0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Harvoin tulee tänne mitään kirjoitettua enemmän luettua asiaa ja asiallista tekstiä. Täällä foorumilla on varmemman tuntuista tietoa kuin naamakirjassa. Mulla on aina ollut sellainen käsitys että hetkellisesti akselipainon saisi ylitää.Valtioneuvoston asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä19 a §Ajoneuvon ja ajoneuvoyhdistelmän massan sekä akselille tai telille kohdistuvan massan enimmäisarvotAjoneuvoa tai ajoneuvoyhdistelmää tiellä kuljetettaessa ei akselille tai telille kohdistuva massa eikä ajoneuvon massa saa ylittää liikenneasioiden rekisteriin merkittyä arvoa. Ajoneuvoyhdistelmän massa ei saa ylittää vetoajoneuvon ja hinattavan ajoneuvon tai hinattavien ajoneuvojen liikenneasioiden rekisteriin merkittyjen massojen summaa eikä yhdistelmälle sallittua massaa, jos se on edellä tarkoitettua summaa alempi.Ajettaessa liukkaalla tien pinnalla ajoneuvon akselille ja telille kohdistuva massa saa akselinnostolaitetta tai akselinkevennystoimintoa käytettäessä tilapäisesti ylittää suurimman tiellä sallitun akseli- tai telimassan, jos se on välttämätöntä riittävän vetopidon saavuttamiseksi eikä siitä aiheudu vahinkoa tielle.https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2019/20190031
sitten omat tiedot oli vanhentuneet, 2019 on liian uutta aikaa meille pystylamppuvolvokuskeille.
Unohtui sulta se 10%:kin
Tridem Volvossa on hyvä nappi etvoi keventää vetäviä, eli siirtää painoaKääntyville. Niin ei puske yhtä herkästiKäännöksissä. Menee sit ittestäänAjotilaan ku vauhti nousee riittävästi.Vaihe
Onko se viimenen akseli myös kääntyvä?
Saa nähdä miten vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään: https://yle.fi/uutiset/3-12545950
Laitetaan sitten samaan rahaan korkeusrajaksikin 4,00 metriä.
Halvimmillaan HCT taitaa olla kahdella perävaunulla toteutettuna, toinen normi puolikkaana ja toinen dollyn päällä perässä... Toisaalta europuolikkaalla ois työllistävä vaikutus...
Trailer saattoi eilen kirjoittaa, että hallitus aikoi sallia sen Ruotsissa enintään 34,5 metrin pituisilla kuorma-autoilla. Päätös on nyt tehty ja sääntömuutos tulee voimaan 31.8.2023.Hallitus kirjoittaa tänään tiedotteessaan toimittaneensa ilmoituksen sääntömuutoksesta EU-komissiolle toukokuussa. Lausuntoja ei ole saatu, ja siksi hallitus on päättänyt toteuttaa asetusmuutokset.Uudet säännöt tarkoittavat, että enintään 34,5 metrin pituiset kuorma-autot ovat sallittuja tietyillä merkityillä teillä. Kuorma-autoilla on ajettava enintään 80 kilometriä tunnissa määrätyillä teillä.Ruotsin liikennehallinnon laskelmien mukaan toimenpiteellä voidaan vähentää raskaiden ajoneuvojen hiilidioksidipäästöjä 4-6 prosenttia. Eli Ruotsi seuraa meitä tässä asiassa
Trailer saattoi eilen kirjoittaa, että hallitus aikoi sallia sen Ruotsissa enintään 34,5 metrin pituisilla kuorma-autoilla. Päätös on nyt tehty ja sääntömuutos tulee voimaan 31.8.2023.
Toivottavasti Scania herättelee T-sarjan henkiin. Uusilla mitoilla voisi olla kysyntää.
Muistaakseni torpedo mallien valmistus kariutui melusäädöksiin, eli ei saatu eristettyä ääntä riittävästiNenä kuomulla. ? Muistaako joku paremmin?Vai oliko se Sisun ongelma?Cab over engine tyyppisessä rakenteessa saadaan ilmeisesti kaikki meteli paremmin omaan käyttöön,Eikä.niin paljoa vuoda saasteeksi ulkopuolelle.Kun tuskin se äänilähteen tuottama.melusaasteen määrä muuttuu absoluuttisesti siitä, onko ohjaamo sijoitettu 1-1,5m edemmäksi vai taaemmaksi.Ja kyllä kait Niilo volvollekin oli faninsa yhtälaillakuin Torpedo Scanialle.Pelkkä fanitus ei vain riitä pitämään tuotantoa yllä.
Ja kyllä kait Niilo volvollekin oli faninsa yhtälaillakuin Torpedo Scanialle.
Pelkkä fanitus ei vain riitä pitämään tuotantoa yllä.