Kirjoittaja Aihe: Vetokytkimistä  (Luettu 63419 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #66 : 26-01-2013, 16:58:41 »
180000km käytössä ollut TAVin mekanismi meni sillai jumiin että ei saanu kärryä pois perästä kuin irrottamalla koko mekanismin. Onko muille sattunut samaa? Itse tiedän kaksi vastaavaa tapausta ja mikään näistä ei johdu rasvauksen puutteesta. Meillä mekanismi oli 9kk vanha.

Itelle kävi sama viimeviikolla, n. vuosi sitte edellisen kerran vaihdettu.

Mie myös tappelin tuon yhden volvon TAVilaisen kanssa tuossa pari viikkoa sitten :hattu: 4 kertaa piti katkaista päivän aikana ja joka kerralla meni reilu 5 minuuttia että sain kidan auki  :pase: Ei auttanut öljykään ko. asiaan vaikka laitoin sieltä korkin kautta sitä.

Poissa toniten

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 72
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TONI
  • Työajokki: Volvo FH16 10x4
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #67 : 26-01-2013, 20:24:24 »
Mulla kans tavilaisen mekanismi vaihtoon 10 kuukauden käytön jälkeen.Tietysti kasettiautossa vetokytkin on kovilla mut eihän toi ihan hyväksyttävä kesto sille ole kuitenkaan.Takuuseenhan sen mekanismin tietysti saa mutta joutui itse vaihtamaan,pikkuhomma mutta kun iltayöstä alkaa remppahommiin ei silloin fiilis korkeella ole.
Muuten toi sininen vaikuttaa toimivammalta kuin se punainen mutta jos kestävyys  on tota luokkaa niin voi voi...

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #68 : 26-01-2013, 22:16:37 »
Mulla oli entisessä ajokissa VBG, ei oikein toiminut aivan kuten olisi pitänyt. Välillä oli TAV, joka ei temppuillut kertaakaa, PAM! ja se oli kerrasta pohjassa, aukesi juuri siten kuin pitikin, ei mitään ongelmaa. Nyt Scaniassa on VBG:n dollykita, jonka kanssa alkuun oli ongelmia, koska aisan piti osua keskelle kitaa. Jos ei osunut, piti ottaa uusiksi joka saakelin kytkemisyritys. Sitten kun siihen tottui, niin sen kanssa alkoi pärjätä. Jollain tapaa.
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa Vantage

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 262
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: NIKO
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #69 : 22-01-2015, 12:01:54 »
Vbg:stä servo loppuko kun painaa vipulaatikolta ilmat pihalle tappi alhaalla?

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #70 : 22-01-2015, 12:07:03 »
Vbg:stä servo loppuko kun painaa vipulaatikolta ilmat pihalle tappi alhaalla?

En tuohon tiedä, mutta mulla suhisee, kun on ylhäällä ja vipu pyörii ympyrää kuin hullun mu*kku mielipuolen pers*essä.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa obelix

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 387
  • Ikkunakyltti: ei oo
  • Työajokki: r-öljy scania
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #71 : 24-01-2015, 08:27:16 »
Vbg:stä servo loppuko kun painaa vipulaatikolta ilmat pihalle tappi alhaalla?
Pakkasella servo päästää ilmat läpi ja sillon ilmat tulee sieltä vipulaatikosta pihalle,lämpöä servolle nii yleensä auttaa.

Poissa Volovo

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 34
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #72 : 24-01-2015, 08:41:17 »
Rasva ei ole välttämättä hyvä asia , sillä se juuri kerää kiinni kaiken paskan...mm:hiekan ja talvella nahkia. Meillä samat kidat ollut jo vähintään 5 vuotta ja ainoastaan vaihdettu kerran kulutusosat. Mutta ei ole rasvalla holvattu,vain tappi ja helavaihdon yhteydessä oleva kasausrasva, ja hyvin pelaa. :tukka: . Se on vähän sama juttu ku aseen lukkokin tölvitään sikana rasvalla niin kuinka pelaa mm.talvipakkasessa???
Mikä helevetin Jees ???

Poissa Vantage

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 262
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: NIKO
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #73 : 24-01-2015, 12:49:45 »
Pakkasella servo päästää ilmat läpi ja sillon ilmat tulee sieltä vipulaatikosta pihalle,lämpöä servolle nii yleensä auttaa.
Mmmm.. Pakkasella se välillä suhisee tappi ylhäällä sillee iha vähä mitä oon kuullu muiltaki, mutta nyt se painaa iha täydellä paineella et pakko sulkee kokonaa siitä punasesta, eikä oo vaikutusta vaikka seisos hallissa.

Poissa vikke

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Työajokki: FH4 460
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #74 : 24-01-2015, 18:11:32 »
Miksi muuten TAVissa ei pysy tappi ylhäällä kovilla pakkasilla? Saman tien tulee alas kun väännät tapin ala-asentoon.

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 432
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #75 : 24-01-2015, 18:29:44 »
Taitaa olla joku tyyppiominaisuus. Mannissa pitää jakoavaimella kääntää tappia ylös että jää yläasentoon.
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #76 : 26-01-2015, 01:51:35 »
Nyt on ruvennu tänä talvena v*ttuilee niin, että pitää kaks kertaa nostaa se ni sit voi laittaa valmiiks painattamaan alaspäin. En tiä oisko servossa väljää, vai oisko siel ne servon kiinnityspultit löysällä/menos poikki taas.

Poissa peikko-84

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
  • Neste/NEOT
  • Ikkunakyltti: "Obelix"
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: FH/FM
Vs: Vetokytkimistä
« Vastaus #77 : 10-01-2016, 22:54:14 »
Miksi muuten TAVissa ei pysy tappi ylhäällä kovilla pakkasilla? Saman tien tulee alas kun väännät tapin ala-asentoon.

meilläkin tekee tota vbg:ssä. aina ollut vbg kita joka autos ja ekan kerran tekee tuommoista
The axe, the bottle and the rope...
The dark, the silent and the cold...