0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Nextgen R500 menee tosi pienellä, jopa alle 30l/100km K**kon jakelussa täysperänä. Samanikäinen FH500 vie 3-4 litraa enemmän.
Ihan mielenkiinnosta, onko FH:ssa I-See? Se tuntuu tekevän äkkiä sen 3-4 litraa säästöä kun ajaa vakkari päällä...
3696km/33.4l/100km/59 käyntipaikkaa puolikkaana sekä b-junana. N. Puolet kantavuuskuornalla. Välineenä 560 Ferrari 68 ton massoilla. Pakko olla kyllä tyytyväinen, verrattuna Södertäljeläiseen eroa ollut kyllä mukavasti.
Nextgen scania menis todennäköisesti ainakin sen 2 litraa vähemmällä vielä. Tosin taitanee hankintahinta tai leasing maksu olla vähän erilainen että sitä ei vielä tuolla erotuksella kata... Siitä mitä itse on nämä hommat aloittanut niin silloin uudet ärrä scaniat vei täysperänä sen 42. Nyt on hevoset lisääntyneet ja kulutus tullut 10 litraa alaspäin
Meillä on ringissä myös nextgen 500 ja 540 vetureita, aikalailla 2 litraa ne menee pienemmällä. Tisin itsellä ajo painottuu pohjanmaan itäreunaa nousten, etenkin talvella todella raskasta autolle kun toiset nousee valtatietä ylös. Mutta niinkuin sanoit, 70 tuhannen euron hintaeroa ei ikinä maksa.
Mutta niinkuin sanoit, 70 tuhannen euron hintaeroa ei ikinä maksa.
Saa siitä autosta jotain myös vaihdossakin. Ja mitä seurannut sivustakatsojana, niin joko ne rahat kannetaan rahoitusyhtiölle tai korjaamoon riippuen auton iästä. Usein molempiin paikkoihin.Omasta mielestä olisi helpompaa kantaa sinne yhtiöön.
Saa, mut jos ajatellaan että millin ajettu ruotsalainen tai sit millin ajettu daf/iveco, Mersu tms niin ruotsalaisesta saat muutaman kympin, muista et oikein mitään. Ei siitä toki sitä 70ke saa jos se ero on tosiaan niin iso.
Kappas mokomaahttps://newsroom.aholatransport.com/fi/lehdistotiedotteet/2020/paastotavoitteiden-saavuttaminen-onnistuu-aktiivisella-otteella-2.html
Maksaisitko itse millinajetusta swedsta muutaman kympin? Jos n. satkulla saa uuden?Mitä kalliimpi auto sitä enempi laskee hinta.Sekä absoluuttisesti että relatiivisesti.
Jos saisin valita työkalukseni millin ajetun ärrä scanian tai uuden ivecon niin sekuntia kauempaa ei tarvitse miettiä kumpaan päätyy. Toki jos sellaista itselle ostaa niin kannattaa toki aika tarkasti valita se yksilö. Se missä on kaikki remontit edessä tulee maksamaan sen uuden ivecon hinnan äkkiä. Just tänään ajelin tuollaisella 35tkm vaille millin ajetulla vanhahyttisellä ärrällä päivän, voisin oikein hyvin kuvitella että ostaisin sen itselle jos autoa olisin ostamassa.
Jos vaihtoehto millin ajettu kania... Ei kait semmosta kukaan ota jos toinen vaihtoehto uus...
Niin jos se uusikin on scanian tai Volvo niin joo mutta ei missään nimessä mitään Mannia, ivecoa tai daffia. Niin ja listaan Mersu mukaan, pari keikkaa heittänyt 18 mallin mesellä ja toivottavasti koskaan enää ei tarvitse. Millon ajetun scanian valitsen kyllä jos toinen vaihtoehto on uusi iveco esimerkiksi
Mikäs vikana näissä eurooppa merkeissä?Tai miksi sweden autot on mielestäsi ylivoimaisia valintoja?
Ruotsinajo aikaan Siljan päivälaivassa messissä oli taas joku merkkikeskustelu menossa... Eräs vanhemman saapumiserän kuljettaja totesi: "Siitä pojat lähdetään, että huora ei ole ihminen ja Iveco ei ole kuorma-auto".