Kirjoittaja Aihe: Kuorman sidonta  (Luettu 604706 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #66 : 09-06-2008, 13:50:33 »
Sinä.

Ei levyilläkään olis saanu tuettua sen kummemmin kun lavan korkeus on 30-50 senttiä. Käytännössä ainostaan liina painattaan alaspäin, jolloin paketit olis antanu periksi vaikka liinan alla olis ollu joku levy.

Ois pitäny olla varmaan semmonen ilmalla täytettävä pomppulinna joka ois survottu tavaroitten päälle ja täytetty auton paineilmajärjestelmän toimesta. ;)

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #67 : 09-06-2008, 14:21:17 »
Ois pitäny olla varmaan semmonen ilmalla täytettävä pomppulinna joka ois survottu tavaroitten päälle ja täytetty auton paineilmajärjestelmän toimesta. ;)
:ide3: siitä vaan Pete patenttia hakemaan uudelle idealle !   :hattu:   :kippu:   :koff:
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #68 : 09-06-2008, 14:38:17 »
:ide3: siitä vaan Pete patenttia hakemaan uudelle idealle !   :hattu:   :kippu:   :koff:
Ei se varmaan ihan uus idea oo. Minusta tuntuu että tuommosia käytetään jo ainakin paperin siirtokuljetuksissa Kemin seudulla.  :ide3:

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #69 : 09-06-2008, 14:39:55 »
Ei se varmaan ihan uus idea oo. Minusta tuntuu että tuommosia käytetään jo ainakin paperin siirtokuljetuksissa Kemin seudulla.  :ide3:
Ai siis mmmmtäh?!  :puna: pomppulinnaako..
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #70 : 09-06-2008, 14:47:00 »
Ai siis mmmmtäh?!  :puna: pomppulinnaako..
No vähän sinnepäin :kippu:. Eli semmosia ilmatyynyjä. Joku voi kertoa joka paremmin tietää.
« Viimeksi muokattu: 09-06-2008, 14:57:52 kirjoittanut Pete »

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #71 : 09-06-2008, 14:58:57 »
Tuossa on linkki semmosille sivuille jossa juttua ilmatyynyillä sitomisesta. Selailee vaan alaspäin noita lehtijuttuja niin löytyy. http://www.pohjaset.com/11.html

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #72 : 09-06-2008, 15:06:08 »
Tuossa on linkki semmosille sivuille jossa juttua ilmatyynyillä sitomisesta. Selailee vaan alaspäin noita lehtijuttuja niin löytyy. http://www.pohjaset.com/11.html
Oukkei!  :hattu:
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #73 : 09-06-2008, 15:24:06 »

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #74 : 09-06-2008, 15:43:24 »
No selviskö asian laita?
:puna:  ootas ku oon ollu puhelimessa tässä....  Mutta luen tuossa heti ku ehin.
Muoks. No nyt on luettu ja pakko sanoa että erittäin  hemmetin hyväsysteemi!  :aamen:   :aamen:
« Viimeksi muokattu: 09-06-2008, 16:09:45 kirjoittanut anne74 »
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #75 : 09-06-2008, 15:59:06 »
Jaahans, nyt ihan foorumille kirjoittelijan roolissa ajattelin muuteman asian tuoda esille, eli henkilökohtaisuuksiin menemisen, sekä äly/ajattelu kykyyn viittaamisen, sekä netiketin, ja yleiset käyttäytymis säännöt.

Tässä poimintoja matkan varrelta, pelkästään tästä topickista...

Tämä kysymys vain Jampille... Muut taitavat ymmärtää pointin...

Voi kyynel, oonko taas kussu muroihis?? Mikä suo estää paperi rullia sitomasta kunnolla?? Kyllä ne rullatkin on ihan mahollista sitoa kunnolla, niin ettei tu sanomista.

Oisko parempi olla hiljaa ku sä et selvästikkään osaa keskustella ilman vittuilua.

Minäkö sen aloitin??? Opettele lukemaan ja ymmärtämään...

Sinä.

Joo, tässäpä pikku pätkä tämän hetken ongelmasta, miksi näinkin iso porukka ei viitti juuri kirjoittaa, en edes minä...

Eli aletaan suoraan sanottuna vittuilemaan, ja käymään henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, joka on siis jos ei muuta, niin ainakin, toisen ihmisen aliarvostamista, netiketin vastaista, liki herjaamista, jne, kyllä näitä keksii, siis lyhyesti kaikkien käyttämis sääntöjen vastaista.


Sitten, ihan vaan, kun listaa katsoo, niin ei, ei se ollut Jamppi tällä(kään) kertaa kun aloitti. Vaikkakaan, ei tässä mitään syyllistä ollakkaan hakemassa...

Tämän "tyhjentävän" viestin tarkoitus on, että ennenkun painatte "lähetä" nappia, painakaa esikatselu nappia, ja tarkistakaa, onko teksti julkaisukelpoista. Tuossa ylläolevassa esimerkissä se ei ole, vaan sisältää mm tämmöisiä virheitä: Vittuilu, henkilökohtaisuuksiin meno, turhan kärkkäät vastaukset, sekä suomenkielen ymmärrys ongelmia. Ja, tämän kerran puutuin näin, ihan kirjoittelijana ja lukijana, mutta kerron myös samalla, että tästedes tämmöiseen tullaan mode/valvoja tasolla puuttumaan kovemmin, alkaen varoituksesta, ja oikoluvusta.

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #76 : 09-06-2008, 16:00:27 »
Sitten ihan aiheeseen.

Paperikuormat on mahdollista pistää kiinni ehjänä, nopeasti ja laillisesti.


Poissa ilpo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 174
  • Sukupuoli: Mies
    • kuvia
  • Ikkunakyltti: IPE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: pirkka r560
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #77 : 09-06-2008, 17:19:51 »
Sitten ihan aiheeseen.

Paperikuormat on mahdollista pistää kiinni ehjänä, nopeasti ja laillisesti.


niihä nuo on. Normaali rahtiautossa ei vaa taida olla oikeita välineitä tohon sitomiseen, toisin ku paperin ajoon tarkotetussa autossa.
Demokratian bugi. Idiootin ääni on yhtä painava kuin viisaan

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #78 : 09-06-2008, 17:25:50 »
niihä nuo on. Normaali rahtiautossa ei vaa taida olla oikeita välineitä tohon sitomiseen, toisin ku paperin ajoon tarkotetussa autossa.

Näin. Kenkälusikalla on hankala syödä, ja jakoavaimella kestää hetken kauemmin pistää auto käymään.

Eli sama suomeksi, väärillä työkaluilla ei yleensä homma onnistu, mutta jos on ko hommaan tehty työkalu, se ei ole mikään amerikan temppu tehdä.

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #79 : 09-06-2008, 18:03:30 »
Tuossa on linkki semmosille sivuille jossa juttua ilmatyynyillä sitomisesta. Selailee vaan alaspäin noita lehtijuttuja niin löytyy. http://www.pohjaset.com/11.html

H.Soikkelilla tais olla aikoinaan kans puolikas, johon ei tarvinu rullia sitoa kiinni.
Kimmo saattas tietää kun eikö se firma toiminu siellä kaakokulmilla.
« Viimeksi muokattu: 09-06-2008, 18:28:28 kirjoittanut HC »
Keep on truckin'

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1050
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #80 : 09-06-2008, 19:10:32 »
Sitten ihan aiheeseen.

Paperikuormat on mahdollista pistää kiinni ehjänä, nopeasti ja laillisesti.


Voisitko valaista millä tavalla teidän paperiautossa on asia ratkaistu? Tietenkin kaikkein paras olisi kun rullat saisi aina ottaa kyytiin "maaten", jolloin ne saisi kiiloilla ja liinoilla kunnolla sidottua... Toisaalta sillä tavalla ei montaa rullaa saa kerralla vietyä...
Jaa, kyl´ne on hullui...

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #81 : 09-06-2008, 20:17:03 »
Sitten ihan aiheeseen.

Paperikuormat on mahdollista pistää kiinni ehjänä, nopeasti ja laillisesti.



tuo on totta joissain tapauksissa tässä vaan se että jos "normi" rahtiautolla kuskataan siis sellasella jota ei ole kehitetty paperille erityisesti niin hankalaa se sitominen on paperi rulla ei saa painua mistään kohtaa milliä enempää muuten on koko rulla pilalla... korjatkaa jos olen väärässä niin aletaan peräämään takaisin vaurioituneiden rullien hintaa.
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #82 : 09-06-2008, 21:20:01 »
tuo on totta joissain tapauksissa tässä vaan se että jos "normi" rahtiautolla kuskataan siis sellasella jota ei ole kehitetty paperille erityisesti niin hankalaa se sitominen on paperi rulla ei saa painua mistään kohtaa milliä enempää muuten on koko rulla pilalla... korjatkaa jos olen väärässä niin aletaan peräämään takaisin vaurioituneiden rullien hintaa.
Mie ajoin sen neljä vuotisen "urani"  Kiitolinjan vaihtokorivehkeillä ja kärrytkin oli talon. Isossa yhteisössä törmäsi jo monesti siihen, että kun lähet jotain (sellua, paperia, lankkua, parkettia, vaneria tms) joka pitää sitoa enemmän kun yhellä liinalla kiinni, niin olipa liian monesti alfred J. Nusa iskeny liinalatikkoihin!   >:(  Kun on joku kymmenen kärryä rivissä ja samoiten kontteja jaloillaan, niin siellähän on helppo laittaa vahinko kiertämään!  :pase:  Ette usko montako tuhatta sataa kertaa tuli mieleen että kunpa olis vakivehkeet millä ajaa! Ja kyllä sen sellujonossaki näki mitkä vehkeet on vakituiseen siinä ajossa... Meilläkin monesti termovehkeet mihi jouduttiin lastaamaan ja kyllähän niissä useemmin muuta nyyttiä kulki niin ei niitä liinoja siellä niin paljoa tarvinnukkaan.. No, kävi joskus niinkin ettei peehana edes rullakko kuormaan ollu häntään pikkuliinaa laittaa ja sittepä sitä metättää kaikessa kiireessä.. Mie yhdyn siihen kans että työ on helpompaa, tuottavampaa, miellyttävämpää jne kun on kyseiseen hommaan just sopiva työkalut/kalut. Mutta kyllähän se on niinkin ettei kaikkeen voi olla ts ei kannata olla sitä "spesiaali" kuormatilaa tms..  Kaik ei kanata   :hullu:
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #83 : 09-06-2008, 21:35:59 »
H.Soikkelilla tais olla aikoinaan kans puolikas, johon ei tarvinu rullia sitoa kiinni.
Kimmo saattas tietää kun eikö se firma toiminu siellä kaakokulmilla.

Ei nyt ole tietoa mut nähnyt olen kun vain paperinajoon tehdyssä vehkeessä oli hitsattu/tehty/laitettu lenkit oikeaan korkeuteen jolloin ISOT rulla sai laittaa kiinni yhdellä pitkällä liinalla jossa räikkä sijoittui ovien kohdalle, Vaivatonta ja laillista se on. Sitten kapelli vehje millä ajetaan rullia kerta viikossa ni tehty kapellilankuista sellaiset "kulmapalat" eräänlaisilla liinoilla ettei tule rulliin jälkiä ja ne siis toimii myös kapelli lankkuinakin täysin. Paras tietysti ajaa ne erikokoiset rullat ja rullat yleensä merikontissa ni johan riittää yks liina perseeseen. Tiipe tahi tombstoun lienee nähny noita soikkelin autojen rulla metodeja enemmänkin.

Nii nähnyt olen myöskin et elintarvikekonteissakin on ajettu rullia, siis sidottuna niihin seinäkiskoihin. Tosin joku kirjoittikin ni melkoisella kettingillä ne rullat pitää sitoa et pysyis kontissa kolaritilanteessa JA sen kolaritilanteen jälkeen oli Lahden koritehtaan johtajalta kysytty voiko linja-autojen turvallisuutta parantaa johon vastaus oli et: kyllä jos teillemme halutaan panssarivaunuja kun keulat vahvistetaan linja-autoista.
« Viimeksi muokattu: 09-06-2008, 21:40:35 kirjoittanut Kimmo »
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa tiipe

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tiipe
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo FH480
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #84 : 09-06-2008, 21:51:43 »
Jep näin oli ja haajalla puolikkaalla oli paperin ajossa alhaalla paineilma toimiset tangot mitkä painovat kiinni rulliin ja kuormia ei sidottu sen enempää kiinni kun sillä ajelin .
Itse mitä ajelin täys pitkällä joskus miekka ja kirves vedin liinat takaa ristiin  ja muutamalla yli ja siitä sen enempää tosin aikaa on mennyt jo kauan  siitä kun siirryin sitten pelti laatikoihin ei tartte sitoa enään mitään mutta , pitää katsoa mitä seuraavaksi tekisi jos siirtyisi johonkin muuhun hommaan välillä .
« Viimeksi muokattu: 09-06-2008, 21:55:41 kirjoittanut tiipe »
palkka juoksee minä en.
En välitä paskan vertaa mitä muut ajattelee minusta toivottavasti muutkaan ei mieti mitä niistä ajattelen..

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #85 : 09-06-2008, 22:15:05 »
Tosin joku kirjoittikin ni melkoisella kettingillä ne rullat pitää sitoa et pysyis kontissa kolaritilanteessa JA sen kolaritilanteen jälkeen

miksi niitten tarttis pysyy siellä kolaritilanteen jälkeen?

Escucha el Oi!

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #86 : 09-06-2008, 22:20:45 »
miksi niitten tarttis pysyy siellä kolaritilanteen jälkeen?


No eikös tätä ole kokoajan spekuloitu raporteissa ja lehtien sivuilla, että ne pitäs siellä pysyä kaikissa tilanteissa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Kuorman sidonnoista juttelisin,
« Vastaus #87 : 10-06-2008, 04:07:56 »
Nii nähnyt olen myöskin et elintarvikekonteissakin on ajettu rullia, siis sidottuna niihin seinäkiskoihin.

Tuo kuullostaa aika villiltä, kun koritehtaat ei osaa määritellä kuinka paljon seinäkiskot kestää. Konginkankaan auton kontissahan rullat oli seinissä kiinni ja tuli etuseinästä läpi pelkän hidastuksen voimasta.
Kummin laki on kirjotettu? Kuorman pitää pysyä normaalissa ajossa paikallaan vai kaikissa mahollisissa tilanteissa. En oo kuullu kertaakaan että esim. pölliauton ketjut ei olis menny poikki kun auto kaatuu.

Jep näin oli ja haajalla puolikkaalla oli paperin ajossa alhaalla paineilma toimiset tangot mitkä painovat kiinni rulliin ja kuormia ei sidottu sen enempää kiinni kun sillä ajelin .

Oliko "se" Suomen ensimmäinen välitelinen-FH? Jossaki näin samasta autosta kuvan romuna.
Keep on truckin'