0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Toi taksihommahan on pääosin tommosta lyhyen välin ajoa. Miksi sillä käy muttei isolla?
Toi taksialan palkkaus on ihan selvä kun tietää mihin ne rahat menee. Sinne tulis aika kova puute päiväkuskeista, jos peruspalkka olis 15%. Yöllähän siellä tienaa kaupungissa jo nyt selvästi enemmän kuin päivällä.
Ainakin jollain Vantaa-Oulu-linjalla.
Vähän enemmän, ei kovinkaan paljoa.
Nykyisellä noin 35% jos maksais kaikki lisät niinkuin kuuluisi niin olis ajovuoroja jolloin kassa ei riittäisi edes työvoimakuluihin.
funtsi tarkkaan mitä haluaisit, tykkäisit,pystyisit, voisit tulevaisuudessa ajaa
Ite unohtaisin tuon kokonaan. Turhat ennakkoluulot itestä ja eri hommista roskalavalle ja töihin. Oli sitten mitä ajoa tahansa ja mihin kellonaikaan tahansa. (Ite en minkään-unista kuskia kattelis. Kannattaa mainostaa sitä.) Pitää kokeilla ennenku voi sanoa tykkääkö vaiko eikö, saati pystyykö vaiko eikö. Kokemuksen syvällä rintaäänella. Ja jalat maahan. Kukaan ei arvosta leijaa.
Muista puskaradio ja sen maanmainio kuuluvuus vaikka nyt näistä työpaikkojen kokeilijoista . Kuten Petäjäveen kupeessa olevalla (9-tien grilli?) seinässä lukee " jos olet tyytyväinen kerro se muille, jos et niin kerro se meille" pitäs muistaa kaikkien mutta menee toisinpäin. Eli eipä ne kokeilijat kovassa suosiossa ole TAI siis hinnallaanhan nekin töitä sitten saavat.
Ite vannoin etten koskaan ikimaailmassa olisi kykenevä mihinkään maansiirtohommiin saati mettähakkeseen, mutta kas kummaa.. Tarkoitin että omat ennakkoluulot kannattaa karistaa ennenkuin sanoo "ei ikinä."
ihminen on aika sopeutuvainen.
Totta! Itsehän vannoin, että puutavaranajoon en lähde ikinä! Semmoinen kuninkuuslaji, ei meikäläisen taidoilla... Aina kannattaa kokeilla, ei se "oma ala" muuten löydy.
Väitän että oikeesti jos jotain haluaa/ei halua, niin ratkaisevin kysymys on se, onko valmis asumaan hytissä vai ei. Jotkut ei käytännön syistä voi, tai muuten vaan halua. Jotkut taas jopa haluaa.Mutta oli miten oli, niin kaikki lienevät siitä samaa mieltä, että elämä on kokonaisuudessaan erilaista nukkuuko joka yö kotonaan vai ei?
Asenteestahan se on pitkälti kiinni mikä on hyvä ja mikä paska homma. Kaikessa on puolensa.
Eräs tuttava joka ajaa/ajoi (tästä on kauan aikaa...) Pohojammaalla puuautoa sanoi joskus: "Rekkakuskeilla ja pöllikuskeilla on ihan eri jumalat!"
Olen(ko?) sitten kummajainen, jos haluan asustaa hytissä? Sinänsä olen koko pienen elämäni ollut jonkinnäköisessä reissuhommassa mukana eikä oikein osaa pysyä paikallaan. Mikään ei estä tätä "hytissä asumista", ei ole perhettä/miestä ja sosiaalinen elämä on muutenkin kadonnut taksikuskiksi lähdön jälkeen lähes olemattomiin
Näin juuri. Siispä kurssille -->
Jakelusta vielä sen verran, että jos sie taksia olet jo ajellut niin luulisi kotikaupunkisi tms paikkakunnan aluetuntemus olevan jo varsin hyvä? Helpottaa töihinpääsyä nollakokemuksilla kun voi sanoa tuntevansa kaupungin kuin omat taskunsa.
Mitä eri ajohommiin tutustumiseen tulee, jo ennen kurssia voit tietysti jos oikein kauniisti pyydät, päästä vaikka jonkun hemmon matkaan päiväksi katsomaan miltä hänen hommansa näyttää. Antaa se ainakin hiukan perspektiiviä.
Viimeisen kuukauden ajan olen katsonut kuola valuen yhdistelmiä jotka ovat ohi kiitäneet.
Oih, tämähän olisikin hyvä idea Kukaan valmis ottamaan kyytiin tyttöä (naista?) joka kyselee itsestäänselviä tyhmiä kysymyksiä koko matkan ajan ärsyttävyyteen asti? (oliks tarpeeksi nätisti pyydetty? )
Kysymys on myös tietysti se, mikä lasketaan jakeluajoksi.
Klo 21.30 lähtö, tervetuloa ...ainii mut tää on sitä jakelua Ja taitaa olla vähän turhan kaukanaki.
Kannattaa mennä ehdottomasti jonkun mukaan katsomaan mitä homma on. Mieluusti vielä useampaa eri hommaa niitä kun on niin erilaisia. Myös semmoiseen josta aattelee ettei tonne ainakaan. Tää auttaa hahmottamaan kannattaako ees kurssille mennä sekä toisaalta auttaa saamaan kurssista enemmän irti.Mikä minä olen neuvomaan, kun multa jäi luvut kesken aikanaan, mutta nyt menen alueelle josta ois parempi olla hiljaa. Kuukausi on pirun lyhyt aika nähdä mitä haluaa loppu elämällään tehdä. Etenkin kun kuulostaa että oot jo ehtiny kokeilla sitä sun tätä, niin pistää epäilyttämään että miksi just tää ois se "sun juttu". Oottelee vielä hetken ja jos halu säilyy niin sitten joukkoon vaan.Ei pidä aatella että oon sitä mieltä ettei kannata tulla, mutta näihin hommiin on muutenkin liikaa semmosia tulijoita joilla on väärät odotukset. Se ei tee alan maineelle hyvää.
Jakeluhommia on niin monenlaisia, ettei niitä kannata hyljätä kokeilematta laskuista. Ja jos ei halua 10-16 tunnin päiviä tehdä nii jakohommista löytyy ehkä helpoiten 'säännöllinen' rytmi, lyhyemmillä päivillä. Ja niinkuin moni on jo sanonut, jakoautonratista saa usein lyhyessä ajassa todella monipuolista työkokemusta.
Avara ja positiivinen mieli, sillä pääsee pitkälle
Olisikohan nimimerkki "Pentti" saanut yhtä paljon vastauksia visaisiin pulmiinsa?