Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan kysymyksiä...  (Luettu 133214 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #264 : 30-08-2019, 03:37:18 »
Mitä tässä ite on seurannut vierestä, niin pöllin ajossa hyvä metsäpään kuski saa kyllä palkan niinkuin pitääkin ja hyvällä tuurilla vähän päällekin... Tekijöistä on pulaa sielläkin.  Päivän pituus riippuu toki paljon talosta mutta kyllä niissäkin on yleensä järki mukana.

Poissa pertti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 144
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #265 : 30-08-2019, 11:25:13 »
Pienemmässä talossa voi olla noinkin, ite ajan isomman talon autoja, kaikki palkat tulee niin kuin kuuluu ja ajojärjestely kysyy myös kuskin mielipidettä.
Ainahan joku asia mättää, meillä se on korjaamon työnjohto.

Ääni tälle. Mitä nyt seurannut, niin mielestäni kappaletavarapuolella on koijareita enemmän kuin puu, säiliö ja sorahommissa. Kuormat tietenkin saattaa olla reiluja.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #266 : 30-08-2019, 11:43:10 »
Ääni tälle. Mitä nyt seurannut, niin mielestäni kappaletavarapuolella on koijareita enemmän kuin puu, säiliö ja sorahommissa. Kuormat tietenkin saattaa olla reiluja.
meillä myös noissa kierrätysmateriaalihommissa, varsinkin loppua kohti oli hyvä olla. Nuorena kuljettajana annettiin 18km ajettu ajokki. Jos oli toiveita pitää viikkolepo jossain muualla, kun kotona, ni se onnistu. Juitsari, ko lateli aikatauluja, ja itte mainitsit, ettei ajoajat riitä, että jos saa kirjallisena, voi ajaa yli. Kertaaka ei tullu kirjallisena, vaan mentiin siten, kun kerettiin.
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Bamboo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 24
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #267 : 30-08-2019, 15:46:33 »
Kiitoksia asiallisista vastauksista, tämä huojentaa mieltä melkoisesti.
Þetta reddast

Paikalla vikke

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Työajokki: FH4 460
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #268 : 30-08-2019, 19:41:00 »
Myös elintarvikepuolella alkaa olla kuljettajan markkinat, varsinkin jaossa.

Poissa VeeWee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Kutter 9
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #269 : 30-08-2019, 20:39:48 »
Myös elintarvikepuolella alkaa olla kuljettajan markkinat, varsinkin jaossa.
Ei oikein näy palkoissa.

Paikalla vikke

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Työajokki: FH4 460
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #270 : 30-08-2019, 21:34:06 »
Ei oikein näy palkoissa.

Ei se mullakaan näkynyt, ennenkuin itse otin asian puheeksi.

Poissa Bamboo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 24
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #271 : 11-12-2019, 03:08:49 »
Joissain sora-autoissa perälauta on simppeli, nousee ylös ja sitten kipataan. Joissain wanhoissa olen nähnyt sellaisen että matala perälauta (kamilauta?) on saranoitu alareunasta. Sitten vielä joistain vehkeistä saattaa löytyä molemmat? Mitä etuja näillä eri versioilla on toisiinsa nähden?
Þetta reddast

Poissa veikkaaja

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: SISU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Sisu Polar 8x4
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #272 : 11-12-2019, 18:13:28 »
Joissain sora-autoissa perälauta on simppeli, nousee ylös ja sitten kipataan. Joissain wanhoissa olen nähnyt sellaisen että matala perälauta (kamilauta?) on saranoitu alareunasta. Sitten vielä joistain vehkeistä saattaa löytyä molemmat? Mitä etuja näillä eri versioilla on toisiinsa nähden?
Kamilauta nyt ainakin lisää "peräylitystä" kipatessa, eli suojaa auton takapäätä paremmin kipatessa. Miinuksena pelkällä kamilaudalla ei saa mattoa tehtyä, tyyny onnistuu :heko:. Ja toisena miinuksena, lavan/auton koosta riippuen voi olla hankala saada kevyttä materiaalia kantavuus kuorma, kun takalauta on niin matala.

Tuo kun on molemmat, niin onkin hyvä ratkaisu. Ainakin jos yläperälautakin on hydraulinen. Samalla siinä tuo alaperälauta toimis myös "liejulukkona".
Toki niitä on myös sellaisia, ettei yläperälauta toimi hydraulisesti. Ovat monesti myös helposti pois nostettavia. Kamilauta pitää ylälaudan kiinni, muuten on ns. "heiluri"


Ja tietysti kamilaudallinen ei sovellu kasetin ajoon.(Joojoo, ruottalaiset on tehny niitä virityksiä, missä takalauta on yhtä monimutkanen kun naisen ajatus) http://www.slpab.com/wp-content/uploads/2015/06/P4085.jpg


« Viimeksi muokattu: 11-12-2019, 18:23:34 kirjoittanut veikkaaja »

Poissa Bamboo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 24
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #273 : 11-12-2019, 18:52:50 »
Kiitoksia! Tämä selvensi paljon. :hattu:
Þetta reddast

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 339
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #274 : 11-12-2019, 22:35:17 »
Se on soralavan ja kivilavan ero,meinaan se perälaudan saranan sijoitus :aamen:
Yläpuolisella kun ajaa kiviä, niin perälaudansylintereitä saa olla sängyn alla säkillinen,ei meinaan tarvi kun kiven hipaista ylälautaa,niin on sylinterinvarret solmussa.Riipppuu tietysti kivien koosta :heko:
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa alfred_j_kwak

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 248
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: MB actross
Vs: Aloittelijan kysymyksiä...
« Vastaus #275 : 12-12-2019, 17:05:12 »
Se on soralavan ja kivilavan ero,meinaan se perälaudan saranan sijoitus :aamen:
Yläpuolisella kun ajaa kiviä, niin perälaudansylintereitä saa olla sängyn alla säkillinen,ei meinaan tarvi kun kiven hipaista ylälautaa,niin on sylinterinvarret solmussa.Riipppuu tietysti kivien koosta :heko:

Sopivan kokonen kivi kun pyörähtii pystyyn nii siel punkan alla pitäis olla kokoperälauta.
Tosin suomessa melkein kaikki laudat on kasettiauton mitoilla, mut jossain euroopan tuonneissa on melko pirun lyhyet aisat.