sitten minäkin oon laiska ku tuntuu että niitä piuhoja ja kaikenmaailman letkuja on ihan liikaa. eikö niitä vois laittaa jotenkin yhteen että katkaisu/liittäminen ois helpompaa.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #42 : 24-02-2008, 01:50:38 »
Hihhihii! Joo no sitten minäkin oon laiska ku tuntuu että niitä piuhoja ja kaikenmaailman letkuja on ihan liikaa. eikö niitä vois laittaa jotenkin yhteen että katkaisu/liittäminen ois helpompaa.
Vois vetää tuon kidanaukaisuhantaakin tuonne hyttiin  :koff: Ja sitten semmoiset nostoovet kaappeihin että voisi avata ne laiturissa  :ide3:


Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #43 : 24-02-2008, 01:52:45 »
Vois vetää tuon kidanaukaisuhantaakin tuonne hyttiin  :koff: Ja sitten semmoiset nostoovet kaappeihin että voisi avata ne laiturissa  :ide3:
Kohtalotoveri. Samaa oon monet kerrat miettiny. Ai että se ois helpompaa tuo homma. Ja miksei kärryynkin vois laittaa etuovet että vois veturin perälaudan laskea alas ja vetää koko kuorman läpi. :ide3: