0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Eikö se olis paljon järkevämpää jos viimeinen nousis Meillä tuossa 5 akselisessa kärryssä nousee viimeinen vielä jonkulaisella kuormallaki. On ketterämpiki ahtaissa paikoissa.
Eihän siitä ole liikkeelle lähtiessä mitään apua. Ensimmäinen kun nousee kasvaa vetopöydällä paino merkittävästi.
ja voi sanoo et on välttämätön 2 aks veturin kans.
niin, täysperässä se voikin olla ihan hyvä että takimmainen akseli nousee. koska oikaisupituus pienenee, eikä se vaikuta mitenkään vetopyörien pitoon.puolikkaassa se taasen heikentää entisestään pitoa. Kun taas se etummaisen akselin teli on juurikin tehty siksi että liukkaalla sais enempi pitoa.
ja voi sanoo et on välttämätön 2 aks veturin kans. miten muuten Emppu pärjäilet talvella kun pistät vielä vasikan perään
välttämätön? ai jotain taikureitako sitten kaikki me suomen irtoperäkuskit(ja suurin osa muistakin puolikaskuskeista) ollaan, kun talvella pärjätään ilman semmoisia hienouksia?helpottais ja oishan se hieno, mutta ei mikään välttämättömyys.
On täällä taas mahoton ajokortittoman asiantuntijan ilta-ajo päällä. Oiskohan se nukkuma-aika?
on se tyhjällä autolla hieno tietenki sitä pärjää ilmankin mut saa useimmin ettiä kettinkejä,
Ei sais niinkuin ei sais olla mitään valojakaan...
Eikö tukkikärryissä ole nostettavissa toinen akseli etuvaunustakin?
Ja kääntökehä kiittää kun nostaa sen toisen akselin etualavaunusta ilmaan ,
Oon nähnyt kyl muissakin tpv-kärryissä nousevia etuakseleita. oiskos ollut perniöläinen viljakärry tms..?
2. ja 4. akseli nousee,aeka pirun ketterä kääntää tiukassa paikassa!
voisin ajatella, että jos se kääntökehö ei kestä ajaa tyhjänä toinen akseli ylhäällä, ei se kestä kyllä kauaa ajaa kuorma päällä akselit maassakaan...
Mikäköhän sen kieltää? Sen mä ymmärrän jos vain ensimmäinen on nouseva, niin oikaisupituus menee yli.Mutta jos ensimmäinen ja viimeinen nousee niin oikaisupituus pysyy samassa.
Meillä lukee puolikkaiden rek.otteissa "ensimmäisen akselin nostolaite oltava lukittuna ala-asentoon ajon aikana"Keventäjähän saa olla kunhan se akseli laskeutuu alas yli 30km/h nopeudessa.
Laitetaan nyt kuvaakin, kun tästä autosta/kärrystä oli jo puhe...Se täysperä siis ja Perniöläistä tekoa.