Kirjoittaja Aihe: Mikä on juuri Sinun toimenkuvasi parhaat sekä huonot puolet?  (Luettu 75824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Pikavuorokuljettaja pirkanmaan suurimmassa yksityisessä yhtiössä, välinä Tre-Hki
+työvuorojen pituudet tietää hyvinkin tarkasti etukäteen
+kalusto suht uutta ja toimivaa
+palkkaus TES
+vuorokausilevot miltei aina kotona
+iso talo, löytyy monenlaista tehtävää

-kalustokierrosta johtuen harvoin ajaa kokonaisen työvuoron samalla autolla
-talossa huono ilmapiiri ja osa luistaa velvollisuuksista
-aikataulutus on kireä ja sitä on mahdollisuuksien mukaan pyrittävä noudattamaan. Suomeksi sanottuna koko ajan siis vedetään täysiä.
-työnjohdon suhtautuminen kuljettajiin.

edit. lisätääs vielä yksi -, työvuorosuunnittelu on kaikkea muuta kuin järkevästi tehty.
« Viimeksi muokattu: 11-10-2011, 23:20:03 kirjoittanut Sycorax »

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 716
  • Sukupuoli: Mies
  • Kolmostie, taakse jo jäänyttä elämää
  • Ikkunakyltti: ANDY jos on matkassa
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Haittiksella
edit. lisätääs vielä yksi -, työvuorosuunnittelu on kaikkea muuta kuin järkevästi tehty.
Tuntuu siltä, että joissakin isoissa taloissa tuota tehdään tahallaan, ettei vahingossa joku alkaisi viihtymään töissään.
Aina löytyy keinot tehdä työvuorolistat hyviksi ja se ei ole kiinni kuin tahdosta yhdistettynä taitoon.

Poissa T-B

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 289
  • Sukupuoli: Mies
Tuntuu siltä, että joissakin isoissa taloissa tuota tehdään tahallaan, ettei vahingossa joku alkaisi viihtymään töissään.
Aina löytyy keinot tehdä työvuorolistat hyviksi ja se ei ole kiinni kuin tahdosta yhdistettynä taitoon.
  :hattu: :hattu:
  - älä ota sitä vakavasti -

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Tuntuu siltä, että joissakin isoissa taloissa tuota tehdään tahallaan, ettei vahingossa joku alkaisi viihtymään töissään.
Aina löytyy keinot tehdä työvuorolistat hyviksi ja se ei ole kiinni kuin tahdosta yhdistettynä taitoon.

 :aamen:

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Tuntuu siltä, että joissakin isoissa taloissa tuota tehdään tahallaan, ettei vahingossa joku alkaisi viihtymään töissään.
Aina löytyy keinot tehdä työvuorolistat hyviksi ja se ei ole kiinni kuin tahdosta yhdistettynä taitoon.
Juu, meillä ajomestarit oli ehdottanut että mennään vuosi näillä ajolistoilla, sinä aikana ne mulkkailee ne vähän fiksummiksi, jos saatais vaihtuvuutta pienemmäksi. Firman kakkosen kommentti asiaan oli ollu: Ei maksa vaivaa!

Poissa JarTo

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
  • Paskaa ja roskaa
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo, scania
Minun hommien + ja-

+ ihmispaskan haju tulee tutuksi
+ kuormasta saa syödä
+ opit ajamaan oikealta puolelta
+ jokainen päivä on erilainen
+ kunnan viemäri verkosto tulee tutuksi
+ välissä joutuu ihmisten kanssa tekemisiin

- kun olet saunaan menossa, niin voi tulla soitto viemärin rassaukseen
- helevetin vaijerivehkeet
- roska prässin pesu 30 asteen helteessä
- liian tiukille vedetyt keruu linjat
« Viimeksi muokattu: 15-10-2011, 19:55:30 kirjoittanut JarTo »

Poissa nodame

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 303
  • Sukupuoli: Nainen
Katsaus talvihommiin, eli haketta puolikkaalla.

+ Isäntä/-perhe on jotain uskomatonta (Ei edes tarvitse murehtia pääseekö koira ulos jos itsellä työt venyy)  <3
+ Ajokit on omaan makuun hyvässä kunnossa
+ Lähes joka yö kotona
+ Työpäivät sopivan mittasia
+ Tauot saa pitää rauhassa ja tulevatkin automaattisesti mettässä
+ Työporukka on hyvä ja vaihteleva
+ Ei tarvi painattaa motareita juur ollenkaan
+ Joka päivä eri mestat (paitsi laitokset tietysti), joten nurkat tulee tutuiksi.
+ "Jos metsään sä aiot mennä, sä todella yllätyt" tjtn.

- Loputon määrä märkiä hanskoja
- Mettätiet on talvel mitä ovat
- Saa repiä ittensä rikki ketjujen ja jäätyneiden kuormien kanssa.

En mä näemmä keksikää enempää, ainakaan miinuksia. Meikä tykkää!  :ljump:
"In my world everyone is a pony, and they all eat rainbows, and poop butterflies. "
@p3hmis

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Hyvä idea Heikki! Katkaisenpa minäkin hiljaiseloni ja osallistun. Kevättalvesta olen taas töitäkin tehnyt parin vuoden lepäilyn jälkeen ja maistuuhan tämä taas. Periaatteessa mun työnkuva on kontteja ja irtoperiä mutta tykkään vaihtelusta ja onneksi löytyi tämä paikka jossa sitä löytyy. Varsinkin kun kesällä tuli lasikärryt kuvioihin.
Eilisen ja kuluvan päivän askartelu kertookin plussat ja miinukset sekalaisessa järjestyksessä:
"Aamulla" tallille lukemaan ohjeita seinältä. Iltapäiväksi suunniteltua kärryä ei pihalta löytynytkään, olkoon. Naamarilla varastokentälle, inneri perään ja lastaamaan. Aha, tähän autoon ei vieläkään ole saatu lasihallin avainta. Klo 4.04 on siis päivä jo vituillaan. Tallille lainaamaan avain toisesta autosta, pukki kyytiin, avaimen palautus ja baanalle. Lasipukin vaihto, varastolle kärryn vaihtoon (se puuttuva kärry olikin siellä valmiiksi) ja rantaan kontin hakuun. Nyt olikin oikeen spesiaaliruoto koska koppa meni varastoksi. Selvitetään puhelimella miten päin asiakas haluaa konttinsa pihalleen ja pahoittelut aikatauluongelmasta. No Problem. tuu tänne vaan.
Kontti nykästään kaivinkoneella pois kyydistä ja uutta hakemaan. Normaali selvittely viitteen kanssa. Ai, se tavuviivakin kuuluu viitteeseen. Konekuski huutelee tupakille. Viite on OK mutta niitä kontteja ei ole vielä kentälle tullut. Juu, hetken päästä tieto ettei saa antaa toista tilalle. Haemme vauhtia portin ulkopuolelta ja seuraava viite on Stevecolle. Nyt ollaan siis Mussalossa. Tunnin odottelu ja koppa on kyydissä. Poistokontti tämäkin, numerot maalattu umpeen, ei semmosen kanssa portista niin vaan ulos pääse.
Kotikentällä kurottajan sarviin ja koppa pinoon, ruoto jalalle ja aamuksi irtoperä kiinni autoon. Belgianpellet on ulkoistaneeet kärrynvalot alihankkijoille eli etsi autosta lampunkuvut ja teippaa ne kasaan. Ja edes muutama ehjä polttimo että pääset tallille. Pieni laskelma koska 9h on kulunut ja paljonko myöhästyy aamun lastauksesta.
Tänään 3D-Tetris liimapalkkikuorman kanssa. Tosin trukkikuski oli niin loistava että sai vaan ihastella miten  homma sujuu ja kaikki lopulta mahtuu kyytiin.

No, harvoinpa näin ikimuistoisia päiviä on mutta ei mulle kyllä sama rutiini jatkuvasti sovi. Uusia mokia tehdessä oppii myös uusia asioita. Vielä kun lisää että viime viikko oli kokonaan vapaa niin sopii mulle just passelisti. Autossa yöpymistäkin harvakseltaan, yleensä yöt kotona.
Tulihan selkeä miinuspuolikin mieleen. Bulkinlastaukset Borealiksella. Päivätirsat lastausvuoroa odotellessa tai pesujonossa seisoskelu ei haittaa. Ne kontit vaan pitää lakaista edellisen purun jäljiltä. Harjanheiluttelu ja vaikka parinsadankilon lapiointi sopii. Tärkkelyksenhaju jää vaatteisiin ja häiritsee mun hienostonenää -Hyh.
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa PÄKÄ

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 14
  • Sukupuoli: Nainen
  • OHO! PITIKS TÄN LÄHTEE IRTI?
  • Ikkunakyltti: PÄKÄ
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: sisu
Katsaus talvihommiin, eli haketta puolikkaalla.

+ Isäntä/-perhe on jotain uskomatonta (Ei edes tarvitse murehtia pääseekö koira ulos jos itsellä työt venyy)  <3
+ Ajokit on omaan makuun hyvässä kunnossa
+ Lähes joka yö kotona
+ Työpäivät sopivan mittasia
+ Tauot saa pitää rauhassa ja tulevatkin automaattisesti mettässä
+ Työporukka on hyvä ja vaihteleva
+ Ei tarvi painattaa motareita juur ollenkaan
+ Joka päivä eri mestat (paitsi laitokset tietysti), joten nurkat tulee tutuiksi.
+ "Jos metsään sä aiot mennä, sä todella yllätyt" tjtn.

- Loputon määrä märkiä hanskoja
- Mettätiet on talvel mitä ovat
- Saa repiä ittensä rikki ketjujen ja jäätyneiden kuormien kanssa.

En mä näemmä keksikää enempää, ainakaan miinuksia. Meikä tykkää!  :ljump:

Kas kas...mä hyppäsin pöllinajosta hakeautoon ja samalla kylällähän me ollaan...pisti vaan tuo ikkunakyltti silmään =)
ENTINEN PÖKÖ, siis nimimerkki ja ikkunakyltti nyt sama!!

Poissa Wille´

  • Apumies
  • *
  • Viestejä: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo FH12
Nykyisen työnkuvan / työpaikan miinuspuolelta painavampi lista:
Kuljetettavana siis jakeluna rullakoita ja lavatavaraa sekä päivävuorossa paluukuormana suuremmoisia määriä pesuineita, koiranruokia yms. rojua ja tietysti tyhjät rullakot

+ Palkkaus alan TES ja maksetaan lisät ja ylityöt (paitsi ADR lisää ei vieläkään havaittu)
+ Työ itsessään on verrattain helppoa, kuorman suunnittelu/lastaus/purku ei ole mitään rakettitiedettä

- Kalusto ei ole erityisen vanhaa veturien osalta (n. 6v), mutta Rellu ei ole hyvä kuorma-auto edes uutena... 25v vanhaa Scaniaa ajaneena voin taata että ennemmin istuisin nykyäänkin sellaisen ratissa, kun odottaisin rellun robottiaskin suunnanvaihtoa tai pajalla auton korjailua
- Perävaunuiksi yhtiöön on haalittu kaikki maholliset homeiset kylmäkori-raadot konkurssihuutokaupoista ja eri pöytälaatikkofirmoista
- Liian monet työtoverit jättävät roskansa autoihin eivätkä tyhjennä myymäläpalautuksia vuoron päätteeksi
- Saikuttajat
- Muut eivät myöskään ilmoita edes kaluston ilmeisiä vikoja vaikka olisivat itse rikkoneet jotain olennaista (esim. perävaunun perälaudan kaukosäädin)
- Talvella tulee olemaan (taas) isoja ongelmia kaluston kanssa, ja eri mittakaavassa kuin normaalisti talvella
- Yritetään kusettaa ylitöissä odotusajoilla
- Autoissa on firman puhelimet vain, jos joku ei ole unohtanut sitä omaan taskuunsa
- Kaikki tämä ja vähän enemmänkin yhdessä riittää aiheuttamaan jatkuvasti ketutusta, joka alkaa ottamaan pahasti ohimoon vähintään kerran viikossa
Kuulostaa tosi tutulta, veikkaan että sama firma missä olin viimevuonna töissä.. varsinkin jos sijainti on itä-uudellamaalla. Ittellähän oli auto kyllä toisella paikkakunnalla, kuin tää pääpaikka.
Omalta kohdalta lisäisin tohon plussiin noiden kahden lisäksi:
+Sama auto, vain 1 kuski mun lisäks
+Samat, tutut paikat/reitit (ei ehtiny vielä kyllästyä)
+Lähes kaikki meidän purkupaikat laituri paikkoja
+Ei oikeastaan viikonlopputöitä

-Pitkä miinus kalustolle
-Lähes ainoassa maahanlaskupaikassa joutu telaamaan kärristä vetäjään aika usein
-Tunnit jäi välillä aika vähiin


Nykysin elintarvikerunkoo pk-seutu - itä-suomi

+Vain vuoden vanha auto
+Hyvä työporukka
+Saa tehdä tunteja
+Pääsee ajamaan vähän pitempää siivua
+Ei pl.nostimia

-Viikonloppusinkin töitä
-Vapaata trukkia saa välillä ettiä/ootella lastaus/purkupaikoissa

Poissa Samppa82

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 458
  • Titteli: Duunari
Kuulostaa tosi tutulta, veikkaan että sama firma missä olin viimevuonna töissä.. varsinkin jos sijainti on itä-uudellamaalla. Ittellähän oli auto kyllä toisella paikkakunnalla, kuin tää pääpaikka.
Omalta kohdalta lisäisin tohon plussiin noiden kahden lisäksi:
+Sama auto, vain 1 kuski mun lisäks
+Samat, tutut paikat/reitit (ei ehtiny vielä kyllästyä)
+Lähes kaikki meidän purkupaikat laituri paikkoja
+Ei oikeastaan viikonlopputöitä

-Pitkä miinus kalustolle
-Lähes ainoassa maahanlaskupaikassa joutu telaamaan kärristä vetäjään aika usein
-Tunnit jäi välillä aika vähiin


Nykysin elintarvikerunkoo pk-seutu - itä-suomi

+Vain vuoden vanha auto
+Hyvä työporukka
+Saa tehdä tunteja
+Pääsee ajamaan vähän pitempää siivua
+Ei pl.nostimia

-Viikonloppusinkin töitä
-Vapaata trukkia saa välillä ettiä/ootella lastaus/purkupaikoissa

Eli sit sie ajoit sitä Inkeroisten autoa?

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Mulla kun nyt taitaa olla vakituistunut tuo duuni, niin pari huomiota näin alkuvaiheessa hommia:

+ kuittiauto. Mun lisäksi sillä ajaa vain pomo, jos on tarpeen
+ yöt käytännössä kotona
+ matkaa kotoa tallille reilu kilsa eli haittis joutaa seisomaan pihassa
+ lähes jokainen purkupaikka on uusi

- saakelin aikaiset lähdöt (yleensä luokkaa 4-5 aamulla)
- paljon ajoa pääkaupunkiseudulle
- jalkalavalaitteet (koukkulaitteet olis hiton paljon nopeammat ja vähemmän työläät)
- letkujen vetäminen lumihangessa rakennustyömaalla ei ole ihan herkkua...
- matala koppi autossa
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa make81

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 368
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MAKE
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: R500
Mulla kun nyt taitaa olla vakituistunut tuo duuni, niin pari huomiota näin alkuvaiheessa hommia:

+ kuittiauto. Mun lisäksi sillä ajaa vain pomo, jos on tarpeen
+ yöt käytännössä kotona
+ matkaa kotoa tallille reilu kilsa eli haittis joutaa seisomaan pihassa
+ lähes jokainen purkupaikka on uusi

- saakelin aikaiset lähdöt (yleensä luokkaa 4-5 aamulla)
- paljon ajoa pääkaupunkiseudulle
- jalkalavalaitteet (koukkulaitteet olis hiton paljon nopeammat ja vähemmän työläät)
- letkujen vetäminen lumihangessa rakennustyömaalla ei ole ihan herkkua...
- matala koppi autossa
Ajatkos kenties valkoista leca sora vehjettä??? Tuli vaan mieleen...
No kato v*ttu feisbuukista.

Poissa millakulta

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 38
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: MILLA
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: tyttökaania
täysperällä lateksia lähitienoille...


+aina kotiin yöksi
+vapaa aikaa riittävästi(pitkät pvt sillon kun on työpv)
+palkka kohillaan
+samat lastauspaikat, tutut valvomoitten heput
+mukavat työkaverit
+vakiajokki(meitä 2 kuskia samassa)
on nuita kait muitakin mutta näin aamusta ei leikkaa.....

-talvella jäätyy ihan kaikki paikat kun vedellä pitää leikkiä
-veturin pohjaventtiili korjattu ainakin 100krt mutta ei pelaa,metrin verran siis talvella sulateltavaa kankea..
-kesällä aurinko polttaa kannet hirveään kuntoon ilman muovilätkiä..


Muutoin tuo on kai ihan mukavaa hommaa...tai ei ees se KAI, kun sen yli 5 vuotta oon jo tossa viihtyny... :hattu:
koskaan en oo mitn pahaa tehny..hyvää vaan..

Poissa aku80

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 33
  • Sukupuoli: Mies
  • mullijulli
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: mullivolvo/daff
eli siis ajan "mulliautoa" siis pääsääntösesti teuraita tiloilta jyväskylään teurastamolle.                     Plussia:jokainen päivä on takuuvarmasti erilainen esim:on pelkkiä sikakuormia helppoja ja ei tarvi pelätä tai toinen ääripää on niitä tonnin painosia sonneja jotka lastataan työkaverin kans kaksin irtokarsinasta.hyvä kalusto,hyvä palkka,erittäin mukava pomo ja työkaverit.                                                  Miinuksia:aikas raskasta hommaa,likasta ja haisevaa.välillä meinaa hirvittää ku jyskälässä navetto mies kehuu et toi tarttis lopettaa.ei se mitään jos kyse on siasta mut iso karju tai sonni ni meinaa käsi vapista.

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 716
  • Sukupuoli: Mies
  • Kolmostie, taakse jo jäänyttä elämää
  • Ikkunakyltti: ANDY jos on matkassa
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Haittiksella
eli siis ajan "mulliautoa" siis pääsääntösesti teuraita tiloilta jyväskylään teurastamolle.                     Plussia:jokainen päivä on takuuvarmasti erilainen esim:on pelkkiä sikakuormia helppoja ja ei tarvi pelätä tai toinen ääripää on niitä tonnin painosia sonneja jotka lastataan työkaverin kans kaksin irtokarsinasta.hyvä kalusto,hyvä palkka,erittäin mukava pomo ja työkaverit.                                                  Miinuksia:aikas raskasta hommaa,likasta ja haisevaa.välillä meinaa hirvittää ku jyskälässä navetto mies kehuu et toi tarttis lopettaa.ei se mitään jos kyse on siasta mut iso karju tai sonni ni meinaa käsi vapista.
Voin kuvitella näin sielä tuotantopäässä olevana työn mielenkiintoisen monipuolisuuden. Meiän possujahan ei sitte mihinkään karja-autoon saa kuin kuolleena.
Ite kuskaan teurastamoon elävänä sen muutman kerran vuodessa kun teurastellaan noita.
Kiinni saaminen vie yleensä sellasesta 1 tunnista puoleen vuorokauteen per sika.

Poissa opa

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 57
  • Sukupuoli: Mies
No nämä nyt on jakarikuskeille tuttuja juttuja....
 - Kaksi ajojärjestelijää käskyttää tietämättä toisistaan mitään. Aina ei oikein tiedä minne sitä menis kun ei kaikkeen pysty!
 - Kalustossa parantamisen varaa, näin talvella perälauta usein jäässä ja sitten kun sen saa pelaamaan niin pumppukärry kyllä vierastaa lunta!
 - Usein todella kiire aikataulu
 - Monet asiakkaat ei ymmärrä että on muutakin jaettavaa kun heidän tavaransa ja sitten urputetaan kun ei heti ole perillä! (rasittavin ongelma)
 - Asiakkaan tilaama yksi lavapaikka voi viedä vaikka 3 lvm.
Tässä nyt muutamia miinuksia.

 + Omatoimista työtä
 + Tutut paikat pääosin
 + hyvät työkaverit

Poissa Jouni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jouni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: M.A.N
Katsaus talvihommiin, eli haketta puolikkaalla.


+ Ajokit on omaan makuun hyvässä kunnossa
+  joka yö kotona
+ Työpäivät sopivan mittasia
+ Tauot saa pitää rauhassa ja tulevatkin automaattisesti mettässä
+ Työporukka on hyvä ja vaihteleva
+ Ei tarvi painattaa motareita juur ollenkaan
+ Joka päivä eri mestat (paitsi laitokset tietysti), joten nurkat tulee tutuiksi.
+ "Jos metsään sä aiot mennä, sä todella yllätyt" tjtn.

- Loputon määrä märkiä hanskoja
- Mettätiet on talvel mitä ovat
- Saa repiä ittensä rikki ketjujen ja jäätyneiden kuormien kanssa.

En mä näemmä keksikää enempää, ainakaan miinuksia. Meikä tykkää!  :ljump:


Tätähän tää on.Paitsi meillä autot välillä vaihtuu.Ja ketjutusta yritän välttää loppuun asti. Mutta tykkään hommasta kans.

Poissa pikku-rahtari

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 361
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VIHREÄ TOIVONE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo fh4

Tätähän tää on.Paitsi meillä autot välillä vaihtuu.Ja ketjutusta yritän välttää loppuun asti. Mutta tykkään hommasta kans.
joka päivä vähintään kerran..  :tukka:

Poissa Patakoski

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 546
  • Sukupuoli: Mies
  • "mitä enemmän voimaa, sitä suurempi vastuu"
    • patakoski
  • Ikkunakyltti: Kimmo Koo
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Kaanimo
Hyvä topiikki :tukka:

Nyt pitää vastata kysymykseen mitä ei ole tarvinnu miettiä tässä ajossa aiemmin. Yleisesti kylläkin aikoinaan joku udellu mutta...

Ajan alihankkijana koneita ja rakenteita ympäri maakuntia täältä tuonne, sieltä sinne ja takasi tänne. Ajattajana toimii Suomen laaja-alaisimpiin lukeutuva kuljetusyritys asiakas määrällä mitattuna.
Työkoneet, maarakennuskoneet, maatalouskoneet, rakennuskoneet, henkilönostimet sekä kaikkia metallialan rakenteita ja teollisuuden isoja komponentteja. Toisin sanoen ne jotka ajetaan maasta kyytiin ja pois sekä kaikenlainen mitä nostetaan kyytiin ja pois. Kuorman kolliluku 99% 1-5 .

Plussat:

80% ei aikasidonnaisuuksia. Ei lastausaikoja/purkuaikoja normaalisti. Määräaikaan tilatut koneet kohteeseen jää tuon ulkopuolelle.
Noin 40-45 purkua kuukaudessa suoraan perille. Välipurkaukset erikseen. Niitäkin muutamia viikossa jossa kolli tai kone jatkaa eteenpäin toisella yksiköllä.
Erillaisten koneiden käyttömahdollisuus. Aina tulee sillointällöin vastaan koneita joihin ei ole ennen koskenut. nähnyt kyllä useimmat niistä livenä tai kuvissa.
Hyvät asiakkaat.
Navigonin tehokäyttö(ajokirjanpito samassa) helpottaa verottajalle kirjattavaa päivärahailmoitusta. Kun sitä ei tarvii enää erikseen tehdä.
Virkavallan kanssa yhteistyö helpottunut kun ei kuorman takia tarkastuksiin tarvii pysähtyä.
Jokainen kuorma kiinnitettävä ilman poikkeusta(avolavetti) kun kaikki näkyy.
Asiakas joka maksaa laskun, hyötyy työstäni parhaiten.
firmojen kahvitarjoilut/lounaat.
Bitteriä lainatakseni: koneet ja niiden hitaus viihdyttää :JES:

Miinukset:

Talven kylmyys(koneiden käynistykset, liukaat sivutiet, lumen hautaamat sidonta välineet lavetissa..)
Varovaisuus lavetin päällä olevan liukkauden takia.
Pöllyävä lumi tunkeutuu jokapaikkaan jos ei ole ohjaamoiden tiivistykset kunnossa(vanhat koneet)
Kastuvat hanskat, jäätyneet ylileveevalot.
Sateella kastuu kuormaa lastattaessa ja purkaessa(poislukien ne kerrat kun sateet loppuu määränpäässä) mutta silti kastuu hanskat.
Huonot asiakkaat.
Huonot kanssa kulkijat(haitta-autoilijat, bussikuskit, taksarit, rekkakuskit, maaviljeliät, kaupungin kaivinkonekuskit ja liikenteen "asiantuntijat" jotka ei ole alalla mutta tietävät kaikesta kaiken mihin heillä ole hajuakaan hommasta.
Ajojärjestelyn oivallukset ohjelman muutoksiin.
"sillä on kiire" - "jaa sä toit sen jo"
"sillä ei ole kiire" - "missä sää olet ollut kokoviikon?"  -ihmiset(asiakkaat)
Mun tapani löytää ratkaisu niitä kaipaaviin ongelmiin.
Puhelimessa: "täällä on käynyt isommatkin yhdistelmät" ---> "ai sulla on nääääääin iso rekka! -ei tuo täällä sovi kääntymään"
Asiakkaat jotka ei voi olla pois puhelimesta sen aikaa kun asioidaan.
Asiakkaat joiden kaikki toiminnot pysähtyy puhelimessaolon ajaksi.
Asiakkaat jotka ei salaa tyhmyyttään vaan antavat sen tulla valtoimenaan mun tietoon(hankaloittaa tapahtumia jälkeenpäin, purku/lastaus)
Trukkikuskit jotka ei käsitä perusasioita lastattaessa/purkaessa.
Mä en neuvo kuin kerran miten asiat etenee(jos kuulija ei ymmärrä ja osallistu tehtäväänsä)
Asiakkaat jotka kysyy yhtiön autojen lukumäärää(mä en tiedä kun en ole laskenu)


Määkin lisäilen tähän sitä mukaa miten asioita ilmenee. Tämänkin tein liikaa-aikaa käyttäen, mutta oli pakko kun topiikin aihe on hyvä :aamen:

Poissa Viking

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 428
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Viking
  • Työajokki: MB
Laitetaas tanne omakin versio

Elikkas, puolikkaalla paikallisjakelua NQX:n alihankkijalle Brisbanen metropolialueella, periaatteessa duunia kai vois verrata esim. Kiitolinjan runkopuolella oloon.

+ Mielettoman hyva pomo - ma hoidan oman rastini ja han ei vaivaa mua ku korkeintaan kerran vkossa. Ja se, etta luottaa muhun ja mun tekemisiin
+ Juitsarit - herrat ei pahemmin mua vaivaa, terminaalilla antavat karryn ja sen jalkeen venaavat mun soittoa millon oon tyhja ja antavat seuraavan osoitteen
+ Duunikaverit - alkuun pelkas etten 'kuuluis' joukkoon, mut naa herrat ovat tervetulleet mut porukkaan eivakka oo nayttaneet pitkaa naamaa mua pain. Varsinkin ny ku alkaa nayttaa, et tosiaan oisin jaamas tanne ni ovat iloinneet mun puolest
+ Asiakkaat - ylipaataan, taa asenne taal Ossilas; 'no worries' taitaa olla yleisin heitto, olit myohas taikka ajoissa
+ Palkkaus - ehkei naihin olosuhteisiin kaikkein parhain, mut eipa mulla sinkkuna valittamista kun sopiva tili kolahtaa tilille viikottain. Vastaavaan palkkaan Suomes tarttis olla reissuhommis ja ny kuitenkin nukun joka yon omas sangys
+ Oma ajokki - ei tartte jakaa kenenkaan muun kanssa ja olkoonkin hieman iakkaampi, mut juur sopiva mulle, euroveturi nousevalla telilla, me like
+ Suurin osa paivista erilaisia - ison osan firmoista oppinut jo muistamaan mut ellei paivittain niin viikottain tulee koko ajan uusia paikkoja, ei paase liikaa kyllastymaan
+ Ison firman edut - jos et ehdi jonnekin tai ei olekaan enaa tilaa, 'no worries, me lahetetaan joku muu'

- Suurkaupungin liikenne - Aussit ja etenkin Queenslanderit on aivan taysia mulkkuja liikenteessa. Ei naa vaan osaa..
- Trukkikuskit - joko terminaalin laiskat heebot, jokka ei laita karryja 100% valmiiks tai sit paikka paikoin taysin puukasikuskit joissain firmoissa joita saa melkein kadesta pitaen opettaa
- Health & Safety - paikka paikoin muutamissa putiikeissa aivan jarjettomia H&S -saantoja milla ei oo mitaan tekemista itte duunin kanssa
- Ison firman miinukset - osa kalustosta on vanhoja p*skoja ja kun etenkin talon omat kuskit ei jaksa ilmotella vioista..
- Muutamat talon omat kuskit - 'saa oot vaan subbie', onneks naita idiootteja kuitenkin on vaan se muutama kipale

Tuossapa nuo kai nain akkiseltaan mietittyna
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to slide in sideways, totally worn out shouting 'holy shit..  what a ride'

Poissa Eiku

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 350
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Vasara
Mikä on "subbie"?
Internet - hyvä renki, mutta huono isäntä.